Schizoid jest prostą w obsłudze zręcznościówką, której ogólne założenia w dużym stopniu przypominają wydaną na PlayStation 3 grę flOw. Opisywana gra opracowana została przez amerykańskie studio developerskie Torpex Games i jest pierwszym tytułem przygotowanym z wykorzystaniem narzędzia XNA Game Studio. Platformą docelową jest w tym przypadku konsola Xbox 360, a dokładniej rzecz biorąc sieciowa usługa Xbox Live Arcade.
Ogólne założenia rozgrywki są dość jasne, nawiązując jednocześnie do niektórych pomysłów z serii Ikaruga. Na planszy do gry znajdują się dwa sojusznicze statki kosmiczne. Dokonuje się tu bardzo istotnego wyboru. Kontrolę nad drugim statkiem może przejać inny gracz i wtedy dwie osoby bawią się w kooperacji. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie żeby czynność tę zlecić sztucznej inteligencji.
Oba statki różnią się między sobą kolorystyką (pomarańczowy i niebieski). Zadaniem graczy jest eliminowanie pojawiających się na ekranie jednostek wroga. Należy tu jednak mieć na uwadze bardzo istotną zależność. Sterując statkiem należy atakować te jednostki wroga, które obdarzone zostały tym samym kolorem. Nie wykorzystuje się tu żadnych broni, próbując jedynie doprowadzać do kolizji z wybranymi obiektami. Utrudnieniem jest natomiast to, iż za wszelką cenę należy unikać obiektów innego koloru. Są one bowiem w stanie doprowadzić do błyskawicznego zniszczenia statku kosmicznego. Zabawa opiera się więc na ciągłej i sprawnej kooperacji, a także na unikaniu tych obiektów, które przyporządkowane są do drugiego statku.
Jednostki przeciwników pojawiają się w wielu różnych odmianach. Mogą one próbować przeprowadzać samobójcze ataki, czy też w pierwszej kolejności klonować się, starając się uzyskać jeszcze większą przewagę. Niektórzy wrogowie mogą też stawać się częściowo nieśmiertelni. Gracze muszą wszystkie te czynniki brać pod uwagę, umiejętnie planując kolejne posunięcia. Cenną przewagę można sobie też wypracować podnosząc pojawiające się na planszy power-upy. Zapewniają one między innymi zwiększenie mobilności statku, czy wyposażają go w potężne bomby.
Do odblokowania oraz przejścia jest około stu poziomów, podzielonych na kilka stref tematycznych. Oprócz głównego trybu rozgrywki przygotowano też wiele innych atrakcji. Przykładowo, z myślą o najbardziej zaawansowanych graczach dodano tryb, w którym jedna osoba równolegle kontroluje dwa statki, wykorzystując do tego celu gałki analogowe kontrolera. Akcja obserwowana jest z lotu ptaka, a misje rozgrywane są w przestrzeni kosmicznej. Niewątpliwą atrakcją są również efektowne eksplozje, do których dochodzi głównie w momencie niszczenia większych grup jednostek wroga.
Autor opisu gry: Jacek Hałas
W dzisiejszych „Wieściach ze świata w telegraficznym skrócie”: nowy erpeg od Atlusa, dodatki do Savage 2, przygodówka dla kobiet, strategiczne MMO Atlantica, Schizoid trafi w końcu na XBLA, plan wydawniczy KOEI, Lara Croft na E3, Offspring w Rock Band i tysiące stworów stworzone przez graczy w ciągu jednego dnia. Zapraszamy do lektury.
gry
Przemysław Zamęcki
19 czerwca 2008 09:59
W sieci pojawiły się pierwsze informacje na temat gry Schizoid. Ma to być pierwszy tytuł stworzony za pomocą narzędzia XNA Studio Game Express, przeznaczony do dystrybucji poprzez Xbox Live Arcade.
gry
Michał Markocki
9 marca 2007 11:09
Wymagania sprzętowe gry Schizoid:
Xbox 360
Wspiera:
Xbox Live