Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiX360
Okładka Too Human (X360)

Too Human X360

Too Human to dynamiczna gra akcji z elementami cRPG, osadzona w futurystycznym świecie i zahaczająca o tematykę mitów nordyckich. W grze wcielamy się w Baldura, który zostaje rzucony w sam środek wojny, od której może zależeć przyszłość jego rasy.

Akcji | TPP | science fiction

Microsoft Xbox 360
Okładka Too Human (X360)

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji X360:

19sierpnia2008

29sierpnia2008

pudełko PL

Too Human to dynamiczna gra akcji z elementami cRPG, osadzona w odległej przyszłości. Pomysł na stworzenie tytułu, w umysłach programistów z Silicon Knights narodził się na początku XXI wieku, kiedy to gra szykowana była na konsolę PlayStation 2 oraz GameCube. Niestety projekt poszedł w odstawkę, aż do roku 2006, kiedy możliwości platformy Xbox 360 ziściły marzenia developerów o wydaniu tej pozycji.

Pod postacią nordyckiego boga imieniem Baldur, gracz zostaje rzucony w sam środek wojny, od której może zależeć przyszłość naszej rasy. Futurystycznemu światu zagrażają bowiem hordy mechanicznych najeźdźców, pragnących całkowitej anihilacji ludzkości i tym samym zajęcia jej miejsca. Główny bohater nie tylko pomaga ludziom w walce z tym zagrożeniem, ale również stara się odnaleźć innego nordyckiego boga, który przed laty dopuścił się morderstwa żony Baldura. Pierwsza część trylogii przedstawia głównie dramatyczną obronę przed automatycznym agresorem.

W cyberpunkowej rzeczywistości Baldur spotyka oczywiście zastępy przeciwników, które jawią się jako małe, proste roboty, lub też potężne i wymagające sporej cierpliwości tzw. mechy. Jednym ze środków ich anihilacji jest kontakt bezpośredni, kiedy to nasz bohater zostaje zmuszony do skorzystania z broni białej - energetycznych mieczy, halabard, toporów, czy młotów. Naturalnie konfrontacje na odległość w Too Human również są wszechobecne, a wówczas na rozgrzanie czeka cała gama palnego arsenału. Ponadto ciało i dusza Baldura z czasem ulegają udoskonaleniu. To gracz decyduje tutaj, czy kierowana przez niego postać rozwijać się będzie poprzez fizyczny trening, czy może za pośrednictwem specjalnych implantów.

Too Human korzysta ze zmodyfikowanego silnika Unreal Engine 3. Założeniem twórców gry było zapewnienie użytkownikowi wyrazistego przedstawienia wykreowanego świata oraz swoistej atmosfery programu. W tym celu zaangażowano nawet konsultantów rodem z Hong Kongu, którzy czuwali nad prawidłowością przeniesienia do warunków wirtualnych zaimplementowanych elementów sztuk walki. Pełną garścią czerpano także ze znanych produkcji filmowych, jak np. The Matrix czy też The Chronicles of Riddick (Kroniki Riddicka).

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet     Liczba graczy: 1-2  

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 6.955 / 10 na podstawie 277 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 6.8 / 10 na podstawie 105 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 199 PLN

Gry podobne do Too Human

Klasyfikacja PEGI Too Human

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Too Human

Microsoft Xbox 360

Wykorzystuje: Xbox Live

Too Human - recenzja gry

Recenzja 1 września 2008, 15:06

Po obejrzeniu wprowadzającego filmiku, w którym widzimy, jak Baldur po raz pierwszy spotyka mechanicznego potwora Grendela, przechodzimy do wyboru jednej z pięciu klas dostępnych w grze postaci. Odpowiedni i przemyślany wybór jest kluczem do sukcesu i determinuje sposób późniejszej rozrywki. Tak więc możemy wcielić się w doskonale radzącego sobie z pistoletami i atakami w powietrzu Championa, dysponującego większą ilością punktów życia Defendera, niezrównanego w walce na bezpośredni dystans Berserkera, posiadającego wiedzę z zakresu używania materiałów wybuchowych Commando lub Bio Engineera, wykazującego zdolność regeneracji utraconych punktów życia.