Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

GTA V - poradnik do gry

GTA V - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI
Mapa GTA V - Przypadkowe zdarzenia
Mapa GTA V - Przypadkowe zdarzenia
Kradzież roweru 1 - Ofierze zostaje skradziony rower, celem jest wyeliminowanie napastnika i odzyskanie zguby. Po zwróceniu roweru otrzymujemy trzy punkty do Kondycji, a po jakimś czasie 100.000$ w akcjach firmy Animal Ark.
Kradzież roweru 2 - Ofierze zostaje skradziony rower, celem jest wyeliminowanie napastnika i odzyskanie zguby. Po zwróceniu roweru otrzymujemy trzy punkty do Kondycji.
Przejażdżka autobusem - Przejażdżka autobusem turystycznym dookoła Vinewood. Żadnych dodatkowych nagród poza walorami poznawczymi.
Wypadek na budowie - Na samochód ofiary spadają rury. Bohater musi przepchnąć je wózkiem widłowym, zanim doprowadzą do eksplozji. Nagrodą są dwa punkty do umiejętności kierowania pojazdami.
Ucieczka przed paparazzi - Gwiazda filmowa chce uciec polującym na nią fotografom. Celem zadania jest odwiezienie jej do domu, wcześniej jednak trzeba zgubić natrętów. Nagrodą jest 750$, dodatkowo Trevor może porwać ofiarę i oddać ją Altruistom.
Zasadzka gangu - Wydarzenie rozpoczyna nawoływanie kobiety o pomoc, w rzeczywistości jest to zasadzka. Bohater musi zabić napastników. Nagrodą są upuszczone przez bandytów pieniądze (od 200 do 500 dolarów). Zadanie jest też dostępne dla Trevora.
Bandyci przeprowadzają napad i potrzebują kierowcy, który wywiezie ich w bezpieczne miejsce. Można zabić napastników i wziąć zrabowane przez nich pieniądze (od 800 do 2000 dolarów od każdego) lub zgodnie z celem zadania, pomóc im. W tym przypadku trzeba zgubić policję i odstawić złodziei do kryjówki. Nagrodą jest 1000$ i nowy członek ekipy (Packie McReary). Trevor może dodatkowo porwać ludzi i odwieźć ich do siedziby Altruistów.
Ofierze zostaje skradziony portfel, celem jest zabicie napastnika i odzyskanie zguby. Oddanie pieniędzy skutkuje nagrodą w wysokości 20$, jeśli go zatrzymamy, na nasze konto wpłynie 200$.
Napastnik terroryzuje ofiarę pistoletem, celem jest jego zabicie z bezpiecznej odległości. Zadanie to nie przynosi żadnych dodatkowych nagród poza satysfakcją ze spełnienia dobrego uczynku.
Ofierze zostaje skradziona portmonetka, celem jest zabicie napastnika i odzyskanie zguby. Zwrócenie przedmiotu skutkuje 200$ nagrody, zatrzymanie go wzbogaca konto o 2000$. Dobre postępowanie zostaje też nagrodzone regeneracją paska umiejętności specjalnej.
Furgonetka - Celem zadania jest wydobycie pieniędzy z opancerzonej furgonetki i zabicie jej kierowców. Atak skupia zainteresowanie policji, ale problemy z ucieczką rekompensuje nagroda od 3000 do 8000 dolarów.
Sklep zostaje zaatakowany przez bandytów, którzy po zrabowaniu gotówki spróbują uciec furgonetką. Celem jest zatrzymanie samochodu i odzyskanie pieniędzy. Kasę można zwrócić lub zatrzymać. W pierwszym przypadku nie otrzymasz nagrody, w drugim konto bohatera wzbogaci się o 2000$
Bandyci napadają na sklep sieci Suburban i kradną gotówkę. Celem zadania jest wyeliminowanie napastników i odzyskanie pieniędzy. Jeśli zatrzymasz kasę, konto wzbogaci się o 2000$, jeżeli ją oddasz, na następne zakupy odzieży otrzymasz zniżkę w wysokości 25%.
Zadanie polega na uwolnieniu kobiety, która zostaje siłą wrzucona do furgonetki przez porywaczy. Zatrzymaj samochód niszcząc opony, a następnie pozbądź się wrogów. Ofiara poprosi o bezpieczne odstawienie jej do domu - jeśli na to przystaniesz, będziesz zmuszony zabić kolejnych napastników. Wykonanie misji nie przynosi nagród. Trevor może odstawić dziewczynę do siedziby Altruistów.
Ofierze zostanie skradziony motocykl Pegassi Bati 801. Celem zadania jest zabicie napastnika i odzyskanie zguby. Jednoślad można zatrzymać lub oddać właścicielowi w zamian za pięć punktów do umiejętności kierowania pojazdami.
To zdarzenie rozpocznie się automatycznie po zdemolowaniu (w zależności od tego, którym bohaterem kierujesz może to być Michael lub Franklin) salonu Simeona. Celem są dwaj napastnicy, którzy pojawią się w budynku - należy ich wyeliminować w dowolny sposób. Misja nie przynosi żadnych nagród.
To zdarzenie może rozpocząć każdy bohater, ale tylko Trevor jest w stanie je ukończyć. Po zbliżeniu się do opuszczonego pojazdu, Twój podopieczny zostanie zaatakowany paralizatorem, a następnie obudzi się nagi na torach. Jedyną metodą ujścia z życiem jest jak najszybsza ucieczka przed nadjeżdżającym pociągiem. Jeśli kierujesz Trevorem, po dotarciu do pojazdu uaktywnij jego umiejętność specjalną, zlokalizuj napastnika i zabij go, zanim zostaniesz uziemiony.
Po zbliżeniu się do pojazdu, zostaniesz zaatakowany przez dwóch napastników. Zabij ich, aby zakończyć zdarzenie. Nie otrzymasz żadnych nagród.
W tym zdarzeniu będziesz świadkiem pościgu jednego ze stróżów prawa za kryminalistą. Jeśli pomożesz temu ostatniemu i zabijesz funkcjonariusza, otrzymasz 250$ nagrody. Wyeliminowanie uciekiniera nie przyniesie korzyści. W obu przypadkach automatycznie znajdziesz się na celowniku policji.
W tym zdarzeniu będziesz świadkiem pościgu jednego ze stróżów prawa za kryminalistą. Jeśli pomożesz temu ostatniemu i zabijesz funkcjonariusza, otrzymasz 250$ nagrody. Wyeliminowanie uciekiniera nie przyniesie korzyści. W obu przypadkach automatycznie znajdziesz się na celowniku policji.
Podczas jazdy samochodem zostaniesz poproszony o zjechanie na pobocze i zatrzymanie się. Gdy to zrobisz, z auta wysiądzie trzech napastników, którzy spróbują Cię zabić. Celem zadania jest wyeliminowanie rywali. Nagrodą są upuszczone przez nich pieniądze, maksymalnie 700$.
Podczas jazdy samochodem zostaniesz poproszony o zjechanie na pobocze i zatrzymanie się. Gdy to zrobisz, z auta wysiądzie trzech napastników, którzy spróbują Cię zabić. Celem zadania jest wyeliminowanie rywali. Nagrodą są upuszczone przez nich pieniądze, maksymalnie 700$.
Podczas jazdy samochodem zostaniesz poproszony o zjechanie na pobocze i zatrzymanie się. Gdy to zrobisz, z auta wysiądzie trzech napastników, którzy spróbują Cię zabić. Celem zadania jest wyeliminowanie rywali. Nagrodą są upuszczone przez nich pieniądze, maksymalnie 700$.
Tajemnicza para próbuje pogrzebać żywcem kobietę. Po wyeliminowaniu zabójców możesz zabrać wyrzuconą przez nich gotówkę (do 600$ od osoby), a następnie odwieźć ofiarę pod wskazany przez nią adres. Jeśli to zrobisz, dziewczyna za jakiś czas przeleje na Twoje konto 60.000 dolarów. Trevor może odstawić pasażerkę wbrew jej woli do siedziby Altruistów.
Zostaniesz poproszony o pomoc w odzyskaniu skradzionego auta. Rusz w pościg za przestępcą i zatrzymaj go w dowolny sposób. Po wyeliminowaniu bandyty przejmij różowy wóz i zwróć go ofierze, a otrzymasz pięć punktów do umiejętności kierowania pojazdem.
Zostaniesz poproszony o pomoc w odzyskaniu skradzionego auta. Rusz w pościg za przestępcą i zatrzymaj go w dowolny sposób. Po wyeliminowaniu bandyty przejmij wóz i zwróć go ofierze, a otrzymasz pięć punktów do umiejętności kierowania pojazdem. Jakiś czas później, Michael dostanie też dodatkowy strój.
Czterech złodziei próbuje uciec czarną furgonetką. Celem misji jest odzyskanie skradzionych przez nich pieniędzy. Zatrzymaj w dowolny sposób samochód, a gdy pozbędziesz się bandytów, zabierz łup. Jego oddanie zaowocuje nagrodą w wysokości 200$ i zregenerowaniem paska umiejętności specjalnej, dziesięć razy więcej dolarów otrzymasz, jeśli zdecydujesz się zatrzymać kasę.
Złodziej ucieka z pieniędzmi na motocyklu. Celem misji jest odzyskanie łupu. Zlikwiduj bandytę, a następnie zabierz kasę. Jej oddanie zaowocuje nagrodą w wysokości 50$ i zregenerowaniem paska umiejętności specjalnej, dziesięć razy więcej dolarów otrzymasz, jeśli zdecydujesz się zatrzymać kasę.
Celem misji jest odzyskanie skradzionych przez bandytów pieniędzy. Zatrzymaj w dowolny sposób samochód, którym uciekają przestępcy a gdy ich zabijesz, zabierz łup. Po oddaniu kasy otrzymasz nagrodę w wysokości 200$, dodatkowo pasek umiejętności specjalnej zostanie zregenerowany. 2000 dolarów otrzymasz, jeśli zdecydujesz się zatrzymać gotówkę.
Złodzieje po udanym napadzie próbują uciec czarną furgonetką. Celem misji jest odzyskanie skradzionych przez nich pieniędzy. Zatrzymaj w dowolny sposób samochód, a gdy pozbędziesz się bandytów, zabierz łup. Jego oddanie zaowocuje nagrodą w wysokości 12$ i zregenerowaniem paska umiejętności specjalnej. 120 dolarów otrzymasz, jeśli zdecydujesz się zatrzymać kasę.
Zadanie polega na ochronie człowieka oszukanego przez gang i wyeliminowanie wskazanych przez niego bandytów (oznaczonych czerwoną kropka na minimapie). Jeśli zleceniodawca przeżyje wymianę ognia, otrzymasz od niego 1000$ nagrody.
Policja otoczyła motel, w którym ukrywają się złodzieje i rozpoczęła wymianę ognia. Możesz przyłączyć się do walki i stanąć po którejkolwiek ze stron. Jeśli zdecydujesz się zabić bandytów, zwróć uwagę na upuszczane przez nich walizki - każda z nich warta jest 5000$. Zabranie pieniędzy automatycznie skupi na Tobie uwagę policji, mimo, że kilka chwil wcześniej jej pomogłeś. Jeśli zlikwidujesz stojących pod motelem stróżów prawa, złodzieje oddadzą Ci zawartość jeden z walizek. W tym przypadku również będziesz ścigany przez funkcjonariuszy.
Podczas przejazdu autostradą natkniesz się na rozbite auto i leżącą obok niego kobietę, która poprosi Cię o pomoc w dostaniu się do kryjówki. Dziewczyna reklamuje się jako dobry kierowca i dołączy do Twojej ekipy, jeśli szczęśliwie odstawisz ją w wyznaczone miejsce.
Leżące tu ciała sugerują, że w tym miejscu miała dokonać się transakcja pomiędzy bandytami, ale coś poszło nie tak. Obok jednego z dogorywających przestępców znajdziesz walizkę zawierającą aż 25.000$. Gdy ją zabierzesz, w okolicy zaroi się od wrogów. Zlikwiduj ich wszystkich, by zakończyć zdarzenie.
Żona wyrzuca rzeczy swojego męża z domu, oskarżając go o zdradę. Mężczyzna poprosi Cię o podwiezienie do znajdującego się nieopodal klubu golfowego i w zamian za usługę, wręczy 80$. Trevor może odstawić niewiernego partnera do siedziby Altruistów.
Zdarzenie pozwalające zarobić znaczną sumę pieniędzy - od 40.000 do 100.000 dolarów. Zadaniem bohatera jest zlikwidować wszystkich wrogów przebywających na farmie i zabranie pieniędzy. Misja odnawia się co tydzień, może być dobrym źródłem dochodu w początkowej fazie rozrywki.
Dwóch podpitych mężczyzn poprosi Cię o podwiezienie do domu. Jeśli zachowasz ostrożność (pasażerowie mogą zwymiotować w aucie) i dotrzesz do celu, otrzymasz 80$ nagrody. Trevor może ponadto odstawić ludzi do siedziby Altruistów.
Pijana para poprosi Cię o podwiezienie do domu ich samochodem. Jeśli dotrzesz szczęśliwie do celu, otrzymasz 80$ nagrody. Trevor może ponadto odstawić mężczyznę i kobietę do siedziby Altruistów.
Mężczyzna obok popsutego samochodu z podniesioną maską poprosi Cię o szybki transport na lotnisko w Los Santos, co zaowocuje nagrodą w wysokości 100$ i pięcioma punktami do umiejętności prowadzenia pojazdów. Jeżeli uda Ci się wykonać kurs w mniej niż 2 minuty i 20 sekund, dostaniesz dodatkowo wskazówkę dotyczącą typowania na giełdzie. Trevor może wywieźć pasażera do położonej na pustkowiu siedziby Altruistów.
Kobieta poprosi Cię o podwiezienie do domu. Jeśli tego dokonasz, otrzymasz pięć punktów do umiejętności prowadzenia pojazdów, a także jej numer telefonu. Trevor może zawieść dziewczynę wbrew jej woli do siedziby Altruistów.
Mocno rozgadana dziewczyna poprosi Cię o podwiezienie w okolicę znaku Vinewood, gdzie przebywa jej chłopak. W nagrodę otrzymasz pięć punktów do umiejętności prowadzenia pojazdów, ale wcześniej będziesz zmuszony uporać się z zazdrosnym facetem nastolatki - możesz go bez problemu zabić. Trevor może wywieźć pasażerkę do górskiej siedziby Altruistów.
Przejeżdżając w tym miejscu natkniesz się na panną młodą, która uciekła z własnego ślubu. Dziewczyna poprosi Cię o podwiezienie do domu, ale w trakcie podróży trzeba będzie uporać się z rozgniewanym niedoszłym mężem (jego zabicie nie zaliczy zdarzenia). Gdy kobieta dotrze we wskazane miejsce, otrzymasz pięć punktów do umiejętności prowadzenia pojazdów. Trevor może odwieźć pannę do siedziby Altruistów, ukrywających się w górach kanibali.
Dziewczyna, której udało się uciec z obozu Altruistów, poprosi Cię o ratunek. Zabij ścigających ją kanibali, a następnie odwieź pod wskazany adres. Nagroda wynosi 80$. Misję tą może aktywować tylko Franklin i Michael.
Dziewczyna poprosi Cię o pomoc dla swojego chłopaka, który rzekomo jest ranny. Gdy znajdziesz się w zaułku, okaże się, że to pułapka. Zastrzelenie bandyckiej pary zakończy sukcesem zdarzenie.
Więzień, któremu udało się wydostać z rozbitego radiowozu, potrzebuje Twojej pomocy. Odwiezienie go pod wskazany adres zaowocuje otrzymaniem trzech punktów do umiejętności kierowania pojazdami. To zdarzenie jest w stanie aktywować tylko Franklin i Michael.
Więzień w pomarańczowym kostiumie ucieka przez pustkowia. Gdy się do niego zbliżysz, mężczyzna spróbuje Cię zabić. Zlikwiduj go pierwszy, by zakończysz sukcesem zdarzenie. Nie przynosi ono żadnych dodatkowych korzyści.
Uciekający pan młody - przy drodze natkniesz się na rozebranego mężczyznę przywiązanego do słupa - to efekt szaleństw podczas wieczoru kawalerskiego. Odwieź nieszczęśnika do domu, poczekaj aż się ubierze, a następnie skieruj się do kościoła, zabierając po drodze świadka. Po ukończeniu tego zaskakującego długiego zadania otrzymasz samochód Enus Super Diamond).
Zdarzenie to zarezerwowane jest dla postaci Trevora. Po dostarczeniu czterech różnych osób do siedziby Altruistów (alternatywne rozwiązania niektórych innych zdarzeń) członkowie kultu pojmą głównego bohatera. Należy uwolnić się poprzez zastrzelenie wszystkich kanibali. Po zaliczeniu zdarzenia warto dokładnie zbadać siedzibę Altruistów, odnajdując gotówkę, amunicję oraz bronie (w tym wyrzutnię rakiet).
Furgonetka
Furgonetka
Furgonetka
Furgonetka
Furgonetka
Furgonetka
Furgonetka
Furgonetka
Furgonetka
Powiększ mapę

Wprowadzenie | Przypadkowe zdarzenia - mapa | GTA V Poradnik GTA V

Kradzież roweru 1 - Ofierze zostaje skradziony rower, celem jest wyeliminowanie napastnika i odzyskanie zguby. Po zwróceniu roweru otrzymujemy trzy punkty do Kondycji, a po jakimś czasie 100.000$ w akcjach firmy Animal Ark.

Kradzież roweru 2 - Ofierze zostaje skradziony rower, celem jest wyeliminowanie napastnika i odzyskanie zguby. Po zwróceniu roweru otrzymujemy trzy punkty do Kondycji.

Przejażdżka autobusem - Przejażdżka autobusem turystycznym dookoła Vinewood. Żadnych dodatkowych nagród poza walorami poznawczymi.

Wypadek na budowie - Na samochód ofiary spadają rury. Bohater musi przepchnąć je wózkiem widłowym, zanim doprowadzą do eksplozji. Nagrodą są dwa punkty do umiejętności kierowania pojazdami.

Ucieczka przed paparazzi - Gwiazda filmowa chce uciec polującym na nią fotografom. Celem zadania jest odwiezienie jej do domu, wcześniej jednak trzeba zgubić natrętów. Nagrodą jest 750$, dodatkowo Trevor może porwać ofiarę i oddać ją Altruistom.

Zasadzka gangu - Wydarzenie rozpoczyna nawoływanie kobiety o pomoc, w rzeczywistości jest to zasadzka. Bohater musi zabić napastników. Nagrodą są upuszczone przez bandytów pieniądze (od 200 do 500 dolarów). Zadanie jest też dostępne dla Trevora.

Kierowca dla rabusiów – Bandyci przeprowadzają napad i potrzebują kierowcy, który wywiezie ich w bezpieczne miejsce. Można zabić napastników i wziąć zrabowane przez nich pieniądze (od 800 do 2000 dolarów od każdego) lub zgodnie z celem zadania, pomóc im. W tym przypadku trzeba zgubić policję i odstawić złodziei do kryjówki. Nagrodą jest 1000$ i nowy członek ekipy (Packie McReary). Trevor może dodatkowo porwać ludzi i odwieźć ich do siedziby Altruistów.

Rabunek - 1 – Ofierze zostaje skradziony portfel, celem jest zabicie napastnika i odzyskanie zguby. Oddanie pieniędzy skutkuje nagrodą w wysokości 20$, jeśli go zatrzymamy, na nasze konto wpłynie 200$.

Rabunek - 2 – Napastnik terroryzuje ofiarę pistoletem, celem jest jego zabicie z bezpiecznej odległości. Zadanie to nie przynosi żadnych dodatkowych nagród poza satysfakcją ze spełnienia dobrego uczynku.

Rabunek - 3 – Ofierze zostaje skradziona portmonetka, celem jest zabicie napastnika i odzyskanie zguby. Zwrócenie przedmiotu skutkuje 200$ nagrody, zatrzymanie go wzbogaca konto o 2000$. Dobre postępowanie zostaje też nagrodzone regeneracją paska umiejętności specjalnej.

Furgonetka - Celem zadania jest wydobycie pieniędzy z opancerzonej furgonetki i zabicie jej kierowców. Atak skupia zainteresowanie policji, ale problemy z ucieczką rekompensuje nagroda od 3000 do 8000 dolarów.

Napad na sklep - 1 – Sklep zostaje zaatakowany przez bandytów, którzy po zrabowaniu gotówki spróbują uciec furgonetką. Celem jest zatrzymanie samochodu i odzyskanie pieniędzy. Kasę można zwrócić lub zatrzymać. W pierwszym przypadku nie otrzymasz nagrody, w drugim konto bohatera wzbogaci się o 2000$

Napad na sklep - 2 – Bandyci napadają na sklep sieci Suburban i kradną gotówkę. Celem zadania jest wyeliminowanie napastników i odzyskanie pieniędzy. Jeśli zatrzymasz kasę, konto wzbogaci się o 2000$, jeżeli ją oddasz, na następne zakupy odzieży otrzymasz zniżkę w wysokości 25%.

Porwanie – Zadanie polega na uwolnieniu kobiety, która zostaje siłą wrzucona do furgonetki przez porywaczy. Zatrzymaj samochód niszcząc opony, a następnie pozbądź się wrogów. Ofiara poprosi o bezpieczne odstawienie jej do domu - jeśli na to przystaniesz, będziesz zmuszony zabić kolejnych napastników. Wykonanie misji nie przynosi nagród. Trevor może odstawić dziewczynę do siedziby Altruistów.

Kradzież motocykla – Ofierze zostanie skradziony motocykl Pegassi Bati 801. Celem zadania jest zabicie napastnika i odzyskanie zguby. Jednoślad można zatrzymać lub oddać właścicielowi w zamian za pięć punktów do umiejętności kierowania pojazdami.

Simeon Yetarian – To zdarzenie rozpocznie się automatycznie po zdemolowaniu (w zależności od tego, którym bohaterem kierujesz może to być Michael lub Franklin) salonu Simeona. Celem są dwaj napastnicy, którzy pojawią się w budynku - należy ich wyeliminować w dowolny sposób. Misja nie przynosi żadnych nagród.

Porzucony pojazd - 1 – To zdarzenie może rozpocząć każdy bohater, ale tylko Trevor jest w stanie je ukończyć. Po zbliżeniu się do opuszczonego pojazdu, Twój podopieczny zostanie zaatakowany paralizatorem, a następnie obudzi się nagi na torach. Jedyną metodą ujścia z życiem jest jak najszybsza ucieczka przed nadjeżdżającym pociągiem. Jeśli kierujesz Trevorem, po dotarciu do pojazdu uaktywnij jego umiejętność specjalną, zlokalizuj napastnika i zabij go, zanim zostaniesz uziemiony.

Porzucony pojazd - 2 – Po zbliżeniu się do pojazdu, zostaniesz zaatakowany przez dwóch napastników. Zabij ich, aby zakończyć zdarzenie. Nie otrzymasz żadnych nagród.

Aresztowanie - 1 – W tym zdarzeniu będziesz świadkiem pościgu jednego ze stróżów prawa za kryminalistą. Jeśli pomożesz temu ostatniemu i zabijesz funkcjonariusza, otrzymasz 250$ nagrody. Wyeliminowanie uciekiniera nie przyniesie korzyści. W obu przypadkach automatycznie znajdziesz się na celowniku policji.

Aresztowanie - 2 – W tym zdarzeniu będziesz świadkiem pościgu jednego ze stróżów prawa za kryminalistą. Jeśli pomożesz temu ostatniemu i zabijesz funkcjonariusza, otrzymasz 250$ nagrody. Wyeliminowanie uciekiniera nie przyniesie korzyści. W obu przypadkach automatycznie znajdziesz się na celowniku policji.

Straż graniczna - 1 – Podczas jazdy samochodem zostaniesz poproszony o zjechanie na pobocze i zatrzymanie się. Gdy to zrobisz, z auta wysiądzie trzech napastników, którzy spróbują Cię zabić. Celem zadania jest wyeliminowanie rywali. Nagrodą są upuszczone przez nich pieniądze, maksymalnie 700$.

Straż graniczna - 3 – Podczas jazdy samochodem zostaniesz poproszony o zjechanie na pobocze i zatrzymanie się. Gdy to zrobisz, z auta wysiądzie trzech napastników, którzy spróbują Cię zabić. Celem zadania jest wyeliminowanie rywali. Nagrodą są upuszczone przez nich pieniądze, maksymalnie 700$.

Straż graniczna - 2 – Podczas jazdy samochodem zostaniesz poproszony o zjechanie na pobocze i zatrzymanie się. Gdy to zrobisz, z auta wysiądzie trzech napastników, którzy spróbują Cię zabić. Celem zadania jest wyeliminowanie rywali. Nagrodą są upuszczone przez nich pieniądze, maksymalnie 700$.

Pogrzeb – Tajemnicza para próbuje pogrzebać żywcem kobietę. Po wyeliminowaniu zabójców możesz zabrać wyrzuconą przez nich gotówkę (do 600$ od osoby), a następnie odwieźć ofiarę pod wskazany przez nią adres. Jeśli to zrobisz, dziewczyna za jakiś czas przeleje na Twoje konto 60.000 dolarów. Trevor może odstawić pasażerkę wbrew jej woli do siedziby Altruistów.

Kradzież auta - 1 – Zostaniesz poproszony o pomoc w odzyskaniu skradzionego auta. Rusz w pościg za przestępcą i zatrzymaj go w dowolny sposób. Po wyeliminowaniu bandyty przejmij różowy wóz i zwróć go ofierze, a otrzymasz pięć punktów do umiejętności kierowania pojazdem.

Kradzież auta - 2 – Zostaniesz poproszony o pomoc w odzyskaniu skradzionego auta. Rusz w pościg za przestępcą i zatrzymaj go w dowolny sposób. Po wyeliminowaniu bandyty przejmij wóz i zwróć go ofierze, a otrzymasz pięć punktów do umiejętności kierowania pojazdem. Jakiś czas później, Michael dostanie też dodatkowy strój.

Pogoń za złodziejami w mieście - 1 – Czterech złodziei próbuje uciec czarną furgonetką. Celem misji jest odzyskanie skradzionych przez nich pieniędzy. Zatrzymaj w dowolny sposób samochód, a gdy pozbędziesz się bandytów, zabierz łup. Jego oddanie zaowocuje nagrodą w wysokości 200$ i zregenerowaniem paska umiejętności specjalnej, dziesięć razy więcej dolarów otrzymasz, jeśli zdecydujesz się zatrzymać kasę.

Pogoń za złodziejami w mieście - 2 – Złodziej ucieka z pieniędzmi na motocyklu. Celem misji jest odzyskanie łupu. Zlikwiduj bandytę, a następnie zabierz kasę. Jej oddanie zaowocuje nagrodą w wysokości 50$ i zregenerowaniem paska umiejętności specjalnej, dziesięć razy więcej dolarów otrzymasz, jeśli zdecydujesz się zatrzymać kasę.

Pogoń za złodziejami na wsi - 1 – Celem misji jest odzyskanie skradzionych przez bandytów pieniędzy. Zatrzymaj w dowolny sposób samochód, którym uciekają przestępcy a gdy ich zabijesz, zabierz łup. Po oddaniu kasy otrzymasz nagrodę w wysokości 200$, dodatkowo pasek umiejętności specjalnej zostanie zregenerowany. 2000 dolarów otrzymasz, jeśli zdecydujesz się zatrzymać gotówkę.

Pogoń za złodziejami na wsi - 2 – Złodzieje po udanym napadzie próbują uciec czarną furgonetką. Celem misji jest odzyskanie skradzionych przez nich pieniędzy. Zatrzymaj w dowolny sposób samochód, a gdy pozbędziesz się bandytów, zabierz łup. Jego oddanie zaowocuje nagrodą w wysokości 12$ i zregenerowaniem paska umiejętności specjalnej. 120 dolarów otrzymasz, jeśli zdecydujesz się zatrzymać kasę.

Walki gangów na wsi – Zadanie polega na ochronie człowieka oszukanego przez gang i wyeliminowanie wskazanych przez niego bandytów (oznaczonych czerwoną kropka na minimapie). Jeśli zleceniodawca przeżyje wymianę ognia, otrzymasz od niego 1000$ nagrody.

Napad na wsi – Policja otoczyła motel, w którym ukrywają się złodzieje i rozpoczęła wymianę ognia. Możesz przyłączyć się do walki i stanąć po którejkolwiek ze stron. Jeśli zdecydujesz się zabić bandytów, zwróć uwagę na upuszczane przez nich walizki - każda z nich warta jest 5000$. Zabranie pieniędzy automatycznie skupi na Tobie uwagę policji, mimo, że kilka chwil wcześniej jej pomogłeś. Jeśli zlikwidujesz stojących pod motelem stróżów prawa, złodzieje oddadzą Ci zawartość jeden z walizek. W tym przypadku również będziesz ścigany przez funkcjonariuszy.

Wypadek samochodowy – Podczas przejazdu autostradą natkniesz się na rozbite auto i leżącą obok niego kobietę, która poprosi Cię o pomoc w dostaniu się do kryjówki. Dziewczyna reklamuje się jako dobry kierowca i dołączy do Twojej ekipy, jeśli szczęśliwie odstawisz ją w wyznaczone miejsce.

Nieudana transakcja – Leżące tu ciała sugerują, że w tym miejscu miała dokonać się transakcja pomiędzy bandytami, ale coś poszło nie tak. Obok jednego z dogorywających przestępców znajdziesz walizkę zawierającą aż 25.000$. Gdy ją zabierzesz, w okolicy zaroi się od wrogów. Zlikwiduj ich wszystkich, by zakończyć zdarzenie.

Wyprowadzka – Żona wyrzuca rzeczy swojego męża z domu, oskarżając go o zdradę. Mężczyzna poprosi Cię o podwiezienie do znajdującego się nieopodal klubu golfowego i w zamian za usługę, wręczy 80$. Trevor może odstawić niewiernego partnera do siedziby Altruistów.

Strzelanina na plantacji – Zdarzenie pozwalające zarobić znaczną sumę pieniędzy - od 40.000 do 100.000 dolarów. Zadaniem bohatera jest zlikwidować wszystkich wrogów przebywających na farmie i zabranie pieniędzy. Misja odnawia się co tydzień, może być dobrym źródłem dochodu w początkowej fazie rozrywki.

Pijany kierowca - 1 – Dwóch podpitych mężczyzn poprosi Cię o podwiezienie do domu. Jeśli zachowasz ostrożność (pasażerowie mogą zwymiotować w aucie) i dotrzesz do celu, otrzymasz 80$ nagrody. Trevor może ponadto odstawić ludzi do siedziby Altruistów.

Pijany kierowca - 2 – Pijana para poprosi Cię o podwiezienie do domu ich samochodem. Jeśli dotrzesz szczęśliwie do celu, otrzymasz 80$ nagrody. Trevor może ponadto odstawić mężczyznę i kobietę do siedziby Altruistów.

Autostopowicz - 1 – Mężczyzna obok popsutego samochodu z podniesioną maską poprosi Cię o szybki transport na lotnisko w Los Santos, co zaowocuje nagrodą w wysokości 100$ i pięcioma punktami do umiejętności prowadzenia pojazdów. Jeżeli uda Ci się wykonać kurs w mniej niż 2 minuty i 20 sekund, dostaniesz dodatkowo wskazówkę dotyczącą typowania na giełdzie. Trevor może wywieźć pasażera do położonej na pustkowiu siedziby Altruistów.

Autostopowicz - 2 – Kobieta poprosi Cię o podwiezienie do domu. Jeśli tego dokonasz, otrzymasz pięć punktów do umiejętności prowadzenia pojazdów, a także jej numer telefonu. Trevor może zawieść dziewczynę wbrew jej woli do siedziby Altruistów.

Autostopowicz - 3 – Mocno rozgadana dziewczyna poprosi Cię o podwiezienie w okolicę znaku Vinewood, gdzie przebywa jej chłopak. W nagrodę otrzymasz pięć punktów do umiejętności prowadzenia pojazdów, ale wcześniej będziesz zmuszony uporać się z zazdrosnym facetem nastolatki - możesz go bez problemu zabić. Trevor może wywieźć pasażerkę do górskiej siedziby Altruistów.

Autostopowicz - 4 – Przejeżdżając w tym miejscu natkniesz się na panną młodą, która uciekła z własnego ślubu. Dziewczyna poprosi Cię o podwiezienie do domu, ale w trakcie podróży trzeba będzie uporać się z rozgniewanym niedoszłym mężem (jego zabicie nie zaliczy zdarzenia). Gdy kobieta dotrze we wskazane miejsce, otrzymasz pięć punktów do umiejętności prowadzenia pojazdów. Trevor może odwieźć pannę do siedziby Altruistów, ukrywających się w górach kanibali.

Zbiegła Altruistka – Dziewczyna, której udało się uciec z obozu Altruistów, poprosi Cię o ratunek. Zabij ścigających ją kanibali, a następnie odwieź pod wskazany adres. Nagroda wynosi 80$. Misję tą może aktywować tylko Franklin i Michael.

Zasadzka w zaułku – Dziewczyna poprosi Cię o pomoc dla swojego chłopaka, który rzekomo jest ranny. Gdy znajdziesz się w zaułku, okaże się, że to pułapka. Zastrzelenie bandyckiej pary zakończy sukcesem zdarzenie.

Więzień - 1 – Więzień, któremu udało się wydostać z rozbitego radiowozu, potrzebuje Twojej pomocy. Odwiezienie go pod wskazany adres zaowocuje otrzymaniem trzech punktów do umiejętności kierowania pojazdami. To zdarzenie jest w stanie aktywować tylko Franklin i Michael.

Więzień - 2 – Więzień w pomarańczowym kostiumie ucieka przez pustkowia. Gdy się do niego zbliżysz, mężczyzna spróbuje Cię zabić. Zlikwiduj go pierwszy, by zakończysz sukcesem zdarzenie. Nie przynosi ono żadnych dodatkowych korzyści.

Uciekający.. – Uciekający pan młody - przy drodze natkniesz się na rozebranego mężczyznę przywiązanego do słupa - to efekt szaleństw podczas wieczoru kawalerskiego. Odwieź nieszczęśnika do domu, poczekaj aż się ubierze, a następnie skieruj się do kościoła, zabierając po drodze świadka. Po ukończeniu tego zaskakującego długiego zadania otrzymasz samochód Enus Super Diamond).

Strzelanina w siedzibie Altruistów – Zdarzenie to zarezerwowane jest dla postaci Trevora. Po dostarczeniu czterech różnych osób do siedziby Altruistów (alternatywne rozwiązania niektórych innych zdarzeń) członkowie kultu pojmą głównego bohatera. Należy uwolnić się poprzez zastrzelenie wszystkich kanibali. Po zaliczeniu zdarzenia warto dokładnie zbadać siedzibę Altruistów, odnajdując gotówkę, amunicję oraz bronie (w tym wyrzutnię rakiet).

Legenda Mapa GTA V - Przypadkowe zdarzenia

Misja Trevora

Furgonetka

Misja dla Franklina i Michael'a

Misja dla Micheal'a i Franklina

Misja dla wszystkich

W trakcie przemierzania świata gry możesz być świadkiem losowych zdarzeń, o których będziesz informowany między innymi nowymi ikonami na radarze. Aktywności te nie są przez grę traktowane jako pełnoprawne misje i oznacza to, że zignorowanie danego wydarzenia nie przekreśli na dobre szansy jego zaliczenia. Nie radzę jednak pominać tych dodatkowych zadań, albowiem w większości przypadków ich zaliczenie nie jest ani wymagające ani czasochłonne. Poza tym przy okazji możesz się łatwo wzbogacić czy zdobyć nowe kontakty.

Każde przypadkowe zdarzenie uaktywnia się w ściśle określonym miejscu w świecie gry i z pomocą może tu przyjść widoczna u góry mapa z zaznaczonymi punktami. Uwaga - Nie przejmuj się jeśli podczas wizyty w danym obszarze po raz pierwszy nie załączy się losowe zdarzenie. W takiej sytuacji odczekaj pewien czas i spróbuj ponownie w przyszłości (przy okazji upewnij się też, że grasz właściwą postacią, albowiem niektóre z przypadkowych zdarzeń zarezerwowane są dla określonych bohaterów).

Spis wszystkich przypadkowych zdarzeń

  1. Aresztowanie (1-2)
  2. Autostopowicz - 1
  3. Autostopowicz - 2
  4. Autostopowicz - 3
  5. Autostopowicz - 4
  6. Bankomat
  7. Furgonetka (1-10)
  8. Kierowca dla rabusiów
  9. Kradzież motocykla
  10. Kradzież roweru (1-2)
  11. Kradzież samochodu (1-2)
  12. Napad na sklep (1-2)
  13. Napad na wsi
  14. Nieudana transakcja
  15. Pijany kierowca (1-2)
  16. Pogoń za złodziejami na wsi (1-2)
  17. Pogoń za złodziejami w mieście (1-2)
  18. Pogrzeb
  19. Porwanie
  20. Porzucony pojazd - 1
  21. Porzucony pojazd - 2
  22. Przejażdżka autobusem
  23. Rabunek (1-3)
  24. Simeon Yetarian
  25. Straż graniczna (1-3)
  26. Strzelanina na plantacji
  27. Strzelanina w siedzibie Altruistów
  28. Ucieczka przed paparazzi
  29. Uciekający pan młody
  30. Walki gangów na wsi
  31. Więzień - 1
  32. Więzień - 2
  33. Wypadek na budowie
  34. Wypadek samochodowy
  35. Wyprowadzka
  36. Zasadzka gangu
  37. Zasadzka w zaułku
  38. Zbiegła Altruistka