Zbierania drużyny ciąg dalszy Baldurs Gate 3 poradnik, solucja i najlepsze porady - informacje o klasach postaci, ich kreowaniu, zdolnościach i perkach. Pełny opis przejścia zadań głównych i pobocznych. Nie zabrakło też wymagań sprzętowych i opisu sterowania.

Poniższy poradnik do Baldur's Gate 3 zawiera kompletny zbiór informacji o kolejnej odsłonie kultowego cyklu gier RPG. Znajdziesz tutaj podstawowe informacje, które pomogą Ci ukończyć tytuł.

Obecnie solucja zawiera informacje, opracowane w oparciu o materiały przedpremierowe. Na ten moment znajdziesz tutaj rozdziały, które mówią między innymi o mechanice walki, kreacji postaci oraz dialogach.

Po ukazaniu się pełnej wersji Baldur's Gate 3 poradnik zostanie rozbudowany. Wówczas znajdziesz w nim między innymi kompletny opis przejścia wszystkich etapów oraz rozbudowany dział FAQ, w którym znajdziesz odpowiedzi na pytania mogące pojawić się w czasie rozgrywki.

Niniejszy poradnik jest w przygotowaniu. Powstaje on na bazie wersji z wczesnego dostępu (Early Access). Będzie on na bieżąco aktualizowany wraz ze zmianami w grze.

Porady na dobry początek

  1. Często zapisuj stan gry. Nie jesteś w żaden sposób ograniczany, zaś dzięki posiadanym sejwom możesz np. powtórzyć nieudany test umiejętności, inaczej rozegrać rozmowę, czy cofnąć się do momentu sprzed rozpoczęcia trudnej bitwy.
  2. Analizuj napotykanych przeciwników - możesz tego dokonywać klikając na nich prawym przyciskiem myszy. Pozwoli ci to np. ustalić ich mocne i słabe strony, a także lepiej zaplanować taktykę rozegrania z nimi walki.
  3. Umiejętnie rozstawiaj członków drużyny na polu bitwy. Staraj się żeby postacie walczące na dystans dysponowały przewagą wysokości, a żeby osoby walczące w zwarciu mogły łatwo dotrzeć do wrogów.
  4. Uważaj na różnorakie zagrożenia środowiskowe. Mogą to być np. ogień, śliskie powierzchnie, czy obiekty mogące eksplodować po trafieniu. Część z nich możesz używać do skuteczniejszego osłabiania przeciwników.
  5. Możesz pomijać wiele walk i jest to dobry pomysł jeśli nie radzisz sobie z jakąś potyczką. Spróbuj przekraść się obok silnych wrogów lub po prostu poszukać na mapie danej krainy innej ścieżki do aktualnego celu podróży.
  6. Przygotowuj się jak najlepiej do testów umiejętności, bo nie można ich powtarzać. Wybieraj bohaterów z biegłościami i wysoko rozwiniętymi cechami i rozważ wczytanie wcześniejszego sejwa na wypadek zawalenia ważnej próby.
  7. Jak najdokładniej przeszukuj okolicę. Niektóre skarby, skrzynie i interaktywne obiekty podświetlają się po przytrzymaniu klawisza ALT, ale badaj też inne przedmioty. Pozwoli ci to pozyskiwać duże ilości wartościowego lootu.
  8. Rozglądaj się za opcjonalnymi lokacjami i przejściami. W docieraniu do pozornie niedostępnych miejscówek może ci pomagać m.in. opcja skoku, która pozwala np. na doskoczenie do wyższej półki czy przeskoczenie na drugi brzeg rzeki.
  9. Postaraj się szybko przyłączyć pierwszych towarzyszy. Po ukończeniu prologu zmagania rozpoczniesz w pojedynkę, ale już w pierwszym dużym obszarze znajdziesz kilku świetnych kandydatów do zrekrutowania.

Po dokładniejsze porady i wskazówki przejdź na stronę Porady na start w naszym poradniku.

Questy prologu i pierwszego rozdziału w Baldurs Gate 3

Poniżej znajdziesz zestawienie wszystkich questów prologu i pierwszego aktu gry Baldur's Gate 3, czyli zawartości dostępnej w wersji z wczesnego dostępu. Opisy przejścia wszystkich questów znajdują się w naszej solucji.

Prolog

  1. Escape the Nautiloid

Pierwszy rozdział

  1. Explore the Ruins
  2. Find the Missing Shipment
  3. Find the Mushroom Picker
  4. Find the Nightsong
  5. Free Lae'zel
  6. Hunt the Devil
  7. Investigate the Beach
  8. Protecting the Myconid
  9. Removing the Parasite
  10. Rescue the Gnome
  11. Rescue the Grand Duke
  12. Rescue the Trapped Man
  13. Rescue Volo
  14. Save Arabella
  15. Save Mayrina
  16. Save the Goblin Sazza
  17. Save the Refugees
  18. Search the Cellar

Questy towarzyszy w Baldurs Gate 3

Poniżej znajdziesz zestawienie wszystkich questów towarzyszy dostępnych w wersji gry Baldurs Gate 3 z wczesnego dostępu. Opisy przejścia wszystkich zadań sojuszników znajdują się w naszej solucji.

  1. Daughter of Darkness - Posępne Serce
  2. The Blade of Frontiers - Wyll
  3. The Githyanki Warrior - Lae'zel
  4. The Pale Elf - Astarion
  5. The Wizard of Waterdeep - Gale

Mapy i atlas świata Baldurs Gate 3

Oto zestawienie map lokacji nadających się do odwiedzenia w Baldur's Gate 3. W naszym atlasie świata przygotowaliśmy wysokiej jakości mapy głównych obszarów, na których zaznaczono m.in. ciekawe miejsca do odwiedzenia, ważnych NPC-ów, silne potwory, czy unikalne skarby i sekrety.

  1. Mapa M1 Nautiloid - to latający statek, na którym rozgrywa się akcja prologu
  2. Mapa M2 Zarośnięte ruiny i Przydrożne klify
  3. Mapa M3 Gaj druidów i Gaj Silvanusa

Sekrety i zagadki w Baldurs Gate 3

Poniżej znajduje się zestawienie zagadek i ich rozwiązań z gry Baldur's Gate 3. Rozwiązywanie trudnych zagadek pozwala m.in. na odblokowywanie tajnych przejść czy odnajdywanie różnego rodzaju sekretów. Każda łamigłówka ma swój opis przejścia w rozdziale Rozwiązania zagadek.

  1. Myrnath i gadający mózg - Nautiloid - To zagadka z prologu. Poprawne jej zaliczenie nagradzane jest tymczasowym towarzyszem - pożeraczem intelektu My.
  2. Zamknięta skrzynia - Nautiloid - Do otwarcia skrzyni potrzebny jest specjalny klucz, który również jest na pokładzie latającego statku.
  3. Zarośnięte ruiny - jak wejść? - Ruiny są pierwszym lochem, jakim możesz odwiedzić w grze. Są 3 główne sposoby przedostania się do ruin.
  4. Skrzynia, legowisko sowoniedźwiedzia - Do otwarcia skrzyni trzeba zaliczyć zagadkę z odnalezieniem i odczytaniem treści modlitwy.
  5. Zagadka z runami w Szmaragdowym Gaju - To większa zagadka z Gaju druidów, której ukończenie nagradzane jest uzyskaniem dostępu do tajnej komnaty z rzadkimi skarbami.
  6. Więźniowie w kapsułach - Nautiloid - Możesz skorzystać z terminalu sterowania kapsułami ze zwykłymi więźniami oraz zbadać kapsułę z kleryczką Posępne Serce.

Mam pytanie i szukam odpowiedzi

W rozdziale FAQ naszego poradnika zestawiliśmy częste problemy, które można napotkać w trakcie przechodzenia gry, a także objaśnienia działania niektórych bardziej skomplikowanych mechanik rozgrywki.

  1. Poziom trudności - czy można zmienić? - Możesz zechcieć zmniejszyć poziom trudności po napotkaniu wyjątkowo trudnej walki.
  2. Zapisanie gry - kiedy możliwe? - Informujemy czy możliwe jest sejwowanie także w trakcie walk.
  3. Leczenie - jak uzdrowić bohaterów? - To kluczowa wiedza do utrzymywania drużyny przy życiu.
  4. Skoki - jak i po co wykonywać? - Są one jedną z najważniejszych dodatkowych umiejętności bohaterów.
  5. Pułapki - jak rozbrajać? - Aktywowana pułapka jest w stanie poważnie zranić lub nawet zabić członków drużyny.
  6. Śmierć bohatera - czy można uniknąć? - Możesz dowiedzieć się jak nie doprowadzić do wyświetlenia ekranu game over.
  7. Unikanie walki - czy jest możliwe? - Niektóre konfrontacje możesz chcieć pominąć z uwagi na wysoki poziom przeciwników.
  8. Sekretne przejścia - jak odnajdywać? - Mogą one pozwalać na korzystanie z alternatywnych ścieżek i docieranie do najlepszych skarbów.
  9. Test umiejętności - można powtarzać? - Zawalony test może uniemożliwić ci wykonanie jakiejś akcji lub nawet doprowadzić do walki.
  10. Punkty doświadczenia - jak zdobywać? - Są one potrzebne do awansowania członków drużyny na kolejne poziomy.

Klasy postaci w Baldurs Gate 3

W wersji gry Baldur's Gate 3 z wczesnego dostępu do wyboru jest 6 klas bohaterów. Zestawiliśmy je poniżej.

  1. Klasa Wojownik
  2. Klasa Mag
  3. Klasa Łotrzyk
  4. Klasa Łowca
  5. Klasa Kleryk
  6. Klasa Czarownik

Utworzenie postaci i drużyna w Baldurs Gate 3

W naszym poradniku znajdziesz strony dotyczące utworzenia i rozwijania postaci, a także dowodzenia drużyną bohaterów.

  1. Kreacja postaci - Omówiliśmy najważniejsze cechy kreatora postaci.
  2. Cechy - Przedstawiliśmy wszystkie najważniejsze cechy (główne statystyki), którymi opisana jest każda postać.
  3. Umiejętności - Zamieściliśmy zestawienie wszystkich najważniejszych typów umiejętności.
  4. Zarządzanie drużyną - Przygotowaliśmy najważniejsze porady i wskazówki dotyczące dowodzenia bohaterami.
  5. Lista grywalnych postaci - Opracowaliśmy zestawienie potencjalnych członków drużyny wraz z miejscami ich rekrutacji.
  6. Obóz - Opisaliśmy specjalną lokację, w której można spotykać się z towarzyszami.

Wymagania sprzętowe Baldurs Gate 3 na PC

  1. Procesor: Intel i5-4690 / AMD FX 4350
  2. Pamięć RAM: 8 GB RAM
  3. Karta graficzna: Nvidia GTX 780 / AMD Radeon R9 280X
  4. DirectX: 11
  5. Miejsce na dysku: 70 GB
  6. System operacyjny: 64-bitowy Windows 10

Na osobnych stronach znajdziesz pełne wymagania sprzętowe PC, a także najczęstsze bugi, błędy i glicze.

Długość gry

Wersja gry Baldurs Gate 3 z wczesnego dostępu obejmuje pierwszy z trzech aktów historii. Ukończenie pierwszego rozdziału powinno ci zająć około 25-30 godzin.

Czas rozgrywki może ulec znacznemu wydłużeniu jeśli spróbujesz utworzyć kolejne postacie i poeksperymentować z innymi buildami bohaterów oraz z innymi składami drużyny. Baldur's Gate 3 jest też produkcją z wieloma wyborami i drobnymi zmianami uzależnionymi od wcześniejszych decyzji, cech bohatera, czy nastawienia drużyny. Wszystko to zachęca do powtarzania ukończonych już wcześniej questów.

Fabuła w Baldur's Gate 3

Historia ukazana w Baldur's Gate 3 nie ma związku z poprzednimi odsłonami cyklu i toczy się około stu lat po wydarzeniach przedstawionych w Tronie Bhaala. Cała opowieść zaczyna się od najazdu Illithidów (znanych też jako Łupieżcy Umysłu) na tytułowe miasto - Wrota Baldura.

Podczas ataku na miasto porwana została część mieszkańców, by następnie zostać poddanym procesowi przemiany w Łupieżcę Umysłu. Dzieje się on za sprawą embrionu, który żywi się mózgiem nosiciela.

Wcielasz się w postać, której udało się uniknąć porwania. Mimo to została ona zainfekowana jednym z takich embrionów. Choć początkowo protagonista próbuje pozbyć się pasożyta, to powoli odkrywa on, że dzięki niemu posiadł zdolności nieosiągalne dla zdrowych ludzi.

Czy Baldur's Gate 3 trafi na konsole?

Baldur's Gate 3 jest tytułem, który w wersji z wczesnego dostępu oferowany jest tylko na PC. Finalna wersja gry powinna się doczekać ię konsolowych portów, przy czym najprawdopodobniej będą to konsole najnowszej generacji, tzn. PS5 i Xbox Series X.

Kiedy Baldur's Gate 3 trafi na rynek?

Data premiery finalnej wersji Baldur's Gate 3 nie jest znana. Wersja z wczesnego dostępu zadebiutowała 6 października 2020 roku. Obejmuje ona prolog oraz pierwszy z trzech aktów kampanii.

Jaka będzie zawartość gry we wczesnym dostępie?

W Baldur's Gate 3 wczesny dostęp obejmie pierwszy z trzech aktów historii. Łącznie zagwarantuje to ok. 30 godzin zabawy.

Dlaczego Baldur's Gate 3 nie jest tworzone przez BioWare?

Seria Baldur's Gate bazuje na papierowej grze Dungeons & Dragons. Pierwsze dwie części cyklu zostały opracowane przez BioWare, a wydane zostały przez Interplay Entertainment. Ze względu na problemy finansowe wydawcy, jego prawa do marki wygasły.

Od tego momentu pojawiały się plotki związane z pracami nad trzecią częścią cyklu. Jednak dopiero w połowie 2019 roku Larian Studios ogłosiło, że pracuje nad Baldur's Gate 3.

Czy można spauzować grę?

Nie, Baldurs Gate 3 nie pozwala na całkowite zatrzymanie gry. Nawet jeśli wciśniesz klawisz ESC lub otworzysz dowolne menu, to gra nadal będzie działała w tle. Może to teoretycznie doprowadzić do niechcianej walki, jeśli w okolicy znajdują się jacyś przeciwnicy i w międzyczasie zbliżą się do drużyny. Na szczęście już po przystąpieniu do bitwy obowiązuje turowy system walk i nie trzeba śpieszyć się z wydawaniem poleceń członkom drużyny.

Gdzie przechowywane są sejwy gry?

Wiedza na temat katalogu, w którym przechowywane są sejwy w grze Baldurs Gate 3, może przydać ci się np. zapragniesz wykonać ich kopię bezpieczeństwa. W przypadku wersji PC zakupionej w serwisie Steam zapisane stany gry znajdziesz domyślnie w następującym miejscu na dysku:

C:\Users\twoja_nazwa_użytkownika\Documents\Larian Studios\

Spodziewaj się tego, że katalog z dużą liczbą automatycznych, szybkich i manualnych sejwów może zajmować nawet kilkaset megabajtów na twardym dysku.

Jak anulować polecenie?

W celu anulowania jakiegoś polecenia (np. gotowości do wykonania ataku wręcz czy rzucenia zaklęcia) możesz wcisnąć prawy przycisk myszy lub klawisz ESC. Jest to pomocne jeśli chcesz np. wybrać inną umiejętność lub przemieścić się w inne miejsce przed odpaleniem tego samego ataku.

Czy można mieć stworzoną więcej niż 1 postać?

Tak, możesz stworzyć więcej własnych postaci - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Tak, możesz stworzyć więcej własnych postaci. Każda z nich stanie się osobnym profilem, któremu możesz nadać nazwę. W celu przełączania się pomiędzy postaciami / profilami musisz powrócić do menu głównego, kliknąć na przycisku Profiles i wybrać interesujący się profil spośród utworzonych. To dobry pomysł jeśli jednocześnie chcesz prowadzić rozgrywkę bohaterami reprezentującymi np. różne rasy i klasy postaci, różne płcie czy różne pochodzenia.

Czy Baldurs Gate 3 to Divinity Original Sin 3?

Nie, Baldur's Gate 3 pomimo pewnych pokrewieństw z poprzednimi grami Larian Studios posiada własną tożsamość. Cała gra oparta jest przede wszystkim na zasadach D&D i ma to bardzo duże znaczenie w takich tematach jak rozgrywanie walk, rozwijanie postaci czy zaliczanie testów umiejętności.

O BG3 na pewno można powiedzieć to, że zawiera sporo elementów, za które gracze polubili obie części Divinity Original Sin - w grze jest dużo wyborów, styl graficzny i sposób śledzenia akcji są znajome, a otoczenie potrafi być bardzo interaktywne i przydaje się to w trakcie walk i eksploracji.

Informacje o Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Autorzy : Agnieszka aadamus Adamus, Jacek Stranger Hałas, Łukasz Qwert Telesiński

Poradnik zawiera : strony: 9, ilustracje: 9 .

Poradnik do gry

Ostatnia aktualizacja : 9 listopada 2020, odwiedź Poradnik do gry

Opis przejścia

Ostatnia aktualizacja : 9 listopada 2020, odwiedź Opis przejścia

Baldur's Gate III - screen - 2020-10-08 - 424638Baldur's Gate III - screen - 2020-10-08 - 424637Baldur's Gate III - screen - 2020-10-08 - 424636Baldur's Gate III - screen - 2020-10-08 - 424635Baldur's Gate III - screen - 2020-10-08 - 424634Baldur's Gate III - screen - 2020-10-08 - 424633Baldur's Gate III - screen - 2020-10-08 - 424632Baldur's Gate III - screen - 2020-10-08 - 424631Baldur's Gate III - screen - 2020-10-08 - 424630