Baldurs Gate 3: Górska przełęcz
Zdecydowaliście się zakończyć pierwszy akt BG3 podróżą przez Górską przełęcz? Ta strona poradnika pomoże Wam w tej niebezpiecznej wędrówce.
Aktualizacja:
Górska przełęcz to jedna ze ścieżek, którą możecie wybrać w drodze ku aktowi 2 Baldur's Gate 3. Ścieżka to stanowi alternatywę do podroży po Podmroku. Jeżeli nie zdecydowaliście, którą ścieżką chcecie podążyć, zerknijcie na tę stronę poradnika.
W dużym uproszczeniu, ścieżka przez Górską przełęcz jest zdecydowania krótsza. Jeżeli chcecie szybko dostać się do obszaru Aktu 2, podróż wśród wysokich wzgórz będzie lepszym wyborem.
- Pierwsze kroki na Górskiej przełęczy
- Walka z Pasterzami Śmierci
- Dalsza podróż i spotkanie z Elminstrem
Pierwsze kroki na Górskiej przełęczy


Gdy wykonacie większość aktywności w Akcie 1 BG3, dziennik zadań skieruje Was ku jednej z dwóch ścieżek: Podmroku (Underdark) lub Górskiej przełęczy (Mountain Pass). By wybrać drugą ścieżkę, skierujcie się na północno-zachodni skraj pierwszej mapy. Natkniecie się tam na zniszczony most, jednak skręcając w lewo, traficie na mniejszą konstrukcję, która pokieruje Was bezpośrednio do przełęczy.

Przed przejściem do nowej lokacji, gra ostrzeże Was przed ruszeniem dalej. Wyruszając na przełęcz, będziecie mieli możliwość powrócenia do lokacji startowej. Dobrą praktyką jest jednak domknięcie wszystkich interesujących Was wątków wcześniej, by przypadkowo nie zamknąć sobie drogi powrotnej do rozpoczętych questów.

Idąc wzdłuż gościńca w nowej lokacji, szybko natraficie na krąg run, którego aktywacja pozwoli Wam na szybką podróż do tej lokacji. Zaraz za wspomnianym punktem orientacyjnym. Ścieżka rozgałęzia się w dwóch kierunkach.

Idą w prawo natraficie na Lady Esther. Zleci Wam ona zadanie polegające na kradzieży jaja Githyanki ze Szkółki znajdującej się w dalszej części lokacji. Z bohaterką możecie także handlować. Jeżeli chcielibyście dowiedzieć się więcej na temat Szkółki Y'llek, zerknijcie na tę stronę w poradniku.
Jeżeli nie interesują Was jednak zadania poboczne i chcecie skierować się bezpośrednio ku aktowi 2, po minięciu kręgu run skierujcie się ścieżką prowadzącą na lewo. Miejcie się jednak na baczności, gdyż kilka kroków dalej czeka na Was bitwa z grupą agresywnych stworzeń.
Walka z Pasterzami Śmierci

Dalszej drogi strzec będzie grupa przeciwników: dwóch Pasterzy Śmierci oraz podwładna im zgraja Ghastów. Stworzenia te są niebezpieczne, a także posiadają komplet irytujących umiejętności, które mogą skutecznie uprzykrzyć życie drużyny. Istnieją jednak strategie, które pomogą Wam w walce z nimi.
Pasterze Śmierci i ich mroczne pomioty mogą stanowić duże zagrożenia, nawet dla wypoczętej i przygotowanej drużyny. Z tego też powodu, nie zalecamy podejmowania z nimi walki, jeżeli postacie w Waszej drużynie nie osiągnęły przynajmniej okolic 5 poziomu.
Przed rozpoczęciem walki, warto spróbować podstępem zadać obrażenia Pasterzom poprzez dystansowy atak z ukrycia.

Pasterze Śmierci posiadają umiejętność wskrzeszania swoich poległych towarzyszy. Poza reanimowaniem Ghastów, obaj Pasterze mogą również przywrócić siebie nawzajem. Właściwość ta może skutecznie przedłużyć i utrudnić walkę. Z tego też powodu polecamy Wam zmierzenie się z Pasterzami w pierwszej kolejności. Wyeliminowanie głównego zagrożenia pozbawi adwersarzy dostępu do akcji reanimacji poległych.
Dodatkowo, decydujące ciosy na obu nieumarłych warto zadać w krótkim odstępie czasu, pomiędzy turami niemilców. Aktywny nekromanta będzie bowiem w stanie reanimować poległego towarzysza.
Gdy uporacie się z Pasterzami, wykończenie pomniejszych Ghastów nie powinno stanowić już większego problemu.
Ścieżka, na której rozgrywa się walka z Pasterzami Śmierci jest dość wąska. Zadbajcie zatem o utrzymanie odpowiedniej formacji, która uchroni słabszych członków drużyny przed atakami Ghastów, a jednocześnie pozwoli postaciom walczącym w zwarciu na zbliżenie się do niebezpiecznych Pasterzy.
Dalsza podróż i spotkanie z Elminstrem

Gdy uporacie się już z nieumarłymi, kontynuujcie podroż wzdłuż ścieżki prowadzącej w lewo. Po krótkim spacerze traficie w końcu na drewniany most, po przejściu którego spotkacie starszego maga ubranego w czerwone szaty.
Mężczyzna powita Was i przedstawi się jako Elminister Aumar. Bohater ten zaprezentuje Wam ważną, fabularną ekspozycję związaną z postacią Gale'a. Jeżeli Mag znajdzie się w Waszej drużynie, nawiąże ze swoim dawnym mentorem dialog, po którym nastąpi krótka scena fabularna. Jeżeli Gale nie znajduje się w gronie podróżujących towarzyszy, mag Aumar rozgości się na pewien czas w Waszym obozie, gdzie będziecie mogli później aktywować ten sam, fabularny przerywnik.

Po spotkaniu z Elminstrem, możecie skierować się wzdłuż ścieżki, która po chwili zaprowadzi Was wreszcie do bramy wiodącej do głównej lokacji Aktu 2.
{ramkaczerwona} UWAGA! Skierowanie się do lokacji aktu 2 sprawi, że nie będziecie mogli powrócić do wcześniejszych aktów gry. Upewnijcie się zatem, że zrealizowaliście wszystkie, interesujące Was zadania. {/ramkaczerwona)
0
- Baldurs Gate 3 - poradnik do gry
- Baldurs Gate 3: Opis przejścia
- Baldurs Gate 3: Akt 1
- Baldurs Gate 3: Usunięcie pasożyta - solucja, opis przejścia
- Baldurs Gate 3: Zbadaj ruiny - solucja, opis przejścia
- Baldurs Gate 3: Lae'zel w klatce - solucja, opis przejścia
- Baldurs Gate 3: Uratuj Arabellę - solucja, opis przejścia
- Baldurs Gate 3: Uzyskaj pomoc uzdrowicielki Nettie
- Baldurs Gate 3: Zbadaj plażę
- Baldurs Gate 3: Uwięziona Goblinka - solucja, opis przejścia, mapa
- Baldurs Gate 3: Wiekowa zielarka - solucja, opis przejścia, mapa
- Baldurs Gate 3: Uratuj Mayrinę (Save Mayrina) BG3
- Baldurs Gate 3: Uciekający diabeł - solucja, opis przejścia, mapa
- Baldurs Gate 3: Uwięziony półelf - solucja, opis przejścia, mapa
- Baldurs Gate 3: Łut szczęścia - solucja, opis przejścia, mapa
- Baldurs Gate 3: Piwnica aptekarza - solucja, opis przejścia
- Baldurs Gate 3: Goblinia kapłanka - solucja, opis przejścia, mapa
- Baldurs Gate 3: Zaginiona przesyłka - solucja, opis przejścia, mapa
- Baldurs Gate 3: Ocal Pierwszego Druida - solucja, opis przejścia
- Baldurs Gate 3: Podmrok (Underdark) w BG3 - opis przejścia
- Baldurs Gate 3: Kuźnia Gryma (Grymforge) w BG3 - opis przejścia
- Baldurs Gate 3: Górska przełęcz
- Baldurs Gate 3: Odszukaj szkółkę githyanki - solucja, opis przejścia
- Baldurs Gate 3: Akt 1
- Baldurs Gate 3: Opis przejścia
Komentarze czytelników
Vegeta1994 Junior
Dlaczego nie ma opcji pobrania tego poradnika?
popkulturowe_błonia Junior
Zapraszam na kanał, na którym sukcesywnie będę dodawał ciekawostki dot. BG3. Aktualnie chociażby film, w którym można się dowiedzieć jak dołączyć do drużyny Bulettę.
[link]
Darth KingMan Pretorianin
Hej, planujecie zaktualizować poradnik? Braki są dość spore.
Beshoon Junior
Witam! Po uporaniu się z Oliwierem (pokonaniu taty i matki) i zaakceptowanie przez niego połączenia się z tym drugim przenosi mnie znów w tryb walki, a jedynym przeciwnikiem jest świat. Mam debuff „klątwa cienia”, który zabija mnie przy próbie dojścia do bezpiecznej strefy. Szybka podróż też nie działa, wiecie może jak się z tym uporać? Dzięki z góry
inMate1818 Chorąży
Poradnik to jakieś oszustwo... Pobiera się przewodnik po grze ,a nie poradnik i nie ma możliwości wyboru... Klikam pobierz poradnik a pobiera przewodnik. Słabe zagranie z waszej strony...
Andrzej Pulaski Chorąży
Cyberpunk 2077 jest dużo większy, bardziej skomplikowany i jest (za friko) dostępny w 11 językach z dubbingiem pełną mimiką twarzy (20 z napisami)!
azzaz Junior
Pod akapitem wszystkie atuty brakuje chyba połowy. Niestety jak widać tylko przy angielskich stronach można tworzyć buildy bo artykuły tak wybrakowane jak ten to tylko zaśmiecanie wyników w google.
annad87690931c2 Junior
Można pokonać grubaskę. Trzeba zabić najpierw czaszki, przy stracie każdej czaszki, traci 100hp. Po zabiciu wszystkich czaszek, ma jakieś 2hp XD
andrzejza Junior
Gdzie jest pik poradnika Baldurs Gate 3 w pdf ?
Ale może będzie tak: "czego się pies nie naliże tego się nie naje." ?
AZ
PIT77 Junior
Gdzie jest możliwość pobrania poradnika/solucji a nie przewodnika po grze?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
