Baldurs Gate 3: Najlepszy build dla Paladyna
Pladyni to uświęceni wojownicy wspierani wstawiennictwem istot boskich. Na tej stronie poradnika dowiecie się jak zbudować klasę paladyna, aby uzyskać najlepsze efekty w walce.
Aktualizacja:
Paladyn to klasa, która jest nastawiona głównie na walkę w zwarciu. Odpowiednio zbudowany jest w stanie przyjąć bardzo wiele obrażeń na siebie, jak i również zadać ich całkiem pokaźną sumę. Z tego poradnika dowiecie się jak używać klasowych zdolności, jakie atuty kupić i jaką podklasę wybrać, aby wasz Paladyn był najsilniejszy w grze.
Więcej podstawowych informacji na temat klasy i tworzenia postaci znajdziecie na stronie Paladyn - poradnik BG3. Polecamy zajrzeć na nią, jeżeli to Wasze pierwsze zetknięcie z klasą lub ogólnie systemem D&D.
- Kreator postaci
- Progresja klasowa
- Umiejętności Ilithida
- Towarzysze, ich umiejętności i zaklęcia
- Itemizacja oraz inne premie
- Przedmioty zużywalne
Kreator postaci

Podobnie jak w przypadku Wojownika i Barbarzyńcy, najlepszą klasą dla Paladyna jest pół-ork. Jest zdolności są wręcz stworzone dla postaci walczącej wręcz. Zadawanie dodatkowych obrażeń na trafieniu krytycznym oraz powrót na 1HP przy utracie przytomności są zbyt dobre, aby je ominąć.
W przypadku pochodzenia, warto się zastanowić nad Szlachcicem, dzięki któremu otrzymacie biegłość w Perswazji skalującej się z waszą Charyzmą - jednym z najważniejszych dla Paladyna atrybutów.
Progresja klasowa
Uwaga! Grając Paladynem musicie przestrzegać zasad waszej przysięgi, w przeciwnym razie stracicie dostęp do umiejętności z niej wynikających!
- Na pierwszym poziomie w przeciwieństwie do niektórych klas, Paladyn od razu wybiera swoją subklasę zwaną Przysięgą. Ten poradnik opisuje build dla Przysięgi Zemsty, która jest najsilniejszą z dostępnych. Ponadto, Paladyn na pierwszym poziomie otrzymuje leczącą zdolność Nakładania Rąk. Otrzymacie także Boski Zmysł zapewniający korzyść na ataki przeciwko istotom niebiańskim, piekielnym oraz nieumarłym w akcji bonusowej. Potęga Inkwizytora to zdolność sprawiająca, że broń danej postaci zadaje dodatkowe 2 punkty obrażeń od Światłości.

- Drugi poziom to wybór zaklęć, stylu walki oraz zdolność Boskiego Ugodzenia. Jeśli chodzi o styl walki, to wybierzcie Great Weapon Fighting, który zapewnia lepsze obrażenia przy korzystaniu z broni dwuręcznej. Z kolei Boskie Ugodzenie pozwala wam zadawać dodatkowe obrażenia od Światłości jeśli traficie przeciwnika w zamian za wasze komórki zaklęć.
- Poziom trzeci zapewnia wam kolejną komórkę zaklęć pierwszego poziomu, jedno dodatkowe przygotowane zaklęcie, zdolność Boskiego Zdrowia, dzięki której wasza postać nie może zachorować oraz dwie zdolności z subklasy - Abjure Enemy i Vow of Enmity. Pierwsza z nich w ramach akcji pozwala na przerażenie przeciwnika. Druga z kolei w ramach akcji bonusowej zapewnia ułatwienie w następnym ataku.
- Czwarty poziom to atut ora kolejny ładunek Nakładania Rąk. Z atutów najlepiej wybrać zwiększenie premii do atrybutu, w tym wypadku Siły.
- Piąty poziom zapewni wam dodatkowy atak - zdolność, która podwoi waszą efektywność w walce.
- Szósty poziom to Aura Ochrony, która sprawia, że sojusznicy w promieniu trzech metrów dodają modyfikator z Twojej Charyzmy do swoich rzutów obronnych.
- Na poziomie siódmym dostajecie zdolność subklasy - Relentless Avenger, która sprawia, że jeśli dosięgniecie przeciwnika atakiem okazyjnym, to w następnej turze otrzymacie premię do prędkości wynosząca 4,5m.
- Ósmy poziom to kolejny atut - w tym wypadku sugerowanym jest wzięcie Great Weapon Master, który pozwoli zadawać wam dodatkowe +10 obrażeń w zamian za karę -5 do trafienia.
- Dziewiąty poziom, to dodatkowe zaklęcia.
- Dziesiąty poziom to kolejny ładunek Nakładania Rąk, jak i zdolność Aury Odwagi. Sprawia ona, że Ty i Twoi sojusznicy nie możecie zostać poddani efektowi strachu.
- Na jedenastym poziomie otrzymujecie Ulepszony Boski Zmysł, który sprawia, że Twoje ataki zadają dodatkowe 1d8 obrażeń od Światłości.
- Ostatni poziom to atut - możecie wziąć Twardego, aby dostać dodatkowe 24 PZ albo Savage Attacker, jeśli czujecie, że potrzebujecie większej ilości obrażeń.
Umiejętności Ilithida
Nie bójcie się brać każdej z nich - szczególnie skupcie się na Wybiciu Słabych, Repulsorze oraz Czarnej Dziurze. Wzięcie maksymalnej ilości tych umiejętności nie wpływa negatywnie na waszą postać, więc nic nie stoi na przeszkodzie, aby zagarniać wszystkie pasożyty dla siebie.
Towarzysze, ich umiejętności i zaklęcia
Jako Paladyn możecie być jednoosobową armią, ale jeśli chcecie zwiększyć potencjał swojej drużyny, to dodajcie do niej Łotra albo Barda, dzięki któremu w drużynie znajdzie się umiejętność Zręczna Dłoń. Dodatkowo, Bard zapewni dostęp do unikalnych zaklęć wspierających.
Z kolei jeśli potrzebujecie większej ilości obrażeń na dystans, to Mag, Zaklinacz albo Czarownik zdecydowanie sprawdzą się w tym zadaniu.
W kontekście waszych własnych zaklęć, to w czasie gry powinniście skupić się na trzech z nich - Znak Łowcy, Tarcza Wiary oraz Przyspieszenie. Znak Łowcy używany jest w akcji bonusowej i zwiększa zadawane przez was obrażenia. Tarcza Wiary zapewnia premię +2 do KP, a Przyspieszenie daje dodatkową akcję - niemniej jednak te ostatnie odblokowujecie dopiero na dziewiątym poziomie.
Itemizacja oraz inne premie

Grając Paladynem jesteście twardzi i robicie dużo obrażeń, ale jednym z największych problemów jest brak mobilności. Koniecznie zdobądźcie w akcie pierwszym znajdujący się w Obozie Goblinów Amulet Mglistego Kroku.
Poza tym, w Podmroku, w Posterunku Selunitów znajdziecie Helmet of Smiting, który sprawia, że kiedy nakładacie efekt za pomocą jakiegoś z Waszych ugodzeń, to otrzymujecie dodatkowe PZ w postaci premii z Charyzmy.
Jeśli chodzi o oręż, to wykonajcie pierwszą część zadania dla Karlach - pokonajcie fałszywych paladynów - jeden z nich będzie posiadał Miecz Sprawiedliwości, który zapewnia darmowe użycie Tarczy Wiary.
Pod koniec gry celujcie w Balduran's Giantslayer - legendarny miecz dwuręczny, który podwaja premię z Siły do obrażeń oraz w Helldusk Armor, który bazowo zapewnia 21KP, daje możliwość latania i odporność na ogień.
Przedmioty zużywalne
Poniżej znajdziecie listę zużywalnych przedmiotów, które uczynią waszego wojownika jeszcze silniejszym.
- Olej Celności - zapewnia premię +2 do trafienia.
- Eliksir Heroizmu - daje 10 tymczasowych HP i zapewnia status "Błogosławiony"
- Mikstura Latania - niezwykła mobilność jest czymś, czego zawsze potrzeba.
- Eliksir Siły Giganta - idealny jeśli jeszcze nie macie 20 Siły.
- Eliksir Czujności - zapewnia premię +5 do Inicjatywy, wykorzystujcie go przed większymi walkami.
Komentarze czytelników
Gdzie jest możliwość pobrania poradnika/solucji a nie przewodnika po grze?
Gdzie jest pik poradnika Baldurs Gate 3 w pdf ?
Ale może będzie tak: "czego się pies nie naliże tego się nie naje." ?
AZ
Można pokonać grubaskę. Trzeba zabić najpierw czaszki, przy stracie każdej czaszki, traci 100hp. Po zabiciu wszystkich czaszek, ma jakieś 2hp XD
Pod akapitem wszystkie atuty brakuje chyba połowy. Niestety jak widać tylko przy angielskich stronach można tworzyć buildy bo artykuły tak wybrakowane jak ten to tylko zaśmiecanie wyników w google.
Cyberpunk 2077 jest dużo większy, bardziej skomplikowany i jest (za friko) dostępny w 11 językach z dubbingiem pełną mimiką twarzy (20 z napisami)!
Poradnik to jakieś oszustwo... Pobiera się przewodnik po grze ,a nie poradnik i nie ma możliwości wyboru... Klikam pobierz poradnik a pobiera przewodnik. Słabe zagranie z waszej strony...
Witam! Po uporaniu się z Oliwierem (pokonaniu taty i matki) i zaakceptowanie przez niego połączenia się z tym drugim przenosi mnie znów w tryb walki, a jedynym przeciwnikiem jest świat. Mam debuff „klątwa cienia”, który zabija mnie przy próbie dojścia do bezpiecznej strefy. Szybka podróż też nie działa, wiecie może jak się z tym uporać? Dzięki z góry
Jesteś na obszarze, który powinno się eksplorować po pchnięciu do przodu wątku głównego.
Ewentualnie aby się wydostać możesz rzucić światło lub wziąc do ręki zwykłą pochodnię, ale nie ustrzeże cię to przed obrażeniami. Tryb turowy włącza się automatycznie, bo co turę dostajesz obrażenia od klątwy.
Zapraszam na kanał, na którym sukcesywnie będę dodawał ciekawostki dot. BG3. Aktualnie chociażby film, w którym można się dowiedzieć jak dołączyć do drużyny Bulettę.
[link]
Dlaczego nie ma opcji pobrania tego poradnika?
Błąd w poradniku do mnicha:
Do klasy pancerza dokładana jest mądrość, nie kondycja.
"Jak zrekrutować Minsca jako towarzysza w BG3?" Nie wiadomo, jest w traler. Świetny opis gry, rewelacja!
W 3 akcie musisz zrobić zadanie dla Jaheiry albo jeśli Jaheira nie żyje, to wtedy dla Keene 9 palców (przywódczyni gildii złodziei w dolnym mieście).
Czy ktoś jeszcze miał problem z rzuceniem przymusu karsusa? Wyczyściłem pole z przeciwników, został tylko nautuloid i korona. I za każdym razem mam info " nie można teraz tego użyć" . Co zrobić?
Dla pełnej werjsi AKTUALIZACJA by wejść do ORIN musicie iść przez tawerne schodami w doł na kanały potem kierować się na północ aż spotkacie tego zakpiora bo nigdzie nie jest to napsiane oczywiecie po pokonaniu i zdobyciu medialionu od ojca ORIN
chyba zjebałem, nie pomogłem karlach na czas bo poszedłem wcześniej zabić gobliny i diabelstwa wyprowadziły się już z gaju, będzie jeszcze szansa ją uratować?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
