Baldurs Gate 3 - M5 - Opuszczona wioska
Baldurs Gate 3 - M5 - Opuszczona wioska
Wejście do legowiska sowoniedźwiedzia. Jeżeli wcześniej poprawnie rozegrałeś scenę z klerykami w lesie (mapa M3, niebieskie 20), to teraz mogą czekać przy wejściu do pieczary. Wejdą razem z drużyną do środka i mogą pomóc w pokonaniu sowoniedźwiedzia.
Sowoniedźwiedź. Potwór ten przebywa w dużej pieczarze / legowisku. Pojedynek z sowoniedźwiedziem jest opcjonalny - możesz z nim porozmawiać lub poprawnie zaliczyć jeden z testów umiejętności. Nie musisz też zabijać sowodźwiadka.
Pies Scratch. Czuwa on przy zwłokach swojego pana Gomwicka. Możesz uspokoić psa zaliczając test Opieki nad zwierzętami, Perswazji lub Zastraszenia. Pozwoli ci to pogłaskać Scratcha. Możesz pozwolić na to żeby pies powąchał bohatera, dzięki czemu od tej pory może pojawiać się w obozie drużyny. Przy ciele Gomwicka znajdziesz kilka listów i inny drobny loot.
Wejścia do wioski. Przy pierwszej próbie wkroczenia do wioski zatrzymają cię gobliny. Możesz spróbować zaliczyć test perswazji lub zastraszenia - udana próba spowoduje, że będziesz mógł swobodnie podróżować po wiosce. Alternatywnie możesz przystąpić do walk z goblinami z wioski lub zakraść się do niej żeby zaatakować gobliny z zaskoczenia.
Pradawny krąg run - Opuszczona wioska. Możesz przenosić się do tego kręgu run dzięki opcji szybkiej podróży.
Uszkodzony most. Prowadzi do północnej części mapy - The Risen Road. Bohaterowie mogą ominąć zniszczony fragment mostu używając opcji skoku.
Wiatrak. Grupa goblinów znęca się nad gnomem przywiązanym do wiatraka - możesz ich zaatakować, zapłacić pełną sumę, zapłacić mniej dzięki użyciu perswazji (różne próby o różnym poziomie trudności) lub użyć mocy illithid i nakłonić gobliny do odejścia. Musisz zatrzymać wiatrak w celu oswobodzenia gnoma - przycisk jest wewnątrz wiatraka, na parterze.
Studnia. Możesz zbadać studnię (test śledztwa) oraz zejść po linie. Pozwoli ci to dostać się do lochu Szepcząca Głębia.
Ogry. Musisz wybronić się w trakcie rozmowy jeśli nie chcesz zostać przez nie zaatakowany - zalicz test oszustwa. Potwory stoją przy zwłokach diabelstwa - znajdziesz m.in. unikalny medalik.
Wejście do piwnicy. Możesz zbadać piwnicę budynku, przy czym uważaj na pułapki na większych skrzyniach. Jeśli zaliczysz test percepcji, to odkryjesz pękniętą ścianę i zburzenie jej pozwala dostać się do lochu Szepcząca Głębia.
Buttir i Grukkoh. Jeśli zdecydujesz się im przeszkodzić i wejść do budynku, to rozpocznie się walka. Do pokonania będą ogrzyca i bugbear.
Budynek nekromanty. W ruinach znajdziesz mikstury i inny drobny loot. Na parterze budynku znajduje się właz pozwalający przenieść się do rozległej piwnicy.
Wejścia do wioski. Przy pierwszej próbie wkroczenia do wioski zatrzymają cię gobliny. Możesz spróbować zaliczyć test perswazji lub zastraszenia - udana próba spowoduje, że będziesz mógł swobodnie podróżować po wiosce. Alternatywnie możesz przystąpić do walk z goblinami z wioski lub zakraść się do niej żeby zaatakować gobliny z zaskoczenia.

Baldur's Gate 3: Przeszukaj piwnicę

Przeszukaj piwnicę to opcjonalne zadanie w pierwszym akcie Baldur’s Gate 3. Na tej stronie poradnika dowiecie się jak dostać się do piwnicy aptekarza i co zrobić z księgą nekromancji.

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Przeszukaj piwnicę to zadanie w pierwszym akcie gry Baldur's Gate 3. W zależności od waszych decyzji, zadanie to może zakończyć się natychmiast lub otworzyć wątek, który domknąć można dopiero pod koniec gry. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak dostać się do piwnicy aptekarza, jak zrekrutować Szuflę i co zrobić z księgą nekromancji.

Jak dostać się do piwnicy aptekarza?

Apteka jest jednym z głównych budynków w opuszczonej wiosce. Poznacie ją po obecności lady sklepowej oraz wielu porzuconych składnikach alchemicznych. Za ladą znajduje się klapa prowadząca do piwnicy. Tam natomiast musicie znaleźć dźwignię ukrytą za trzema drewnianymi pudłami by otworzyć sekretne przejście prowadzące dalej.

W następnym pomieszczeniu znajduje się wiele trumien. Większość z nich zawiera nieumarłych, którzy zaatakują was po ich otwarciu. Trumna tuż przy wejściu zawiera jednak zwój przyzwania quasita. Rzućcie zaklęcie by przyzwać quasita o imieniu Szufla. Podczas następującej rozmowy nie zmieniajcie jej imienia, gdy złoży taką ofertę, a następnie porozmawiajcie z nią jako Mag, Zaklinacz lub Czarownik (zrobić mogą to także Wyll albo Gale). Szufla nauczy was wtedy umiejętności jej przyzwania - od teraz jest permanentnym chowańcem, którego możecie przyzywać codziennie za darmo.

W tym samym pomieszczeniu porozmawiajcie z magicznym lustrem. By przejść dalej musicie się przedstawić i je zastraszyć (ST 15) lub poprawnie odpowiedzieć na jego trzy pytania. Poprawnymi odpowiedziami są:

  1. "Obmierzły licz. Bodaj konał po stokroć"
  2. "Oczyszczania ran"
  3. "Chciałbym poznać zaklęcie, które uwolni mnie od pasożyta w mojej głowie"

Przez otwarte lustro możecie wejść do tajnej pracowni. Tam, w niewielkim pomieszczeniu, znajduje się księga nekromancji. Zamknięta jest za kratą, którą można otworzyć kluczem (znajdziecie go na półce na drugim końcu pracowni). Ponadto przed kratą i pod książką są płyty naciskowe, które uruchomią pułapkę wypełniającą pomieszczenie ogniem. Rozbrójcie pułapki lub wyjdźcie z pokoju od razu po podniesieniu księgi.

Co zrobić z księgą nekromancji?

Otwarcie księgi nekromancji wymaga użycia mrocznego ametystu. Jest to przedmiot chroniony przez opcjonalnego bossa, którego można znaleźć w opuszczonej wiosce - Matkę Rodu Pająków Fazowych. Po otwarciu księgi macie trzy opcje na zakończenie zadania - możecie ją przeczytać, oddać Astarionowi lub zniszczyć.

  1. Przeczytanie księgi nekromancji wymagać będzie zaliczenia trzech rzutów obronnych na Mądrość. Jeśli zawalicie dowolny rzut, zostaniecie przeklęci utrudnieniem na testy Mądrości. Trwa ono, dopóki ktoś nie rzuci na was zaklęcia usunięcia klątwy (Klerycy uczą się go na poziomie piątym). Za przeczytanie książki otrzymacie dwa permanentne bonusy - znajomość zaklęcia Rozmawianie z umarłymi oraz +1 do testów umiejętności i rzutów obronnych na Mądrość.
  2. Oddając księgę Astarionowi otrzymacie dużą premię do jego aprobaty, co może okazać się niezbędne jeśli planujecie zawiązać z nim romans. Astarion od teraz jest jedyną postacią, która może przeczytać księgę i czerpać z niej korzyści.
  3. By zniszczyć księgę musicie zadać jej obrażenia świetliste, np. zaklęciem wiodący pocisk Kleryka. Zniszczenie księgi wywoła trzy wrogie cienie, które będziecie musieli pokonać. Niszcząc ją nie zyskacie żadnych korzyści i przedwcześnie zakończycie zadanie.

Jeśli przeczytaliście księgę lub oddaliście ją Astarionowi, uda wam się zdobyć jedynie część jej wiedzy. Pozostałe jej sekrety możecie odblokować dopiero w akcie trzecim. Na ten moment zadanie jednak dobiegnie końca.

Baldur's Gate 3

3 sierpnia 2023

PC PlayStation Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2025-03-16
20:30

PIT77 Junior

Gdzie jest możliwość pobrania poradnika/solucji a nie przewodnika po grze?

Komentarz: PIT77
2024-12-06
20:38

andrzejza Junior

Gdzie jest pik poradnika Baldurs Gate 3 w pdf ?
Ale może będzie tak: "czego się pies nie naliże tego się nie naje." ?
AZ

Komentarz: andrzejza
2024-10-11
22:36

annad87690931c2 Junior

Można pokonać grubaskę. Trzeba zabić najpierw czaszki, przy stracie każdej czaszki, traci 100hp. Po zabiciu wszystkich czaszek, ma jakieś 2hp XD

Komentarz: annad87690931c2
2024-10-06
02:40

azzaz Junior

👎

Pod akapitem wszystkie atuty brakuje chyba połowy. Niestety jak widać tylko przy angielskich stronach można tworzyć buildy bo artykuły tak wybrakowane jak ten to tylko zaśmiecanie wyników w google.

Komentarz: azzaz
2024-07-20
22:58

Andrzej Pulaski Chorąży

2

Cyberpunk 2077 jest dużo większy, bardziej skomplikowany i jest (za friko) dostępny w 11 językach z dubbingiem pełną mimiką twarzy (20 z napisami)!

Komentarz: Andrzej Pulaski
2024-06-01
14:34

inMate1818 Chorąży

8
👎

Poradnik to jakieś oszustwo... Pobiera się przewodnik po grze ,a nie poradnik i nie ma możliwości wyboru... Klikam pobierz poradnik a pobiera przewodnik. Słabe zagranie z waszej strony...

Komentarz: inMate1818
2024-02-14
18:43

Beshoon Junior

-1

Witam! Po uporaniu się z Oliwierem (pokonaniu taty i matki) i zaakceptowanie przez niego połączenia się z tym drugim przenosi mnie znów w tryb walki, a jedynym przeciwnikiem jest świat. Mam debuff „klątwa cienia”, który zabija mnie przy próbie dojścia do bezpiecznej strefy. Szybka podróż też nie działa, wiecie może jak się z tym uporać? Dzięki z góry

Komentarz: Beshoon

Jesteś na obszarze, który powinno się eksplorować po pchnięciu do przodu wątku głównego.

Komentarz: zanonimizowany1379048

Ewentualnie aby się wydostać możesz rzucić światło lub wziąc do ręki zwykłą pochodnię, ale nie ustrzeże cię to przed obrażeniami. Tryb turowy włącza się automatycznie, bo co turę dostajesz obrażenia od klątwy.

Komentarz: zanonimizowany1379048
2024-02-12
14:39

Darth KingMan Pretorianin

3
Darth KingMan

Hej, planujecie zaktualizować poradnik? Braki są dość spore.

Komentarz: Darth KingMan
2024-01-16
20:40

popkulturowe_błonia Junior

-1
popkulturowe_błonia

Zapraszam na kanał, na którym sukcesywnie będę dodawał ciekawostki dot. BG3. Aktualnie chociażby film, w którym można się dowiedzieć jak dołączyć do drużyny Bulettę.

[link]

Komentarz: popkulturowe_błonia
2024-01-04
15:24

Vegeta1994 Junior

4

Dlaczego nie ma opcji pobrania tego poradnika?

Komentarz: Vegeta1994
2024-01-01
14:51

ow2002 Junior

Błąd w poradniku do mnicha:
Do klasy pancerza dokładana jest mądrość, nie kondycja.

Komentarz: ow2002
2023-10-26
12:37

kęsik Legend

2
kęsik
👎

Kiedyś na GOLu chociaż poradniki były świetne a teraz?

Komentarz: kęsik
2023-10-01
11:54

LukStac Junior

"Jak zrekrutować Minsca jako towarzysza w BG3?" Nie wiadomo, jest w traler. Świetny opis gry, rewelacja!

Komentarz: LukStac

W 3 akcie musisz zrobić zadanie dla Jaheiry albo jeśli Jaheira nie żyje, to wtedy dla Keene 9 palców (przywódczyni gildii złodziei w dolnym mieście).

Komentarz: zanonimizowany1379048
2023-09-28
18:32

Riveaz Junior

Czy ktoś jeszcze miał problem z rzuceniem przymusu karsusa? Wyczyściłem pole z przeciwników, został tylko nautuloid i korona. I za każdym razem mam info " nie można teraz tego użyć" . Co zrobić?

Komentarz: Riveaz
2023-09-25
21:12

ExEM_PL Pretorianin

ExEM_PL

Dla pełnej werjsi AKTUALIZACJA by wejść do ORIN musicie iść przez tawerne schodami w doł na kanały potem kierować się na północ aż spotkacie tego zakpiora bo nigdzie nie jest to napsiane oczywiecie po pokonaniu i zdobyciu medialionu od ojca ORIN

Komentarz: ExEM_PL
2023-09-23
13:47

szymonk25811141720232629 Junior

chyba zjebałem, nie pomogłem karlach na czas bo poszedłem wcześniej zabić gobliny i diabelstwa wyprowadziły się już z gaju, będzie jeszcze szansa ją uratować?

Komentarz: szymonk25811141720232629

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl