Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI
Baldurs Gate 3 - M3 - Gaj druidów / Gaj Silvanusa
Baldurs Gate 3 - M3 - Gaj druidów / Gaj Silvanusa
Grupa goblinów. Potwory pojawią się po zbliżeniu się do bramy gaju druidów (niebieskie 1 na mapie). Pokonanie ich jest wymagane jeśli chcesz skorzystać z tego wejścia do gaju. W wygraniu bitwy z potworami będą pomagały osoby przebywające na terenie gaju.
Główna brama. Może się ona podnieść dopiero po wygraniu bitwy z goblinami (czerwone 1 na mapie) i prowadzi ona do gaju druidów.
Kamienne drzwi. Jest to sekretne wejście do Podziemnego przejścia, które możesz odkryć zaliczając test umiejętności. Zbadanie tej lokacji pozwala dostać się do Gaju druidów w alternatywny sposób. W pobliżu jest plecak z narzędziami złodzieja i innym lootem.
Pradawny krąg run - Gaj Silvanusa. Możesz przenosić się do tego kręgu run dzięki opcji szybkiej podróży.
Most. Prowadzi on w stronę Opuszczonej wioski i innych lokacji w zachodniej części mapy.
Nadira i zabójca. Możesz uratować Nadirę zanim dopadnie ją zabójca (najlepiej zepchnąć go w przepaść). Jeśli poprawnie przeprowadzisz rozmowę z uratowaną Nadirą (okazje do zaliczania testów umiejętności), to nagrodzi cię Monetą Duszy.
Winda. Możesz ją odblokować wyłącznie od dołu. Trzeba pozbyć się śpiącego przy niej niedźwiedzia używając umiejętności Opieka nad zwierzętami lub w inny sposób.
Handlarz Arron. Sprzedaje m.in. mikstury, magiczne zwoje, różne odmiany strzał, zestawy do otwierania zamków i rozbrajania pułapek, pochodnie, broń białą oraz elementy ubioru.
Wyll. Możesz zajrzeć do jego umysłu dzięki umiejętności Illithid oraz zrekrutować go na stałe do drużyny.
Kamienne drzwi. Prowadzą do Odosobnionego pomieszczenia. W środku możesz spotkać się z Zevlorem i skorzystać z drabiny prowadzącej do obszaru z wodospadem (niebieskie 8 na mapie).
Obszar z wodospadem. Możesz tu dotrzeć drabiną od strony Zacisznej komnaty (wejście do niej to niebieskie 7 na mapie). Możesz zgodzić się na zakład z Lakrissą.
Handlarz Dammon. Sprzedaje m.in. różne odmiany strzał, broń białą i dystansową, tarcze oraz różne elementy pancerza.
Okta. Możesz za darmo odebrać podarowaną przez nią zupę - Gruel.
Ciotka Ethel. Sprzedaje m.in. różnorakie mikstury i rzadkie składniki alchemiczne. Możesz wypić jej miksturę leczniczą oraz porozmawiać z nią na temat pozbycia sią pasożyta. Ethel zaproponuje spotkanie w jej herbaciarni znajdującej się na moczarach i wyruszy w to miejsce.
Zamknięte drzwi magazynu. Możesz je otworzyć narzędziami złodzieja, ale musisz tego dokonać w trybie skradania żeby pozostać niewykrytym. W środku skrywa się diabelstwo - możesz je zaatakować, zaliczyć rozmowę oraz wykonać testy umiejętności.
Guex i Zorru. Guex - Możesz mu pokazać parę ruchów (różne testy umiejętności) i w ramach podziękowania otrzymać topór bitewny. Zorru - Jest on powiązany z questem Lae'zel i do spotkania dojdzie jeśli wojowniczka jest w aktywnej drużynie.
Więziona goblinka Sazza. Możesz pozwolić na to żeby została zastrzelona z kuszy lub ustawić się przed klatką i zatrzymać egzekucję dzięki zaliczeniu jednego z testów umiejętności (zawalenie testu rozpocznie walkę). Uratowaną Sazzę możesz wypytać o uzdrowiecielkę goblinów oraz otworzyć jej klatkę (użyj narzędzi złodzieja) i pomóc jej w ucieczce z gaju.
Kamienne drzwi. Prowadzą do Podziemnego przejścia. Możesz skorzystać z tego przejścia na potrzeby uwolnienia Sazzy (niebieskie 13 na mapie) lub żeby wejść/wyjść z gaju w inny sposób.
Doni i Mattis. Doni zniknie w trakcie pierwszego spotkania. Porozmawiaj z nim po uratownaiu Mirkona (czerwone 2 na mapie) - uzyskasz dostęp do kryjówki diabelstw. W kryjówce przebywa Mol i ma dla ciebie zadanie. Mattis zaproponuje udział w grze z pierścieniem - możesz uznać, że jest szczęśliwy, zwrócić pierścień lub zachować go dla siebie. Możesz też pohandlować - Mattis sprzedaje narzędzia złodzieja, pierścienie i inne rzeczy.
Zgromadzenie. Po dotarciu po raz pierwszy w to miejsce będziesz świadkiem kłótni i dowiesz się o aresztowaniu dziewczynki Arabelli. Jeorna nie będzie chciała przepuścić drużyny - możesz ją zaatakować lub (lepszy pomysł) zaczekać aż stan drużyny zostanie wyjaśniona i zostanie wpuszczona do głównej części gaju.
Posążek Silvanusa. Znajduje się on w centralnej części obszaru gdzie przeprowadzany jest rytuał druidów. Możesz podjąć się zadania kradzieży posążka. Posążek gwarantuje błogosławieństwo (premie do Natury i Opieki nad zwierzętami).
Wejście do Szmaragdowego Gaju. To ważna lokacja questowa - wewnątrz Szmaragdowego Gaju przebywają m.in. arcydruidka Kagha i Nettie.
Alfira. Kobieta próbuje skomponować piosenkę i możesz jej w tym pomóc.
Harpie. Próbują one zwabić chłopca Mirkona i spróbują też zwabić bohatera - możesz obronić się wykonując test umiejętności. Możesz spróbować zabić potwory zanim Mirkon się do nich zbliży. Po bitwie powróć do Doniego (niebieskie 15 na mapie) i poproś o pokazanie wejścia do kryjówki diabelstw.
Gniazdo harpii. Możesz do niego dotrzeć po rozprawieniu się z harpiami - należy w tym celu skakać po małych skalnych półkach. W gnieździe znajdziesz niepospolity pierscień i krwawy kamień.
Grupa kleryków. Spotkasz tu 2 kleryków stojących nad umierającym trzecim. Jeśli wyjawisz, że nie jesteś Prawdziwą Duszą lub że ocalałeś z katastrofy, to zostaniesz zaatakowany. Możesz zaoferować pomoc klerykom w zabiciu potwora i wyruszyć z nimi do legowiska sowoniedźwiedzia. Z oka zmarłego kleryka wyjdzie pasożyt - możesz spróbować go zabić (testy umiejętności) lub zostawić go spokoju.
Powiększ mapę

Baldur's Gate 3: Uzyskaj pomoc uzdrowicielki Nettie Baldurs Gate 3 poradnik, solucja

Uzyskaj pomoc uzdrowicielki Nettie to zadanie w pierwszym akcie Baldur’s Gate 3. Tytułowa uzdrowicielka jest jednym z potencjalnym tropów dotyczących odnalezienia leku na pasożyta w waszej głowie. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak rozmawiać z Nettie i zdobyć odtrutkę.

Ostatnia aktualizacja: 13 czerwca 2025

Legenda Baldurs Gate 3 - M3 - Gaj druidów / Gaj Silvanusa

Ważne lokacje na mapie

Silni wrogowie i pułapki

Unikalne przejścia i skarby

Nowi potencjalni członkowie drużyny

Uzyskaj pomoc uzdrowicielki Nettie to zadanie główne w pierwszym akcie gry Baldur's Gate 3. Tytułowa uzdrowicielka jest jednym z potencjalnych tropów, na który możecie się natknąć poszukując leku na pasożyta w waszej głowie. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak zdobyć lek i odtrutkę od uzdrowicielki Nettie.

Gdzie jest Nettie?

O uzdrowicielce Nettie możecie dowiedzieć się rozmawiając z NPCami w gaju druidów lub pokojowo wykonując zadanie Lae'zel w klatce. Nettie znajduje się w kwaterach Kaghi, w samym centrum szmaragdowego gaju. Najprawdopodobniej traficie tam podczas innego zadania, próbując uratować Arabellę przed osądem arcydruidki. Porozmawiajcie z nią - by otrzymać jej pomoc, musicie przyznać się, że zostaliście zainfekowani kijanką. Nettie zaprowadzi was do biblioteki i zamknie za wami drzwi.

Jak zdobyć lek od Nettie?

Nettie zacznie wypytywać was o wasze symptomy. Niestety Nettie nie ma poszukiwanego przez was leku. Zależnie od wybranych przez was opcji dialogowych, rozmowa może potoczyć się na dwa sposoby:

  1. Jeśli będziecie prawdomówni i szczegółowi, czyli podacie Nettie wasze symptomy i powiecie, że porwali was łupieżcy umysłu, rozmowa potoczy się pokojowo. Nettie przyzna, że nie ma dla was lekarstwa i da wam fiolkę trucizny. Zażąda, byście wypili ją, jeśli poczujecie przemianę. Przyrzeknijcie, a będziecie mogli opuścić pokój - zadanie się zakończy. Dowiecie się także, że waszym najlepszym tropem jest więziony w obozie goblinów Halsin - zdecydowanie powinniście go poszukać. Trucizna może przydać się wam później, podczas walki, a zwłaszcza podczas infiltracji obozu goblinów - możecie jej tam użyć by zatruć ich alkohol. Jeśli odmówicie przysięgi, Nettie was zaatakuje.
  2. Jeśli będziecie unikać szczegółów, Nettie poprosi was o wyciągnięcie ręki. Jeśli się zgodzicie, skaleczy was trującym cierniem - będziecie musieli wyciągnąć od niej odtrutkę. Jeśli odmówicie, Nettie spróbuje ukłuć was cierniem - by uniknąć zatrucia musicie wykonać test na Zręczność (ST 10) lub Zastraszanie (ST 15). Skuteczne wykonanie testu doprowadzi do kolejnego testu - Perswazja (ST 10), Medycyna (ST 10), Historia (ST 10) lub Zastraszanie (ST 10). Sukces sprawi, że Nettie porzuci próbę otrucia was i zaoferuje wam fiolkę trucizny do samodzielnego wypicia w ramach przemiany. Porażka doprowadzi do walki.

Jeśli Nettie was otruła, dojdzie do kolejnej rozmowy. Ma ona przy sobie odtrutkę - możecie odebrać ją siłą, w walce, lub polubownie poprzez jeden z testów umiejętności - Oszustwo (ST 15), Medycyna (ST 10) lub Historia (ST 15). Sukces raz jeszcze sprawi, że Nettie zaoferuje wam truciznę do wypicia w ramach ostateczności i antidotum do natychmiastowego wypicia. Jeśli się wam nie uda, pozostanie wam walka.

Nettie walczy z wami samotnie i ma mało zdrowia, więc nie powinna sprawić wam kłopotów. Posiada jednak dostęp do obszarowych zaklęć, takich jak fala gromu. Pozwolenie jej na jakikolwiek atak zaboli, lecz krasnoludka zapewne będzie miała okazję zaatakować tylko raz zanim zginie. Po walce zabierzcie jej diadem, który otworzy duże, kamienne drzwi do biblioteki i pozwoli wam opuścić pomieszczenie. To zakończy zadanie.