Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Baldurs Gate 3: Droga Pijanego Mistrza Mnich Baldurs Gate 3 poradnik, solucja

Droga Pijanego Mistrza to nazwa nowej podklasy Mnicha z patcha 8 z gry Baldurs Gate 3. Ta strona poradnika zawiera informacje czym wyróżnia się podklasa pijany mistrz, jaką ma zalecaną taktykę gry oraz o czym wiedzieć budując build pijanego mistrza.

Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2025

Jak prawidłowo grać podklasą Droga Pijanego Mistrza (Way of the Drunken Master) z gry Baldurs Gate 3? Nasz poradnik zawiera różne przydatne informacje na temat tej klasy Mnicha. Dowiecie się m. in. jakie unikatowe zastosowania ma status pijany oraz w czym specjalizuje się podklasa pijanego mistrza.

Dostęp do podklasy Droga Pijanego Mistrza zapewnia duża łatka 8 do BG3, która ukazała się w kwietniu 2025 roku. We wcześniejszych wersjach gry Mnich nie mógł jej używać i dostępne były tylko 3 inne podklasy.

Dla kogo jest podklasa Droga Pijanego Mistrza?

  1. Omawiana podklasa zmieni waszego mnicha w tytułowego pijanego mistrza. Odblokujecie ją na poziomie drugim. Choć picie alkoholu przynosi wam pewne korzyści, bardziej skupiać będziecie się na upijaniu przeciwników, wysokiej mobilności i otrzeźwianiu wrogów potężnymi atakami.
  2. Najważniejszymi statystykami dla Mnicha są Zręczność (wpływa na klasę pancerza oraz ataki) i Wiedza (wpływa na skuteczność efektów ki). Jeśli chcecie drastycznie zwiększyć obrażenia mnicha, wykupcie też atut Zabijaka (będziecie potrzebować Siły by zrobić z niego użytek - najłatwiejszym sposobem jest kupno lub kradzież zapasu eliksirów siły wzgórzowego olbrzyma i picie ich na początku każdego dnia).

Najważniejsze cechy podklasy

  1. Na poziomie drugim odblokujecie unikatowy atak ki, technika pijaka. Zastępuje on grad ciosów i jest jego ulepszoną wersją. Za cenę jednej dodatkowej akcji i jednego punktu ki wykonacie dwa ataki bez broni, odstąpienie i otrzymacie dodatkowe trzy metry ruchu. Czyni was to wysoce mobilnymi - możecie podbiegać do celu, atakować, po czym odejść w bezpieczniejsze miejsce nie prowokując przy tym ataków okazyjnych.
  2. Na poziomie drugim otrzymacie także biegłość w Występach i cechę bezczelny birbant. Od teraz status pijany nie ma na was żadnych negatywnych efektów. Raz dziennie, gdy wypijecie dowolny rodzaj alkoholu, odzyskacie także połowę punktów ki. Ponieważ punkty ki odnawiają się przy krótkim odpoczynku, dobrze jest korzystać z tej cechy podczas walki - jeśli w środku trudnego starcia zabraknie wam ki, napijcie się by przywrócić jego zapas. Zawsze miejcie przy sobie alkohol.
  3. Na poziomie czwartym otrzymujecie kolejny unikatowy atak ki - upajający cios. Zadajecie pojedynczy cios bez broni (możecie użyć akcji albo akcji dodatkowej). Przeciwnik musi zaliczyć rzut obronny na Kondycję albo zostanie pijany. Przy trafieniu otrzymujecie także buff dusza towarzystwa - daje wam on bonus do klasy pancerza i rzutów na atak przeciw pijanym celom.
  4. Na poziomie szóstym otrzymacie dwie cechy. Pierwszą jest na równe nogi - jeśli leżycie na ziemi, podniesienie się kosztuje tylko 1.5m zasięgu ruchu. Drugą jest przekserowanie ataku - jeśli przeciwnik nie trafi was atakiem wręcz, możecie wydać reakcję i punkt ki by natychmiast zadać cios bez broni przeciw temu przeciwnikowi.
  5. Na poziomie dziewiątym otrzymacie wasz ostatni unikatowy atak ki - otrzeźwiająca świadomość. Wykonujecie jeden atak bez broni - jeśli traficie nim pijanego wroga, wróg ten otrzeźwieje i otrzyma dodatkowe 2k8 obrażeń psychicznych.
  6. Na poziomie jedenastym otrzymacie cechę szczęście opoja. Raz na turę, jeśli macie utrudnienie przy rzucie na atak, rzucie obronnym lub teście na umiejętność, możecie wydać dwa punkty ki by anulować utrudnienie.

Jak grać jako pijany mistrz?

  1. Mechanicznie pijany mistrz to dość klasyczny, mało skomplikowany mnich kładzący duży nacisk na mobilność. Jako pijany mistrz będziecie biegać po polu bitwy i stale zmieniać cele, nie przyjmując przy tym żadnych ataków okazyjnych dzięki technice pijaka i zgrabnie likwidując delikatne cele. Walcząc z silniejszymi przeciwnikami możecie natomiast upijać ich z pomocą upajającego ciosu po czym otrzeźwiać ich z pomocą otrzeźwiającej świadomości, zadając wysokie obrażenia.
  1. W grze znajdują się przedmioty dające bonusy gdy jesteście pijani, lecz większość z nich znajdziecie dopiero w akcie trzecim. Są to np. amulet regenerujący zdrowie co turę gdy jesteście pijani (można go kupić w Karesie Sharess) lub szata dająca tymczasowe punkty zdrowia gdy jesteście pijani (można ją kupić w gildii złodziei w kanałach Wrót Baldura).

Zobacz także

  1. Poradnik do gry
  2. Opis klasy Mnich
  3. Polecany build dla mnicha