Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Baldurs Gate 3: Domena śmierci Kleryk Baldurs Gate 3 poradnik, solucja

Domena śmierci to podklasa Kleryka dodana w patchu 8 z gry Baldurs Gate 3. W naszym poradniku opisaliśmy unikalne aspekty Domeny śmierci oraz strategię, jaką powinniście obrać grając tą podklasą.

Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2025

Czy Domena śmierci (Death Domain) to dobra podklasa dla Kleryka? Z naszego poradnika do Baldur's Gate 3 dowiecie się kluczowych informacji na temat Domeny śmierci, m.in. na temat zaklęć nekromancji i obrażeń nekrotycznych, z których będzie mógł skorzystać Wasz kleryk. Przygotowaliśmy też wskazówki na temat tworzenia buildu i taktyki grania postacią Death Domain.

Dostęp do podklasy Domena śmierci zapewnia główna łatka 8 do BG3, która ukazała się w kwietniu 2025 roku. We wcześniejszych wersjach gry Kleryk nie mógł jej używać.

Dla kogo jest podklasa Domena śmierci?

  1. Podklasa Domena śmierci jest idealnym wyborem dla gracza pragnącego grać opancerzonym mrocznym magiem. Możecie wybrać ją na poziomie pierwszym. Klerycy śmierci są jednymi z najbardziej ofensywnych kleryków, dzierżącymi potężne zaklęcia ze szkoły nekromancji. Jednocześnie nadal są klerykami, co oznacza dostęp do wielu zaklęć leczących i wspierających.
  2. Jednym z największych problemów kleryka śmierci jest potrzeba rozwarstwienia się na wiele statystyk. Wiedza (wpływa na zaklęcia) i Kondycja (wpływa na zdrowie i utrzymywanie koncentracji) są kluczowe, lecz musicie także wybrać trzecią statystykę - Siłę lub Zręczność.
  3. Wybierając Zręczność możecie swobodnie korzystać ze średniego pancerza, lecz będziecie zmuszeni do korzystania z broni finezyjnych, które zazwyczaj zadają niższe obrażenia od pozostałej broni. Wybierając Siłę możecie w pełni oddać się fantazji mrocznego rycerza dzierżącego ogromny miecz, młot lub glewię, lecz na poziomie czwartym będziecie musieli wykupić atut ciężko opancerzony by zdobyć biegłość w ciężkim pancerzu, bez którego wasza klasa pancerza będzie żałośnie niska.

Najważniejsze cechy podklasy

  1. Klerycy śmierci skupiają się na zadawaniu wysokich obrażeń nekrotycznych. Na poziomie pierwszym otrzymacie zaklęcia fałszywe życie, promień osłabienia oraz wybór jednej z trzech sztuczek - Przeszywające zimno, Pękające ścięgno lub Żałobny dzwon. Wybierzcie przeszywające zimno - pękające ścięgno jest zbyt sytuacyjne, a żałobne to podstawowa sztuczka kleryka, którą może wziąć każdy kleryk niezależnie od podklasy. Wybierając przeszywające zimno jako sztuczkę domeny śmierci i żałobny dzwon jako sztuczkę podstawowego kleryka możecie więc zdobyć je obie.
  2. Na poziomie pierwszym otrzymacie biegłość we wszystkich rodzajach broni wojskowej (długie miecze, wielkie miecze, młoty, broń drzewcowa itp.). Otrzymacie także cechę żniwiarz - od teraz wasze sztuczki ze szkoły nekromancji mogą ranić dwa cele naraz zamiast jednego.
  3. Na poziomie drugim otrzymacie wasz unikatowy akt wiary: dotyk śmierci. Trafiając wroga atakiem wręcz (niekoniecznie bronią, może to być np. zaklęcie Zadawanie ran) możecie wydać ładunek aktu wiary by zadać dodatkowe obrażenia nekrotyczne. Są one równe podwojonemu poziomowi waszego Kleryka plus pięć (np. na czwartym poziomie Kleryka zadacie 13 dodatkowych obrażeń nekrotycznych).
  4. Na poziomie szóstym otrzymacie cechę nieuniknione zniszczenie. Od teraz ignorujecie wrogie odporności na obrażenia nekrotyczne. Nawet jeśli przeciwnik jest odporny na obrażenia nekrotyczne, będzie odnosić pełne obrażenia jeśli to wy je zadaliście.
  5. Na poziomie ósmym otrzymacie cechę boskie uderzenie: obrażenia nekrotyczne. Od teraz, raz na turę, przy trafieniu przeciwnika atakiem bronią wręcz (tym razem musi być to konkretnie cios bronią), zadacie dodatkowe 1k8 obrażeń nekrotycznych.
  6. Kleryk śmierci otrzymuje także kilka zaklęć, które zawsze są przygotowane. Na poziomie trzecim otrzymacie ślepotę i promień osłabienia, na piątym animowanie zmarłego i wampiryczny dotyk, na siódmym plagę i osłonę przed śmiercią, a na dziewiątym trującą chmurę i zarazę.

Jak grać klerykiem śmierci?

  1. Jako kleryk śmierci będziecie głównie skupiać się na zadawaniu wysokich obrażeń nekrotycznych. Możecie korzystać z wybranej przez siebie broni białej, zaklęć typu zadawanie ran i duchowi strażnicy, a także sztuczek żałobny dzwon i przeszywające zimno. Warto wyposażyć się w obie - jedna wymaga rzutu na atak a druga rzutu obronnego od przeciwnika, więc zależnie od wroga każda z nich będzie miała inną szansę na trafienie.
  2. Choć jesteście w stanie zadawać wysokie obrażenia w walce wręcz, nie jesteście pełnoprawnym wojakiem. Dalej macie tylko jeden atak na turę, więc dedykowane klasy fizyczne zazwyczaj zadają więcej obrażeń niż wy. Kleryk śmierci nadal bardziej trudni się magią niż wojaczką, choć potrafi również porządnie przyłożyć wrogowi w walce wręcz, raz na jakiś czas zadając bardzo wysokie obrażenia dzięki swojemu aktowi wiary. Jeśli chcecie zagrać bardziej konwencjonalnym mrocznym rycerzem, warto rozważyć Paladyna Wiarołomcę lub Czarownika Cieniostrze.
  3. Mimo estetyki mrocznego rycerza nadal jesteście klerykiem, co oznacza dostęp do jednej z najlepszych list zaklęć w grze. Pamiętajcie o korzystaniu z zaklęć leczących oraz buffów, których do dyspozycji macie bardzo dużo.

Zobacz także

  1. Poradnik do gry
  2. Najważniejsze rzeczy o klasie Kleryk
  3. Rekomendowane czary kleryka
  4. Optymalne buildy dla kleryka