Baldurs Gate 3: Przysięga Korony Paladyn Baldurs Gate 3 poradnik, solucja
Przysięga Korony to nazwa nowej podklasy Paladyna wprowadzonej przez patch 8 do gry Baldurs Gate 3. Z poradnika dowiecie się o unikalnych założeniach gry jako paladyn Korony, a także o rzeczach do zapamiętania przy tworzeniu builda.
Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2025
Jak prowadzić grę jako paladyn z podklasą Przysięga Korony (Oath of the Crown)? Z naszego poradnika do Baldurs Gate 3 dowiecie się o najważniejszych założeniach podklasy zarezerwowanej dla Paladyna oraz o ryzyku złamaniu przysięgi. Dodatkowo opisujemy jaką rolę powinien pełnić paladyn Korony na polu bitwy i jaka powinna być jej taktyka gry w ramach Waszej drużyny.
Podklasa Przysięga Korony pojawiła się dopiero w głównej łatce 8 do BG3, która ukazała się w kwietniu 2025 roku. We wcześniejszych wersjach gry Paladyn nie mógł jej używać.
- Kim jest paladyn Przysięgi Korony?
- Najważniejsze cechy podklasy
- Jak prowadzić grę jako paladyn Korony?
Kim jest paladyn Przysięgi Korony?
- Przysięga Korony to podklasa Paladyna oparta na działaniu w imię społeczeństwa i ideałów cywilizacji. Możecie odblokować ją na poziomie pierwszym. Mechanicznie podklasa oparta jest na wspieraniu reszty drużyny. Jako paladyn Korony waszym zadaniem jest przyjmowanie na siebie ciosów, leczenie innych członków drużyny oraz wzmacnianie ich.
- Tak jak przy pozostałych podklasach paladyna, grając paladynem Korony musicie przestrzegać najważniejszych wartości waszej przysięgi. Dla Przysięgi Korony są to prawo, lojalność i odpowiedzialność. Musicie przestrzegać prawa i nie działać na szkodę cywilizacji, nie łamać danego słowa, nie zdradzać tych, komu obiecaliście lojalność, i nie próbować wymigać się od konsekwencji waszych czynów. Jeśli złamiecie dowolny ideał przysięgi, od razu staniecie się Wiarołomcą, co zmieni waszą podklasę - temat dokładniej omówiliśmy na stronie dotyczącej klasy Paladyn. Warto również zaznaczyć, że moralność nie ma wpływu na przysięgę - złamanie obietnicy złożonej złoczyńcy również pozbawi was podklasy.
- Jako paladyn Korony potrzebujecie zwłaszcza Siły (do ataków) i Charyzmy (do zaklęć). Zadbajcie także o w miarę wysoki poziom Kondycji.
Najważniejsze cechy podklasy
- Na poziomie pierwszym otrzymacie waszą pierwszą unikatową cechę - jasność umysłu prawości. Używając mocy przysięgi (możecie zrobić to raz na krótki odpoczynek) możecie dać sobie lub dowolnemu sojusznikowi bonus do rzutów na atak przez 10 tur, co zwiększa szansę na trafienie przeciwnika.
- Na poziomie trzecim otrzymacie dwie dodatkowe cechy, które także wymagają użycia mocy przysięgi. Wyzwanie czempiona ściąga na was uwagę wrogów na 10 tur. Wszyscy wrogowie mają utrudnienie atakując kogokolwiek innego niż wy. Odwrócenie sytuacji to obszarowa umiejętność lecząca, skalująca się wraz z waszym poziomem i Charyzmą.
- Na poziomie siódmym nauczycie się reakcji boskie oddanie. Kiedy sojusznik obok was odniesie obrażenia, możecie poświęcić swoje zdrowie by natychmiast go uleczyć.
- Wasza lista zaklęć poszerzy się także o sporo zaklęć przypisanych do przysięgi. Na poziomie trzecim nauczycie się rozkazu i prowokacji. Na poziomie piątym nauczycie się ochronnej więzi i duchowej broni. Na poziomie dziewiątym nauczycie się duchowych strażników i osłony witalności.
Jak prowadzić grę jako paladyn Korony?
- Jako paladyn Korony jesteście tankiem w ciężkim pancerzu, skupiającym na sobie uwagę wrogów, odciągającym ich od mniej wytrzymałych członków drużyny oraz wspierającym ich poprzez swoje unikatowe cechy i zaklęcia. Gra tą podklasą jest zatem dość prosta. Pamiętajcie jednak, że nadal jesteście paladynem - choć waszym głównym zajęciem jest ściąganie na siebie wrogiej uwagi, dalej jesteście w stanie zadawać gigantyczne obrażenia poprzez boskie ugodzenia.
Zobacz także