Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Baldurs Gate 3: Pieśń klingi Mag Baldurs Gate 3 poradnik, solucja

Pieśń klingi (Bladesinging) jest nową podklasą Maga z patcha 8 do gry Baldurs Gate 3. Ta strona poradnika zawiera wskazówki jaki styl rozgrywki preferuje podklasa Pieśń klingi, jakie ma specjalne cechy i o czym wiedzieć przy tworzeniu buildu Pieśń klingi.

Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2025

Jak grać podklasą pieśń klingi (Bladesinging) z gry Baldur's Gate 3? W naszym poradniku znajdziecie przydatne informacje i wskazówki o najnowszej podklasie, którą można wybrać dla Maga. Zestawiliśmy główne cechy podklasu pieśń klingi, opisaliśmy jak działa umiejętność pieśń klingi i przygotowaliśmy porady jak rozwijać bohatera z tą podklasą i jak nim walczyć.

Dostęp do podklasy pieśń klingi zapewnia łatka 8 do BG3, która zadebiutowała w kwietniu 2025 roku. We wcześniejszych wersjach gry Mag nie mógł z niej korzystać.

Dla kogo jest podklasa pieśń klingi?

  1. Pieśń klingi jest podklasą dla maga, którą odblokować możecie na poziomie drugim. Pozwoli wam ona zmienić swojego maga w uzdolnionego, zwinnego szermierza. Jednocześnie dalej macie dostęp do wszystkich zaklęć maga, czyniąc was wysoce wszechstronnymi, zdolnymi jednocześnie walczyć wręcz jak i rzucać zaklęcia. Pieśń klingi przypomina nieco dostępną dla Czarownika podklasę Hexblade, lecz bardziej opiera się na pełnoprawnych zaklęciach niż sztuczkach.
  2. Jako pieśniarz klingi potrzebujecie Zręczności (pieśń klingi nie działa, jeśli nosicie tarcze, średni lub ciężki pancerz, więc Zręczność jest wymagana do zwiększania klasy pancerza) oraz Inteligencji (odpowiada za wszystkie zaklęcia maga). Kondycja również jest niezwykle ważna (zwiększa wasze zdrowie i ułatwia testy na koncentrację). Dla pieśniarza klingi Zręczność okaże się ważniejsza od Inteligencji, więc priorytetyzujcie ją.

Najważniejsze cechy podklasy

  1. Tuż po wybraniu podklasy otrzymacie biegłość w lekkim pancerzu, w umiejętności Występy, a także w kilku rodzajach broni: mieczach krótkich, długich, sierpach, sejmitarach, sztyletach i rapierach. Nauczycie się także pieśni klingi, czyli centralnej mechaniki tej podklasy. Aktywacja pieśni klingi kosztuje jeden ładunek mocy pieśni klingi. Z początku macie dwa ładunki, których liczba zwiększa się na późniejszych poziomach. Wszystkie wydane ładunki mocy pieśni klingi odnawiają się po długim odpoczynku.
  2. Pieśń klingi trwa 10 tur, a jej aktywacja nie wymaga zużycia akcji. Aktywna pieśń klingi daje wam wiele bonusów: +2 do klasy pancerza, +3 metry szybkości ruchu, +2 do rzutów obronnych na kondycję i ułatwienie do testów na Akrobatykę. Pieśń klingi skaluje się wraz z osiąganiem nowych poziomów. Na poziomie piątym będziecie mieli trzy ładunki mocy pieśni klingi, +3 do klasy pancerza i rzutów obronnych na kondycję. Na poziomie dziewiątym będziecie mieli cztery ładunki mocy pieśni klingi, +4 do klasy pancerza i rzutów obronnych na kondycję.
  3. Podczas trwania pieśni klingi zbieracie również specjalne ładunki. Każdy atak bronią daje wam ładunek leczący, a rzucanie zaklęć (sztuczki się nie liczą) daje ładunki obrażeń. Możecie wykorzystać je poprzez specjalny atak apogeum pieśni klingi. Jest to potężne cięcie obszarowe, którego użycie natychmiast kończy pieśń klingi. Wszyscy wrogowie w obszarze cięcia otrzymują 1k6 obrażeń od mocy za każdy ładunek obrażeń, a wszyscy sojusznicy w obszarze cięcia zostają uleczeni o 1k6 punktów zdrowia za każdy ładunek leczący.
  4. Pieśń klingi nie zadziała, jeśli jesteście wyposażeni w tarczę lub jakikolwiek element średniego lub ciężkiego pancerza. Musicie także dzierżyć kompatybilną broń - miecz krótki, miecz długi, sierp, sejmitar, sztylet lub rapier.
  5. Na poziomie szóstym otrzymacie atak dodatkowy. Możecie teraz atakować dwukrotnie w ramach pojedynczej akcji.
  6. Na poziomie dziesiątym otrzymacie cechę pieśń obronna. Jeśli otrzymacie obrażenia podczas trwania pieśni klingi, będziecie mogli zużyć dowolną, wybraną przez siebię komórkę zaklęcia by zmniejszyć obrażenia o 5.

Jak grać jako pieśń klingi?

  1. Pieśniarz klingi to mobilny, niebezpieczny szermierz, ale to dalej mag - jesteście delikatni i macie mało zdrowia. Przez większość gry waszym najlepszym pancerzem nie będzie pancerz, a zaklęcie zbroja maga, które na cały dzień zwiększa waszą podstawową klasę pancerza do 13. Miejcie także w zanadrzu zaklęcie Tarcza by móc uniknąć obrażeń w razie trafienia. Szybko eliminujcie cele, zadbajcie o jak najwyższą klasę pancerza, a rolę tanka zostawcie komuś innemu. Szukajcie także dobrego momentu na skorzystanie z apogeum pieśni klingi - skuteczne użycie tej umiejętności może drastycznie zmienić tor walki.
  2. Już na poziomie trzecim możecie nauczyć się zaklęcia ostrze cienia, które przez większość gry zastąpi wam wszelką broń. Rzucone ostrze cienia trwa cały dzień i tworzy magiczny, krótki miecz. Zadaje on 2k8 obrażeń psychicznych i ma ułatwienie przeciw celom skrytym w cieniu. Pod względem obrażeń, ostrze cienia okaże się potężniejsze niż większość broni dostępnej w grze i zdecydowanie warto codziennie wydawać na nie komórkę zaklęć. Na późniejszych poziomach możecie także rzucać to zaklęcie wydając potężniejsze komórki. Broń ta będzie wtedy zadawać 3k8 lub nawet 4k8 obrażeń jednym ciosem. Ostrze cienia jest lekkie, a zatem możecie dzierżyć także inną lekką broń w drugiej dłoni.
  3. Jako pieśniarz klingi, jednym z waszych największych atrybutów są zaklęcia wymagające koncentracji. Wysoka klasa pancerza i premia do rzutów obronnych na kondycję sprawia, że waszą koncentrację bardzo trudno przerwać. Korzystajcie zatem z wymagających koncentracji zaklęć, takich jak chmura sztyletów lub ściana ognia. Niepozorna sztuczka porażający uścisk również okaże się przydatna, ponieważ odbiera wrogom możliwość wykonywania ataków okazyjnych - możecie dzięki temu przemieścić się w dogodniejsze miejsce jeśli dacie się przyprzeć do ściany.
  4. W grze znajduje się kilka niezwykle przydatnych zaklęć, w które powinien wyposażyć się każdy mag - pieśń klingi nie jest tu wyjątkiem. Magiczny pocisk, krok przez mgłę i przyspieszenie to również czary obowiązkowe.

Zobacz także

  1. Poradnik do gry
  2. Klasa mag
  3. Najlepsze czary dla maga
  4. Rekomendowany build dla maga