Baldurs Gate 3: Atuty (Feats) - poradnik BG3

W tym poradniku BG3 znajdziecie najlepsze atuty (Feats) dla każdej klasy – Brutalny Napastnik (Savage Attacker).

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Szukacie najlepszych atutów (Feats) dla waszej postaci w BG3? Nasz poradnik wyjaśnia jakie atuty (Feats) wybrać dla każdej klasy. Opisujemy czym jest Brutalny Napastnik (Savage Attacker) i Strzelec wyborowy (Sharpshooter).

Wszystkie atuty (Feats)

Atuty (Feats) w grze Baldurs Gate 3 można określić jako specjalne pasywne talenty odblokowywane na 4 poziomie doświadczenia, które zapewniają postaciom dodatkowe zdolności lub właściwości. Niektóre z nich wymagają od bohaterów spełnienia określonego warunku, jak np. biegłość w średnim pancerzu, ale zdecydowana większość dostępna jest dla wszystkich klas. Na szczególną uwagę zasługuje atut Zwiększenia wartości cechy za pomocą którego można przydzielić swojej postaci dwa dodatkowe punkty cech.

W poniższej tabeli wymieniamy i dokładnie opisujemy wszystkie Atuty (Feats) dostępne w grze Baldurs Gate 3 - Baldurs Gate 3: Atuty (Feats) - poradnik BG3 - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

W poniższej tabeli wymieniamy i dokładnie opisujemy wszystkie Atuty (Feats) dostępne w grze Baldurs Gate 3.

Zwiększenie wartości cechy (Ability Improvements)

Zwiększ poziom jednej cechy o 2 punkty lub dwóch cech o 1 punkt. Nie możesz zwiększyć poziomu cechy powyżej 20 punktów.

Wymagania: wszystkie klasy po zdobyciu 4 poziomu doświadczenia.

Dodatkowe informacje: sugerujemy rozdzielać punkty cech do pełnych wartości jak 16 lub 18, ponieważ dodatkowe modyfikatory liczone są właśnie z liczb parzystych (+1 do modyfikatora co 2 punkty).

Atleta (Athlete)

Zwiększ Siłę (Strength) lub Zręczność (Dexterity) bohatera o 1 punkt, do maksymalnego poziomu 20 punktów. Podniesienie się na nogi po Powaleniu (Prone) zużywa mniej punktów ruchu.

Wymagania: wszystkie klasy po zdobyciu 4 poziomu doświadczenia.

Mistrz zasłony (Defensive Duelist)

Gdy Twoja postać zostanie zaatakowana wręcz, używasz reakcji, aby zwiększyć swoją Klasę Pancerza (KP), dzięki czemu atak może nie dosięgnąć Twojego bohatera.

Wymagania: wszystkie klasy po zdobyciu 4 poziomu doświadczenia.

Oburęczny (Dual Wielder)

Bohater otrzymuje premię +1 do Klasy Pancerza (KP), gdy w każdej ręce trzyma osobną broń białą. Postać może walczyć dwiema broniami także w sytuacji, gdy broń nie jest lekka.

Wymagania: wszystkie klasy po zdobyciu 4 poziomu doświadczenia.

Mistrz broni oburęcznej (Great Weapon Master)

Kiedy atak wręcz powoduje cios krytyczny (wynik 20 na kostce ataku) lub zabija istotę, bohater może wykonać kolejny atak wręcz jako Akcję dodatkową. Atakując ciężką bronią, którą postać biegle się posługuje, otrzymuje karę -5 do testów ataku, ale wyrządzane obrażenia wzrastają o 10.

Wymagania: wszystkie klasy po zdobyciu 4 poziomu doświadczenia.

Ciężkie opancerzenie (Heavily Armoured)

Bohater osiąga biegłość w ciężkich zbrojach, a poziom jego Siły (Strength) wzrasta o 1 punkt, do maksymalnego poziomu 20 punktów.

Wymagania: biegłość w średnim pancerzu.

Klasy z biegłością w średnim pancerzu: Łowca, Wojownik, Kleryk.

Rasy z biegłością w średnim pancerzu: Krasnolud Tarczowy, Githyanki.

Lekkie opancerzenie (Lightly Armoured)

Bohater osiąga biegłość w lekkich zbrojach, a poziom jego Siły (Strength) lub Zręczności (Dexterity) wzrasta o 1 punkt, do maksymalnego poziomu 20 punktów.

Wymagania: wszystkie klasy po zdobyciu 4 poziomu doświadczenia.

Adept magii: Kleryk (Magic Initiate: Cleric)

Bohater otrzymuje komórkę czarów poziomu 1, która odnawia się po długim odpoczynku. Postać poznaje również dwie Sztuczki i jeden Czar poziomu 1 z listy czarów Kleryka. Cechą bazową do tych czarów jest Mądrość (Wisdom).

Wymagania: wszystkie klasy po zdobyciu 4 poziomu doświadczenia.

Adept magii: Czarownik (Magic Initiate: Warlock)

Bohater otrzymuje komórkę czarów poziomu 1, która odnawia się po długim odpoczynku. Postać poznaje również dwie Sztuczki i jeden Czar poziomu 1 z listy czarów Czarownika. Cechą bazową do tych czarów jest Charyzma (Charisma).

Wymagania: wszystkie klasy po zdobyciu 4 poziomu doświadczenia.

Adept magii: Mag (Magic Initiate: Wizard)

Bohater otrzymuje komórkę czarów poziomu 1, która odnawia się po długim odpoczynku. Postać poznaje również dwie Sztuczki i jeden Czar poziomu 1 z listy czarów Maga. Cechą bazową do tych czarów jest Inteligencja (Intelligence).

Wymagania: wszystkie klasy po zdobyciu 4 poziomu doświadczenia.

Adept sztuk walki (Martial Adept)

Bohater poznaje dwa manewry ze specjalizacji (podklasy) Mistrza Bitew oraz otrzymujesz 1 (dodatkową) Kość Przewagi, żeby z nich skorzystać. Odzyskujesz zużytą Kość Przewagi po krótkim lub długim odpoczynku.

Wymagania: wszystkie klasy po zdobyciu 4 poziomu doświadczenia.

Ruchliwy (Mobile)

Zwiększa szybkość postaci, a dodatkowo sprawia, że w trakcie wykonywania Sprintu trudny teren nie spowalnia jej ruchów. Ponadto jeśli Twoja postać poruszy się po wykonaniu ataku wręcz, nie sprowokuje ataku okazyjnego ze strony przeciwnika.

Wymagania: wszystkie klasy po zdobyciu 4 poziomu doświadczenia.

Średnie opancerzenie (Moderately Armoured)

Bohater osiąga biegłość w średnich zbrojach i tarczach, a poziom jego Siły (Strength) wzrasta o 1 punkt, do maksymalnego poziomu 20 punktów

Wymagania: biegłość w lekkim pancerzu.

Klasy z biegłością w lekkim pancerzu: Łowca, Łotrzyk, Wojownik, Kleryk, Czarownik.

Rasy z biegłością w lekkim pancerzu: Krasnolud Tarczowy, Githyanki.

Mistrz tarczy (Shield Master)

Bohater zyskuje premię +2 do rzutów obronnych na Zręczność (Dexterity), kiedy dzierży tarczę. Jeżeli jakiś czar zmusi postać do wykonania rzutu obronnego na Zręczność, może użyć reakcji, aby się osłonić. Po udanym rzucie obronnym nie otrzyma obrażeń.

Wymagania: wszystkie klasy po zdobyciu 4 poziomu doświadczenia.

Uzdolniony (Skilled)

Bohater uzyskuje biegłość w kombinacji trzech dowolnych umiejętności.

Wymagania: wszystkie klasy po zdobyciu 4 poziomu doświadczenia.

Krzepki (Tough)

Maksymalna liczba punktów zdrowia zostaje zwiększona o 2 dla każdego poziomu postaci.

Wymagania: wszystkie klasy po zdobyciu 4 poziomu doświadczenia.

Mistrz oręża (Weapon Master)

Zwiększ Siłę (Strength) lub Zręczność (Dexterity) postaci o 1, do maksymalnego poziomu 20 punktów i osiągnij biegłość w posługiwaniu się czterema wybranymi rodzajami broni.

Wymagania: wszystkie klasy po zdobyciu 4 poziomu doświadczenia.

Najlepsze atuty (Feats)

Ciężko jednoznacznie stwierdzić, które atuty dostępne w grze Baldurs Gate 3 są najlepsze, ponieważ za ich pomocą każdy może dostosować swoich bohaterów do własnego stylu gry. Na pewno Zwiększenie wartości cechy (Ability Improvements) będzie zawsze świetnym wyborem dla wszystkich klas postaci, by podnieść wartość głównej cechy do poziomu 18 punktów.

  1. Łowca (Ranger): Ruchliwy, Oburęczny (w przypadku walki dwoma broniami), Mistrz zasłony (jeśli Twój Łowca walczy w zwarciu), Strzelec wyborowy (Sharpshooter);
  2. Łotrzyk (Rogue): Ruchliwy, Oburęczny, Strzelec wyborowy (Sharpshooter), Zabójca Magów (Mage Slayer);
  3. Wojownik (Fighter): Mistrz zasłony, Oburęczny (jeśli chcesz korzystać z dwóch broni jednocześnie), Mistrz tarczy (w przypadku defensywnego buildu postaci), Wartownik (Sentinel), Brutalny Napastnik (Savage Attacker);
  4. Kleryk (Cleric): Mistrz tarczy (Klerycy często posługują się tarczą i bronią jednoręczną - zestaw defensywny);
  5. Czarownik (Warlock): Zwiększenie wartości cechy, Znawca rytuałów (Ritual Caster);
  6. Mag (Wizard): Zwiększenie wartości cechy, Adept żywiołów (Elemental Adept), Mistyczny strzelec (Spell Sniper);
  7. Paladyn: Mistrz broni oburęcznej (Great Weapon Master), Wartownik (Sentinel), Brutalny Napastnik (Savage Attacker);
  8. Druid: Zabójca Magów (Mage Slayer), Mistrz broni drzewcowej (Polearm Master), Wtajemniczony: Klertk (Magic Initiate: Cleric);
  9. Mnich: Ruchliwy (Mobile), Zabijaka (Taven Brawler), Adept sztuki walki (Martial Adept);
  10. Bard: Strzelec wyborowy (Sharpshooter), Aktor, Muzykant;
  11. Barbarzyńca: Mistrz broni oburęcznej (Great Weapon Master), Wartownik (Sentinel), Brutalny Napastnik (Savage Attacker);
  12. Zaklinacz (Sorcerer): Adept żywiołów (Elemental Adept), Mistyczny strzelec (Spell Sniper);
Podobało się?

0

Baldur's Gate 3

3 sierpnia 2023

PC PlayStation Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2024-01-04
15:24

Vegeta1994 Junior

Dlaczego nie ma opcji pobrania tego poradnika?

Komentarz: Vegeta1994
2024-01-16
20:40

popkulturowe_błonia Junior

popkulturowe_błonia

Zapraszam na kanał, na którym sukcesywnie będę dodawał ciekawostki dot. BG3. Aktualnie chociażby film, w którym można się dowiedzieć jak dołączyć do drużyny Bulettę.

[link]

Komentarz: popkulturowe_błonia
2024-02-12
14:39

Darth KingMan Pretorianin

Darth KingMan

Hej, planujecie zaktualizować poradnik? Braki są dość spore.

Komentarz: Darth KingMan
2024-02-14
18:43

Beshoon Junior

Witam! Po uporaniu się z Oliwierem (pokonaniu taty i matki) i zaakceptowanie przez niego połączenia się z tym drugim przenosi mnie znów w tryb walki, a jedynym przeciwnikiem jest świat. Mam debuff „klątwa cienia”, który zabija mnie przy próbie dojścia do bezpiecznej strefy. Szybka podróż też nie działa, wiecie może jak się z tym uporać? Dzięki z góry

Komentarz: Beshoon
2024-06-01
14:34

inMate1818 Chorąży

👎

Poradnik to jakieś oszustwo... Pobiera się przewodnik po grze ,a nie poradnik i nie ma możliwości wyboru... Klikam pobierz poradnik a pobiera przewodnik. Słabe zagranie z waszej strony...

Komentarz: inMate1818
2024-07-20
22:58

Andrzej Pulaski Chorąży

Cyberpunk 2077 jest dużo większy, bardziej skomplikowany i jest (za friko) dostępny w 11 językach z dubbingiem pełną mimiką twarzy (20 z napisami)!

Komentarz: Andrzej Pulaski
2024-10-06
02:40

azzaz Junior

👎

Pod akapitem wszystkie atuty brakuje chyba połowy. Niestety jak widać tylko przy angielskich stronach można tworzyć buildy bo artykuły tak wybrakowane jak ten to tylko zaśmiecanie wyników w google.

Komentarz: azzaz
2024-10-11
22:36

annad87690931c2 Junior

Można pokonać grubaskę. Trzeba zabić najpierw czaszki, przy stracie każdej czaszki, traci 100hp. Po zabiciu wszystkich czaszek, ma jakieś 2hp XD

Komentarz: annad87690931c2
2024-12-06
20:38

andrzejza Junior

Gdzie jest pik poradnika Baldurs Gate 3 w pdf ?
Ale może będzie tak: "czego się pies nie naliże tego się nie naje." ?
AZ

Komentarz: andrzejza
2025-03-16
20:30

PIT77 Junior

Gdzie jest możliwość pobrania poradnika/solucji a nie przewodnika po grze?

Komentarz: PIT77

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl