Baldurs Gate 3 - M3 - Gaj druidów / Gaj Silvanusa
Baldurs Gate 3 - M3 - Gaj druidów / Gaj Silvanusa
Grupa goblinów. Potwory pojawią się po zbliżeniu się do bramy gaju druidów (niebieskie 1 na mapie). Pokonanie ich jest wymagane jeśli chcesz skorzystać z tego wejścia do gaju. W wygraniu bitwy z potworami będą pomagały osoby przebywające na terenie gaju.
Główna brama. Może się ona podnieść dopiero po wygraniu bitwy z goblinami (czerwone 1 na mapie) i prowadzi ona do gaju druidów.
Kamienne drzwi. Jest to sekretne wejście do Podziemnego przejścia, które możesz odkryć zaliczając test umiejętności. Zbadanie tej lokacji pozwala dostać się do Gaju druidów w alternatywny sposób. W pobliżu jest plecak z narzędziami złodzieja i innym lootem.
Pradawny krąg run - Gaj Silvanusa. Możesz przenosić się do tego kręgu run dzięki opcji szybkiej podróży.
Most. Prowadzi on w stronę Opuszczonej wioski i innych lokacji w zachodniej części mapy.
Nadira i zabójca. Możesz uratować Nadirę zanim dopadnie ją zabójca (najlepiej zepchnąć go w przepaść). Jeśli poprawnie przeprowadzisz rozmowę z uratowaną Nadirą (okazje do zaliczania testów umiejętności), to nagrodzi cię Monetą Duszy.
Winda. Możesz ją odblokować wyłącznie od dołu. Trzeba pozbyć się śpiącego przy niej niedźwiedzia używając umiejętności Opieka nad zwierzętami lub w inny sposób.
Handlarz Arron. Sprzedaje m.in. mikstury, magiczne zwoje, różne odmiany strzał, zestawy do otwierania zamków i rozbrajania pułapek, pochodnie, broń białą oraz elementy ubioru.
Wyll. Możesz zajrzeć do jego umysłu dzięki umiejętności Illithid oraz zrekrutować go na stałe do drużyny.
Kamienne drzwi. Prowadzą do Odosobnionego pomieszczenia. W środku możesz spotkać się z Zevlorem i skorzystać z drabiny prowadzącej do obszaru z wodospadem (niebieskie 8 na mapie).
Obszar z wodospadem. Możesz tu dotrzeć drabiną od strony Zacisznej komnaty (wejście do niej to niebieskie 7 na mapie). Możesz zgodzić się na zakład z Lakrissą.
Handlarz Dammon. Sprzedaje m.in. różne odmiany strzał, broń białą i dystansową, tarcze oraz różne elementy pancerza.
Okta. Możesz za darmo odebrać podarowaną przez nią zupę - Gruel.
Ciotka Ethel. Sprzedaje m.in. różnorakie mikstury i rzadkie składniki alchemiczne. Możesz wypić jej miksturę leczniczą oraz porozmawiać z nią na temat pozbycia sią pasożyta. Ethel zaproponuje spotkanie w jej herbaciarni znajdującej się na moczarach i wyruszy w to miejsce.
Zamknięte drzwi magazynu. Możesz je otworzyć narzędziami złodzieja, ale musisz tego dokonać w trybie skradania żeby pozostać niewykrytym. W środku skrywa się diabelstwo - możesz je zaatakować, zaliczyć rozmowę oraz wykonać testy umiejętności.
Guex i Zorru. Guex - Możesz mu pokazać parę ruchów (różne testy umiejętności) i w ramach podziękowania otrzymać topór bitewny. Zorru - Jest on powiązany z questem Lae'zel i do spotkania dojdzie jeśli wojowniczka jest w aktywnej drużynie.
Więziona goblinka Sazza. Możesz pozwolić na to żeby została zastrzelona z kuszy lub ustawić się przed klatką i zatrzymać egzekucję dzięki zaliczeniu jednego z testów umiejętności (zawalenie testu rozpocznie walkę). Uratowaną Sazzę możesz wypytać o uzdrowiecielkę goblinów oraz otworzyć jej klatkę (użyj narzędzi złodzieja) i pomóc jej w ucieczce z gaju.
Kamienne drzwi. Prowadzą do Podziemnego przejścia. Możesz skorzystać z tego przejścia na potrzeby uwolnienia Sazzy (niebieskie 13 na mapie) lub żeby wejść/wyjść z gaju w inny sposób.
Doni i Mattis. Doni zniknie w trakcie pierwszego spotkania. Porozmawiaj z nim po uratownaiu Mirkona (czerwone 2 na mapie) - uzyskasz dostęp do kryjówki diabelstw. W kryjówce przebywa Mol i ma dla ciebie zadanie. Mattis zaproponuje udział w grze z pierścieniem - możesz uznać, że jest szczęśliwy, zwrócić pierścień lub zachować go dla siebie. Możesz też pohandlować - Mattis sprzedaje narzędzia złodzieja, pierścienie i inne rzeczy.
Zgromadzenie. Po dotarciu po raz pierwszy w to miejsce będziesz świadkiem kłótni i dowiesz się o aresztowaniu dziewczynki Arabelli. Jeorna nie będzie chciała przepuścić drużyny - możesz ją zaatakować lub (lepszy pomysł) zaczekać aż stan drużyny zostanie wyjaśniona i zostanie wpuszczona do głównej części gaju.
Posążek Silvanusa. Znajduje się on w centralnej części obszaru gdzie przeprowadzany jest rytuał druidów. Możesz podjąć się zadania kradzieży posążka. Posążek gwarantuje błogosławieństwo (premie do Natury i Opieki nad zwierzętami).
Wejście do Szmaragdowego Gaju. To ważna lokacja questowa - wewnątrz Szmaragdowego Gaju przebywają m.in. arcydruidka Kagha i Nettie.
Alfira. Kobieta próbuje skomponować piosenkę i możesz jej w tym pomóc.
Harpie. Próbują one zwabić chłopca Mirkona i spróbują też zwabić bohatera - możesz obronić się wykonując test umiejętności. Możesz spróbować zabić potwory zanim Mirkon się do nich zbliży. Po bitwie powróć do Doniego (niebieskie 15 na mapie) i poproś o pokazanie wejścia do kryjówki diabelstw.
Gniazdo harpii. Możesz do niego dotrzeć po rozprawieniu się z harpiami - należy w tym celu skakać po małych skalnych półkach. W gnieździe znajdziesz niepospolity pierscień i krwawy kamień.
Grupa kleryków. Spotkasz tu 2 kleryków stojących nad umierającym trzecim. Jeśli wyjawisz, że nie jesteś Prawdziwą Duszą lub że ocalałeś z katastrofy, to zostaniesz zaatakowany. Możesz zaoferować pomoc klerykom w zabiciu potwora i wyruszyć z nimi do legowiska sowoniedźwiedzia. Z oka zmarłego kleryka wyjdzie pasożyt - możesz spróbować go zabić (testy umiejętności) lub zostawić go spokoju.

Baldur's Gate 3: Uratuj goblinkę Sazzę

Uratuj goblinkę Sazzę to opcjonalne zadanie w pierwszym akcie Baldur’s Gate 3. Na tej stronie dowiecie się gdzie znaleźć Sazzę, czy powinniście ją uwolnić i jak odeskortować ją do obozu goblinów.

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Uratuj goblinkę Sazzę to opcjonalne zadanie w pierwszym akcie gry Baldur's Gate 3. Jego wykonanie może ułatwić wam przejście do obozu goblinów, jednej z najważniejszych lokacji w tym momencie fabuły. Na tej stronie poradnika opisaliśmy gdzie znaleźć Sazzę, czy powinniście ją uwolnić i jak odeskortować ją do obozu goblinów.

Czy powinniście uwolnić Sazzę?

Sazza jest goblinką należącą do sekty Absolutu, której członkowie próbują zniszczyć szmaragdowy gaj. Została ona pojmana przez diablęcia kryjące się wewnątrz gaju i jest przetrzymywana w klatce daleko na północ od głównej bramy.

Gdy po raz pierwszy zbliżycie się do więzienia, spotkacie Arkę i Memnosa. Arka ma zamiar zastrzelić Sazzę z zemsty za śmierć brata: możecie pozwolić jej na to, co uniemożliwi rozpoczęcie zadania, lub stanąć przed Sazzą. Musicie wtedy wykonać test na Zastraszanie (PT 10), jeden z dwóch testów na Perswazję (PT 10), lub rzucić czar wykrycia myśli (PT 12). Jeśli perswazja lub zastraszanie się nie udadzą, będziecie mieli jeszcze jedną szansę - w innym przypadku będziecie musieli albo pozwolić Arce zabić Sazzę, albo stanąć do walki z nią i z Memnosem.

Jeśli uratowaliście Sazzie życie, zaproponuje wam ona wymianę - w zamian za wypuszczenie jej z klatki i wyprowadzenie z gaju zagwarantuje wam ona bezpieczne wejście do obozu goblinów. Do was zależy, czy chcecie przyjąć tę ofertę - obóz możecie znaleźć bez pomocy Sazzy, lecz mając ją przy sobie będziecie mogli swobodnie wejść do środka. Wypuszczając ją ryzykujecie jednak ujawnieniem położenia gaju pozostałym goblinom.

Jak uwolnić Sazzę?

Wypuszczenie Sazzy z klatki jest proste i wymaga otwarcia jej wytrychem (ST 10) lub zniszczenia drzwi ciężką bronią tępą (np. młotem dwuręcznym). Nieco trudniej będzie wydostać ją z gaju. Nieopodal klatki, na półce skalnej z boku urwiska znajdują się ukryte drzwi. Przejdźcie przez nie by trafić do sekretnego tunelu pod gajem.

Przechodząc przez tunel zachowajcie czujność. Znajdują się tu plujące ogniem posągi, które zaczną was atakować, gdy tylko się do nich zbliżycie. Posągi strzelają ogniem bardzo szybko i mogą w mgnieniu oka was zabić. Możecie je wyłączyć wchodząc w interakcję ze świecącymi na niebiesko runami. Korzystając z trybu turowego możecie bezpiecznie wyłączać posągi zanim się aktywują.

W środku tunelu traficie także na małą grupę goblinów. Zaatakują oni zarówno was, jak i Sazzę. Walka nie powinna sprawić wam problemu, lecz upewnijcie się, że Sazza będzie trzymała się z dala od starcia - nie jest uzbrojona, a jeden pechowy strzał wystarczy by ją zabić, przedwcześnie kończąc zadanie. Walka ma miejsce tuż przed jednym z posągów, więc upewnijcie się, że jak najszybciej wyłączycie go wciskając runę na ścianie.

Wśród goblinów znajduje się także nieprzytomny druid Findal. Jeśli po walce go uleczycie, wróci on do gaju i posłuży wam pomocą podczas kluczowego starcia w zadaniu Zbadaj postępowanie Kaghi. Jeśli uleczycie go mając przy sobie Sazzę, weźmie was jednak za wroga - będziecie musieli zaliczyć test na Zastraszanie, Perswazję lub Oszustwo (ST 15) by uniknąć walki. Najbezpieczniej jest zatem uleczyć go po wyprowadzeniu Sazzy z drużyny lub przed uwolnieniem jej.

Nagrody za uratowanie Sazzy

Po wyjściu z tunelu Sazza uda się do obozu goblinów. Będzie czekać na was przed wejściem - mając ją przy sobie automatycznie przejdziecie przez wszystkie obozowe punkty kontrolne bez potrzeby wykonywania testów umiejętności. Pozwoli wam to łatwiej zinfiltrować obóz.

Sazza w końcu zaprowadzi was do Minthary, jednej z przywódczyń goblińskich najeźdźców. Minthara postanowi zabić Sazzę - możecie się za nią wstawić by ją uratować lub pozwolić jej na to. Niezależnie od dokonanego przez was wyboru, zadanie się zakończy. W nagrodę otrzymacie sztylet +1 zadający dodatkowe obrażenia nieprzytomnym lub śpiącym celom - niestety nie jest to zbyt przydatna broń, a jej specjalna właściwość jest bardzo sytuacyjna.

Zakończenie zadania oznacza, że Minthara pozna lokalizację szmaragdowego gaju. Po następnym długim odpoczynku przypuści ona szturm na gaj, podczas którego będziecie musieli zdecydować, po której stronie konfilktu się opowiedzieć. Oznacza to, że będziecie mieli tylko jeden dzień na załatwienie wszystkich spraw, jakie macie do załatwienia w obozie goblinów oraz w szmaragdowym gaju. Poważnie rozważcie więc, czy pomoc Sazzie jest warta ryzyka - nagroda za zadanie nie jest zbyt przydatna, a wejście do gaju bez jej pomocy nie jest przesadnie wymagające.

Baldur's Gate 3

3 sierpnia 2023

PC PlayStation Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2025-03-16
20:30

PIT77 Junior

Gdzie jest możliwość pobrania poradnika/solucji a nie przewodnika po grze?

Komentarz: PIT77
2024-12-06
20:38

andrzejza Junior

Gdzie jest pik poradnika Baldurs Gate 3 w pdf ?
Ale może będzie tak: "czego się pies nie naliże tego się nie naje." ?
AZ

Komentarz: andrzejza
2024-10-11
22:36

annad87690931c2 Junior

Można pokonać grubaskę. Trzeba zabić najpierw czaszki, przy stracie każdej czaszki, traci 100hp. Po zabiciu wszystkich czaszek, ma jakieś 2hp XD

Komentarz: annad87690931c2
2024-10-06
02:40

azzaz Junior

👎

Pod akapitem wszystkie atuty brakuje chyba połowy. Niestety jak widać tylko przy angielskich stronach można tworzyć buildy bo artykuły tak wybrakowane jak ten to tylko zaśmiecanie wyników w google.

Komentarz: azzaz
2024-07-20
22:58

Andrzej Pulaski Chorąży

2

Cyberpunk 2077 jest dużo większy, bardziej skomplikowany i jest (za friko) dostępny w 11 językach z dubbingiem pełną mimiką twarzy (20 z napisami)!

Komentarz: Andrzej Pulaski
2024-06-01
14:34

inMate1818 Chorąży

8
👎

Poradnik to jakieś oszustwo... Pobiera się przewodnik po grze ,a nie poradnik i nie ma możliwości wyboru... Klikam pobierz poradnik a pobiera przewodnik. Słabe zagranie z waszej strony...

Komentarz: inMate1818
2024-02-14
18:43

Beshoon Junior

-1

Witam! Po uporaniu się z Oliwierem (pokonaniu taty i matki) i zaakceptowanie przez niego połączenia się z tym drugim przenosi mnie znów w tryb walki, a jedynym przeciwnikiem jest świat. Mam debuff „klątwa cienia”, który zabija mnie przy próbie dojścia do bezpiecznej strefy. Szybka podróż też nie działa, wiecie może jak się z tym uporać? Dzięki z góry

Komentarz: Beshoon

Jesteś na obszarze, który powinno się eksplorować po pchnięciu do przodu wątku głównego.

Komentarz: zanonimizowany1379048

Ewentualnie aby się wydostać możesz rzucić światło lub wziąc do ręki zwykłą pochodnię, ale nie ustrzeże cię to przed obrażeniami. Tryb turowy włącza się automatycznie, bo co turę dostajesz obrażenia od klątwy.

Komentarz: zanonimizowany1379048
2024-02-12
14:39

Darth KingMan Pretorianin

3
Darth KingMan

Hej, planujecie zaktualizować poradnik? Braki są dość spore.

Komentarz: Darth KingMan
2024-01-16
20:40

popkulturowe_błonia Junior

-1
popkulturowe_błonia

Zapraszam na kanał, na którym sukcesywnie będę dodawał ciekawostki dot. BG3. Aktualnie chociażby film, w którym można się dowiedzieć jak dołączyć do drużyny Bulettę.

[link]

Komentarz: popkulturowe_błonia
2024-01-04
15:24

Vegeta1994 Junior

4

Dlaczego nie ma opcji pobrania tego poradnika?

Komentarz: Vegeta1994
2024-01-01
14:51

ow2002 Junior

Błąd w poradniku do mnicha:
Do klasy pancerza dokładana jest mądrość, nie kondycja.

Komentarz: ow2002
2023-10-26
12:37

kęsik Legend

2
kęsik
👎

Kiedyś na GOLu chociaż poradniki były świetne a teraz?

Komentarz: kęsik
2023-10-01
11:54

LukStac Junior

"Jak zrekrutować Minsca jako towarzysza w BG3?" Nie wiadomo, jest w traler. Świetny opis gry, rewelacja!

Komentarz: LukStac

W 3 akcie musisz zrobić zadanie dla Jaheiry albo jeśli Jaheira nie żyje, to wtedy dla Keene 9 palców (przywódczyni gildii złodziei w dolnym mieście).

Komentarz: zanonimizowany1379048
2023-09-28
18:32

Riveaz Junior

Czy ktoś jeszcze miał problem z rzuceniem przymusu karsusa? Wyczyściłem pole z przeciwników, został tylko nautuloid i korona. I za każdym razem mam info " nie można teraz tego użyć" . Co zrobić?

Komentarz: Riveaz
2023-09-25
21:12

ExEM_PL Pretorianin

ExEM_PL

Dla pełnej werjsi AKTUALIZACJA by wejść do ORIN musicie iść przez tawerne schodami w doł na kanały potem kierować się na północ aż spotkacie tego zakpiora bo nigdzie nie jest to napsiane oczywiecie po pokonaniu i zdobyciu medialionu od ojca ORIN

Komentarz: ExEM_PL
2023-09-23
13:47

szymonk25811141720232629 Junior

chyba zjebałem, nie pomogłem karlach na czas bo poszedłem wcześniej zabić gobliny i diabelstwa wyprowadziły się już z gaju, będzie jeszcze szansa ją uratować?

Komentarz: szymonk25811141720232629

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl