Baldurs Gate 3: Rasa Diabelstwo poradnik
Zainteresowała Was tajemnicza, rogata rasa Diabelstw? Dzięki tej stronie poradnika, poznacie ich sekrety.
Aktualizacja:
Diabelstwa to humanoidalna rasa z przeszłością sięgającą Dziewięciu Piekieł. Ich nietypowy wygląd oraz koneksje z diabłami sprawiają, że przedstawiciele tego ludu często spotykają się z nie nieufnością, czy nawet wrogością ze strony innych mieszkańców Faerunu. Pomimo tej przykrej stygmatyzacji, Diabelstwa wciąż pozostają istotami o wielu talentach, które z pewnością okażą się godnym towarzyszem w czasie podróży po niebezpiecznym Wybrzeżu mieczy.

Podstawowe cechy oraz zdolności rasowe
Po wyjściu z wczesnego dostępu, BG3 porzuciło motyw bonusów do umiejętności charakterystycznych dla każdej z ras. Od teraz, każdy gracz może się zdecydować na bonus +1 oraz +2 do dowolnej statystyki, niezależnie od rasy. Oznacza to, że wybór rasy sprowadzać się będzie głównie do upodobań kosmetycznych oraz obecności wybranych, rasowych zdolności.
Podstawowa szybkość rasowa: odległość, którą możecie przebyć w każdej turze wynosi 9 metrów.
Widzenie w ciemności: na odległość do 12 metrów.
Piekielna odporność
Piekielna geneza Diabelstw sprawia, że przedstawiciele tej rasy zyskują odporność na ogień. Wszelkie obrażenia oparte na tym żywiole zredukowane zostają o połowę.
Biorąc pod uwagę, że wiele zaklęć ofensywnych w BG3 opiera się właśnie na ogniu, właściwość ta okaże się przydatna w czasie wielu potyczek.
Podrasy
Diabelstwo Asmodeusza
Grupa związana z ostatnim z kręgów Piekła. Podrasa kojarzona przede wszystkim z umiejętnościami władania ogniem i charakteryzująca się czerwonym ubarwieniem ciała.
Diabelstwa te od 1 poziomu znają sztuczkę Wywołanie płomienia, które pozwala no rozświetlanie ciemności oraz zadanie 1d8 obrażeń od ognia. Zaklęcie dostępne raz na długi odpoczynek.
Wraz z poziomem 3, przedstawiciele tej podrasy zyskują zdolność Piekielnej reprymendy. Zaatakowane diabelstwo może wykorzystać swoją reakcję, by zadać atakującemu 2d10 obrażeń od ognia. Jeżeli cel zaliczy rzut obronny na Zręczność, otrzyma jedynie połowę obrażeń.
Poziom 5 to kolejne zaklęcie - Ciemność. Spowija ona wybrany obszar w ciemnej chmurze i oślepia istoty znajdujące się wewnątrz.
Diabelstwo Mefistofelesa
Istoty obdarzone naturalnym talentem do magii.
1 poziom pozwala im na wykorzystanie sztuczki Magicznej Dłoni, która pozwala na manipulowanie obiektami z odległości.
Na poziomie 3 poznają Płonące dłonie. Zaklęcie zadaje 3d6 obrażeń od ognia przy bezpośrednim kontakcie. Jeżeli cel zaliczy rzut obronny na Zręczność, otrzyma jedynie połowę obrażeń.
Wraz z poziomem 5, Diabelstwo Mefistofelesa otrzyma dostęp do zaklęcia Piekielne ostrze. Magiczny oręż zadaje 3d6 obrażeń od ognia, a także emituje promień światła. Broń może być chowana lub podejmowana, ale musi pozostać w rękach właściciela. Utrzymuje się 10 tur.
Diabelstwo Zariel
Diabelstwa o rdzawej skórze ze smykałką do walki.
Od 1 poziomu znana im jest sztuczka Taumaturgia, która pozwala uzyskać ułatwienie w testach na Zastraszanie i Występ.
Palące ugodzenie to zaklęcie, które Diabelstwo Zariel poznaje na poziomie 3. Pobłogosławiona broń zadaje dodatkowe 1d6 obrażeń od ognia. Cel pali się przez kolejne 10 tur otrzymując 1d6 obrażeń od ognia do momentu, aż zaliczy rzut obronny na Kondycję.
W podobny sposób działa również Piętnujące ugodzenie, które Diabelstwo poznaje na poziomie 5. Poza dodatkowymi 2d6 obrażeniami od światła, wróg naznaczony zostaje magicznym blaskiem, który nie pozwala mu na stanie się niewidzialnym.
Cechą, którą Diabelstwa wykorzystują do rzucania rasowych zaklęć jest Charyzma.
Najlepsza klasa dla Diabelstwa
Szerokie spectrum zdolności Diabelstw sprawia, że rasa ta wpasować może się w wielu różnorodnych ról w drużynie.
Liczne zaklęcia, które przedstawiciele tej rasy uczą się naturalnie z pewnością urozmaicą arsenał potężnego użytkownika magii. Szczególnie przydatne okażą się klasy czarujące z mocą opartą na statystyce charyzmy (Bard, Zaklinacz, Czarownik, Paladyn).
Bojowe umiejętności Diabelstw Zariel uczynią z nich także fantastycznych wojowników. Szczególnie interesująca dla tej podrasy może być klasa łącząca cechy wytrwałego wojaka oraz użytkownika zaklęć, czyli Paladyn.
- Baldurs Gate 3 - poradnik do gry
- Baldurs Gate 3: Poradnik do gry
- Baldurs Gate 3: Rasy
- Baldurs Gate 3: Wszystkie rasy w BG3
- Baldurs Gate 3: Rasa Elf poradnik
- Baldurs Gate 3: Rasa Półelf poradnik
- Baldurs Gate 3: Rasa Niziołek poradnik
- Baldurs Gate 3: Rasa Diabelstwo poradnik
- Baldurs Gate 3: Rasa Drow poradnik
- Baldurs Gate 3: Rasa Githyanki poradnik
- Baldurs Gate 3: Rasa Krasnolud poradnik
- Baldurs Gate 3: Rasa Człowiek poradnik
- Baldurs Gate 3: Rasa Drakon poradnik
- Baldurs Gate 3: Rasa Półork poradnik
- Baldurs Gate 3: Rasa Gnom poradnik
- Baldurs Gate 3: Rasy
- Baldurs Gate 3: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Gdzie jest możliwość pobrania poradnika/solucji a nie przewodnika po grze?
Gdzie jest pik poradnika Baldurs Gate 3 w pdf ?
Ale może będzie tak: "czego się pies nie naliże tego się nie naje." ?
AZ
Można pokonać grubaskę. Trzeba zabić najpierw czaszki, przy stracie każdej czaszki, traci 100hp. Po zabiciu wszystkich czaszek, ma jakieś 2hp XD
Pod akapitem wszystkie atuty brakuje chyba połowy. Niestety jak widać tylko przy angielskich stronach można tworzyć buildy bo artykuły tak wybrakowane jak ten to tylko zaśmiecanie wyników w google.
Cyberpunk 2077 jest dużo większy, bardziej skomplikowany i jest (za friko) dostępny w 11 językach z dubbingiem pełną mimiką twarzy (20 z napisami)!
Poradnik to jakieś oszustwo... Pobiera się przewodnik po grze ,a nie poradnik i nie ma możliwości wyboru... Klikam pobierz poradnik a pobiera przewodnik. Słabe zagranie z waszej strony...
Witam! Po uporaniu się z Oliwierem (pokonaniu taty i matki) i zaakceptowanie przez niego połączenia się z tym drugim przenosi mnie znów w tryb walki, a jedynym przeciwnikiem jest świat. Mam debuff „klątwa cienia”, który zabija mnie przy próbie dojścia do bezpiecznej strefy. Szybka podróż też nie działa, wiecie może jak się z tym uporać? Dzięki z góry
Jesteś na obszarze, który powinno się eksplorować po pchnięciu do przodu wątku głównego.
Ewentualnie aby się wydostać możesz rzucić światło lub wziąc do ręki zwykłą pochodnię, ale nie ustrzeże cię to przed obrażeniami. Tryb turowy włącza się automatycznie, bo co turę dostajesz obrażenia od klątwy.
Zapraszam na kanał, na którym sukcesywnie będę dodawał ciekawostki dot. BG3. Aktualnie chociażby film, w którym można się dowiedzieć jak dołączyć do drużyny Bulettę.
[link]
Dlaczego nie ma opcji pobrania tego poradnika?
Błąd w poradniku do mnicha:
Do klasy pancerza dokładana jest mądrość, nie kondycja.
"Jak zrekrutować Minsca jako towarzysza w BG3?" Nie wiadomo, jest w traler. Świetny opis gry, rewelacja!
W 3 akcie musisz zrobić zadanie dla Jaheiry albo jeśli Jaheira nie żyje, to wtedy dla Keene 9 palców (przywódczyni gildii złodziei w dolnym mieście).
Czy ktoś jeszcze miał problem z rzuceniem przymusu karsusa? Wyczyściłem pole z przeciwników, został tylko nautuloid i korona. I za każdym razem mam info " nie można teraz tego użyć" . Co zrobić?
Dla pełnej werjsi AKTUALIZACJA by wejść do ORIN musicie iść przez tawerne schodami w doł na kanały potem kierować się na północ aż spotkacie tego zakpiora bo nigdzie nie jest to napsiane oczywiecie po pokonaniu i zdobyciu medialionu od ojca ORIN
chyba zjebałem, nie pomogłem karlach na czas bo poszedłem wcześniej zabić gobliny i diabelstwa wyprowadziły się już z gaju, będzie jeszcze szansa ją uratować?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
