Baldurs Gate 3: Wojownik - poradnik BG3
Zastanawiacie się, którą rasę wybrać dla Wojownika w BG3? W tym poradniku przeczytacie o najlepszej podklasie, pochodzeniu i stylu walki dla Wojownika.
Aktualizacja:
W tym poradniku BG3 znajdziecie podstawowe informacje jak stworzyć najlepszego Wojownika. Wyjaśniamy, którą rasę, podklasę oraz pochodzenie wybrać oraz jak rozdzielić punkty zdolności. Na dole strony przedstawiliśmy najlepsze buildy dla Wojownika, w zależności od stylu walki.
- Najlepsze pochodzenie dla Wojownika
- Najlepsza rasa dla Wojownika
- Najlepszy styl walki Wojownika
- Punkty zdolności Wojownika
- Najlepsza podklasa Wojownika
- Najlepsze akcje klasowe Wojownika
- Najlepszy build Wojownika
Najlepsze pochodzenie dla Wojownika
Przy wyborze pochodzenia Wojownika powinniście dopasować biegłości związane z podstawowymi zdolnościami tej klasy, czyli z Siłą i Kondycją. Najlepsze pochodzenie dla Wojownika to:
- Pogranicznik (Outlander) posiadający biegłość w atletyce i sztuce przetrwania.
- Żołnierz, który ma biegłość w atletyce i zastraszaniu.
Najlepsza rasa dla Wojownika
Nawajżniejsze zdolności Wojownika to Siła i Kondycja, dlatego idealne rasy dla tej klasy to:
- Krasnolud tarczowy (Shiled Dwarf) oferujący +2 do Siły i +2 do Kondycji.
- Githyanki zapewni Wam+2 do Siły +1 do Inteligencji.
- Człowiek, który posiada +1 do każdej cechy.

Najlepszy styl walki Wojownika
Przy tworzeniu postaci Wojownika możecie wybrać 1 z 6 stylów walki, które zapewniają różne pasywne bonusy:
- Strzelectwo (Archery) - +2 do ataku dystansowego.
- Defensywa (Defence) - +1 do Klasy Pancerza noszonej zbroi.
- Fechtunek (Dueling) - +2 do rzutów na obrażenia bronią oraz premia zwiększająca szansę na zadanie ciężkich obrażeń, gdy postać wyposażona jest w jedną broń, a druga ręka pozostaje pusta.
- Walka bronią dwuręczną (Great Weapon Fighting) - gdy rzut na obrażenia bronią dwuręczną wyniesie 1 lub 2, rzut zostaje powtórzony.
- Ochrona (Protection) - gdy postać nosi tarczę narzuca niekorzyść na wroga, który zaatakuje jednego z Waszych sojuszników w promieniu 1,5 m.
- Walka dwiema broniami (Two-Weapon Fighting Style) - gdy postać atakuje z drugiej ręki, może dodać do obrażeń swój modyfikator z tej cechy.
Wybór stylu walki uzależniony jest od tego, jakim Wojownikiem wolelibyście grać. Jeśli celujecie w postać posługującą się ogromnym mieczem, styl Walki bronią dwuręczną (Great Weapon Fighting) posiada bardzo ciekawą opcje przerzucania rzutów na obrażenia. Wojownik, który wybierze Walkę dwiema broniami (Two Weapon Fighting) jest w stanie zadać najwięcej obrażeń. Warto też dodać, że Wojownik od 5 poziomu ma dodatkowy atak na każdą turę.
Punkty zdolności Wojownika
- Siła to najważniejsza cecha Wojownika, który idealnie sprawdza się przy walkach 1 na 1. Wysoki poziom punktów Siły przyda się też przy rzutach obronnych.
- Drugą najważniejszą cechą tej klasy jest Kondycja zapewniająca dodatkowe punktu wytrzymałości (hit points).
Najlepsza podklasa Wojownika
Po osiągnięciu 3 poziomu, Wojownik będzie mógł wybrać 1 z 2 podklas:
- Mistrz bitew (Battle Master) posiada Kość Wyższości (Superiorrity Dice), która pozwala na wylosowanie 3 z 4 opcji: Menacing Attack wyrządzający obrażenia Kłute i mogący przestraszyć cel; Pushing Attack wyrządzający obrażenia Kłute i mogący odepchnąć cel; Rally wzmacniająca wytrzymałość (hit points) istoty; Riposte, która sprawia, że przy chybionym ataku, Wojownik może użyć Kości Wyższości (Superiority Dice), by wykonać odwet i wyrządzić określoną ilość obrażeń Kłutych.
- Mistyczny rycerz (Eldritch Knight) posiada wiele sztuczek (Cantrips) i czarów. Może korzystać m.in. z Magicznego Pocisku (Magic Missile), Wiedźmowego Pocisku (Witch Bolt), Fali Burzowej (Thunderwave), Zbroji Maga (Mage Armour), czy Trującego Rozprysku (Poison Spray).
Każda z tych podklas ma swoje mocne strony. Jeśli lubie grać silną postacią o zdolnościach magicznych, wybierzcie podklasę Mistyczny rycerz (Eldritch Knight). Jeżeli wolicie dysponować większą ilością mocnych ataków, wybierzcie Mistrza bitew (Battle Master).
Najlepsze akcje klasowe Wojownika
- Drugi oddech (Second Wind) to akcja dodatkowa, która pozwala na odzyskanie punktów wytrzymałości (hit points).
- Użycie Action Surge daje dodatkową akcję, którą można wykorzystać do Ataków lub rzucania Zaklęcia albo Sztuczki (Cantrip).
Najlepszy build Wojownika
Gotowy build dla Wojownika walczącego bronią dwuręczną:
- Rasa: Krasnolud Tarczowy (Shield Dwarf)
- Pochodzenie: Pogranicznik (Outlander)
- Podklasa: Mistrz bitew (Battle Master)
- Styl walki: Walka bronią dwuręczną (Great Weapon Fighting)
- Zdolności: Siła 17, Zręczność 16, Kondycja 16, Mądrość 11-12, Inteligencja i Charyzma 9-10
- Broń: Everburn Blade
- Pancerz: Splint Armour
Najlepszy build dla Wojownika posługującym się dwoma broniami:
- Rasa: Githyanki
- Pochodzenie: Żołnierz
- Podklasa: Mistrz bitew (Battle Master)
- Styl walki: Walka dwiema broniami (Two-Weapon Fighting Style)
- Zdolności: Siła 17, Zręczność 13, Kondycja 14, Mądrość 12, Inteligencja i Charyzma między 8-10
- Broń: Morningstar i Rapier
- Pancerz: Splint Armour
Poniższy build jest przygotowany dla Wojownika z bronią i tarczą:
- Rasa: Człowiek
- Pochodzenie: Pogranicznik (Outlander)
- Podklasa: Mistyczny rycerz (Eldritch Knight)
- Styl walki: Ochrona (Protection) lub Defensywa (Defence)
- Zdolności: Siła 16, Zręczność 14, Kondycja 15, Mądrość 13, Inteligencja i Charyzma 10
- Broń: Shortsword of first Blood
- Pancerz: Splint Armour
- Tarcza: Absolute's Warboard
Komentarze czytelników
Gdzie jest możliwość pobrania poradnika/solucji a nie przewodnika po grze?
Gdzie jest pik poradnika Baldurs Gate 3 w pdf ?
Ale może będzie tak: "czego się pies nie naliże tego się nie naje." ?
AZ
Można pokonać grubaskę. Trzeba zabić najpierw czaszki, przy stracie każdej czaszki, traci 100hp. Po zabiciu wszystkich czaszek, ma jakieś 2hp XD
Pod akapitem wszystkie atuty brakuje chyba połowy. Niestety jak widać tylko przy angielskich stronach można tworzyć buildy bo artykuły tak wybrakowane jak ten to tylko zaśmiecanie wyników w google.
Cyberpunk 2077 jest dużo większy, bardziej skomplikowany i jest (za friko) dostępny w 11 językach z dubbingiem pełną mimiką twarzy (20 z napisami)!
Poradnik to jakieś oszustwo... Pobiera się przewodnik po grze ,a nie poradnik i nie ma możliwości wyboru... Klikam pobierz poradnik a pobiera przewodnik. Słabe zagranie z waszej strony...
Witam! Po uporaniu się z Oliwierem (pokonaniu taty i matki) i zaakceptowanie przez niego połączenia się z tym drugim przenosi mnie znów w tryb walki, a jedynym przeciwnikiem jest świat. Mam debuff „klątwa cienia”, który zabija mnie przy próbie dojścia do bezpiecznej strefy. Szybka podróż też nie działa, wiecie może jak się z tym uporać? Dzięki z góry
Jesteś na obszarze, który powinno się eksplorować po pchnięciu do przodu wątku głównego.
Ewentualnie aby się wydostać możesz rzucić światło lub wziąc do ręki zwykłą pochodnię, ale nie ustrzeże cię to przed obrażeniami. Tryb turowy włącza się automatycznie, bo co turę dostajesz obrażenia od klątwy.
Zapraszam na kanał, na którym sukcesywnie będę dodawał ciekawostki dot. BG3. Aktualnie chociażby film, w którym można się dowiedzieć jak dołączyć do drużyny Bulettę.
[link]
Dlaczego nie ma opcji pobrania tego poradnika?
Błąd w poradniku do mnicha:
Do klasy pancerza dokładana jest mądrość, nie kondycja.
"Jak zrekrutować Minsca jako towarzysza w BG3?" Nie wiadomo, jest w traler. Świetny opis gry, rewelacja!
W 3 akcie musisz zrobić zadanie dla Jaheiry albo jeśli Jaheira nie żyje, to wtedy dla Keene 9 palców (przywódczyni gildii złodziei w dolnym mieście).
Czy ktoś jeszcze miał problem z rzuceniem przymusu karsusa? Wyczyściłem pole z przeciwników, został tylko nautuloid i korona. I za każdym razem mam info " nie można teraz tego użyć" . Co zrobić?
Dla pełnej werjsi AKTUALIZACJA by wejść do ORIN musicie iść przez tawerne schodami w doł na kanały potem kierować się na północ aż spotkacie tego zakpiora bo nigdzie nie jest to napsiane oczywiecie po pokonaniu i zdobyciu medialionu od ojca ORIN
chyba zjebałem, nie pomogłem karlach na czas bo poszedłem wcześniej zabić gobliny i diabelstwa wyprowadziły się już z gaju, będzie jeszcze szansa ją uratować?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
