Baldurs Gate 3: Olbrzym Barbarzyńca Baldurs Gate 3 poradnik, solucja
Path of the Giant to nowa podklasa Barbarzyńcy z łatki 8 z gry Baldurs Gate 3. Ta strona poradnika informuje jak grać olbrzymem, jakie są unikalne opcje dostępne dla tej podklasy i na co zwrócić uwagę przygotowując build barbarzyńcy Path of the Giant.
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2025
Na tej stronie poradnika do gry Baldurs Gate 3 znajdziecie informacje o najważniejszych cechach podklasy Olbrzym (Path of the Giant), która jest dostępna dla postaci z klasy Barbarzyńca. Omawiamy podklasę pozwalającą wam rosnąć, znacznie wzmacniającą wasze ataki miotane oraz dającą dostęp do obrażeń od żywiołów.
Możliwość gry jako podklasa Olbrzym zapewnia główna łatka 8 do BG3, która ukazała się w kwietniu 2025 roku. We wcześniejszych wersjach gry Barbarzyńca nie miał jej na liście dostępnych podklas.
Dla kogo jest podklasa Olbrzym?
- Podklasa Olbrzym jest prosta, mało złożona i bardzo skuteczna. Możecie wybrać ją na poziomie trzecim. Podklasa opiera się na jednej głównej mechanice - rzucaniu. Jeśli chcecie rzucać bronią, znalezionymi przedmiotami, beczkami, meblami, zrzucać wrogów w przepaście lub rzucać przeciwnikami w innych przeciwników, jest to podklasa stworzona z myślą o was. Posiada ona ponadto drobną mechanikę żywiołową, dzięki której możecie wykorzystywać podatności napotykanych wrogów.
- Siła jest kluczową statystyką dla tej podklasy i chcecie mieć jej jak najwięcej. Waszym drugim priorytetem jest Kondycja, a trzecim Zręczność. Jak najszybciej, najlepiej na poziomie czwartym, wykupcie także atut Zabijaka, który drastycznie zwiększy wasze obrażenia od rzucania i od ataków bez broni.
Najważniejsze cechy podklasy
- Na poziomie trzecim odblokujecie waszą kluczową cechę - szał giganta. Popadając w szał wasz rozmiar się zwiększa, dzięki czemu możecie podnosić i rzucać cięższymi przeciwnikami oraz przedmiotami. Otrzymujecie także bonus do obrażeń od rzutów. Ponadto otrzymujecie wszystkie benefity zwykłego szału. Cecha Chciwość Vapraka zwiększa wasz udźwig, dzięki czemu możecie mieć przy sobie więcej broni i przedmiotów do rzucania. Nauczycie się także sztuczki taumaturgia.
- Na poziomie piątym otrzymacie umiejętność but giganta. Stanowi ono połączenie popchnięcia i ataku bez broni. Wykorzystując akcję dodatkową możecie wykonać potężne kopnięcie, które zadaje obrażenia, odpycha cel i wpływać może nawet na ciężkich przeciwników.
- Na poziomie szóstym odblokujecie umiejętność tasak żywiołów. Gdy wejdziecie w szał, możecie za darmo użyć tej umiejętności by nasączyć trzymaną broń energią żywiołową. Możecie wybrać ogień, chłód, elektryczność, kwas lub grzmot. Do końca trwania szału nasączona broń zadaje dodatkowe 1k6 obrażeń od wybranego żywiołu, staje się bronią miotaną i automatycznie wraca do waszej dłoni po rzuceniu nią.
- Na poziomie dziesiątym odblokujecie umiejętność potężne pobudzenie. Możecie teraz rzucać przedmiotami i przeciwnikami korzystając z akcji dodatkowej.
Jak grać barbarzyńcą olbrzymem?
- Mechanicznie, olbrzym to jedna z najprostszych do zrozumienia klas w grze. Rzucajcie bronią, rzucajcie przedmiotami, rzucajcie przeciwnikami. Cała podklasa opiera się na zadawaniu obrażeń dystansowych, zrzucaniu przeciwników z dużych wysokości oraz rzucaniu wrogami w innych wrogów. Wypełnijcie ekwipunek bronią miotaną - oszczepami, toporkami, sztyletami, a nawet bombami i beczkami. Umiejętność Rzut pozwoli wam na rzucanie z pomocą akcji głównej, a potężne pobudzenie z pomocą akcji dodatkowej.
- W pierwszym akcie gry, w obozie goblinów, kupcie powracającą pikę od jednego z tamtejszych kupców. Powraca ona do waszej dłoni po rzucie i będzie waszą najlepszą bronią aż do poziomu szóstego, kiedy otrzymacie możliwość nałożenia identycznego efektu na dowolną inną broń poprzez tasak żywiołów.
Zobacz także