Tenis | Zajęcia, rozrywki i aktywności | GTA V Poradnik GTA V

Tenis

Tenis buduje siłę postaci - Tenis | Zajęcia, rozrywki i aktywności | GTA V - GTA V - poradnik do gry
Tenis buduje siłę postaci

Tenis opiera się na prawdziwych zasadach. Tak więc, 1 gem kończy się, gdy któryś z graczy zdobędzie 45 punktów i uda mu się trafić piłkę gemową. 1 set to 5 gemów. Otrzymujesz 15 punktów za jedno dobre trafienie. Piłka gemowa następuje po zdobyciu 45 punktów - ona zadecyduje, czy wygrasz dany gem bądź set. Jeżeli obaj gracze mają po 45 punktów, wtedy dojdzie do równowagi. Podczas równowagi któryś z graczy musi zdobyć punkt, aby przejść do piłki gemowej, a następnie kolejny punkt, aby wygrać.

Pasek określa siłę uderzenia. - Tenis | Zajęcia, rozrywki i aktywności | GTA V - GTA V - poradnik do gry
Pasek określa siłę uderzenia.

Na końcu każdego gema następuje zmiana stron. Podczas gemu jest jeden serwujący, który serwuje cały czas. Serwowanie rozpoczynasz wciskając przycisk A/X. Pojawi się pasek siły. By uderzyć wciśnij ponownie A/X, gdy pozioma kreska będzie w górnej części paska. Jeśli piłka nie przeleci przez siatkę możesz powtórzyć serwowanie, ale trzy skuchy z rzędu będą oznaczać punkt dla przeciwnika.

Czerwona część paska to najmocniejsze uderzenie. Lewą gałką możesz również wycelować uderzenie podczas serwu i jeżeli będzie wystarczająco mocne i pod odpowiednim kątem możesz zaliczyć asa.

Na korcie poruszasz się za pomocą lewej gałki. Ważne jest dobranie odpowiedniej pozycji, by móc zdążyć do piłki. Sam staraj się celować w stronę kortu przeciwną do tej, gdzie stoi twój przeciwnik. Czynisz to przez przesuwanie lewego analoga w lewo lub w prawo w momencie odbicia. Zmuszasz go tak do biegania, a zarazem prędzej czy później do błędu, gdy nie będzie już w stanie sięgnąć piłki. Ponadto czasem, gdy piłka będzie lądować po twojej stronie oznaczenie na korcie, będzie miało jakiś kolor, zamiast tradycyjnego białego. Uderzając wówczas piłkę przyciskiem odpowiadającym kolorowi będzie najskuteczniejszym rozwiązaniem i może łatwo przynieść punkty. Naturalnie, nie jest to wymóg i możesz też spokojnie stosować inne odbicia w zależności do preferencji.