GTA 5: Zakończenie C, Trzecie wyjście - solucja
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry Grand Theft Auto V znajdziesz opis przejścia zakończenia C głównej fabuły - Trzecie wyjście. Poniższa solucja do GTA 5 podpowiada jak utrzymać wszystkich 3 grywalnych bohaterów przy życiu oraz jak zamordować Stretcha, Steve'a Hainesa, Wei Chenga i Devina Westona.
Listę wszystkich zakończeń trybu fabularnego znajdziesz na osobnej stronie naszego poradnika.
- Ogólne założenia zakończenia 3 - Trzecie wyjście
- Kompletny opis przejścia zakończenia C - Trzecie wyjście
- Nagrody i wyzwania zakończenia 3 - Trzecie wyjście
Ogólne założenia zakończenia 3 - Trzecie wyjście
Sposób odblokowania: Musisz po odbyciu spotkania z Devinem Westonem (Finał - wstęp) wybrać wariant C.
Grywalne postacie: Franklin, Michael, Trevor
Dodatkowe informacje: Misja związana z wariantem C jest zdecydowanie najdłuższa i najtrudniejsza. W jej początkowej części konieczne okaże się stoczenie bardzo wymagającej bitwy w odlewni. Kolejne jej fragmenty są już na szczęście nieco prostsze, zakładając konieczność eliminacji kolejno Stretcha, Steve'a Hainesa, Wei Chenga i Devina Westona.
Uwaga - Do misji tej warto się odpowiednio przygotować. Polecam wyposażyć wszystkich bohaterów w kamizelki kuloodporne. Upewnij się też, że Trevor dysponuje snajperką (najlepiej wyciszoną), a Franklin bombami samoprzylepnymi.
Kompletny opis przejścia zakończenia C - Trzecie wyjście

Grając jako Franklin zaczekaj aż skontaktuje się on z Lesterem. Po wysłuchaniu krótkiej rozmowy wyrusz do domu Lestera znajdującego się w południowo-wschodniej części Los Santos, a konkretnie w dzielnicy El Burro Heights. Po dotarciu na miejsce gra wyświetli filmik przerywnikowy z narady na temat alternatywnego rozwiązania problematycznej sytuacji, w której znalazł się Franklin.

Wyjdź z domu Lestera i zaczekaj aż Franklin skontaktuje się z Lamarem. Dotrzyj w okolice domu Lamara, dzięki czemu główny bohater będzie mógł zabrać go ze sobą na nową misję. Kolejne miejsce, do którego musisz dotrzeć, to odlewnia (foundry) znajdująca się na wschód od domu Lamara, w dzielnicy Murrieta Heights. Wejdź do odlewni i dotrzyj do miejsca, w którym spotkasz Michaela i Trevora.

Tuż po zakończeniu rozmowy pomiędzy głównymi bohaterami rozpocznie się pierwsza duża bitwa, w której początkowo wezmą udział członkowie oddziału specjalnego FIB, a później dołączą także najemnicy Merryweather. Zauważ, że możesz swobodnie przełączać się pomiędzy postaciami i wybór kim chcesz grać aktualnie nie odgrywa większej roli. Franklin początkowo będzie okupował jeden z górnych balkoników na lewo od miejsca odbycia ostatniej rozmowy.

Michael początkowo będzie okupował balkonik zlokalizowany w miejscu ostatniego spotkania. Domyślnie używa on ciężkiej snajperki, która choć cechuje się dużą siłą rażenia to niestety wymaga przeładowania po każdym strzale. Rozważ w rezultacie wybranie z inwentarza innej broni z lunetą (np. jakiegoś dobrego karabinu szturmowego).

Trevor początkowo będzie okupował niewielki dach nad głównym wejściem do odlewni i jest to doskonałe miejsce do zaskakiwania wrogów, którzy pojawią się tuż pod nim. Co do tematu broni, domyślnie używa używa on ciężkiego karabinu i warto pozostać przy tym wyborze, szczególnie że giwera ta dobrze współgra z trybem furii Trevora.

Początkowo wrogowie będą pojawiali się na najniższym poziomie odlewni, aczkolwiek musisz liczyć się z tym, że kilka grup najemników Merryweather nadciągnie po pewnym czasie od strony wyżej położonych balkoników zlokalizowanych na lewo od miejsca, w którym skrywają się Franklin i Michael. Wrogów tych najlepiej jest likwidować celnymi strzałami z broni z lunetą w momencie gdy ustawią się przy balustradach.

Kontynuuj prowadzenie walk do momentu otrzymania od Lamara informacji z prośbą o udzielenie mu pomocy w odparciu atakujących przeciwników, którzy pojawili się na zewnątrz odlewni. Przełącz się na Franklina, oczyść okolicę z najbliżej rozstawionych wrogów i dopiero wtedy wyrusz koledze na ratunek. Po wyjściu z głównego budynku odlewni schowaj się za jedną z zasłon i rozpocznij ostrzeliwanie sił wroga. Uważaj tu na przeciwników skrywających się za autami oraz okupujących górne balkoniki.

Kolejnym ważnym momentem bitwy będzie utrata kontaktu z Trevorem. Przełącz się na Michaela i podobnie jak wcześniej rozpocznij od ponownego rozprawienia się z przeciwnikami przebywającymi na najniższym poziomie odlewni. Dopiero wtedy przeskocz nad balustradą i skieruj się w stronę narożnika, w którym wcześniej przebywał Trevor. Pozwoli ci to odkryć, że Trevor skrywa się teraz za murkiem na niższym poziomie. Dołącz do niego i rozpocznij eliminację kolejnych wrogów (możesz się też już przełączyć na Trevora).

Po wyeliminowaniu wszystkich wrogów grając jako Michael lub Trevor wyrusz na zewnątrz budynku. Gra odblokuje też w tym momencie postać Franklina, w rezultacie czego ponownie będziesz mógł zacząć swobodnie przełączać się pomiędzy grywalnymi bohaterami. Pamiętaj tu oczywiście o korzystaniu z zasłon, a także szukaj okazji do wysadzania w powietrze zaparkowanych w okolicy aut. Uważaj również na pojedynczy śmigłowiec, osobiście go zestrzeliwując lub odczekując aż zajmie się nim któryś z sojuszników.

Docelowo musisz pozbyć się wszystkich pracowników FIB i najemników Merryweather, którzy zaatakowali odlewnię. Wyrusz aktualnie sterowaną postacią do strefy załadunkowej odlewni, doprowadzając w ten sposób do wyświetlenia sceny przerywnikowej z omówienia dalszej części misji. Główni bohaterowie wyruszą mianowicie do różnych lokacji z zamiarem zlikwidowania trzech kluczowych celów - Michaelowi przypadnie w udziale zamordowanie Stretcha, Trevorowi przypadnie w udziale zamordowanie Steve'a Hainesa, a Franklinowi przypadnie w udziale zamordowanie Wei Chenga.

Na początek proponuję przełączyć się na Michaela, a to dlatego, że jego cel (Stretch) znajduje się najbliżej odlewni, w dzielnicy Strawberry. Po dotarciu na miejsce wysiądź z auta, podejdź do Stretcha i ostrzelaj towarzyszących mu gangsterów. Postaraj się natomiast nie doprowadzić do zastrzelenia samego Stretcha, bo zablokowałoby ci to możliwość zaliczenia misji w stu procentach. Stretcha (powyższy screen) najlepiej jest doścignąć, powalić na ziemię i rozprawić się z nim w walce wręcz nie dając mu żadnej okazji do odpowiedzenia na uderzenia Michaela. Po zlikwidowaniu tej postaci powróć do auta i rozpocznij ucieczkę. Ścigającym Michaela członkom gangu Ballas możesz spróbować uciec lub ostrzelać ich auto, starając się zastrzelić kierowcę.

Radzę przełączyć się teraz na Trevora. Steve Haines przebywa w pobliżu molo Del Perro w zachodniej części miasta. Po dotarciu na miejsce okaże się, że Haines udziela wywiadu wewnątrz jednej z kabin diabelskiego młyna. Ustaw się w takiej pozycji żeby mieć dobry podgląd na diabelski młyn, przy czym zgodnie z otrzymanym ostrzeżeniem nie próbuj się do niego zbytnio zbliżać. Wybierz z inwentarza karabin snajperski (najlepiej z tłumikiem) i wyceluj w Hainesa. Postaraj się trafić Steve'a w głowę (powyższy screen), gdyż jest to wymagane do zaliczenia misji w 100 procentach. Po udanej akcji szybko wsiądź do jakiegoś auta i oddal się od miejsca ataku, gubiąc policyjny pościg, który mógł w międzyczasie wyruszyć za Trevorem (wykorzystaj plażę lub boczne uliczki).

Możesz już przełączyć się na Franklina, który powinien zmierzać do klubu Pacific Bluffs zlokalizowanej na północny-zachód od miasta. Zatrzymaj się na autostradzie, ostrożnie zbliż się do konwoju zaparkowanego przed klubem i rzuć bombą samoprzylepną w stronę limuzyny z Wei Chengiem (użycie materiałów wybuchowych to wymóg do ukończenia tej misji w stu procentach). Zdetonuj szybko ładunek (powyższy screen) i rozpocznij ucieczkę. Podobnie jak w przypadku niedawnej sceny z udziałem Michaela warto zlikwidować w trakcie jazdy kierowcę ścigającego Cię pojazdu, dzięki czemu znacznie szybciej zgubisz pościg.

Na sam koniec tej misji zmuszony zostaniesz do porwania Devina Westona, który przebywa w swojej willi na wzgórzach Tongva (Tongva Hills) i za przeprowadzenie całej tej akcji odpowiedzialny będzie Trevor. Devin przebywa w otoczeniu uzbrojonych ochroniarzy i choć mógłbyś kilku z nich bezpiecznie zlikwidować z odległości to jednak radzę się pośpieszyć, bo gra nie premiuje w żaden sposób zakradnięcia się do miejsca pobytu aktualnego celu misji. Na teren posiadłości przedostań się przeskakując nad żywopłotem zlokalizowanym na lewo od głównej bramki.

W trakcie przeprawy przez posiadłość możesz używać broni z tłumikiem i próbować unikać alarmu, aczkolwiek nawet jeśli ochroniarze zauważą Trevora to nic złego się nie stanie. Kontynuuj przemarsz wokół posiadłości, docierając docelowo na duży balkon. Devin skrywa się w pokazanym na screenie pojemniku.

Po obejrzeniu scenki przerywnikowej zaczekaj aż Trevor wsiądzie do auta z porwanym Westonem (Declasse Tornado). Wyrusz w stronę punktu widokowego znajdującego się w północno-zachodniej części mapy, tuż przy doku Sonar Collections (jedna z nieruchomości nadających się do zakupu). Ostatnia czynność do wykonania to wychylenie gałki analogowej w górę, tak by główni bohaterowie wspólnymi siłami zepchnęli z klifu auto z uwięzionym w bagażniku Devinem.
Nagrody i wyzwania zakończenia 3 - Trzecie wyjście
Nagrody za ukończenie misji:
- wyświetlenie profilu psychologicznego gracza przygotowanego przez doktora Friedlandera
- otrzymanie gotówki za ostatni napad (wysokość nagrody uzależniona jest od wynagrodzenia wynajętych pomocników; każdy z bohaterów otrzyma identyczną wypłatę)
Wymagania do ukończenia misji w 100%:
- Time - Musisz ukończyć misję w czasie krótszym niż 21 minut i 30 sekund. To niełatwe zadanie, gdyż misja składa się z wielu części i tylko niektóre z nich można próbować w wyraźny sposób skrócić. Mowa tu przede wszystkim o bitwie w odlewni - użyj najlepszych broni i przełączaj się na tych bohaterów, którzy najlepiej sprawdzają się w danej sytuacji. Postaraj się też nie stracić czasu w końcówce misji, jak najszybciej docierając do Devina Westona i docierając z nim najkrótszą drogą do doku Sonar Collections.
- Headshots - Musisz zabić 20 przeciwników strzałami w głowę.
- Accuracy - Musisz ukończyć misję z celnością na poziomie na co najmniej 70%.
- Stick, Tick... Boom! - Musisz zabić Wei Chenga z wykorzystaniem bomby samoprzylepnej.
- Lead Lobotomy - Musisz zabić Steve'a Hainesa trafieniem z broni palnej w głowę.
- Stretched Out - Musisz zabić Stretcha w walce wręcz.
0
Komentarze czytelników
bounty_ Junior
Cześć mam pytanie z kad mam wziąć bomby samoprzylepne do misji Przyjaźń to magia?
rafalc25811 Junior
Witam Kupiłem w ulepszeniach KMy do Hamera które wygrałem w Casynie
Dlaczego nie strzelają ?
Bomby poślizgowe dzialaja
martinj25 Junior
Jak mam dojechać do części 29 bo nie kumam opisu za bardzo pomoże ktoś
janwa900190332c Junior
Hej. Zebrałem wszystkie części statku z Franklinem oprócz 29a- nie mogę znaleźć :( choć 29b znalazłem. Pomóżcie
martkart Junior
Po ostatniej misji wątku głównego (czyli kiedy kasa z Wielkiej Fuchy znajdzie się na koncie) - za 40 mln $ kup akcje Augury Insurance, w ciągu jednej dobry powinny skoczyć około 100% z około 70$szt. do 150$ za szt., i wtedy sprzedaj. Dłużej nie trzymać bo będą spadać. Potem od razu ładuj wszystko w Debonaire i idź spać kilka, kilkanaście razy. Powinny skoczyć z około 299$/szt. do 423$ /szt w ciągu tygodnia. Inwestycję w Debonaire potem jeszcze powtórzysz w misji Multibójstwo. Tak więc w1/2h pomnożyłem 41 mln$ każdej postaci do około 130mln$. A jeszcze będę robił zlecenia zabójstw dla Lestera, które windują ceny akcji.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.