Elden Ring - poradnik do gry

SPIS TREŚCI
Elden Ring - poradnik do gry

Elden Ring - poradnik do gry

Soulsy według George’a R. R. Martina Elden Ring poradnik, solucja to kompletny opis przejścia, najlepsze porady na start oraz do wszystkich walk z bossami, widmowego wierzchowca, mieszania niesamowitego eliksiru. Opisujemy popioły wojny, warianty gry, trofea i wymagania sprzętowe.

Ostatnia aktualizacja: 17 maja 2022

Poniższy poradnik zawiera kompletny zbiór informacji do gry Elden Ring. Poznacie tu wszystkie podstawowe mechaniki jak walka, cykl dnia i nocy, skradanie się czy mieszanie niesamowitego eliksiru. W poradniku staramy się pomóc w pomyślnym ukończeniu gry oraz zwrócić uwagę na najważniejsze rzeczy. Dzięki poradnikowi zapoznacie się z najważniejszymi poradami na start, które ułatwią Wam rozpoczęcie swojej przygody z Elden Ring. Porady przydadzą się nie tylko początkującym graczom, ale i również osobom doświadczonym, które mają już pewne pojęcie na temat gier typu souls-like. Co więcej, dowiecie się również jak korzystać z mapy, jakie są dostępne klasy postaci, jak dużo zmieniają popioły wojny oraz czym są chodzące mauzolea.

W poradniku do Elden Ring został również zawarty rozdział Soulsborne dla początkujących. Jest to przewodnik dla graczy, którzy zaczynają swoją przygodę z gatunkiem Soulsborne. Znajdziecie tam przydatne informacje, które pomogą zrozumieć lepiej reguły panujące w grach z tego gatunku oraz wyjaśnią niektóre mechaniki jak np. Parowanie ciosów, Dual-Wielding czy też Wiadomości graczy.

W naszym poradniku znalazł się przede wszystkim szczegółowy opis przejścia misji pobocznych w grze, które zlecane są przez postacie niezależne. Dzięki temu dowiecie się, gdzie znaleźć danego NPC, jak rozwiązać jego zadanie oraz jaka czeka Was za to nagroda Oprócz tego, ten dział poradnika zawiera między innymi omówienie walk ze wszystkimi bossami w grze, zarówno tymi głównymi jak i opcjonalnymi. Potyczki z bossami zostały opisane na dwa możliwe sposoby, za pomocą walki w zwarciu oraz walki na dystans jako mag.

Ważną częścią poradnika są rozbudowane odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, czyli FAQ. Znajdziecie tu między innymi informacje o tym co daje graczowi korzystanie z gestów, czym są butelki szkarłatnych i modrych łez, jak przyzwać widmowego wierzchowca - to tylko kilka przykładowych pytań, na które znajdziecie odpowiedzi w naszym poradniku.

W poradniku do Elden Ring znajdziecie także strony dotyczące sterowania w grze, wymagań sprzętowych oraz tego, ile godzin potrzeba na ukończenie gry w kilku wariantach. Ponadto, wraz z naszym poradnikiem, o wiele sprawniej zdobędziecie platynowe trofeum, a to głównie za sprawą naszego poradnika trofeowego. Poradnik ten zawiera dokładny opis wszystkich osiągnięć znajdujących się w grze.

Elden Ring: Szybkie porady na start

  1. Wybranie klasy postaci nie oznacza, że będziecie nią grać do ukończenia gry. Wybór klasy pomaga w początkowych etapach gry, jednakże nie oznacza to, że jesteście zmuszeni do grania nią przez cały czas. W głównej mierze, wybór klasy powinno determinować, które statystyki uważacie za najważniejsze. Pod tym kątem powinno wybierać się postać.
  2. Korzystajcie ze skakania oraz skradania. Zarówno skradanie jak i skakanie jest bardzo pomocne w walce jak i eksploracji świata gry.
  3. Wydawajcie swoje runy na bieżąco. Jeśli będziecie trzymać swoje runy, a Wasza postać umrze, wszystkie zdobyte runy zostaną utracone. Macie szansę na ponowne ich zdobycie, jednakże wiąże się to z ryzykiem ponownej śmierci i bezpowrotnej utraty wszystkich run.
  4. Pora dnia zmienia wiele w świecie gry. Dlatego też uważajcie na porę dnia, ponieważ w przypadku nocy zmienią się zachowania przeciwników, jak i pojawią się nowi wrogowie, którzy są bardzo groźni.
  5. Korzystajcie ze znaczników na mapie. Pomoże to Wam zorientować się, gdzie należy szukać konkretnej rzeczy lub przeciwnika

Więcej informacji na temat podstawowych porad na start znajdziecie na stronie: Porady na start.

Elden Ring: Wszystkie questy

Poniższe strony poradnika do Elden Ring zawierają opis przejścia wszystkich questów w grze.

  1. Czarodziejka Sellen - Czarodziejka znajduje się w Ruinach punktu orientacyjnego w Pogrobnie.
  2. Białoszczęki Varre - Varre pojawi się na samym początku gry, dokładniej przy miejscu łaski Pierwszy krok w Pogrobnie.
  3. Gurranq, Bestialski Duchowny - Gurranq znajduje się w Caelid, w Sanktuarium Bestii.
  4. Fia - Towarzyszka na łożu śmierci pojawi się w Twierdzy okrągłego stołu.
  5. Rya / Zoraya - Rya pojawi się w Jeziornej Liurni, następnie będzie częścią zadań związanych z Wulkanicznym dworem.
  6. Latenna, albinauryk - Latenna wraz ze swoim wilkiem znajduje się w Jeziornej Liurni, a dokładnie w Szopie śpiącego wilka.
  7. Thops - Pojawi się w Jeziornej Liurni, za Zamkiem Burzowego Całunu w Kościele Irith.
  8. Czarodziej Rogier - Rogiera spotkacie w Zamku Burzowego Całunu w Pogrobnie.
  9. Yura, Łowca Krwawych Palców - Yura pojawi się w Pogrobnie, pomagając Wam w walce z najeźdźcą, Nejurisem.
  10. Ranni - Wiedźma Ranni znajdywać się będzie w swojej wieży w Jeziornej Liurni, za Posiadłością Manor.
  11. Millicenta i Gowry - Oboje znajdują się w Caelid. Millicenta w Kościele Choroby, natomiast Gowry w Szopie Gowry'ego.

Elden Ring: Wszyscy bossowie

Poniższe strony poradnika do Elden Ring zawierają porady dotyczące pokonania wszystkich bossów w grze.

  1. Żołnierz Godricka (Soldier of Godrick)

Pogrobno:

  1. Obrońca drzewa (Tree Sentinel)
  2. Wódz półludzi (Demi-Human Chief)
  3. Ogar Pogrzebowego Złotego Drzewa (Erdtree Burial Watchdog)
  4. Strażnik Grobów (Grave Warden Duelist)
  5. Troll kamienny kopacz (Stonedigger Troll)
  6. Człowiek bestia z Farum Azula (Beastman of Farum Azula)
  7. Latający Smok Agheel (Flying Dragon Agheel)
  8. Szalony Dyniogłowy (Mad Pumpkin Head)
  9. Łata (Patches)
  10. Cmentarny cień (Cemetery Shade)
  11. Nocna kawaleria (Night's Cavalry)
  12. Kościej Marynarz (Tibia Mariner)
  13. Zabójca czarnego noża (Black Knife Assassin)
  14. Erdtree Avatar

Burzowe Wzgórze:

  1. Darriwil, wasalny rycerz (Bloodhound Knight Darriwil)
  2. Margit, Upadły Omen (Margit, the Fell Omen)
  3. Godrick, Zszywaniec (Godrick the Grafted)
  4. Rycerz Tygla (Crucible Knight)
  5. Łowca dzwonków kulistych (Bell Bearing Hunter)
  6. Ptak śmierci (Deathbird)
  7. Pozszywany potomek (Grafted Scion)

Płaczący Półwysep:

  1. Pradawny bohater z Zamor (Ancient Hero of Zamor)
  2. Runiczny niedźwiedź (Runebear)
  3. Lwi wynaturzeniec (Leonine Misbegotten)
  4. Miranda the Blighted Bloom

Jeziorna Liurnia:

  1. Rennala, Królowa Pełni Księżyca (Rennala, Queen of the Full Moon)
  2. Rudy wilk Radagona (Red Wolf of Radagon)
  3. Cmentarny cień (Cemetery Shade)
  4. Loretta, królewski rycerz (Royal Knight Loretta)
  5. Magmowy Żmij Makar (Magma Wyrm Makar)
  6. Adan złodziej ognia (Adan, Thief of Fire)
  7. Alecto, Przywódca Czarnych Noży (Alecto, Black Knife Ringleader)
  8. Alabastrowy Władca (Alabaster Lord)
  9. Bols, Karyjski Rycerz (Bols, Carian Knight)
  10. Rycerz Czystej Zgnilizny (Cleanrot Knight)
  11. Crystalians
  12. Dragonkin Soldier of Nokstella
  13. Błyskamienny Smok Adula (Glintstone Dragon Adula)
  14. Błyskamienny Smok Smarag (Glintstone Dragon Smarag)
  15. Zabójca Omenów (Omenkiller)
  16. Royal Revenant
  17. Spirit-Caller Snail

Caelid:

  1. Radahn, Gwiezdna Plaga (Starscourge Radahn)
  2. Pobratymiec Czarnej Klingi (Black Blade Kindred)
  3. Dowódca O'Neill (Commander O'Neil)
  4. Decaying Ekzykes
  5. Nox Swordstress & Nox Priest
  6. Latając Smok Greyll (Flying Dragon Greyll)
  7. Mag Bitewny Hugues (Battlemage Hugues)
  8. Fallingstar Beast
  9. Frenzied Duelist
  10. Mad Pumpkin Heads
  11. Magma Wyrm
  12. Apostoł boskiej skóry (Godskin Apostle)

Płaskowyż Altus:

  1. Elemer od Głogu (Elemer of the Briar)
  2. Zabójca czarnego noża (Black Knife Assassin)
  3. Ancient Dragon Lansseax
  4. Ancient Hero of Zamor
  5. Crystalian Spear & Crystalian Ringblade
  6. Demi-Human Queen Gilika
  7. Fallingstar Beast
  8. Necromancer Garris
  9. Night's Cavalry
  10. Omenkiller & Miranda the Blighted Bloom
  11. Perfumer Tricia & Misbegotten Warrior
  12. Sanguine Noble
  13. Wormface

Góra Gelmir:

  1. Demi-Human Queen Margot
  2. Demi-Human Queen Maggie
  3. Full-Grown Fallingsar Beast
  4. Perfumer Tricia
  5. Ulcerated Tree Spirit
  6. Red Wolf of Champion

Wulkaniczny dwór:

  1. Rykard, Pan Bluźnierstw (Rykard, Lord of Blasphemy)
  2. Szlachcic boskiej skóry (Godskin Noble)

Leyndell, królewska stolica:

  1. Morgott, Król Omenów (Morgott, the Omen King)
  2. Upadły Bliźniak (Fell Twins)
  3. Godfrey, Pierwszy Eldeński Władca (Godfrey, First Elden Lord)
  4. Esgar, Priest of Blood
  5. Onyx Lord
  6. Bell Bearing Hunter
  7. Crucible Knight & Crucible Knight Ordovis

Leyndell, Stolica Popiołów:

  1. Hoarah Loux, wojownik (Hoarah Loux, Warrior)
  2. Radagon ze Złotego Porządku (Radagon of the Golden Order)
  3. Sir Gideon Ofnir, the All-Knowing

Zakazane krainy:

  1. Black Blade Kindred

Szczyty Gór Olbrzymów:

  1. Ognisty Olbrzym (Fire Giant)
  2. Dowódca Niall (Commander Niall)
  3. Borealis the Freezing Fog
  4. Vyke, Knight of the Roundtable

Uświęcona Śnieżna Równina:

  1. Astel, Stars of Darkness
  2. Great Wyrm Theodorix
  3. Misbegotten Crusader

Rzeka Siofra:

  1. Mohg, Pan Krwi (Mohg, Lord of Blood)
  2. Łza naśladowcy (Mimic Tear)
  3. Dragonkin Soldier

Jezioro zgnilizny:

  1. Astel, Zrodzony z pustki (Astel, Naturalborn of the Void)
  2. Żołnierz Drakonidów (Dragonkin Soldier)

Przeklęte Farum Azula:

  1. Duet boskiej skóry (Godskin Apostle and Godskin Noble)
  2. Maliketh, Czarna Klinga (Maliketh, the Black Blade)
  3. Placidusax, Władca Smoków (Dragonlord Placidusax)

Nokron, Wieczne Miasto:

  1. Nieustraszony gargulec (Valiant Gargoyle)
  2. Duch królewskiego przodka (Regal Ancestor Spirit)

Głębiny:

  1. Czempioni Fii (Fia's Champions)
  2. Crucible Knight Siluria
  3. Lichdragon Fortissax

Święte Drzewo Miquelli:

  1. Malenia, Ostrze Miquelli (Malenia, Blade of Miquella)
  2. Loretta, rycerz Świętego Drzewa (Loretta, Knight of the Haligtree)

Elden Ring: Podstawy

  1. Porady na start
  2. Klasy postaci
  3. Mieszanie niesamowitego eliksiru
  4. Popioły wojny
  5. Punkty atrybutów
  6. Przydatne informacje o mapie
  7. Chodzące mauzolea
  8. Ulepszanie prochów
  9. Lista najlepszych broni
  10. Lista najlepszych czarów
  11. Lista najlepszych inkantacji

Elden Ring: FAQ

  1. Widmowy wierzchowiec - jak przyzwać?
  2. Gesty - jak korzystać?
  3. Butelki łez - jak odnowić?
  4. Pora dnia - czy ma znaczenie?
  5. Szybka podróż - czy istnieje?
  6. Gra - przystępna dla nowych graczy?
  7. Kamienie kowalskie - gdzie znaleźć?
  8. Manualne zapisywanie - czy istnieje?
  9. Runy - gdzie farmić?
  10. Katana Moonveil - gdzie znaleźć?
  11. Znak nagrobka - co oznacza?
  12. Kościół Smoczej Komunii - jak się dostać?
  13. Katedra Smoczej Komunii - jak się dostać?
  14. Mapy regionów - gdzie znaleźć?
  15. Zmiana wyglądu postaci - czy jest możliwa?
  16. Święte Łzy - gdzie znaleźć?
  17. Fia - co daje?
  18. Wielki miecz - gdzie znaleźć?
  19. Wizerunki bossów - co dają?

Elden Ring: Mapy

Pogrobno

  1. Miejsca łaski
  2. Popioły i Prochy
  3. Czary i Inkantacje

Płaczący półwysep

  1. Miejsca łaski
  2. Popioły i Prochy
  3. Czary i Inkantacje

Caelid

  1. Miejsca łaski
  2. Popioły i Prochy
  3. Czary i Inkantacje

Jeziorna Liurnia

  1. Miejsca łaski
  2. Popioły i Prochy
  3. Czary i Inkantacje

Zakazane Krainy

  1. Miejsca łaski
  2. Popioły i Prochy

Góra Gelmir

  1. Miejsca łaski
  2. Popioły i Prochy
  3. Czary i Inkantacje

Przeklęte Farum Azula

  1. Miejsca łaski
  2. Popioły i Prochy
  3. Czary i Inkantacje

Płaskowyż Altus

  1. Miejsca łaski
  2. Popioły i Prochy
  3. Czary i Inkantacje

Leyndell

  1. Miejsca łaski
  2. Popioły i Prochy
  3. Czary i Inkantacje

Szczyty Gór Olbrzymów

  1. Miejsca łaski
  2. Popioły i Prochy
  3. Czary i Inkantacje

Uświęcona Śnieżna Równina

  1. Miejsca łaski
  2. Popioły i Prochy
  3. Czary i Inkantacje

Święte Drzewo Miquelli

  1. Miejsca łaski
  2. Popioły i Prochy
  3. Czary i Inkantacje

Rzeka Ainsel

  1. Miejsca łaski
  2. Popioły i Prochy
  3. Czary i Inkantacje

Jezioro Zgnilizny

  1. Miejsca łaski
  2. Popioły i Prochy

Głębiny

  1. Miejsca łaski
  2. Popioły i Prochy
  3. Czary i Inkantacje

Pałac Mohgwyna

  1. Miejsca łaski
  2. Popioły i Prochy
  3. Czary i Inkantacje

Rzeka Siofra

  1. Miejsca łaski
  2. Popioły i Prochy
  3. Czary i Inkantacje

Elden Ring: Soulsborne dla początkujących

  1. Przewodnik dla początkujących
  2. Parowanie ciosów
  3. Podstawy walki
  4. Sposoby na niwelowanie zgonów
  5. W jakiej kolejności przechodzić gry
  6. Udźwig
  7. Dual-Wielding

Elden Ring: Trofea i platyna

Informacje zostaną uzupełnione wkrótce.

Elden Ring: Długość gry

Elden Ring to gra z otwartym światem oraz wysokim poziomem trudności. Jeśli będziecie chcieli skupić się wyłącznie na głównej fabule gry, powinniście ukończyć ją w około 30 godzin.

Elden Ring: Wymagania sprzętowe PC

  1. Procesor: Intel Core i5-8400 2.8 GHz / AMD Ryzen 3 3300X 3.8 GHz
  2. Pamięć RAM: 12 GB
  3. Karta graficzna: 3 GB GeForce GTX 1060 / 4 GB Radeon RX 580 lub lepsza
  4. Dysk twardy: 60 GB HDD
  5. System operacyjny: Windows 10

Więcej informacji dotyczących wymagań sprzętowych znajdziecie na stronie: Wymagania sprzętowe.

Elden Ring: Platformy sprzętowe - na czym zagram?

Elden Ring na premierę dostępne będzie na takich platformach jak: PS4/PS5, Xbox One, Xbox Series X oraz PC.

Elden Ring: Polska wersja gry

Elden Ring posiada napisy w języku polskim. Jeśli chodzi o dubbing, niestety nie ma go w grze i trzeba zadowolić się oryginalną wersją.

Informacje o Elden Ring - poradnik do gry

Autorzy : Dawid Lubczyński, "Sebastian „Junkie” Kasparek", Krzysiek "kalwa" Kalwasiński

Poradnik do gry

Ostatnia aktualizacja : 23 lutego 2022, odwiedź Poradnik do gry

Bossowie

Ostatnia aktualizacja : 23 lutego 2022, odwiedź Bossowie