Elden Ring: Klasy postaci - statystyki, charakterystyka
Na tej stronie poradnika do Elden Ring znajdziecie opisy wszystkich klas wraz z ich statystykami.
Aktualizacja:
Na poniższej stronie poradnika do Elden Ring opisaliśmy wszystkie dostępne w grze klasy postaci. Przedstawiamy ich charakterystykę, statystyki i mocne strony.
- Informacje ogólne
- Włóczęga (Vagabond)
- Wojownik (Warrior)
- Astrolog (Astrologer)
- Bohater (Hero)
- Bandyta (Bandit)
- Prorok (Prophet)
- Samuraj (Samurai)
- Więzień (Prisoner)
- Konfesor (Confessor)
- Łajdak (Wretch)
Informacje ogólne
Klasa startowa to swoiste pochodzenie Waszego bohatera. Wybór ten determinuje początkowe statystyki stworzonej przez Was postaci i ekwipunek, z jakim rozpoczniecie przygodę w Elden Ring. Decyzja wpływa znacząco na pierwsze godziny rozgrywki.
Różnice między klasami zaczną się jednak z czasem zacierać i przestaną mieć większe znaczenie wraz z czynionymi przez Was postępami. Nie ma złego wyboru, więc czujcie się swobodnie, by wybrać klasę najbardziej pasującą pod preferowany przez Was styl rozgrywki.
Włóczęga (Vagabond)
To klasa wytrzymałych i dobrze opancerzonych rycerzy. Wygnani ze swojego kraju włóczędzy dobrze spisują się w walce bronią białą. Musicie jednak pamiętać, że decydując się na tę klasę będziecie musieli zdjąć hełm lub halabardę. W innym wypadku przekroczycie 70% załadunku przedmiotów i nie będziecie mogli wykonywać funkcjonalnego uniku przewrotem.

Włóczęga standardowo nie może posługiwać się magią, ale jeśli zainwestujecie w statystyki wiary i mądrości otworzycie sobie dostęp do podstawowych zaklęć leczących i zaklinających broń. To klasa dla osób, które chcą wytrzymałą postać z dużą ilością zdrowia i potrafiącą władać ciężkim orężem.
- Poziom - 9
- Witalność (Vigor) - 15
- Umysł (Mind) - 10
- Wytrzymałość (Endurance) - 11
- Siła (STR) - 14
- Zręczność (Dexterity) - 13
- Mądrość (Intelligence) - 9
- Wiara (Faith) - 9
- Mistycyzm (Arcane) - 7
Wojownik (Warrior)
Uzbrojeni w bliźniacze ostrza wojownicy to klasa w sam raz dla osób preferujących walkę lżejszą bronią białą. Wojownicy odznaczają się najwyższym współczynnikiem zręczności, co sprawia, że idealnie walczą za pomocą sztyletów, włóczni, zakrzywionych ostrzy i ogólnie orężem skalującym się ze zręcznością.

Klasa rozpoczyna przygodę uzbrojona w parę bułatów. To styl rozgrywki dla osób przekładających szybkość nad witalność. Sprawdzi się idealnie dla osób, które pragną przytłoczyć przeciwnika gradem błyskawicznych ataków. Inwestując kilka statystyki w wiarę i mądrość otworzycie sobie drogę do rzucania podstawowych czarów leczących oraz prostego zaklinania broni.
- Poziom - 8
- Witalność (Vigor) - 11
- Umysł (Mind) - 12
- Wytrzymałość (Endurance) - 11
- Siła (STR) - 10
- Zręczność (Dexterity) -16
- Mądrość (Intelligence) - 10
- Wiara (Faith) - 8
- Mistycyzm (Arcane) - 7
Astrolog (Astrologer)
Astrologowie są świetną bazą dla buildów nastawionych na rzucanie zaklęć. Spisują się idealnie jako kombinacja statystyk mądrości i mistycyzmu. Startują również z wysokim współczynnikiem umysłu. Potrafią władać magią zarówno wymierzoną w pojedynczego przeciwnika, jak i zaklęciami obszarowymi raniącymi kilka celów jednocześnie.

Nie radzą sobie najlepiej bronią białą, ale są uzbrojeni w krótki miecz, którego używają w sytuacjach kryzysowych. To klasa dla osób, które chcą pokonywać przeciwników na odległość za sprawą różnorodnych i destrukcyjnych czarów.
- Poziom - 6
- Witalność (Vigor) - 9
- Umysł (Mind) - 15
- Wytrzymałość (Endurance) -9
- Siła (STR) - 8
- Zręczność (Dexterity) -12
- Mądrość (Intelligence) - 16
- Wiara (Faith) - 8
- Mistycyzm (Arcane) - 9
Bohater (Hero)
Bohater to odpowiednik klasy Wojownika, ale nastawiony głównie na siłę. Ma najwyższą statystykę siły ze wszystkich dostępnych klas. Włada ciężką bronią, która robi użytek z jego tężyzny fizycznej.

Bohater cechuje się za to poniżej przeciętną zręcznością, co znacznie ogranicza wybór broni, którymi potrafi się posługiwać bez inwestowania w tę statystykę. Ma też najniższy potencjał magiczny ze wszystkich klas. To postać dla osób, które pragną zadawać potężne uderzenia za pomocą wielkich broni.
- Poziom - 7
- Witalność (Vigor) - 14
- Umysł (Mind) - 9
- Wytrzymałość (Endurance) - 12
- Siła (STR) - 16
- Zręczność (Dexterity) - 9
- Mądrość (Intelligence) - 7
- Wiara (Faith) - 8
- Mistycyzm (Arcane) - 11
Bandyta (Bandit)
Bandyci to skrytobójcy. Specjalizują się w walce bronią dystansową oraz cichym skradaniem za plecy wroga. Polegają w dużej mierze na zadawaniu krytycznych obrażeń i raczej unikają frontalnej konfrontacji, gdy jest to tylko możliwe

W razie wykrycia ich styl walki opiera się na parowaniu wrogich ataków i dźganiu przeciwnika w plecy. To klasa przede wszystkim dla wprawionych graczy z bardzo dobrym wyczuciem czasu. Postać bandyty wyposażona jest dodatkowo w krótki łuk.
- Poziom - 5
- Witalność (Vigor) - 10
- Umysł (Mind) - 11
- Wytrzymałość (Endurance) - 10
- Siła (STR) - 9
- Zręczność (Dexterity) - 13
- Mądrość (Intelligence) - 9
- Wiara (Faith) - 8
- Mistycyzm (Arcane) - 14
Prorok (Prophet)
To odpowiednik Astrologa, który jednak przekłada wiarę nad statystykę mądrości. Jest nieco lepiej wyszkolony, więc potrafi w umiarkowanym stopniu posługiwać się bronią białą. Prorok ma dostęp do szerokiego zestawu zaklęć bazujących na wierze.

Potrafi atakować zaklęciami żywiołu ognia oraz zadawać obrażenia z kategorii świętych. Klasa potrafi także rzucać czary lecznice oraz zaklęcia typowo sytuacyjne, wspierające nas w określonych warunkach. To postać dla osób poszukujących bardziej wszechstronnego maga.
- Poziom - 7
- Witalność (Vigor) - 10
- Umysł (Mind) - 14
- Wytrzymałość (Endurance) - 8
- Siła (STR) - 11
- Zręczność (Dexterity) - 10
- Mądrość (Intelligence) - 7
- Wiara (Faith) - 16
- Mistycyzm (Arcane) - 10
Samuraj (Samurai)
Samurajowie to dumni wojownicy, którzy podobnie jak Włóczędzy specjalizują się mocno w walce bronią białą. Są jednak bardziej nastawieni na zręczność i wszechstronność - w mniejszym stopniu opierają się na przetrwaniu i czystej sile.

Potrafią posługiwać się bronią dystansową i od początku są uzbrojeni w długi łuk. Robią także użytek z ostrej katany wyprowadzając szybkie dwuręczne wymachy. To wszechstronna i zręczna klasa łącząca walkę na dystans ze starciami w zwarciu.
- Poziom - 9
- Witalność (Vigor) - 12
- Umysł (Mind) - 11
- Wytrzymałość (Endurance) - 13
- Siła (STR) - 12
- Zręczność (Dexterity) - 15
- Mądrość (Intelligence) - 9
- Wiara (Faith) - 8
- Mistycyzm (Arcane) - 8
Więzień (Prisoner)
Obdarci z elitarnego statusu społecznego więźniowie to klasa hybrydowa. Postać łączy walkę mieczem i magię. Potrafi rzucać zaklęcia poprawiające szybkość oraz zyskuje tym samym dodatkowe bonusy poprzez inwestowanie w zręczności.

Początkowo nie potrafi równać się z Astrologami lub Wojownikami, ale ukazuje swój potencjał, gdy gracz zdobędzie już dostęp do lepszych broni i zaawansowanych czarów. To klasa dla osób, które zręcznie walczyć bronią białą, ale również mieć dostęp do części zaklęć, jakimi dysponują Astrologowie.
- Poziom - 6
- Witalność (Vigor) - 11
- Umysł (Mind) - 12
- Wytrzymałość (Endurance) - 11
- Siła (STR) - 8
- Zręczność (Dexterity) - 14
- Mądrość (Intelligence) - 14
- Wiara (Faith) - 6
- Mistycyzm (Arcane) - 9
Konfesor (Confessor)
Konfesor jest klasą defensywną nastawioną na walkę w bliskim kontakcie. Posiada dostęp do zaklęć odnawiających. Zapewnia w porządku obronę i ofensywę poprzez zbalansowane statystyki.

Nie wyróżnia się jednak w żadnym kierunku i nie posiada z góry ustalonej specjalizacji. To dobra klasa dla początkujących, którzy szukają stylu rozgrywki w nieco większym stopniu wybaczającym popełniane błędy.
- Poziom - 10
- Witalność (Vigor) - 10
- Umysł (Mind) - 13
- Wytrzymałość (Endurance) - 10
- Siła (STR) - 12
- Zręczność (Dexterity) - 12
- Mądrość (Intelligence) - 9
- Wiara (Faith) - 14
- Mistycyzm (Arcane) - 9
Łajdak (Wretch)
Łajdak to w zasadzie czysta karta dla osób już zaznajomionych z rozgrywką. Oferuje największą wolność w samodzielnym przydzielaniu statystyk i tworzeniu swojego buildu. To postać dla osób, które nie chcą polegać na z góry zdefiniowanej klasie opcja dla bardziej wprawionych graczy.

Postać łajdaka rozpoczyna przygodę uzbrojona wyłącznie w maczugę i nie posiada żadnej obrony. Oznacza to, że początek przygody będzie wyraźnie trudniejszy, przynajmniej do czasu zdobycia pierwszej zbroi i sensowniejszej broni.
- Poziom - 1
- Witalność (Vigor) - 10
- Umysł (Mind) - 10
- Wytrzymałość (Endurance) - 10
- Siła (STR) - 10
- Zręczność (Dexterity) - 10
- Mądrość (Intelligence) - 10
- Wiara (Faith) - 10
- Mistycyzm (Arcane) - 10
- Elden Ring - poradnik do gry
- Elden Ring: Poradnik do gry
- Elden Ring: Podstawy
- Elden Ring: Wprowadzenie - podstawy
- Elden Ring: Porady na start
- Elden Ring: Klasy postaci - statystyki, charakterystyka
- Elden Ring: Mieszanie niesamowitego eliksiru
- Elden Ring: Popioły wojny
- Elden Ring: Punkty atrybutów
- Elden Ring: Przydatne informacje o mapie
- Elden Ring: Chodzące mauzolea
- Elden Ring: Ulepszanie broni
- Elden Ring: Ulepszanie prochów
- Elden Ring: Najlepsze bronie - lista
- Elden Ring: Najlepsze czary - lista
- Elden Ring: Najlepsze inkantacje - lista
- Elden Ring: Lista wszystkich kryształowych łez
- Elden Ring: Podstawy
- Elden Ring: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Gdzie zdobyć krwawą różę, sakramentalny pączek i oprawiony kryształowy. Za pomoc z góry dziękuję!
Część.Wiecie co się dzieje z Tanich jak zje głowę Rykarda?
I wielkie dzięki. Już pobrany, przyda się.
Czy będzie poradnik do elden ring dlc do pobrania w pdf.... Jak tak to kiedy...
Cześć! Poradnik do Shadow of the Erdtree w wersji PDF powinien pojawić się za około 2/3 tygodnie :-)
Poradnik Shadow of the Erdtree jest już dostępny do pobrania w PDFie
Podoba mi się rada:
"Wydawajcie swoje runy na bieżąco"
dodałbym jako wytłumaczenie - bo gra ma głupi system rozwoju postaci. To głównie przez to wydawanie runów nie chce mi się grać. Samo istnienie poziomów postaci jest dość głupie - niczym nie uzasadnione jakby cofać się do konieczności kalkulacji wszystkiego na kartce.
Moja rada - olejcie wydawanie runów - bossowie często dają na tyle dużo exp'a, że można olać zabijanie mobów. Raz rozwaliłem jakiegoś bossa przy zamku - od razu awans o 3-4 poziomy.
Rada nr2: nie słuchajcie tego co gadają bossowie. Ten wspomniany przy zamku przekonał mnie do zdania: "to nie ma sensu" - miał rację. Zabiłem go i zmieniłem grę - w końcu byłem zadowolony.
Zrobiłem wszystko zabiłem go na końcu i nie dostałem żadnego itemu
W zadaniu z Sellen i po zabiciu Wiedźmy otrzymuje się zwykły Kamień Kowalski Starożytnego Smoka, a nie ponury ;)
Skąd wziąć zaklęcie przyzwania wilków? Poszedłem pod inteligencje i nie mam tego zaklęcia na tym bosie
niestety mam taki problem ze gdy przyszedlem do latenny majac medalion haligtree, przy wilku leza tylko prochy i nie moge przyzwac jej w apostockich ruinach
Fajnie, że napisaliście, że podniesienie oszalałego ognia blokuje wszystkie inne zakończenia... Teraz wybór albo zaczynać NG 2 albo drugi raz męczyć się z Malenią tylko teraz silniejszą, a trzeba ją zabić, żeby pozbyć się tego oszalałego ognia.
Generalnie spoko poradnik, bardzo mi pomógł ze zdobyciem trofeów które przegapiłem przy pierwszym podejściu no ale szkoda, że pominęliście tą jedną dosyć istotną informację.
Hej, zostało to opisane w zadaniu Hyetty, ponadto podkreślone czerwoną ramką na dole.
Niestety, jedynym rozwiązaniem w takim wypadku jest pokonanie Malenii i zrobienie zadania Millicenty.
Za tak niechlujne pisanie solucji to nalezaloby sie dac przytyczka w ucho, ile ja czasu marnuje prze zkwiatki takie jak: "następnie udajcie się do dalszej części dworu" i ni hu hu nie wiadomo gdzie. Masakra. Ogarnij sie czlowieku i lepiej wcal enie pisz niz tak masz pisac.
POMOCY !
Pisałem już wcześniej, ale nikt nie pomógł...
Mam chyba jakiś błąd w grze, nie mogę używać 90% przedmiotów w grze. Nie mogę sobie zmienić broni, czy pancerza, mimo iż spełniam wymagania dla danego przedmiotu. Nie mogę użyć nawet pochodni! Opcja UŻYJ jest przyciemniona i po prostu nie działa... 40 h gry. Odkryte cale podgrodno i nic.
Hej! Jedyne co przychodzi mi do głowy - próbujesz zmienić przedmioty z poziomu ekwipunku, czy wyposażenia? Jeśli z widoku ekwipunku, to nie zadziała.
Dzięki wielkie. Chodzi o miejsce z żółwiem ,, papieżem '' i o odpuszczenie grzechów. Już się bałem ,że będę musiał grać NG+ lub nową postacią przechodzić. Dzięki.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
