16 - Robótka u jubilera - wariant sprytny (Smart) | Wątek główny GTA V Poradnik GTA V

16: The Jewel Store Job (Robótka u jubilera) - wariant sprytny (Smart)

Sposób odblokowania: Musisz ukończyć główne misje 14 (Środek na owady) oraz 15 (Granaty gazowe BZ). Opisywane zadanie automatycznie rozpocznie się po zaliczeniu obu wspomnianych misji.

Grywalne postacie: Michael, Franklin

Dodatkowe informacje: Misja ta wbrew pozorom nie jest szczególnie trudna, zakładając oczywiście, że postawiłeś na specjalistów, dzięki którym wszystkie czynności wykonane zostaną bezbłędnie i z dużą precyzją. W trakcie zaliczania misji na bieżąco będziesz przełączał się pomiędzy Franklinem i Michaelem, tak by możliwie jak najlepiej wykorzystać główne atuty każdej z tych postaci.

Samochód, który zostanie użyty do dotarcia do miejsca przeprowadzenia napadu - 16 - Robótka u jubilera - wariant sprytny (Smart) | Wątek główny GTA V - GTA V - poradnik do gry
Samochód, który zostanie użyty do dotarcia do miejsca przeprowadzenia napadu

Gra załączy scenkę przerywnikową rozpoczynającą tę misję od razu po zakończeniu drugiego z zadań poprzedzających właściwy skok. Po tym jak gra przyzna ci kontrolę nad Michaelem wyjdź z budynku, zajmij miejsce na pokładzie sedana (Albany Primo) i zaczekaj aż dołączy do Ciebie Franklin. Możesz wyruszyć w stronę wejścia na plac budowy znajdującego się na tyłach sklepu jubilerskiego, które znane ci jest już z jednej z poprzednich misji.

Wkrótce przejmiesz kontrolę nad Franklinem - 16 - Robótka u jubilera - wariant sprytny (Smart) | Wątek główny GTA V - GTA V - poradnik do gry

Wkrótce przejmiesz kontrolę nad Franklinem. Wejdź do budynku, wyrusz po schodach na górę i skorzystaj z drabinek prowadzących na dach. Musisz teraz dotrzeć na "punkt widokowy", który w jednej z poprzednich misji wykorzystałeś do zrobienia zdjęcia systemowi klimatyzacji. Ustaw się w pokazanym na screenie miejscu, wybierz z inwentarza granaty gazowe (BZ Gas) i spróbuj wrzucić jeden z nich do otworu klimatyzatora. Nie martw się jeśli za pierwszym razem spudłujesz, bo w sumie masz pięć granatów i tyle samo prób.

Wykradaj klejnoty z kolejnych gablot - 16 - Robótka u jubilera - wariant sprytny (Smart) | Wątek główny GTA V - GTA V - poradnik do gry
Wykradaj klejnoty z kolejnych gablot

Udany rzut zaowocuje zagazowaniem osób przebywających w sklepie i gra przełączy się w tym momencie na postać Michaela. Skup się wyłącznie na zabieraniu klejnotów z gablot oznaczonych kolorem zielonym. Jeżeli zatrudniłeś dobrego hakera do tej misji to na splądrowanie sklepu będziesz miał 90 sekund. Powinieneś bez żadnych problemów zdążyć zabrać klejnoty ze wszystkich gablot.

Wyjdź ze sklepu i po obejrzeniu krótkiej cut-scenki rozpocznij ucieczkę motocyklem (Maibatsu Sanchez) grając z powrotem jako Franklin - 16 - Robótka u jubilera - wariant sprytny (Smart) | Wątek główny GTA V - GTA V - poradnik do gry

Wyjdź ze sklepu i po obejrzeniu krótkiej cut-scenki rozpocznij ucieczkę motocyklem (Maibatsu Sanchez) grając z powrotem jako Franklin. Podążaj za dwoma pozostałymi motocyklistami, nie przejmując się zbytnio tym, że jest to czterogwiazdkowy pościg. Nie zapominaj oczywiście o regularnym pomaganiu sobie poprzez aktywowanie specjalnej zdolności Franklina, unikając dzięki temu zderzeń z innymi pojazdami oraz radiowozami i bezproblemowo pokonując ostre zakręty. Zeskocz na autostradę, a następnie wybierz pokazany na screenie wjazd do tunelu.

Uwaga - Jeśli wybrałeś słabego strzelca to może on rozbić się przy wjeździe do kanałów. W takiej sytuacji zadbaj o zabranie porzuconej przez niego torby z gotówką.

Często korzystaj ze spowolnienia czasu - 16 - Robótka u jubilera - wariant sprytny (Smart) | Wątek główny GTA V - GTA V - poradnik do gry
Często korzystaj ze spowolnienia czasu

W trakcie przejazdu tunelami ponownie wspomagaj się spowolnieniem czasu, tym bardziej, że dość często będziesz musiał korzystać z wąskich przejść. Nasłuchuj też komentarzy innych motocyklistów, którzy będą informowali Cię o kolejnych ścieżkach ucieczki. Ta część misji zakończy się w momencie opuszczenia kanałów.

Gra wkrótce przyzna ci kontrolę nad Michaelem kontrolującym dużą furgonetkę (Vapid Benson) - 16 - Robótka u jubilera - wariant sprytny (Smart) | Wątek główny GTA V - GTA V - poradnik do gry

Gra wkrótce przyzna ci kontrolę nad Michaelem kontrolującym dużą furgonetkę (Vapid Benson). Twoim nowym zadaniem jest ochranianie uciekających motocyklistów, przy czym nie musisz używać broni palnej, a po prostu spychać kolejne radiowozy (powyższy screen). Postaraj się przez cały czas pozostawać w niewielkiej odległości od sojuszników i szybko reagować na nowe zagrożenia.

Miejsce zakończenia misji - 16 - Robótka u jubilera - wariant sprytny (Smart) | Wątek główny GTA V - GTA V - poradnik do gry
Miejsce zakończenia misji

Po pozbyciu się wszystkich radiowozów zaparkuj furgonetkę w oznaczonym przez grę miejscu i zaczekaj aż wjadą do niej wszystkie motocykle. Pozostało ci już tylko dojechać do kryjówki, w czym nikt nie powinien ci przeszkodzić. Obejrzyj ostatnią cut-scenkę i zapoznaj się z podsumowaniem napadu.

Nagrody za ukończenie misji:

  • nowa osoba na liście kontaktów Franklina: Lester
  • zwiększenie umiejętności pomocników, którzy brali udział w napadzie (i przeżyli)

Wymagania do ukończenia misji w 100%:

  • Quick Grab - Musisz ukraść wszystkie klejnoty w czasie krótszym niż 50 sekund.
  • Protege Protected - Musisz ochraniać Franklina w końcowej części misji poprzez spychanie ścigających go radiowozów.
  • Clean Sweep - Musisz wykraść klejnoty ze wszystkich 20 gablot.