20 - Kryształowy labirynt | Wątek główny GTA V Poradnik GTA V

20: Crystal Maze (Kryształowy labirynt)

Sposób odblokowania: Musisz ukończyć główną misję 19 (Trevor Philips Industries). Możesz już wyruszyć do zajazdu (litera C na mapie świata).

Grywalne postacie: Trevor

Dodatkowe informacje: Misja ta w całości skupia się na temacie zaatakowania i zniszczenia laboratorium metamfetaminy i najłatwiej będziesz to mógł osiągnąć używając wyciszonego karabinu snajperskiego. Trevor powinien dysponować taką bronią z jednej z poprzednich głównych misji, ale jeśli z jakichś powodów nie znajduje się ona na jego wyposażeniu to polecam odpowiednio wcześniej odwiedzić jeden ze sklepów Ammu-Nation.

Polna droga prowadząca na farmę - 20 - Kryształowy labirynt | Wątek główny GTA V - GTA V - poradnik do gry
Polna droga prowadząca na farmę

Rozpocznij od złożenia kolejnej wizyty w zajeździe celem spotkania się z panem Chengiem. Po otrzymaniu (delikatnie mówiąc) niesatysfakcjonującej Trevora odpowiedzi wyrusz na farmę należącą do braci O'Neil, która znajduje się na północny-wschód od miasteczka. Po dotarciu do celu podróży wysiądź z auta i podejdź do wskazanego przez grę punktu widokowego, dzięki czemu wstępnie zapoznasz się z sytuacją na farmie.

Tak jak już wspomniałem na wstępie w misji tej bardzo pomocny może się okazać wyciszony karabin snajperski, albowiem pozwoli ci on oczyścić okolicę bez alarmowania wrogów i bez konieczności wdawania się w bezpośrednią wymianę ognia - 20 - Kryształowy labirynt | Wątek główny GTA V - GTA V - poradnik do gry

Tak jak już wspomniałem na wstępie w misji tej bardzo pomocny może się okazać wyciszony karabin snajperski, albowiem pozwoli ci on "oczyścić" okolicę bez alarmowania wrogów i bez konieczności wdawania się w bezpośrednią wymianę ognia. Proponuję rozpocząć od zlikwidowania pokazanej na screenie osoby rozglądającej się z użyciem lornetki, a następnie zająć się przeciwnikami okupującymi górne balkoniki i rozstawionymi przy okiennicach.

Możesz zezwolić kilku wrogom na opuszczenie farmy, dzięki czemu będzie mniej osób do likwidacji - 20 - Kryształowy labirynt | Wątek główny GTA V - GTA V - poradnik do gry
Możesz zezwolić kilku wrogom na opuszczenie farmy, dzięki czemu będzie mniej osób do likwidacji

Przeciwnicy rozstawieni na dole powinni po pewnym czasie odjechać stąd białą furgonetką i w zależności od upodobań możesz im na to pozwolić lub odpowiednio wcześniej ich zastrzelić. Na koniec zostaw sobie dwie osoby rozstawione w pobliżu stodoły - jeśli nie chcesz doprowadzić do przedwczesnego wszczęcia alarmu to zabij omawianych wrogów jednego po drugim.

Najlepiej zaczekać aż wrogowie wybiegną z budynku i po kolei ich eliminować - 20 - Kryształowy labirynt | Wątek główny GTA V - GTA V - poradnik do gry
Najlepiej zaczekać aż wrogowie wybiegną z budynku i po kolei ich eliminować

Jeżeli wykonywałeś kolejne zabójstwa zgodnie z moimi wskazówkami to do zlikwidowana pozostaną już "tylko" przeciwnicy przebywający wewnątrz głównego budynku gospodarstwa. Możesz w dalszym ciągu używać karabinu snajperskiego, przy czym oczywiście zaalarmujesz już wrogów. Ułatwieniem jest jednak to, że nie będą oni mogli skutecznie odpowiedzieć ogniem, ginąć w wyniku ostrzału z dużej odległości. Inne ciekawe warianty zachowania zakładają wrzucenie przez okno granatów czy po prostu przebicie się do wnętrza budynku celem rozpoczęcia eliminacji przeciwników np. z pomocą strzelby.

Zejście do piwnicy - 20 - Kryształowy labirynt | Wątek główny GTA V - GTA V - poradnik do gry
Zejście do piwnicy

Po zabezpieczeniu całego budynku zlokalizuj schody prowadzące do piwnicy i pozbadź się przebywającego tam ostatniego przeciwnika (nie daj się zmylić, bo jest on uzbrojony i wyciągnie po chwili broń). Możesz już podnieść kanister z benzyną.

Trafienie w ślad benzyny doprowadzi do pożaru - 20 - Kryształowy labirynt | Wątek główny GTA V - GTA V - poradnik do gry
Trafienie w ślad benzyny doprowadzi do pożaru

Końcowa część tej misji to już czysta przyjemność. Zacznij wylewać benzynę z kanistra, przemieszczając się z nim po ścieżce zaznaczonej na radarze. Po kilku chwilach znajdziesz się z powrotem na zewnątrz budynku. Upuść kanister i wyceluj z broni w ślad benzyny, doprowadzając do podpalenia głównego budynku gospodarstwa. Ostatnia czynność do wykonania to oddalenie się od miejsca, w którym rozgrywana była ta misja.

Nagrody za ukończenie misji: brak

Wymagania do ukończenia misji w 100%:

  • Headshots - Musisz zabić 10 przeciwników strzałami w głowę.
  • Unmarked - Musisz ukończyć misję bez odniesienia większych obrażeń. Snajperka bardzo wyraźnie ci w tym pomoże ponieważ będziesz znajdował się poza zasięgiem rażenia broni wykorzystywanych przez przeciwników.
  • 2 Birds 1 Stone - Musisz zabić dwóch przeciwników pojedynczym strzałem. Najlepiej postarać się zlikwidować w ten sposób dwie osoby przebywające na górnym balkoniku gospodarstwa (na prawo od przeciwnika z lornetką).
  • Accuracy - Musisz ukończyć misję z celnością na poziomie na co najmniej 80%.