Wybory przy napadach | Wybory i zakończenia | GTA V Poradnik GTA V

Wybory przy napadach

Wybór podejścia i załogi ma miejsce podczas planowania skoku - Wybory przy napadach | Wybory i zakończenia | GTA V - GTA V - poradnik do gry
Wybór podejścia i załogi ma miejsce podczas planowania skoku

W grze jest sześć dużych napadów do wykonania, które (z reguły) wiążą się z bardzo solidnym zastrzykiem finansowym na koncie. Przygotowując się do zadania będziesz mógł wybrać jedną z dwóch dróg wykonania. Tutaj wybór powinien odpowiadać preferencjom gry. Zostaniesz w miarę dokładnie zapoznany z tym, co należy będzie wykonać i na tej podstawie musisz dokonać wyboru, który ci najlepiej odpowiada, czyli np. jeśli nie czujesz się komfortowo w powietrzu wybierz plan, który nie zakłada używania helikoptera. W zależności od wyboru będziesz też musiał zadbać o odpowiedni sprzęt, by umożliwić wykonanie zadania, czyli z najczęściej ukraść jakiś pojazd.

Drugą istotną sprawą jest dobór wspólników, których zabierzesz ze sobą. Są trzy podstawowe typy - kierowca, haker i strzelec, ale nie każdy napad wymaga udziału każdego z nich. Każdy z towarzyszy będzie chciał za swój udział określną część łupu, który zdobędziesz. Im lepsze jego umiejętności, tym wyższego procentu będzie sobie życzył, ale jednocześnie tym prostsza będzie misja. Tania załoga uczyni misję trudniejszą, a dodatkowo niekiedy ktoś z nich może nie wyjść z napadu cało (dalej trzeba będzie wydać na niego pieniądze przy dzieleniu się). Mimo wszystko z punktu widzenia finansowego, jest to lepsze rozwiązanie, gdyż większą część łupu zachowasz dla siebie. Ponadto raz użyty kompan trwale zwiększa swoje umiejętności, zachowując jednocześnie stare żądania procentowe. Oznacza to, że wybór np. hakera Ricka przy skoku na jubilera sprawi, że będziesz miał małe okienko czasowe na opróżnienie gablot podczas napadu. Ale już w przypadku kolejnej robótki jego umiejętności będą porównywalne z najlepszą dostępną hakerką, a przy okazji zachowa on bardzo skromne wymagania swojej doli, w wysokości raptem 4%. Jeśli czujesz się na siłach, by podołać trudniejszym zadaniom, to wybór najtańszej ekipy będzie najintratniejszy. Ewentualnie, gdy chcesz mieć trochę więcej pewności na konkretnym polu możesz dobrać jednego weterana.

Thw Jewel Store Job (Robótka u jubilera)

Będziesz musiał wybrać między wariantem sprytnym, a głośnym. Sam przebieg misji nie ulega znaczącym zmianom bez względu na wybór, ale prawdopodobnie lepiej poradzisz sobie na sprytnym, gdyż całe okienko otrzymane od hakera będziesz mógł poświęcić na okradaniu gablot, bez przejmowania się obsługą i klientelą. Do wykonania misji potrzeba trzyosobowej załogi:

  • Kierowca - z najlepszym kierowcą otrzymasz słowne informacje dokąd jechać oraz lepiej dopasowane motocykle w kanałach. Jednakże spokojnie poradzisz sobie również z najtańszym (Denzem). Nie będziesz miał słownych informacji o trasie (wystarczy trzymać się blisko, z pewnością się nie zgubisz, w razie potrzeby spójrz na minimapę) oraz będziesz jechał na motocyklach w kanałach, które będą poruszać się trochę gorzej po błocie. W samym kanałach będzie też krótki postój, gdyż nie będzie wiedział, w którą stronę jechać. Mimo wszystko spokojnie sobie z tym poradzisz, a sporo zaoszczędzisz.
  • Strzelec - jeśli wybierzesz najtańszego (Norm Richards), to ten rozbije się podczas wjazdu do kanału i wyrzuci swoją torbę z pieniędzmi. Wystarczy po niej przejechać, by ją podnieść i nie stracić ani grosza (w razie potrzeby użyj speciala Franklina), więc również nie jest to specjalnie skomplikowana sprawa, a zaoszczędzisz kolejną porcję pieniędzy. Nie będziesz mógł jednak z niego korzystać w przyszłości.
  • Haker - wybór hakera określi ilość czasu na opróżnienie gablot w sklepie. Przy najdroższym wyborze, to aż 90 sekund, które jest zdecydowanie ponad miarę by spokojnie zdobyć każdy klejnot. Najbezpieczniej będzie wybrać średniego (Feltz), ale jeśli się sprężysz będziesz w stanie obrobić cały sklep także używając najgorszego hakera, Rickiego.

The Merryweather Heist (Skok na Merryweather)

Ten napad, jak się okaże po wykonaniu, nie przyniesie żadnych korzyści finansowych. Nie musisz również dobierać żadnej załogi. Podejść do niego możesz albo poprzez atak na frachtowiec, albo od morza używając śmigłowca. Wybór nie ma większego znaczenia. Przy pierwszym będziesz musiał wwiązać się w walkę z obsługą statku, drugi natomiast sprowadza się do dużej porcji latania, co nie każdego bawi, oraz ostrzeliwania helikopterów, które ruszą później w pogoń.

Zostało jeszcze 51% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...