30 - Zwiad w porcie | Wątek główny GTA V Poradnik GTA V

30: Scouting the Port (Zwiad w porcie)

Sposób odblokowania: Musisz ukończyć główną misję 22 (Chwała lub chała). Możesz już odwiedzić dom Floyda znajdujący się w dzielnicy Vespucci Beach, który stał się kryjówką dla Trevora po dotarciu do Los Santos (litera T na mapie świata).

Grywalne postacie: Trevor

Dodatkowe informacje: To stosunkowo długa misja spełniająca rolę przygotowania do drugiego dużego napadu na jeden z ładunków składowanych w porcie, za którego organizację odpowiedzialny będzie Trevor. Będziesz musiał wykonać wiele różnych czynności w porcie, między innymi dotyczących wejścia w interakcję z dużym dźwigiem. Końcówka misji to podobnie jak w przypadku skoku na sklep jubilerski konieczność dokonania wyboru planu działania.

UWAGA: Pod koniec tej misji zostaniesz postawiony przed wyborem sposobu napadu na cenny ładunek przetrzymywany w porcie. Wybór ten będzie miał wpływ zarówno na sam napad, jak i na poprzedzającą go misję przygotowawczą. Gorąco polecam zapisać stan gry przed rozpoczęciem opisywanego zadania!

Brama wjazdowa do portu - 30 - Zwiad w porcie | Wątek główny GTA V - GTA V - poradnik do gry
Brama wjazdowa do portu

W celu rozpoczęcia opisywanej misji musisz udać się do mieszkania Floyda znajdującego się w dzielnicy Vespucci Beach. Po obejrzeniu scenki przerywnikowej wsiądź do auta Trevora (Canis Bodhi), zaczekaj aż dołączą do niego dwie pozostałe postacie i wyrusz w stronę portu zlokalizowanego w południowej części Los Santos. Zatrzymaj się przy bramie wjazdowej do portu, zaczekaj aż zostaniesz wpuszczony i zaparkuj auto we wskazanym przez Floyda miejscu.

Maszyna używana do przenoszenia kontenerów - 30 - Zwiad w porcie | Wątek główny GTA V - GTA V - poradnik do gry
Maszyna używana do przenoszenia kontenerów

Zaczekaj aż Wade zostanie oddelegowany do "specjalnego zadania" i wyrusz za Floydem. Już za chwilę zmuszony zostaniesz do wykonania pierwszej czynności pod przykrywką pracownika portu, a mianowicie przeniesienia dwóch kontenerów w inne miejsce. Wsiądź do wielkiej maszyny zaparkowanej w okolicy (Dock Handler) i wyrusz w stronę miejsca odnalezienia kontenerów.

Zatrzymaj się przy pierwszym z kontenerów i umieść ramię kierowanego urządzenia dokładnie nad nim - 30 - Zwiad w porcie | Wątek główny GTA V - GTA V - poradnik do gry

Zatrzymaj się przy pierwszym z kontenerów i umieść ramię kierowanego urządzenia dokładnie nad nim. Opuść ramię i wciśnij odpowiedni przycisk na krzyżaku żeby złapać kontener (powyższy screen).

Miejsce, w które należy dostarczyć oba kontenery - 30 - Zwiad w porcie | Wątek główny GTA V - GTA V - poradnik do gry
Miejsce, w które należy dostarczyć oba kontenery

Podnieś ramię i wyrusz w stronę miejsca, w którym należy pozostawić kontener. W trakcie przejazdu staraj się nie uderzać o elementy otoczenia, tak by nie uszkodzić przez przypadek przewożonego kontenera. Opuść ramię i je odczep, pozostawiając kontener w wyznaczonym obszarze. Analogicznie musisz teraz postąpić z drugim kontenerem, również umieszczając go w we wskazanym przez grę miejscu.

Drabinka dźwigu - 30 - Zwiad w porcie | Wątek główny GTA V - GTA V - poradnik do gry
Drabinka dźwigu

Możesz już wyjść z maszyny i wyruszyć w stronę znajdującego się niedaleko frachtowca ogromnego dźwigu portowego. Zlokalizuj drabinkę prowadzącą na dźwig i rozpocznij wspinaczkę, uważając oczywiście po drodze na to żeby nie zaliczyć upadku z dużej wysokości. Po dotarciu na górę wysłuchaj polecenia pracownika portu i przedostań się do kabiny operatora, dzięki czemu przejmiesz kontrolę nad dźwigiem.

Także i tym razem do przetransportowania są dwa kontenery, przy czym sterowanie dźwigiem jest nieco bardziej skomplikowane - 30 - Zwiad w porcie | Wątek główny GTA V - GTA V - poradnik do gry

Także i tym razem do przetransportowania są dwa kontenery, przy czym sterowanie dźwigiem jest nieco bardziej skomplikowane. Do poruszania całą konstrukcją używana jest prawa gałka analogowa, a do sterowania mechanizmem układania kontenerów lewa gałka analogowa. Musisz nakierować mechanizm nad pierwszy z kontenerów (powyższy screen) i go uchwycić.

Podnieś złapany kontener i zacznij przesuwać cały dźwig w prawo - 30 - Zwiad w porcie | Wątek główny GTA V - GTA V - poradnik do gry

Podnieś złapany kontener i zacznij przesuwać cały dźwig w prawo. Wykonuj to do momentu, w którym dźwig znajdzie się przy ciężarówce z pustą naczepą. Także i tym razem musisz wykazać się dość dużą precyzją, a mianowicie umieścić kontener tuż nad naczepą (powyższy screen) i dopiero wtedy go puścić. Powtórz teraz wszystkie opisane wyżej czynności z drugim kontenerem.

Możesz już wyjść z kabiny - 30 - Zwiad w porcie | Wątek główny GTA V - GTA V - poradnik do gry

Możesz już wyjść z kabiny. Ostrożnie przeskocz nad balustradą i ustaw się na samym końcu oznaczonego przez grę pomostu. Wybierz z inwentarza telefon i uaktywnij jego kamerę (Snapmatic). Musisz wykonać trzy zdjęcia - na początek sfotografuj przednią część frachtowca, następnie jedną z uzbrojonych osób przebywających na pokładzie (powyższy screen), a następnie tylną część statku. Po zrobieniu zdjęć wybierz opcję ich wysyłania i odszukaj Rona na liście kontaktów.

Miejsce zatrzymania ciężarówki - 30 - Zwiad w porcie | Wątek główny GTA V - GTA V - poradnik do gry
Miejsce zatrzymania ciężarówki

Bardzo ostrożnie powróć teraz na dół i wsiądź do jednej z ciężarówek, na której umieściłeś niedawno kontener (JoBuilt Hauler). Wyrusz w stronę doku zlokalizowanego na południowy-wschód stąd, pamiętając o tym żeby nie potrącić obsługi portu ani w żaden sposób zaalarmować przebywających tu osób. Po dotarciu do doku zaparkuj ciężarówkę w wyznaczonym miejscu i obejrzyj zabawną cut-scenkę.

Moment wyboru wariantu napadu - 30 - Zwiad w porcie | Wątek główny GTA V - GTA V - poradnik do gry
Moment wyboru wariantu napadu

Możesz już powrócić do domu Floyda z zamiarem zaplanowania napadu. Podobnie jak w przypadku skoku na sklep jubilerski dostępne są dwa zasadnicze warianty zachowania, a mianowicie atak bezpośrednio na frachtowiec (A - Freighter) lub atak na poligon doświadczalny na morzu (B - Offshore). W obu przypadkach do rozegrania są różne misje przygotowawcze, jak również sam napad będzie miał diametralnie inny przebieg. Decyzję pozostawiam w Twoim rękach i naturalnie oba dostępne warianty szczegółowo opisane zostały w dalszej części poradnika.

Krótkie podsumowanie:

  • Atak na frachtowiec (Freighter) zakłada pozyskanie ładunku znajdującego się na jego pokładzie. Realizacja tego planu poprzedzona jest tylko jedną misją przygotowowaczą zatytułowaną Mała podwodna (kradzież niewielkiej łodzi podwodnej).
  • Atak na poligon doświadczalny na morzu (Offshore) zakłada pozyskanie ładunku w miejscu zlokalizowanym daleko od brzegu. Realizacja tego planu jest znacznie bardziej czasochłonna. Nie tylko musisz bowiem zaliczyć misje przygotowawcze Mała podwodna (kradzież niewielkiej łodzi podwodnej) i Cargobob (kradzież wojskowego śmigłowca transportowego), ale także popracować nad umiejętnościami Michaela w kwestii pilotowania maszyn latających.

Nagrody za ukończenie misji: brak

Wymagania do ukończenia misji w 100%:

  • Mission Time - Musisz ukończyć misję w czasie krótszym niż 20 minut. Jeżeli nigdzie się na dłużej nie zatrzymasz to po zakończeniu zadania powinieneś mieć jeszcze kilka minut w zapasie.
  • Employee of the Month - Nie możesz doprowadzić do uszkodzenia żadnego z przenoszonych kontenerów (zarówno z użyciem pojazdu jak i dźwigu).
  • Perfect Surveillance - Nie możesz pomylić się przy robieniu zdjęć frachtowca.
  • An Hones Day's Work - Nie możesz zaalarmować pracowników portu, czyli musisz wykonywać wszystkie czynności zgodnie z otrzymywanymi instrukcjami. Postaraj się też nikogo nie potrącić.