Cyberpunk 2077: Crafting i ulepszanie broni Cyberpunk 2077 poradnik, solucja

Crafting w Cyberpunk 2077 jest przydatny, nawet jeśli nie grasz postacią nastawioną na tworzenie epickich czy legendarnych przedmiotów, a wyposażenie wolisz znajdować i kupować. Dzięki wytwarzaniu możesz szybko uzupełnić zapasy amunicji czy przedmiotów leczących. Na tej stronie poradnika opisaliśmy wszystkie elementy craftingu - komponenty, jakość (kolory) przedmiotów, ulepszanie i tworzenie nowego uzbrojenia oraz modyfikowanie broni.

Komponenty i jakość przedmiotów

Na wstępie trzeba opisać, w jaki sposób rozróżniane są kategorie jakości przedmiotów - Cyberpunk 2077: Crafting i ulepszanie broni - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Na wstępie trzeba opisać, w jaki sposób rozróżniane są kategorie jakości przedmiotów. Zostało to przedstawione przy pomocy kolorów:

  1. Biały - przedmiot powszechny
  2. Zielony - przedmiot niezwykły
  3. Niebieski - przedmiot rzadki
  4. Fioletowy - przedmiot epicki
  5. Pomarańczowy - przedmiot legendarny

Identyczne oznaczenia otrzymały też komponenty, czyli inaczej materiały do craftingu służące do ulepszania i wytwarzania przedmiotów. W ekwipunku znajdziesz je w lewej części ekranu - są one oznaczone sześcioma ikonami. Komponenty w Cyberpunk 2077 możesz zdobywać na trzy różne sposoby:

  1. Niszczenie przedmiotów - najeżdżając na dany przedmiot w ekwipunku, wspomniane wyżej ikony zostaną podświetlone, a w nawiasie pojawi się liczba komponentów, jakie otrzymasz po zniszczeniu przedmiotu. Im wyższa jakość przedmiotu, tym wyższą jakość komponentów zdobędziesz. Przykładowo - niszcząc epicką broń, otrzymasz komponenty epicki, ale również komponenty niższej jakości. Możesz niszczyć nie tylko uzbrojenie, ale też rupiecie. Co więcej, jest to główne przeznaczenie rupieci (możesz je też sprzedawać, ale są one niewiele warte). Niszczenie rupieci zdecydowania ułatwia perk Złomowanie (Scrapper) - sprawia on, że podnoszone rupiecie są automatycznie niszczone i przerabiane na komponenty.
  2. Handel - komponenty możesz kupować u handlarzy spotykanych w świecie gry. Często posiadają oni nawet legendarne komponenty. Niestety, cena jest wysoka - jeden legendarny komponent kosztuje 1000 kredytów.
  3. Eksploracja świata - w wielu lokacjach i przy ciałach wrogów (w szczególności przy robotach, wieżyczkach i dronach) znajdziesz materiały do craftingu. Warto dodać, że rzadsze komponenty będziesz przede wszystkim zdobywał, gdy Twoja postać osiągnie wyższy poziom doświadczenia.

Tworzenie nowych przedmiotów

W zakładce Wytwarzanie (Crafting) możesz tworzyć całkowicie nowe przedmioty - Cyberpunk 2077: Crafting i ulepszanie broni - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

W zakładce Wytwarzanie (Crafting) możesz tworzyć całkowicie nowe przedmioty. W tym celu potrzebne będą Ci komponenty, a także schematy do craftingu. Oczywiście, im wyższa jakość przedmiotu, tym wyższej jakości komponenty będą wymagane do jego utworzenia.

Od początku rozgrywki dostajesz dostęp do wytwarzania podstawowych przedmiotów powszechnej jakości, ale do stworzenia lepszych będziesz potrzebował schematów. Schematy do craftingu zdobędziesz wraz z rozwojem rozgrywki - w świecie gry czy jako nagrody za pomyślne wykonywanie zadań. Oprócz tego, schematy są sprzedawane u handlarzy.

Co więcej, do wytwarzania rzadkich, epickich i legendarnych przedmiotów wymagane jest posiadanie odpowiednich atutów (perków) z drzewka Wytwarzanie atrybutu Zdolności techniczne - Cyberpunk 2077: Crafting i ulepszanie broni - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Co więcej, do wytwarzania rzadkich, epickich i legendarnych przedmiotów wymagane jest posiadanie odpowiednich atutów (perków) z drzewka Wytwarzanie atrybutu Zdolności techniczne. Wszystkie dostępne tam perki są związane z craftingiem, ale do uzyskania możliwości wytwarzania lepszych przedmiotów konieczny jest zakup atutów:

  1. Młody technik (True Craftsman) - do wytwarzania rzadkich przedmiotów.
  2. Epicki warsztat (Grease Monkey) - do wytwarzania epickich przedmiotów.
  3. Mistrz nad mistrze (Edgerunner Artisan) - do wytwarzania legendarnych przedmiotów.

Ulepszanie przedmiotów

W przeciwieństwie do wytwarzania, ulepszanie przedmiotów nie jest w żaden sposób ograniczone - Cyberpunk 2077: Crafting i ulepszanie broni - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

W przeciwieństwie do wytwarzania, ulepszanie przedmiotów nie jest w żaden sposób ograniczone. Przykładowo - nie musisz posiadać perku służącego do tworzenie legendarnych przedmiotów, aby ulepszać legendarne uzbrojenie. Wymagane są jedynie odpowiednie komponenty. Każde ulepszenie zwiększa statystyki uzbrojenia - broń zadaje większe obrażenia, a pancerz zapewnia lepszą ochronę.

Modyfikowanie broni

Oprócz zwykłego podnoszenia statystyk, broń możesz ulepszyć o dodatkowe elementy - Cyberpunk 2077: Crafting i ulepszanie broni - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Oprócz zwykłego podnoszenia statystyk, broń możesz ulepszyć o dodatkowe elementy. Celownik ułatwi trafianie, a tłumik zmniejszy szansę na wykrycie przez wroga. Dodatki możesz w każdej chwili zdjąć i wymienić, więc nie musisz martwić się, że np. nowy celownik zostanie przy Twojej broni na zawsze. Inaczej wygląda to w przypadku modyfikacji - raz zainstalowany mod na stałe zostaje przypisany do uzbrojenia. Dodatki jak i mody zdobędziesz w taki sam sposób jak komponenty - podczas eksploracji oraz od handlarzy.

Temat modyfikacji uzbrojenia szerzej opisaliśmy na osobnej stronie poradnika - modyfikacje broni i pancerzy.