Cyberpunk 2077: Schematy do craftingu - skąd wziąć? Cyberpunk 2077 poradnik, solucja

Ta strona poradnika do gry Cyberpunk 2077 podpowiada jak zdobywać schematy do craftingu - Crafting Spec. Pozyskiwanie schematów umożliwi ci produkowanie nowych przedmiotów (broni, pancerzy, granatów, lekarstw itp.) dzięki zużywaniu posiadanych materiałów.

Więcej informacji na temat wytwarzania rzeczy znajdziesz na osobnej stronie Crafting i ulepszanie broni.

W Cyberpunk 2077 od samego początku gry dysponuje się kilkunastoma schematami przedmiotów do wytworzenia, przy czym dotyczą one wyłącznie najprostszych odmian broni, przedmiotów jednorazowego użytku i amunicji - Cyberpunk 2077: Schematy do craftingu - skąd wziąć? - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

W Cyberpunk 2077 od samego początku gry dysponuje się kilkunastoma schematami przedmiotów do wytworzenia, przy czym dotyczą one wyłącznie najprostszych odmian broni, przedmiotów jednorazowego użytku i amunicji.

Nie możesz liczyć na to, że uda ci się wyprodukować od razu bardziej zaawansowane rzeczy nawet jeśli zdołasz pozyskać stosowne materiały do craftingu. Musisz najpierw odblokować nowe schematy (Crafting Spec) po to żeby w ogóle móc zacząć myśleć o produkowaniu innych rzeczy.

Nowe schematy możesz pozyskiwać przede wszystkim w trakcie przechodzenia gry - Cyberpunk 2077: Schematy do craftingu - skąd wziąć? - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Nowe schematy możesz pozyskiwać przede wszystkim w trakcie przechodzenia gry. Mogą one być odnajdywane w świecie gry wraz z innym lootem lub być nagrodami za zaliczanie questów. Zaletą tej metody jest to, że schematy otrzymuje się za darmo. Wadą jest z kolei to, że nie masz kontroli nad kolejnością i okolicznościami pozyskiwania schematów.

Jeżeli zależy ci na pozyskaniu schematu z określonej kategorii, to możesz go zakupić u handlarza - Cyberpunk 2077: Schematy do craftingu - skąd wziąć? - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Jeżeli zależy ci na pozyskaniu schematu z określonej kategorii, to możesz go zakupić u handlarza. Odwiedź w tym celu sklep tematycznie powiązany z interesującymi cię rodzajami schematów - przykładowo w sklepach z bronią można kupować schematy nowych pukawek.

Sprawa odblokowywania nowych schematów nietypowo przedstawia się w przypadku ikonicznych przedmiotów (jak choćby ikonicznych broni - przykładowa na obrazku) - Cyberpunk 2077: Schematy do craftingu - skąd wziąć? - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Sprawa odblokowywania nowych schematów nietypowo przedstawia się w przypadku ikonicznych przedmiotów (jak choćby ikonicznych broni - przykładowa na obrazku). Pozyskanie tego typu przedmiotu wiąże się z automatycznym zdobyciem związanych z nim schematów. Założeniem jest w tym przypadku to żeby umożliwić ci dalsze ulepszanie tego przedmiotu dzięki schematom po to żeby z czasem nie stał się mało wartościowy lub po prostu bezużyteczny (np. z uwagi na zbyt niski DPS albo słabą wartość pancerza).

Pozyskanie nowego schematu to oczywiście nie jedyny wymóg do tego żeby móc stworzyć dany przedmiot - Cyberpunk 2077: Schematy do craftingu - skąd wziąć? - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Pozyskanie nowego schematu to oczywiście nie jedyny wymóg do tego żeby móc stworzyć dany przedmiot. Musisz też zadbać o dwie inne rzeczy:

  1. Składniki do craftingu - Im rzadszy przedmiot chcesz wytworzyć, tym więcej materiałów musisz przygotować, w tym także tych rzadszego typu. Składniki możesz odnajdywać w świecie gry, kupować lub pozyskiwać dzięki rozmontowywaniu przedmiotów.
  2. Atuty do produkowania rzadszych rzeczy - Konkretnie chodzi tu o atuty z drzewka Wytwarzanie (Crafting). Atut Młody technik (True Craftsman) umożliwia wytwarzanie rzadkich przedmiotów (Rare), atut Epicki warsztat (Grease Monkey) wytwarzanie epickich przedmiotów (Epic), a atut Mistrz nad mistrze (Edgerunner Artisan) wytwarzanie legendarnych przedmiotów (Legendary).