Cyberpunk 2077: Klasy postaci - Uniwersum Cyberpunk Cyberpunk 2077 poradnik, solucja

W Cyberpunku natkniesz się na wiele różnorodnych postaci. To świat pełen różnorodności, zmian oraz ciekawych udoskonaleń. Nic dziwnego, więc się nie stanie jeśli na ulicy zobaczysz ludzi o różnych kolorach skóry, posiadających różny styl, który nie objawia się tylko za pomocą ubrań, ale kolczyków, tatuaży oraz wszczepów. Świat ten jest tak zróżnicowany, że czasami ciężko się w nim połapać. Na poniższej stronie poradnika znajdziesz krótkie opisy tych oczywistych i mniej oczywistych klas postaci dostępnych w świecie. Dowiesz się też czy gra Cyberpunk 2077 oferuje opcję zmiany klasy postaci głównego bohatera.

Klasy głównej postaci w grze Cyberpunk 2077

W Cyberpunku 2077 nie można wybrać klasy głównego bohatera - V - Cyberpunk 2077: Klasy postaci - Uniwersum Cyberpunk - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

W Cyberpunku 2077 nie można wybrać klasy głównego bohatera - V. Nie obowiązuje znany z papierowego RPG systemu klas / archetypów dla prowadzonej przez siebie postaci. Wytłumaczeniem takiego stanu rzeczy jest to, że autrozy gry chcieli zaoferować płynny system klas, tzn. taki, w którym gracz może na bieżąco dopasowywać styl rozgrywki na bazie własnych upodobań.

W Cyberpunk 2077 możliwe jest stworzenie np. postaci dążącej do walki, hakowania czy skradania się. Możliwe jest również tworzenie tzw. postaci-hybrydy, które łączą różne cechy klas postaci znanych z podręcznikowego Cyberpunka.

Rozwój głównego bohatera odbywa się przede wszystkim poprzez:

  1. Rozdzielanie pozyskiwanych punktów rozwoju pomiędzy 5 głównych atrybutów.
  2. Rozwijanie umiejętności powiązanych z poszczególnymi atrybutami.
  3. Rozdzielanie punktów atutów pomiędzy atuty dostępne na każdym z drzewek umiejętności.
  4. Wyposażanie swojej postaci w coraz lepsze bronie, elementy pancerza i wszczepy.

Proces ten dokładniej opisaliśmy m.in. na stronie Rozwój postaci w pigułce.

W grze Cyberpunk 2077 dokonuje się również wyboru pochodzenia, tzn - Cyberpunk 2077: Klasy postaci - Uniwersum Cyberpunk - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

W grze Cyberpunk 2077 dokonuje się również wyboru pochodzenia, tzn. przeszłości głównego bohatera. V - centralna postać gry - mógł / mogła być w przeszłości nomadem, punkiem lub pracownikiem korporacji.

Dla każdego z pochodzeń przygotowany został osobny prolog i już w trakcie właściwej gry mogą pojawiać się powiązane z nim unikalne opcje dialogowe i opcje zachowania. Wyboru pochodzenia nie należy jednak traktować jak wyboru klasy. Decyzja ta w żaden sposób nie wpływa na statystyki głównego bohatera.

Więcej informacji na temat wyboru pochodzenia i znaczenia tej opcji znajdziesz na stronie Pochodzenie - jak wpływa na grę?.

Klasy / archetypy postaci w uniwersum Cyberpunka

Poniżej znajdziesz informacje na temat klas postaci obowiązujących w uniwersum Cyberpunka i obecnych w podręcznikach RPG Cyberpunk 2020.

Podstawowe podziały

  1. Rockman - miłośnik muzyki, który swoim rytmem wzbudza chęć do walki z systemem;
  2. Gliniarz - stoi po stronie prawa i próbuje walczyć z przestępczością budzącą się do życia.

Solo

Businessman - Cyberpunk 2077: Klasy postaci - Uniwersum Cyberpunk - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry
  1. urodzony wojownik;
  2. członek armii;
  3. uwielbia ryzykować;
  4. odda życie za swoje ideały;
  5. ma talent do znajdowania kłopotów;
  6. wyszkolony, wysportowany;
  7. urodzony przywódca.

Businessman

Fixer - Cyberpunk 2077: Klasy postaci - Uniwersum Cyberpunk - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry
  1. ambitny;
  2. zaciekły;
  3. znienawidzony przez zamożnych i biednych;
  4. żyjący w bardzo szybkim tempie;
  5. stale się rozwija;
  6. walczy o stanowiska;
  7. nie ma przyjaciół.

Fixer

Nomad - Cyberpunk 2077: Klasy postaci - Uniwersum Cyberpunk - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry
  1. umysł, a nie bezmyślna siła;
  2. posiada kontakty;
  3. spec od zbierania i wyszukiwania informacji.

Nomad

Netrunner - Cyberpunk 2077: Klasy postaci - Uniwersum Cyberpunk - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry
  1. wolny;
  2. nie przestrzega zasad;
  3. koczowniczy tryb życia;
  4. brak perspektyw;
  5. chętny do współpracy z pozostałymi ludźmi na jego poziomie.

Netrunner

  1. połączony z cyberprzestrzenią;
  2. świetne źródło informacji;
  3. inteligentny;
  4. żyje blisko z Fixerami.