Cyberpunk 2077: Klasy postaci - Uniwersum Cyberpunk Cyberpunk 2077 poradnik, solucja
W Cyberpunku natkniesz się na wiele różnorodnych postaci. To świat pełen różnorodności, zmian oraz ciekawych udoskonaleń. Nic dziwnego, więc się nie stanie jeśli na ulicy zobaczysz ludzi o różnych kolorach skóry, posiadających różny styl, który nie objawia się tylko za pomocą ubrań, ale kolczyków, tatuaży oraz wszczepów. Świat ten jest tak zróżnicowany, że czasami ciężko się w nim połapać. Na poniższej stronie poradnika znajdziesz krótkie opisy tych oczywistych i mniej oczywistych klas postaci dostępnych w świecie. Dowiesz się też czy gra Cyberpunk 2077 oferuje opcję zmiany klasy postaci głównego bohatera.
Klasy głównej postaci w grze Cyberpunk 2077

W Cyberpunku 2077 nie można wybrać klasy głównego bohatera - V. Nie obowiązuje znany z papierowego RPG systemu klas / archetypów dla prowadzonej przez siebie postaci. Wytłumaczeniem takiego stanu rzeczy jest to, że autrozy gry chcieli zaoferować płynny system klas, tzn. taki, w którym gracz może na bieżąco dopasowywać styl rozgrywki na bazie własnych upodobań.
W Cyberpunk 2077 możliwe jest stworzenie np. postaci dążącej do walki, hakowania czy skradania się. Możliwe jest również tworzenie tzw. postaci-hybrydy, które łączą różne cechy klas postaci znanych z podręcznikowego Cyberpunka.
Rozwój głównego bohatera odbywa się przede wszystkim poprzez:
- Rozdzielanie pozyskiwanych punktów rozwoju pomiędzy 5 głównych atrybutów.
- Rozwijanie umiejętności powiązanych z poszczególnymi atrybutami.
- Rozdzielanie punktów atutów pomiędzy atuty dostępne na każdym z drzewek umiejętności.
- Wyposażanie swojej postaci w coraz lepsze bronie, elementy pancerza i wszczepy.
Proces ten dokładniej opisaliśmy m.in. na stronie Rozwój postaci w pigułce.

W grze Cyberpunk 2077 dokonuje się również wyboru pochodzenia, tzn. przeszłości głównego bohatera. V - centralna postać gry - mógł / mogła być w przeszłości nomadem, punkiem lub pracownikiem korporacji.
Dla każdego z pochodzeń przygotowany został osobny prolog i już w trakcie właściwej gry mogą pojawiać się powiązane z nim unikalne opcje dialogowe i opcje zachowania. Wyboru pochodzenia nie należy jednak traktować jak wyboru klasy. Decyzja ta w żaden sposób nie wpływa na statystyki głównego bohatera.
Więcej informacji na temat wyboru pochodzenia i znaczenia tej opcji znajdziesz na stronie Pochodzenie - jak wpływa na grę?.
Klasy / archetypy postaci w uniwersum Cyberpunka
Poniżej znajdziesz informacje na temat klas postaci obowiązujących w uniwersum Cyberpunka i obecnych w podręcznikach RPG Cyberpunk 2020.
Podstawowe podziały
- Rockman - miłośnik muzyki, który swoim rytmem wzbudza chęć do walki z systemem;
- Gliniarz - stoi po stronie prawa i próbuje walczyć z przestępczością budzącą się do życia.
Solo

- urodzony wojownik;
- członek armii;
- uwielbia ryzykować;
- odda życie za swoje ideały;
- ma talent do znajdowania kłopotów;
- wyszkolony, wysportowany;
- urodzony przywódca.
Businessman

- ambitny;
- zaciekły;
- znienawidzony przez zamożnych i biednych;
- żyjący w bardzo szybkim tempie;
- stale się rozwija;
- walczy o stanowiska;
- nie ma przyjaciół.
Fixer

- umysł, a nie bezmyślna siła;
- posiada kontakty;
- spec od zbierania i wyszukiwania informacji.
Nomad

- wolny;
- nie przestrzega zasad;
- koczowniczy tryb życia;
- brak perspektyw;
- chętny do współpracy z pozostałymi ludźmi na jego poziomie.
Netrunner
- połączony z cyberprzestrzenią;
- świetne źródło informacji;
- inteligentny;
- żyje blisko z Fixerami.