Cyberpunk 2077: Kto sieje wiatr/Riders on the Storm (Panam) - solucja Cyberpunk 2077 poradnik, solucja

Na tej stronie poradnika do gry Cyberpunk 2077 możesz znaleźć opis przejścia pobocznego questu Kto sieje wiatr - Riders on the Storm. To pierwsza poboczna misja Panam. Z naszej solucji dowiesz się jak zinfiltrować obóz Raffen Shiv, gdzie więziony jest Saul, jak pomyślnie uratować Saula oraz jak rozpocząć potencjalny romans z Panam.

Odblokowanie zadania

Jak zacząć quest: Musisz ukończyć główną misję Pasażer, a więc doprowadzić do porwania i przesłuchania Andersa Hellmana - Cyberpunk 2077: Kto sieje wiatr/Riders on the Storm (Panam) - solucja - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Jak zacząć quest: Musisz ukończyć główną misję Pasażer, a więc doprowadzić do porwania i przesłuchania Andersa Hellmana. W zrealizowaniu tego planu pomoże ci Panam i opisywany quest jest pierwszym z dodatkowej linii fabularnej Panam.

Jakiś czas po ukończeniu wspomnianej głównej misji Panam skontaktuje się z tobą przez telefon. Musisz zgodzić się na spotkanie z nią. Należy w tym celu dotrzeć do obozu Aldecaldo znajdującego się na Badlandach.

Rekonesans obozu Raffen Shiv

Od Panam dowiesz się, że Saul został pojmany i że jest najprawdopodobniej przetrzymywany w obozie Raffen Shiv - Cyberpunk 2077: Kto sieje wiatr/Riders on the Storm (Panam) - solucja - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Od Panam dowiesz się, że Saul został pojmany i że jest najprawdopodobniej przetrzymywany w obozie Raffen Shiv. Możesz zgodzić się na wzięcie udziału w akcji ratunkowej. Jeśli masz w planach nawiązanie romansu z Panam w dalszej części gry (będzie to możliwe dla V-mężczyzny), to najlepiej bezwarunkowo zgodzić się na udzielenie pomocy, bez poruszania tematu zapłaty. W przypadku gry nomadem dostępna jest też unikalna opcja dialogowa.

Wyrusz za Panam i w trakcie spotkania z innymi nomadami wysłuchaj planu działania. Dowiesz się, że optymalnym rozwiązaniem będzie zinfiltrowanie wrogiego obozu w dwie osoby.

Do spotkania dołączy Mitch - Cyberpunk 2077: Kto sieje wiatr/Riders on the Storm (Panam) - solucja - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Do spotkania dołączy Mitch. Odbierz od niego drzazgę, dzięki czemu rozpocznie się rekonesans dronem. Nie możesz sterować dronem, aczkolwiek możesz przybliżać i oddalać kamerę oraz używać skanera do odnajdywania interesujących miejsc i śladów. Obowiązkowe są tylko dwa skany:

  1. Ślady opon po ciężkim pojeździe.
  2. Ciężarówka zaparkowana na tyłach kompleksu.

W pozostałych przypadkach są opcjonalne, ale warto m.in. zeskanować snajpera i zapoznać się z wejściami do głównego budynku i jego wnętrzem. Po tym jak dron zakończy lot zamknij podgląd z jego kamery.

Odbierz od Mitcha specyfik SuperJet, który zostanie użyty do przywrócenia Saula do pełni sił - Cyberpunk 2077: Kto sieje wiatr/Riders on the Storm (Panam) - solucja - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Odbierz od Mitcha specyfik SuperJet, który zostanie użyty do przywrócenia Saula do pełni sił. Masz teraz wybór - możesz wyruszyć od razu z Panam lub dotrzeć do celu w pojedynkę i spotkać się z nią na miejscu. Po dotarciu do celu podróży przejdź na małe wzgórze, z którego widać będzie cały obóz.

Lepszy jest pierwszy wariant, czyli wspólna przejażdżka z Panam. Pojawia się ryzyko zawalenia zadania jeśli nie dotrzesz do celu podróży w przeciągu 1 doby od momentu spotkania w obozie nomadów.

Infiltracja obozu Raffen Shiv i odnalezienie Saula

Uwaga wstępna - Infiltrację obozu możesz przeprowadzić na dwa główne sposoby - możesz skradać się lub przystąpić do otwartych walk (także w przypadku przedwczesnego wykrycia przez wrogów). Nawet jeśli wszczęty zostanie alarm to Saul nie zginie. Wybór taktyki zależy więc od twoich preferencji. Skradanie się jest znacznie bezpieczniejsze, ale pozbawi cię okazji do zebrania dużej ilości xp i lootu.

Jeśli planujesz skradać się, to bardzo dobrym pomysłem jest zakradnięcie do zaznaczonego na obrazku dużego zielonego kontenera po lewej stronie - Cyberpunk 2077: Kto sieje wiatr/Riders on the Storm (Panam) - solucja - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Jeśli planujesz skradać się, to bardzo dobrym pomysłem jest zakradnięcie do zaznaczonego na obrazku dużego zielonego kontenera po lewej stronie. Po drodze możesz spotkać pojedynczego przeciwnika i najlepiej jest się po cichu go pozbyć. Wdrap się następnie na kontener.

Po przedostaniu się na teren kompleksu wskazane jest unikanie eliminowania innych wrogów, gdyż ich ciała mogą zostać później odnalezione (musiałbyś je dobrze chować) - Cyberpunk 2077: Kto sieje wiatr/Riders on the Storm (Panam) - solucja - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Po przedostaniu się na teren kompleksu wskazane jest unikanie eliminowania innych wrogów, gdyż ich ciała mogą zostać później odnalezione (musiałbyś je dobrze chować). Polecamy polegać na hakowaniu do odwracania uwagi wrogów i przekradania się za ich plecami.

Jeśli planujesz brać udział w walkach to przynajmniej poczatkowo może ci się bardzo przydać karabin snajperski - Cyberpunk 2077: Kto sieje wiatr/Riders on the Storm (Panam) - solucja - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Jeśli planujesz brać udział w walkach to przynajmniej poczatkowo może ci się bardzo przydać karabin snajperski. Pozbądź się przede wszystkim dwóch snajperów lub przynajmniej zmuś ich do zejścia na dół. W dalszej fazie walk szukaj okazji do atakowania przeciwników zza zasłony, używania hacków bojowych czy obrzucania ich granatami.

Docelowo musisz przedostać się do wnętrza głównego budynku Corp-Bud - Cyberpunk 2077: Kto sieje wiatr/Riders on the Storm (Panam) - solucja - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Docelowo musisz przedostać się do wnętrza głównego budynku Corp-Bud. Jeśli skradasz się, to warto wybrać lewe schody i wejść do budynku drzwiami na piętrze. Jeśli prowadzisz otwarte walki, to możesz wybrać np. główne wejście.

Na piętrze budynku możesz opcjonalnie odwiedzić pomieszczenie kontrolne - Cyberpunk 2077: Kto sieje wiatr/Riders on the Storm (Panam) - solucja - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Na piętrze budynku możesz opcjonalnie odwiedzić pomieszczenie kontrolne. Domyślnie przebywa w nim 1 przeciwnik i podczas skradania się można go łatwo zaskoczyć, ale nie daj się zauważyć innym wrogom z górnych balkoników. Jest tu komputer, którego możesz użyć po to żeby wyłączyć kamery oraz żeby załaczyć podgląd kamer. Już na pierwszej z nich widoczny będzie Saul.

Niezależnie od wybranego stylu gry musisz dotrzeć do schodów prowadzących do piwnicy - Cyberpunk 2077: Kto sieje wiatr/Riders on the Storm (Panam) - solucja - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Niezależnie od wybranego stylu gry musisz dotrzeć do schodów prowadzących do piwnicy. W przypadku skradania się ponownie polegaj na technikach odwracania uwagi wrogów czy np. hakowana ich protez oczu.

W piwnicy możesz zabić lub ominąć parę przeciwników, jak również rozprawić się z kolejnym wrogiem z pomieszczenia z komputerem.

Saul więziony jest w ostatnim pomieszczeniu piwnicy - Cyberpunk 2077: Kto sieje wiatr/Riders on the Storm (Panam) - solucja - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Saul więziony jest w ostatnim pomieszczeniu piwnicy. Jeśli nie chcesz wszcząć alarmu, to zanim do niego podejdziesz zhakuj, wyłącz lub zniszcz obserwującą go kamerę. Zaaplikuj Saulowi SuperJet od Mitcha, dzięki czemu powróci do pełni sił i będzie ci mógł pomagać w trakcie ucieczki z obozu.

Zanim rozpoczniesz ucieczkę warto przeszukać pomieszczenie piwniczne. Powinno być w nim nadzwyczaj dużo lootu i kredytów.

Ucieczka z obozu Raffen Shiv

Zdecydowanie najprostszy sposób ucieczki to użycie atrybutu Zdolności techniczne na kratce tunelu wentylacyjnego - Cyberpunk 2077: Kto sieje wiatr/Riders on the Storm (Panam) - solucja - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Zdecydowanie najprostszy sposób ucieczki to użycie atrybutu Zdolności techniczne na kratce tunelu wentylacyjnego. Jeśli posiadasz dostatecznie dużo punktów tego atrybutu, to akcja zakończy się sukcesem i uda się wymknąć unikając jakichkolwiek konfrontacji z przeciwnikami. V i Saul od razu dotrą do furgonetki Panam i opuszczą tę okolicę.

W przypadku braku dostatecznej liczby punktów Zdolności technicznych musisz wyruszyć w drogę powrotną przez piwnicę i następnie parter głównego budynku - Cyberpunk 2077: Kto sieje wiatr/Riders on the Storm (Panam) - solucja - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

W przypadku braku dostatecznej liczby punktów Zdolności technicznych musisz wyruszyć w drogę powrotną przez piwnicę i następnie parter głównego budynku:

  1. Jeśli do tej pory skradałeś się, to szukaj okazji do cichego eliminowania, omijania lub odwracania uwagi wrogów. Nie musisz się już martwić tym, że ktoś odkryje później ciało, bo nie spędzisz dużo czasu w obozie.
  2. Jeśli staczałeś już walki, to spodziewaj się pojawienia posiłków. Wrogowie zaczną pojawiać się już w momencie dotarcia do drzwi wyjściowych z pomieszczenia piwnicznego gdzie więziony był Saul.
Jeśli musiałeś wybrać ponownę przeprawę przez główny budynek, to Panam wjedzie na teren obozu furgonetką i zaparkuje go prawej stronie - Cyberpunk 2077: Kto sieje wiatr/Riders on the Storm (Panam) - solucja - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Jeśli musiałeś wybrać ponownę przeprawę przez główny budynek, to Panam wjedzie na teren obozu furgonetką i zaparkuje go prawej stronie. Eliminowanie przeciwników, którzy nie stoją bohaterom na drodze, nie jest wymagane.

Spodziewaj się też konieczności atakowania pościgu jeżeli doprowadziłeś do wszczęcia alarmu. Wrogie auta mogą pojawić się podczas ucieczki z obozu. Używaj dowolnej z posiadanej broni i ostrzeliwuj pojazdy żeby doprowadzać do ich niszczenia. Nie trzeba na szczęście pozbyć się wszystkich wrogich maszyn.

Scena na farmie - możliwy początek romansu z Panam

Pościg lub przejażdżkę zatrzyma potężna burza piaskowa i bohaterowie zmuszeni zostaną do znalezienia schronienia na farmie - Cyberpunk 2077: Kto sieje wiatr/Riders on the Storm (Panam) - solucja - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Pościg lub przejażdżkę zatrzyma potężna burza piaskowa i bohaterowie zmuszeni zostaną do znalezienia schronienia na farmie. Dotrzyj do głównej chatki. Panują w niej ciemności - przejdź do bocznego pomieszczenia i dokonaj napraw przy skrzynce z bezpiecznikami.

Porozmawiaj z Panam, wyjdź na zewnątrz i dotrzyj do zewnętrznego panelu. Popraw położenie bezpiecznika żeby przywrócić dostawy prądu. Możesz już powrócić do środka.

Porozmawiaj z Panam i Saulem i usiądź na kanapie - Cyberpunk 2077: Kto sieje wiatr/Riders on the Storm (Panam) - solucja - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Porozmawiaj z Panam i Saulem i usiądź na kanapie. Jeśli grasz V-mężczyzną to pojawia się okazja do rozpoczęcia romansu z Panam. Możesz wybrać specjalne opcje dialogowe dotyczące:

  1. Zdjęcia butów Panam.
  2. Położenia ręki na udach Panam.

Pomimo tego, że nie uda ci się już teraz przespać z Panam, jest to wymóg do tego żeby zacieśnić z nią relacje w dalszej części gry. V wkrótce zaśnie.

Romans z Panam dokładniej opisaliśmy w osobnym rozdziale Romanse naszego poradnika.

Po tym jak obudzisz się kolejnego dnia wyjdź na zewnątrz - Cyberpunk 2077: Kto sieje wiatr/Riders on the Storm (Panam) - solucja - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Po tym jak obudzisz się kolejnego dnia wyjdź na zewnątrz. Pogadaj z Panam i przejdź w stronę motocykla. Otrzymasz nagrodę za ukończenie misji - Karabin snajperski Overwatch, którego do tej pory używała Panam. To broń snajperska, która cechuje się dużą siłą rażenia pomimo tego, że jest wyposażona w tłumik. Ma też świetną lunetę.

Jeśli flirtowałeś poprzedniej nocy z Panam, to możesz nawiązać do tej sceny i Panam pocałuje V. Wysłuchaj rozmowy z Johnnym. Quest po chwili zakończy się.