Rozwój postaci w Cyberpunk 2077 Cyberpunk 2077 poradnik, solucja

W Cyberpunk 2077 będziesz stale rozwijać swoją postać. Możesz to robić za pomocą perków, wszczepów bądź innych ulepszeń. W naszym poradniku do gry Cyberpunk 2077 znajdziesz dokładny opis każdego z ulepszeń. Na tej stronie zajmiemy się jednak bardzo ogólnikowo rozwojem postaci.

Klasa postaci

W Cyberpunk 2077 nie ma podziału na klasy postaci, choć istnieją trzy sugerowane style gry:

  1. Solo - Skupia się on przede wszystkim na walce.
  2. Netrunner - Koncentruje się na hakowaniu (w tym także przeciwników) oraz wykorzystywaniu sieci i specjalnych narzędzi nanowire.
  3. Techie - Dotyczy on stania się specjalistą od technologii i cybernetyzacji, a także polegania na craftingu i kontrolowania robota Flathead.

Gra na szczęście nie wymusza obrania konkretnego stylu gry. Możesz bez żadnych problemów wybierać umiejętności z każdej z wymienionych powyżej kategorii i mieszać je ze sobą.

W grze możesz jedynie wybrać miejsce pochodzenia swojego bohatera co wpłynie na wybór miejsca startowego. Dzięki temu możesz parokrotnie rozpoczynać rozgrywkę, a za każdym razem obudzisz się w innym miejscu. Wybór pochodzenia nie wpływa na statystyki postaci, aczkolwiek może odblokować np. unikalne opcje dialogowe w trakcie rozmów z NPC-ami.

Umiejętności

Umiejętności w Cyberpunk 2077 będziesz rozwijać z czasem, w trakcie wykonywania odpowiednich czynności - Rozwój postaci w Cyberpunk 2077 - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Umiejętności w Cyberpunk 2077 będziesz rozwijać z czasem, w trakcie wykonywania odpowiednich czynności. Oznacza to, że twoja postać po prostu będzie coraz lepsza w danym fachu jeśli będzie stale ćwiczyć. Jest to mechanizm o zbliżonym działaniu np. do bardzo popularnego RPG-a The Elder Scrolls V: Skyrim.

W grze Cyberpunk 2077 prawdopodobnie nie będzie można zresetować umiejętności. Gra pozwoli natomiast na poszerzanie swojej wiedzy i pozyskiwanie nowych specjalizacji przy jednoczesnym zachowaniu opanowanych już wcześniej umiejętności.

Wszczepy

Rozwijać swojego bohatera możesz również przez wszczepianie do jego organizmu nowoczesnych ulepszeń - Rozwój postaci w Cyberpunk 2077 - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Rozwijać swojego bohatera możesz również przez wszczepianie do jego organizmu nowoczesnych ulepszeń. Te są w pełni zależne od Ciebie, gra zmusi Cię do przyjęcia tylko dwóch wszczepów.

Twoja postać może dorobić się ostrzy czy też nowych oczu (te będą widzieć znacznie więcej niż zwykłe oczy). Modyfikacje ciała są przedstawione za pomocą scenek, w trakcie których jesteśmy świadkami przeprowadzanej operacji.

Perki

W grze jest dostępnych 60 perków, a każdy perk ma 5 poziomów zaawansowania - Rozwój postaci w Cyberpunk 2077 - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

W grze jest dostępnych 60 perków, a każdy perk ma 5 poziomów zaawansowania. Do rozwijanych umiejętności należą: pistolety, karabiny, ostrza, hakowanie, shotguny, broń dwuręczna, zabójstwa (ang. assassinations), zimna krew (ang. cold blood), snajperki, inżynieria, walka wręcz oraz atletyka.

Możliwość rozwijania perków zdobywasz dzięki rozwijaniu swojego bohatera - poziomy doświadczenia.

Reputacja bohatera

Świat Cyberpunka 2077 to idealne miejsce dla ludzi kochających modne dodatki - Rozwój postaci w Cyberpunk 2077 - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Świat Cyberpunka 2077 to idealne miejsce dla ludzi kochających modne dodatki. Każde ubranie będzie posiada osobną statystykę street cred, która nie wpływa na walkę. Jednak im jej więcej, tym więcej dostaniesz reputacji podczas np. zabijania przeciwników. Wpływ reputacji na przebieg rozgrywki dokładniej omówiliśmy w osobnym rozdziale poradnika.