Cyberpunk 2077: Mapa świata Night City - wszystkie dzielnice, lista, porady Cyberpunk 2077 poradnik, solucja

Na tej stronie naszego poradnika znajdziesz mapę świata gry Cyberpunk 2077, a także wstępne informacje odnośnie mapy, sekretów i dzielnic dostępnych w grze. Możesz dowiedzieć się m.in. jak duża jest mapa Night City oraz na jakich zasadach można podróżować po tej wielkiej metropolii.

Ile dzielnic znajduje się w grze?

Miasto Night City jest podzielone na 7 części:

  1. City Center;
  2. Watson;
  3. Westbrook;
  4. Heywood;
  5. Pacifica;
  6. Santo Domingo;
  7. Badlands.

Oprócz dokładnych map każdej z dzielnic z zaznaczonymi najważniejszymi punktami, w naszym poradniku znajdziesz również stronę z sugerowaną kolejnością eksploracji miasta.

Mapa Night City - co to za miasto?

1 - Cyberpunk 2077: Mapa świata Night City - wszystkie dzielnice, lista, porady - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry
Cyberpunk 2077 to gra, której akcja w zdecydowanej większości toczy się na terenie jednej wielkiej metropolii - Cyberpunk 2077: Mapa świata Night City - wszystkie dzielnice, lista, porady - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Cyberpunk 2077 to gra, której akcja w zdecydowanej większości toczy się na terenie jednej wielkiej metropolii. Night City to ogromne futurystyczne miasto, po którym można przemieszczać się bez ograniczeń. W grze nie znajdziesz sztucznych barier, które uniemożliwiałby wkroczenie do jakiegoś regionu np. do momentu uczynienia głównego bohatera dostatecznie silnym. W niektórych częściach mapy świata możesz spotkać wyjątkowo silnych wrogów będących śmiertelnym zagrożeniem dla V, aczkolwiek gra nie blokuje do nich dostępu. Do miejsc tych wkracza się po prostu na własne ryzyko.

Night City to fikcyjne miasto położone pomiędzy Los Angeles i San Francisco, w stanie Kalifornia. Posiada ono 6 głównych dystryktów - City Center, Heywood, Pacifica, Santo Domingo, Watson i Westbrook. Wszystkie te lokacje dokładniej opisaliśmy na kolejnych stronach atlasu świata. Każda z wymienionych dzielnic jest na swój sposób unikalna - zamieszkiwana ona przez różne postacie o różnych statusach społecznych (pracowników korporacji, klasę robotniczą, osoby bezdomne itp.). Różni się też specyfika poszczególnych dystryktów, które mogą być np. dzielnicami mieszkaniowymi albo przemysłowymi.

Istotną cechą mapy Night City jest jej wertykalność. Wiele budynków na terenie miasta jest wielopoziomowymi lokacjami, które w pewnym zakresie można eksplorować. Gra niestety nie pozwala wchodzić do 100% budynków znajdujących się na terenie metropolii.

Night City otaczają z trzech stron pustkowia - Badlandy. Gra pozwala je w pewnym stopniu odwiedzać (najlepiej z użyciem aut terenowych) i na pustkowiach można natrafiać na opuszczone fabryki czy mniejsze bądź większe społeczności.

Zapraszamy do naszego artykułu Mapa Cyberpunka 2077 nie będzie wielka, ale to nic nie znaczy. Nasza analiza, w którym dokładnie przestudiowaliśmy obrazki z okładki oraz z edycji kolekcjonerskiej, m.in. pod kątem szacowanych rozmiarów mapy świata i lokacji nadających się do zbadania.

Jak wielki jest świat gry?

Mapa świata w grze Cyberpunk 2077 jest powierzchniowo nieco mniejsza od tej z Wiedźmina 3, który oferował do zbadania obszary o łącznej wielkości około 46 kilometrów kwadratowych - Cyberpunk 2077: Mapa świata Night City - wszystkie dzielnice, lista, porady - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Mapa świata w grze Cyberpunk 2077 jest powierzchniowo nieco mniejsza od tej z Wiedźmina 3, który oferował do zbadania obszary o łącznej wielkości około 46 kilometrów kwadratowych. Należy tu jednak zwrócić uwagę na kilka ważnych rzeczy, które czynią suche porównania mało miarodajnymi:

  1. W grze Wiedźmin 3 dużą część mapy zajmowały lasy, polany, góry czy akweny wodne. W Cyberpunku 2077 większość mapy stanowi jedna wielka metropolia, w której wszystkie lokacje do zbadania są nieporównywalnie bardziej zagęszczone.
  2. W Wiedźminie 3 mapa świata była w dużej mierze płaska i oznaczało to, że rzadko zaglądało się do kilkupoziomowych lokacji. W Cyberpunku 2077 autorzy kładą ogromny nacisk na wertykalność. Do wielu budynków w mieście będzie można wejść i zbadać ich różne piętra.
  3. Wiedźmin 3 oferował lochy, które nie były ze sobą bezpośrednio połączone. W Cyberpunku 2077 pojawi się natomiast rozbudowana sieć tuneli metra przebiegających pod Night City. Z dużym prawdopodobieństwem można stwierdzić, że przeszukanie całej sieci linii metra będzie czasochłonnym zajęciem.

Ile dzielnic znajduje się w grze?

Miasto jest podzielone na 6 dystryktów: City Center, Watson, Westbrook, Heywood, Pacifica oraz Santo Domingo. Dodatkowo możesz dotrzeć do Badlandsów.

Otwarty świat od początku gry

Gra nie blokuje dostępu do świata, od początku stoi on przed tobą otworem. Musisz jednak pamiętać o tym, że w grze nie ma skalowania poziomów przeciwników. Oznacza to, że jeśli wejdziesz do wysokopoziomowej lokacji wrogowie mogą zaatakować Cię i zabić za pomocą jednego ciosu/strzału.

Czy można wchodzić do wszystkich lokacji?

Nie, nie jest możliwe zaglądanie do 100% budynków i lokacji znajdujących się w świecie gry - Cyberpunk 2077: Mapa świata Night City - wszystkie dzielnice, lista, porady - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Nie, nie jest możliwe zaglądanie do 100% budynków i lokacji znajdujących się w świecie gry. Wiele budynków ma "puste wnętrze", gdyż autorzy gry nie przewidzieli po prostu możliwości ich eksploracji. Do niektórych unikalnych lokacji wkracza się ponadto dopiero po awansowaniu do powiązanego z nimi questu.

Na brak miejsc do zbadania nie można jednak narzekać. Mapa świata po brzegi wypełniona jest zawartością i na mapie pojawia się też mnóstwo znaczników symbolizujących różnorakie aktywności.

Co wydarzy się po dotarciu do krawędzi mapy świata?

Cyberpunk 2077 niestety posiada zbliżony mechanizm do Wiedźmina 3 polegający na zawróceniu bohatera po tym jak dotrze do jednej z krawędzi mapy świata. Wyświetlona zostanie też informacja o tym, że w danym miejscu kończy się świat gry.

Jak podróżować po świecie gry?

W grze możesz poruszać się pieszo, za pomocą samochodu, motocyklu bądź szybkiej podróży, której zasady działania opisaliśmy na osobnej stronie poradnika - Cyberpunk 2077: Mapa świata Night City - wszystkie dzielnice, lista, porady - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

W grze możesz poruszać się pieszo, za pomocą samochodu, motocyklu bądź szybkiej podróży, której zasady działania opisaliśmy na osobnej stronie poradnika. Nie możesz jednak (poza misjami) używać pojazdów wodnych ani samolotów.

Transport publiczny

W Cyberpunku 2077 mamy mieć dostęp do samochodów działających jak taksówki i uber. Dzięki nim będziemy mogli szybciej przemierzać miasto.