Mapa świata Cyberpunk 2077 i podstawowe informacje Cyberpunk 2077 poradnik, solucja

Na tej stronie naszego poradnika do Cyberpunka 2077 znajdziesz mapy świata (mapa Night City, mapa kanałów pod Night City), a także wstępne informacje odnośnie mapy, sekretów i dzielnic dostępnych w grze. Nasz atlas świata będzie stale uzupełniany wraz z kolejnymi informacjami.

Mapa Night City - powierzchnia

Powyższy obrazek prezentuje wstępną wersję mapy świata gry Cyberpunk 2077 - Mapa świata Cyberpunk 2077 i podstawowe informacje - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Powyższy obrazek prezentuje wstępną wersję mapy świata gry Cyberpunk 2077. Pochodzi ona z okładki edycji deluxe albumu The World of Cyberpunk 2077, tak więc nie należy jej traktować jako finalnej wersji mapy Night City. Bardzo prawdopodobny jest przede wszystkim scenariusz, że na obrazku z okładki nie zostały uwzględnione niektóre obszary, jak chociażby północna krawędź miasta czy Pustkowia (Badlands) roztaczające się wokół Night City. Nie pokazuje ona też sieci metra (zobacz na obrazek poniżej).

Istotną informacją jest to, że Cyberpunk 2077 pozwoli na eksplorowanie wielu budynków w Night City i część z nich będzie rozbudowanymi wielopoziomowymi lokacjami. Powinno to znacząco wydłużyć czas rozgrywki i w rezultacie nie należy obawiać się tego, że szybko zbada się wszystkie lokacje dostępne w grze.

Zapraszamy do naszego artykułu Mapa Cyberpunka 2077 nie będzie wielka, ale to nic nie znaczy. Nasza analiza, w którym dokładnie przestudiowaliśmy obrazki z okładki oraz z edycji kolekcjonerskiej, m.in. pod kątem szacowanych rozmiarów mapy świata i lokacji nadających się do zbadania.

Mapa Night City - tunele metra

Powyższy obrazek prezentuje mapę tuneli metra w mieście Night City - Mapa świata Cyberpunk 2077 i podstawowe informacje - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Powyższy obrazek prezentuje mapę tuneli metra w mieście Night City. Obrazek ten pojawił się na jednym ze zwiastunów gry Cyberpunk 2077. Jak widać jest to bardzo rozbudowana sieć połączeń i możemy zakładać, że w trakcie przechodzenia gry sporo czasu spędzimy także pod ziemią odkrywając nowe pełnoprawne lokacje, kryjówki, pomieszczenia z lootem czy unikalne przejścia do obszarów znajdujących się na powierzchni.

Gdzie toczy się akcja gry?

Akcja gry toczy się w fikcyjnym mieście Night City - Mapa świata Cyberpunk 2077 i podstawowe informacje - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Akcja gry toczy się w fikcyjnym mieście Night City. To metropolia położona pomiędzy Los Angeles a San Francisco, w stanie Kalifornia.

Jak wielki jest świat gry?

Mapa świata w grze Cyberpunk 2077 będzie najprawdopodobniej mniejsza od tej z Wiedźmina 3, który oferował do zbadania obszary o łącznej wielkości około 46 kilometrów kwadratowych - Mapa świata Cyberpunk 2077 i podstawowe informacje - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Mapa świata w grze Cyberpunk 2077 będzie najprawdopodobniej mniejsza od tej z Wiedźmina 3, który oferował do zbadania obszary o łącznej wielkości około 46 kilometrów kwadratowych. Należy tu jednak zwrócić uwagę na kilka ważnych rzeczy, które czynią suche porównania mało miarodajnymi:

  1. W grze Wiedźmin 3 dużą część mapy zajmowały lasy, polany, góry czy akweny wodne. W Cyberpunku 2077 większość mapy stanowi jedna wielka metropolia, w której wszystkie lokacje do zbadania są nieporównywalnie bardziej zagęszczone.
  2. W Wiedźminie 3 mapa świata była w dużej mierze płaska i oznaczało to, że rzadko zaglądało się do kilkupoziomowych lokacji. W Cyberpunku 2077 autorzy kładą ogromny nacisk na wertykalność. Do wielu budynków w mieście będzie można wejść i zbadać ich różne piętra.
  3. Wiedźmin 3 oferował lochy, które nie były ze sobą bezpośrednio połączone. W Cyberpunku 2077 pojawi się natomiast rozbudowana sieć tuneli metra przebiegających pod Night City. Z dużym prawdopodobieństwem można stwierdzić, że przeszukanie całej sieci linii metra będzie czasochłonnym zajęciem.

Ile dzielnic znajduje się w grze?

Miasto będzie podzielone na 6 dystryktów: City Center, Watson, Westbrook, Heywood, Pacifica oraz Santo Domingo - Mapa świata Cyberpunk 2077 i podstawowe informacje - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Miasto będzie podzielone na 6 dystryktów: City Center, Watson, Westbrook, Heywood, Pacifica oraz Santo Domingo. Dodatkowo możesz dotrzeć do Badlandsów.

Otwarty świat od początku gry

Gra nie blokuje dostępu do świata, od początku stoi on przed tobą otworem. Musisz jednak pamiętać o tym, że w grze nie ma skalowania poziomów przeciwników. Oznacza to, że jeśli wejdziesz do wysokopoziomowej lokacji wrogowie mogą zaatakować Cię i zabić za pomocą jednego ciosu/strzału.

Czy można wchodzić do wszystkich lokacji?

Nie, w grze znajdą się lokacje, które będą domyślnie niedostępne. Zbadanie ich stanie się możliwe np. dopiero po przystąpieniu do jakiejś linii fabularnej czy po ukończeniu jakiegoś konkretnego zadania.

Co wydarzy się po dotarciu do krawędzi mapy świata?

Cyberpunk 2077 będzie niestety posiadał zbliżony mechanizm do Wiedźmina 3 polegający na zawróceniu bohatera po tym jak dotrze do jednej z krawędzi mapy świata. Wyświetlona zostanie też informacja o tym, że w danym miejscu kończy się świat gry.

Jak podróżować po świecie gry?

W grze możesz poruszać się pieszo, za pomocą samochodu, motocyklu bądź szybkiej podróży - Mapa świata Cyberpunk 2077 i podstawowe informacje - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

W grze możesz poruszać się pieszo, za pomocą samochodu, motocyklu bądź szybkiej podróży. Nie możesz jednak (poza misjami) używać pojazdów wodnych ani samolotów.

Transport publiczny

W Cyberpunku 2077 mamy mieć dostęp do samochodów działających jak taksówki i uber. Dzięki nim będziemy mogli szybciej przemierzać miasto.