Cyberpunk 2077: Ekwipunek Cyberpunk 2077 poradnik, solucja

Podróżując po świecie gry Cyberpunk 2077 możesz natrafić na różnorodne przedmioty, które z chęcią schowasz do swojego wyposażenia. Na tej stronie poradnika opisaliśmy system ekwipunku oraz to co możesz do niego schować.

Najważniejsze informacje na temat ekwipunku

Ekwipunek ma swoją osobną zakładkę w menu pauzy - Cyberpunk 2077: Ekwipunek - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Ekwipunek ma swoją osobną zakładkę w menu pauzy. Możesz dzięki temu łatwo dokonywać najistotniejszych zmian oraz przeglądać rzeczy, które udało ci się zebrać. Główne obszary menu ekwipunku to:

  1. Broń - Możesz mieć maksymalnie 3 bronie ustawione w stanie gotowości, tzn. takie, które łatwo można wybrać z inwentarza (bez ponownego otwierania go) i od razu zacząć ich używać. Dobrze jest umieszczać w dostępnych slotach różne rodzaje broni korzystające z różnych odmian amunicji. Zapewni cię to wszechstronność i pozwoli szybciej zareagować na zmiany w trakcie staczania walk.
  2. Głowa / Klatka piersiowa / nogi - Możesz umieszczać w tych slotach stroje / elementy pancerza. Podobnie jak w innych grach RPG każdy przedmiot opisany jest różnorakimi statystykami i oprócz zwiększenia siły pancerza V możesz też wpłynąć na inne parametry bohatera.
  3. Specjalne - Są to "pełne" stroje, które możesz zdobywać dzięki postępom w grze (np. garnitur dla V). Mają one charakter kosmetyczny.
  4. Szybki dostęp - To bardzo ważna sekcja. Możesz ustawić 2 przedmioty szybkiego dostępu, tzn. aktywowane pojedynczym wciśnięciem klawisza/przycisku. Na użycie mogą czekać granat oraz przedmiot używany do leczenia bohatera (np. dopalacz zdrowia).
  5. Plecak - Są w nim umieszczane wszystkie pozostałe przedmioty, które zbiera się w trakcie rozgrywki. Zostały one podzielone na kilka zakładek (np. bronie, pancerze, rupiecie), dzięki czemu możesz szybko przejść do interesującej cię kategorii przedmiotów.
  6. Cyberware - Możesz podejrzeć aktualnie używane wszczepy.
  7. Cyberdeck - Możesz podejrzeć aktualnie używany system operacyjny.
  8. Statystyki - Możesz podejrzeć 3 najważniejsze statystyki V (zdrowie, pancerz, wytrzymałość) oraz otworzyć okno z większą liczbą statystyk.

Inwentarz - czy ma ograniczoną pojemność?

Tak, miejsce w ekwipunku twojego bohatera jest ograniczone, przy czym nie dotyczy do maksymalnej liczby przenoszonych rzeczy, a limitu udźwigu - Cyberpunk 2077: Ekwipunek - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Tak, miejsce w ekwipunku twojego bohatera jest ograniczone, przy czym nie dotyczy do maksymalnej liczby przenoszonych rzeczy, a limitu udźwigu. Waga przedmiotów z inwentarza nie może przekroczyć maksymalnego udźwigu V.

Informację o wadze każdego przedmiotu możesz odczytać w jego opisie. Najwięcej ważą duże bronie oraz elementy pancerza umieszczane na klatce piersiowej. W grze są też rzeczy, które nic nie ważą, tzn. których waga wynosi 0. Najlepiej jest ich jak najwięcej zbierać, bo nie będziesz musiał później zastanawiać się co z nimi robić.

W grze są techniki zwiększania limitu udźwigu - na stałe lub tymczasowo. Są też różne sposoby pozbywania się niepotrzebnych chwilowo rzeczy. Możesz je np. sprzedawać, rozmontowywać celem pozyskiwania materiałów do craftingu czy odkładać w skrytce w apartamencie V. Wszystkie te techniki dokładnie opisaliśmy na stronie Limit udźwigu - jak zwiększać?.

Szybkie wybieranie rzeczy z inwentarza

W Cyberpunk 2077 dostępne jest menu szybkiego wybierania przedmiotów z inwentarza, przy czym dotyczy ono - Cyberpunk 2077: Ekwipunek - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

W Cyberpunk 2077 dostępne jest menu szybkiego wybierania przedmiotów z inwentarza, przy czym dotyczy ono:

  1. Maksymalnie trzech broni z aktywnych slotów.
  2. Opcji walki wręcz lub skorzystania z ofensywnych wszczepów (np. ostrz modliszkowych albo pieści Goryla).
  3. Przedmiotów jednorazowego użytku - granatu i lekarstwa.

Możesz też płynnie przełączać się na kolejne bronie oraz korzystać ze skrotów do aktywacji gadżetów. Korzystaj po prostu z tej metody, która najbardziej ci odpowiada.

Kategorie jakości i poziom przedmiotów

W grze jest pięć głównych kategorii kolorystycznych przedmiotów - Cyberpunk 2077: Ekwipunek - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

W grze jest pięć głównych kategorii kolorystycznych przedmiotów:

  1. Przedmioty powszechne (Common) - białe.
  2. Przedmioty niezwykłe (Uncommon) - zielone.
  3. Przedmioty rzadkie (Rare) - niebieskie.
  4. Przedmioty bardzo rzadkie (Epic) - fioletowe.
  5. Przedmioty legendarne (Legendary) - pomarańczowe.

Im rzadsza kategoria przedmiotu, tym ciekawszymi statystykami może on zostać opisany i tym więcej slotów na ulepszenia i modyfikacje może mieć dostępnych.

Ważną informacja jest to, że nowo odnajdywane przedmioty skalują się do poziomu gracza, tzn. będą znajdowały się na zbliżonym poziomie do V i oferowały powiązane z tym poziomem statystyki. Efektem takiego stanu rzeczy jest to, że broń i pancerze musisz sukcesywnie ulepszać lub wymieniać na lepsze rzeczy. Pominięcie tego kroku sprawi, że twoje bronie będą coraz mniej skuteczne w starciach z przeciwnikami z wyższych poziomów, a twoje pancerze będą oferowały coraz słabszą obronę.

Cyberpunk 2077 pozwala też odnajdywać ikoniczne przedmioty - Cyberpunk 2077: Ekwipunek - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Cyberpunk 2077 pozwala też odnajdywać ikoniczne przedmioty. Są to unikalne przedmioty, które zawsze są w tych questach oraz samych miejscach w świecie gry. Mogą one mieć unikalne cechy, ale jeszcze ważniejsze to, że otrzymasz zawsze schematy do ulepszania ikonicznych przedmiotów do wyższych poziomów jakości. Może to sprawić, że posłużą ci znacznie dłużej i nie stracą na znaczeniu jeśli awansujesz zbyt wiele razy na kolejne poziomy doświadczenia.

Czy loot w grze jest losowany?

Tak i nie. Oto wyjaśnienie tej kwestii:

  1. Niektóre przedmioty zawsze są nagrodami lub lootem otrzymywanym za pokonywanie przeciwników. Mogą natomiast różnić się ich statystyki oraz poziom jakości i jest to uzależnione od aktualnego poziomu doświadczenia V. Im wyższy poziom zdołałeś osiągnąć, tym więcej rzadkich, bardzo rzadkich i legendarnych przedmiotów będziesz zdobywał.
  2. Przedmioty ikoniczne są w odgórnie narzuconych przez autorów miejscach. Także i w tym przypadku ich statystyki mogą być dopasowane do aktualnego poziomu V.
  3. Zwykły loot może zmieniać się w trakcie wielokrotnego przechodzenia tej samej misji.