Cyberpunk 2077: Handlarze Cyberpunk 2077 poradnik, solucja

Na tej stronie poradnika do gry Cyberpunk 2077 znajdziesz najważniejsze informacje na temat handlarzy. Dowiesz się jakie są główne rodzaje sklepów w grze, jak wygląda temat sprzedawania i kupowania towarów oraz jak kupować czerwone przedmioty z ofert sprzedawców.

Handlarze w Night City - najważniejsze informacje

Sklepy w grze Cyberpunk 2077 oznaczane są na mapie białymi ikonami - Cyberpunk 2077: Handlarze - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Sklepy w grze Cyberpunk 2077 oznaczane są na mapie białymi ikonami. Kształt ikony oznacza z jakiego rodzaju sklepem ma się do czynienia. Główne rodzaje sklepów to:

  1. Ubrania - W sklepach tych możesz kupować elementy ubioru / pancerza V, jak również modyfikacje ubrań (do umieszczania w slotach przedmiotów).
  2. Ripperdoc - To najważniejsza odmiana handlarzy. U ripperdoca możesz przede wszystkim kupować i instalować wszczepy, które mogą uczynić V znacznie silniejszym oraz odblokować nowe cechy i ataki postaci. Dodatkowo w oddzielnej zakładce handlu oferowane są m.in. modyfikacje wszczepów.
  3. Netrunner - To istotna kategoria jeśli V specjalizuje się w hakowaniu. Od netrunnerów możesz przede wszystkim kupować różne odmiany hacków, które następnie można używać do hakowania wrogów i urządzeń. Możesz też kupować schematy hacków i komponenty do ich tworzenia.
  4. Sklep z bronią - To kolejny ważny typ handlarzy. U sprzedawców tych oprócz kupowania broni możesz też nabywać m.in. modyfikacje broni (dla tych ich odmian, które posiadają wolne sloty), dodatki do montowania na broniach (celowniki, lufy w różnych wersjach) oraz schematy i amunicję do broni.
  5. Sprzedawca broni białej - Ta kategoria handlarzy specjalizuje się w oferowaniu broni obuchowych oraz ostrzy - są to dwa główne rodzaje broni białej w grze.
  6. Apteka - Odwiedzając aptekę możesz przede wszystkim kupować przedmioty jednorazowego użytku do leczenia lub wzmacniania V, np. dopalacze zdrowia i wytrzymałości. W ofercie aptek możesz też znajdować się m.in. schematy craftingowe.
  7. Gastronomia - Jest to mniej istotna odmiana handlarzy. Poleganie na żywności może być alternatywnym sposobem leczenia V lub nakładania na bohatera dodatnich statusów.
  8. Bar - Także i ta kategoria nie jest zbyt ważna. Alkohole w grze oprócz możliwości upicia się oferują różnorakie tymczasowe zmiany w statystykach.
  9. Sklep z rupieciami - W ofercie tych sklepów możesz odnajdywać różne przedmioty klasyfikowane jako rupiecie / złom, m.in. winyle czy gitary.
  10. Sex shop - Możesz je odnajdywać w tych lokacjach, w których pracują seksworkerzy (prostytutki). Oferują one różnorakie erotyczne gadżety, aczkolwiek przedmioty te nie mają żadnego "praktycznego" zastosowania.

Gra na bieżąco dodaje do mapy nowe ikony handlarzy i sklepów podczas podróżowania po Night City i pustkowiach. Nie przejmuj się tym, że początkowo w niektórych dzielnicach miasta nie ma żadnych ikon handlarzy. Docelowo na mapie znajdziesz wiele sklepów tego samego typu w różnych częściach Night City. Nie będziesz musiał daleko podróżować chcąc np. odwiedzić sklep z bronią czy ripperdoca.

1 - Cyberpunk 2077: Handlarze - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry
  1. Ceny tych samych towarów nie są takie same u wszystkich handlarzy. Na cenę towaru mogą wpływać poziom jakości przedmiotu (np. niepospolity czy rzadki), nastawienie handlarza do V czy aktualny poziom reputacji bohatera. Podnoszenie reputacji V oprócz odblokowywania zupełnie nowych przedmiotów do zakupu może też doprowadzać do obniżania cen towarów, które były już wcześniej dostępne. Jeśli nie masz pewności czy nie przepłacasz za dany towar (np. za wszczep kupowany u ripperdoca) to sprawdź ofertę innych handlarzy z tej samej kategorii.
  2. Niektórym handlarzom ze świata gry można pomóc lub przypodobać się zaliczając powiązane z nimi questy lub wydarzenia. Możesz zostać nagrodzony np. stałym obniżeniem cen u danego handlarza.
  3. U ripperdoca Viktora początkowo nie możesz kupować kolejnych wszczepów. Dzieje się tak dlatego, że V musi najpierw spłacić dług w wysokości 21000 kredytów z początku gry (powyższy obrazek). Jeśli nie chcesz na wczesnym stadium kampanii wydawać tak ogromnych pieniędzy, to odwiedź po prostu innych Ripperdoców z okolicy i u nich zamów instalację nowych wszczepów.
  4. Oferta handlarzy skaluje się do aktualnego poziomu doświadczenia V. Ten sam typ przedmiotu może mieć inne statystyki i/lub inną jakość jeśli odwiedzisz handlarza grając postacią np. na 2 i na 20 poziomie doświadczenia.
  5. Asortyment sprzedawców może się zmieniać, przy czym dotyczy to wyłącznie rzadszych odmian przedmiotów z ich oferty. Podstawowe towary (amunicja, lekarstwa itp.) są zawsze dostępne. Do podmiany oferty dochodzi domyślnie co dwie doby. Nie otrzymasz niestety żadnego komunikatu, że taka podmiana nastąpiła.
  6. Handlarzom możesz sprzedawać wszystkie posiadane w danym momencie rzeczy. Nie musisz np. udawać się do handlarza bronią po to żeby pozbyć się posiadanych pukawek. Może to być równie dobrze inny rodzaj sprzedawcy. Kupując atut Szalona nauka (Crazy Science) z drzewka umiejętności wytwarzanie możesz zagwarantować sobie lepsze ceny za sprzedawane handlarzom rzeczy, ale tylko za te, które stworzyłeś własnoręcznie w oparciu o crafting.

Czerwony kolor podczas kupowania u handlarzy - co oznacza?

Jeśli zdecydujesz się na wydawanie euro-dolarów u handlarzy, to możesz zauważyć, że niektóre przedmioty z oferty oznaczone są na czerwono - Cyberpunk 2077: Handlarze - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Jeśli zdecydujesz się na wydawanie euro-dolarów u handlarzy, to możesz zauważyć, że niektóre przedmioty z oferty oznaczone są na czerwono. Jest to ostrzeżenie, że danego przedmiotu nie możesz użyć lub zakupić. Są trzy główne rodzaje ostrzezeń:

  1. Przedmiot kosztuje więcej euro-dolarów, niż V posiada w danym momencie. Musisz powrócić do handlarza z większą ilością euro-kredytów lub spróbować sprzedać jakieś niepotrzebne rzeczy z inwentarza (jeśli brakuje ci niewiele kredytów).
  2. Przedmiot wymaga V na wyższym poziomie doświadczenia od aktualnego. Taką rzecz możesz mimo wszystko zakupić, ale nie możesz od razu zacząć z niej korzystać.
  3. Przedmiot jest sprzedawany tylko dla postaci o wymaganym poziomie reputacji. Musisz gromadzić punkty doświadczenia dla reputacji i awansować ją na kolejne poziomy.