Cyberpunk 2077: Ilość pamięci RAM cyberdecku - jak zwiększyć? Cyberpunk 2077 poradnik, solucja

Ta strona poradnika do gry Cyberpunk 2077 zawiera wskazówki jak zwiększyć ilość pamięci RAM wykorzystywanej przez cyberdeck. Pamięć jest niezbędna na potrzeby aktywowania hacków i są różne sposoby na to żeby tymczasowo lub permanentnie zwiększyć jej zapas.

Dla przypomnienia Cyberdeck to inaczej system operacyjny i z wyglądu przypomina on pendrivea - Cyberpunk 2077: Ilość pamięci RAM cyberdecku - jak zwiększyć? - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Dla przypomnienia Cyberdeck to inaczej system operacyjny i z wyglądu przypomina on pendrive'a. Twoja postać w danym momencie może używać tylko jednego cyberdecka. Każdy cyberdeck posiada określoną ilość pamięci RAM, która może być używana do aktywowania hacków, czyli po prostu do hakowania urządzeń i przeciwników korzystających ze wszczepów. Pierwszy cyberdeck jaki zdobędziesz w trakcie przechodzenia gry posiada niestety zaledwie 2 jednostki RAM i wystarczy to jedynie do najbardziej prymiwytnych hacków.

Brak wymaganej ilości RAM może uniemożliwiać aktywowanie bardziej zaawansowanych hacków (przykład tego typu komunikatu na obrazku) - Cyberpunk 2077: Ilość pamięci RAM cyberdecku - jak zwiększyć? - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Brak wymaganej ilości RAM może uniemożliwiać aktywowanie bardziej zaawansowanych hacków (przykład tego typu komunikatu na obrazku). Pewnym pocieszeniem jest natomiast to, że pamięć zużywana do wykonywania czynności hakerskich dość szybko samoczynnie odnawia się. Możesz dzięki temu w miarę szybko przystąpić do kolejnych hakowań.

Niektóre wszczepy czy perki mogą jeszcze bardziej usprawnić odnawianie się RAM-u i pozwalać ci jeszcze częściej hakować.

Najbardziej oczywistym rozwiązaniem opisywanego problemu jest zakup cyberdecku z większą ilością pamięci RAM - Cyberpunk 2077: Ilość pamięci RAM cyberdecku - jak zwiększyć? - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Najbardziej oczywistym rozwiązaniem opisywanego problemu jest zakup cyberdecku z większą ilością pamięci RAM. Możesz w tym celu odwiedzić ripperdoca. Należy tu jednak zwrócić uwagę na dwie rzeczy:

  1. Lepsze cyberdecki mogą stać się dostępne do zakupu dopiero po zwiększeniu reputacji do określonego poziomu (11 reputacji w przykładzie z obrazka).
  2. Każdy cyberdeck oprócz ilości pamięci RAM opisany jest też innymi statystykami. Zwróć uwagę m.in. na liczbę slotów na hacki oraz na to czy pasywne bonusy są przydatne (np. premia do obrażeń w przykładowym cyberdecku z obrazka). Nie kupuj automatycznie tych cyberdecków, które mają najwięcej RAM-u, tylko zapoznaj się dokładnie z opisem każdego z nich.
Zwiększanie inteligencji bohatera (to jeden z głównych atrybutów, którymi opisany jest bohater) może trwale zwiększać ilość RAM-u - Cyberpunk 2077: Ilość pamięci RAM cyberdecku - jak zwiększyć? - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Zwiększanie inteligencji bohatera (to jeden z głównych atrybutów, którymi opisany jest bohater) może trwale zwiększać ilość RAM-u. Przyrost to 4% na każdy wydany punkt. Jeżeli zdołasz rozwinąć inteligencję do maksymalnego poziomu 20 punktów to możesz zyskać aż 7 jednostek RAM.

Kolejna metoda to rozwijanie umiejętności Hakowanie bojowe (dzięki wykonywaniu czynności związanych z hakowaniem) - Cyberpunk 2077: Ilość pamięci RAM cyberdecku - jak zwiększyć? - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Kolejna metoda to rozwijanie umiejętności Hakowanie bojowe (dzięki wykonywaniu czynności związanych z hakowaniem). Na "prezenty" powiązane ze zwiększeniem ilości RAM możesz liczyć awansując Hakowanie bojowe kolejno na 5, 10 i maksymalny 20 poziom. Każdy z tych trzech awansów permanentnie zwiększy RAM o 1.

Bardzo zbliżona metoda do opisanej powyżej to rozwijanie umiejętności Naruszenie protokołu (dzięki zaliczaniu mini-gier hakerskich). W tym przypadku RAM może się na stałe zwiększyć o 1 w momencie awansowania Naruszenia protokołu do 8 oraz do 13 poziomu.

Możesz również tymczasowo zwiększać ilość dostępnej pamięci RAM i staje się to możliwe dzięki korzystaniu z odpowiednich przedmiotów jednorazowego użytku - Cyberpunk 2077: Ilość pamięci RAM cyberdecku - jak zwiększyć? - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Możesz również tymczasowo zwiększać ilość dostępnej pamięci RAM i staje się to możliwe dzięki korzystaniu z odpowiednich przedmiotów jednorazowego użytku. Przykładowy tego typu specyfik to RAM Jolt z powyższego obrazka - zwiększa on ilość RAM-u o 2 i stan ten utrzymuje się przez 30 minut. Dobry pomysł to skorzystanie z takiego wspomagacza na początku misji lub przed eksploracją większej lokacji z przeciwnikami.

Gra umożliwia również zmniejszanie wymagań hacków co do ilości pamięci RAM - Cyberpunk 2077: Ilość pamięci RAM cyberdecku - jak zwiększyć? - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Gra umożliwia również zmniejszanie wymagań hacków co do ilości pamięci RAM. Oto przykładowe sposoby jak to osiągnąć:

1) Możesz korzystać z hacka o nazwie Naruszenie protokołu (Breach Protocol). Wiąże się to z koniecznością zaliczenia mini-gry hakerskiej, którą opisaliśmy na jednej z osobnych stron poradnika. Kolejne hacki wymierzone w to samo urządzenie / tę samą postać mogą stać się tańsze.

2) Możesz odblokowywać atuty z kategorii Naruszenie protokołu (Breach Protocol) i Hakowanie bojowe (Quickhacking) powiązane z obniżaniem wymagań co do ilości pamięci RAM - Cyberpunk 2077: Ilość pamięci RAM cyberdecku - jak zwiększyć? - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

2) Możesz odblokowywać atuty z kategorii Naruszenie protokołu (Breach Protocol) i Hakowanie bojowe (Quickhacking) powiązane z obniżaniem wymagań co do ilości pamięci RAM.