Cyberpunk 2077: Rozwój postaci - jak przebiega? Cyberpunk 2077 poradnik, solucja

Rozwój postaci w pigułce

Na tej stronie poradnika do gry Cyberpunk 2077 znajdziesz ogólne informacje na jakich zasadach przebiega rozwój sterowanej postaci. Dowiesz się jakie cechy i statystyki V można rozwijać i z czym się to wiąże.

Więcej porad i wskazówek możesz znaleźć na osobnych stronach Rozwój postaci oraz Umiejętności i wszczepy z naszego przewodnika po grze. Poniższe zestawienie potraktuj bardziej jako przedstawienie tego tematu w pigułce.

Klasa postaci - czy należy ją wybrać?

W Cyberpunk 2077 nie ma klasycznego podziału na klasy postaci - Cyberpunk 2077: Rozwój postaci - jak przebiega? - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

W Cyberpunk 2077 nie ma klasycznego podziału na klasy postaci. W kreatorze postaci rozdysponowuje się jedynie początkowe punkty atrybutów.

Założeniem autorów jest umożliwienie graczowi pełnej swobody wyboru i kreowania stylu gry. Możesz budować swoją postać pod kątem upatrzonego stylu rozgrywki, eksperymentować z łączeniem umiejętności, atutów i wszczepów z różnych dziedzin, bądź też stawiać na jak największą wszechstronność V.

Atrybuty

W grze jest 5 głównych atrybutów / statystyk bohatera - Budowa ciała, Refleks, Zdolności techniczne, Opanowanie oraz Inteligencja - Cyberpunk 2077: Rozwój postaci - jak przebiega? - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

W grze jest 5 głównych atrybutów / statystyk bohatera - Budowa ciała, Refleks, Zdolności techniczne, Opanowanie oraz Inteligencja. Początkowe wartości atrybutów ustala się w momencie rozpoczynania gry. Dodatkowo wraz z każdym awansem na wyższy poziom doświadczenia otrzymuje się 1 punkt atrybutów, który można wydać na zwiększenie dowolnego z nich.

Rozwijanie atrybutów wiąże się przede wszystkim z pasywnymi bonusami do statystyk. Przykładowo rozwijanie Budowy ciała wydłuża paski zdrowia i wytrzymałości, oraz zwiększa zadawane obrażenia w walce wręcz. Możliwe staje się również odblokowywanie coraz większej liczby atutów powiązanych z danym atrybutem.

Umiejętności i atuty (perki)

Z każdym z głównych atrybutów powiązane są 2 lub 3 unikalne drzewka umiejętności - Cyberpunk 2077: Rozwój postaci - jak przebiega? - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Z każdym z głównych atrybutów powiązane są 2 lub 3 unikalne drzewka umiejętności. Dla przykładu dla atrybutu Refleks są to drzewka Broń krótka, Broń biała i Karabiny. Umiejętności zwiększa się poprzez wykonywanie związanych z nimi czynności. Przykładowo chcąc zwiększyć umiejętność Broń biała musisz atakować wrogów z użyciem broni tego typu. Każdy awans umiejętności to jakaś nagroda, np. premia do statystyk albo darmowy punkt atutów.

W grze jest mnóstwo atutów (perków) do odblokowania - po około 20 unikalnych (nie licząc ulepszeń) na każde drzewko umiejętności - Cyberpunk 2077: Rozwój postaci - jak przebiega? - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

W grze jest mnóstwo atutów (perków) do odblokowania - po około 20 unikalnych (nie licząc ulepszeń) na każde drzewko umiejętności. Mogą one być pasywne lub aktywne (np. odblokowanie nowego rodzaju ręcznie aktywowanego ataku). Dodatkowo niektóre atuty mogą być ulepszane po to żeby wzmocniło się ich działanie. Nie możesz od razu kupować bardziej zaawansowanych atutów, gdyż wymagane jest wcześniejsze dostateczne rozwinięcie "nadrzędnego" atrybutu.

Punkty doświadczenia i punkty reputacji

W Cyberpunk 2077 oddzielnie zdobywa się punkty doświadczenia i punkty reputacji, przy czym mogą one być przyznawane (w różnych ilościach) za wykonywanie tych samych czynności - Cyberpunk 2077: Rozwój postaci - jak przebiega? - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

W Cyberpunk 2077 oddzielnie zdobywa się punkty doświadczenia i punkty reputacji, przy czym mogą one być przyznawane (w różnych ilościach) za wykonywanie tych samych czynności. Punkty doświadczenia potrzebne są do awansowania postaci na wyższe poziomy. Po zebraniu wymaganej ilości xp otrzymasz informację o awansie.

Reputacja to inaczej dodatnia karma - jest ona przyznawana za szeroko pojęte pomaganie mieszkańcom Night City i podejmowanie starań o zmniejszanie przestępczości w mieście - Cyberpunk 2077: Rozwój postaci - jak przebiega? - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Reputacja to inaczej dodatnia karma - jest ona przyznawana za szeroko pojęte pomaganie mieszkańcom Night City i podejmowanie starań o zmniejszanie przestępczości w mieście. Punkty reputacji można więc otrzymywać m.in. za zaliczanie questów, rozprawianie się ze zbirami czy reagowanie na prośby o pomoc ze strony policyjnych służb. Zwiększanie reputacji odblokowuje nowe poboczne zlecenia. Można też liczyć na inne profity, np. odblokowanie nowego sprzętu do zakupu u handlarzy.

Wszczepy

Wszczepy to inaczej cyberulepszenia - sterowana postać może stać się silniejsza oraz zyskać różnorakie nowe cechy - mogą one przykładowo umożliwiać korzystanie z unikalnych odmian broni palnej, wyposażenie V w zaawansowane ostrza do walki w zwarciu, skanowanie przeciwników czy wykonywanie dalekich s - Cyberpunk 2077: Rozwój postaci - jak przebiega? - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Wszczepy to inaczej cyberulepszenia - sterowana postać może stać się silniejsza oraz zyskać różnorakie nowe cechy - mogą one przykładowo umożliwiać korzystanie z unikalnych odmian broni palnej, wyposażenie V w zaawansowane ostrza do walki w zwarciu, skanowanie przeciwników czy wykonywanie dalekich skoków.

Wszczepy instaluje się odwiedzając ripperdoców. Za każdzy wszczep (nie licząc tych będących nagrodami za zaliczanie questów) trzeba zakupić i niekiedy jest to możliwe dopiero po osiągnięciu określonego poziomu reputacji. Wszczepy można dalej ulepszać dzięki kupowanym lub odnajdywanym w świecie gry modyfikatorom. Mody mogą ulepszać działanie wszczepu lub je rozszerzać, np. pozwalać na dodatkowe podpalanie atakowanych przeciwników.