Cyberpunk 2077: Wybór pochodzenia postaci - jak wpływa na grę? Cyberpunk 2077 poradnik, solucja

Twórcy Cyberpunka 2077 przygotowali dla graczy rzadko spotykaną opcję. Tworząc swojego bohatera musisz wybrać jego pochodzenie - przeszłość. Na tej stronie poradnika wyjaśniamy jakie znaczenie ma wybór pochodzenia i co zmienia w grze.

Przeszłość postaci / warianty pochodzenia - jakie są dostępne?

W momencie rozpoczynania nowej gry musisz wybrać przeszłość twojej postaci, tzn - Cyberpunk 2077: Wybór pochodzenia postaci - jak wpływa na grę? - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

W momencie rozpoczynania nowej gry musisz wybrać przeszłość twojej postaci, tzn. wybrać jeden z trzech wariantów pochodzenia (Lifepath):

  1. Nomada (Nomad) - Wariant ten zakłada, że V spędził przeszłość jako "wolny człowiek" przemierzając pustkowia wraz z klanem nomadów i próbując przeżyć dzięki przeszukiwaniu złomowisk czy napadaniu na składy paliwa. Akcja gry rozpocznie się niedługo po opuszczeniu klanu nomadów.
  2. Punk (Streetkid) - Wariant ten zakłada, że V wychował się na ulicach miasta, mając do czynienia m.in. z fikserami oraz członkami lokalnych gangów. Akcja gry rozpocznie się niedługo po powrocie V w rodzinne strony z Atlanty.
  3. Korp (Corporate) - Wariant ten zakłada, że V miał styczność z korporacjami Night City i że doskonale zna ich bezlitosne działania w staraniach o zwiększanie swoich wpływów. Akcja gry rozpocznie się niedługo po tym jak V otrzyma ważne zlecenie od przełożonego korporacji, w której pracuje.

Wybór pochodzenia jest wyborem ostatecznym, gdyż dotyczy on tego gdzie V dorastał i czym zajmował się przed wydarzeniami przedstawionymi w grze. Ogólnie chodzi tu o wszystkie rzeczy poprzedzające fabułę gry. Przeszłość V może mieć wpływ na jego zachowania w określonych sytuacjach oraz na jego relacje z różnymi postaciami i ugrupowaniami.

Początek gry - czym się różni?

Dla każdej ze ścieżek pochodzenia / przeszłości bohatera przygotowano osobny quest prologu - Cyberpunk 2077: Wybór pochodzenia postaci - jak wpływa na grę? - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Dla każdej ze ścieżek pochodzenia / przeszłości bohatera przygotowano osobny quest prologu. Jest to misja wprowadzająca do gry, która rozgrywa się na kilka miesięcy przed wydarzeniami z głównej części kampanii i której ukończenie powinno ci zająć około 15 minut.

W trakcie rozgrywania prologu nie czekają cię żadne ważne wybory, które mogłbyby wpłynąć na przebieg rozgrywki już po awansowaniu do pierwszego aktu gry - Cyberpunk 2077: Wybór pochodzenia postaci - jak wpływa na grę? - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

W trakcie rozgrywania prologu nie czekają cię żadne ważne wybory, które mogłbyby wpłynąć na przebieg rozgrywki już po awansowaniu do pierwszego aktu gry. Questy prologów dla wszystkich trzech wariantów pochodzenia V opisaliśmy na kolejnych stronach solucji. Dopiero po zaliczeniu prologu dla wybranej przeszłości bohatera przystąpisz do zawartości wspólnej dla wszystkich trzech pochodzeń. Gra wyświetli krótki film z podsumowania tego co V porabiał/porabiała w przerwie pomiędzy prologiem i właściwą częścią kampanii.

W zależności od wybranej przeszłości bohatera rozpoczniesz w innej części mapy świata:

  1. Nomada rozpoczyna na Badlandach, czyli pustkowiach otaczających Night City. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że zdecydowanie się na inną przeszłość niż Nomada nie zablokuje ci dostępu do Badlandów. Będą one też docelowo dostępne dla dwóch pozostałych wariantów pochodzenia.
  2. Punk rozpoczyna w barze w dzielnicy The Glen w Heywood.
  3. Korp rozpoczyna w wieżowcu Arasaka Tower w dzielnicy Corpo Plaza w City Center. W trakcie rozgrywania misji prologu zaliczysz dodatkowo przelot do The Lizzie's Bar.

Przeszłość bohatera - czy wpływa na misje?

Tak, w trakcie zaliczania questów pojawiają się specjalne opcje dialogowe powiązane z pochodzeniem / przeszłością V - w przykładzie z powyższego obrazka jest to unikalna odpowiedź dla Nomada - Cyberpunk 2077: Wybór pochodzenia postaci - jak wpływa na grę? - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Tak, w trakcie zaliczania questów pojawiają się specjalne opcje dialogowe powiązane z pochodzeniem / przeszłością V - w przykładzie z powyższego obrazka jest to unikalna odpowiedź dla Nomada.

Unikalne warianty dialogowe dla danej przeszłości V mogą pojawiać się oznaczone:

  1. Żółtym kolorem - Są to ważne wypowiedzi i skorzystanie w tym przypadku z wariantu dialogowego dla danego pochodzenia V może mieć wpływ np. na dalszy przebieg questu czy na nastawienie NPC-a do protagonisty.
  2. Niebieskim kolorem - Są to dodatkowe opcje dialogowe, które nie mają znaczenia w kontekście dalszego przebiegu gry. Wybieranie wariantów dialogowych dotyczących pochodzenia V może natomiast prowadzić do ciekawej wymiany zdań czy pogłębiać twoją wiedzę np. na temat rozmówcy czy frakcji ze świata gry.

Czy wybór pochodzenia może coś zablokować?

Teoretycznie tak - z różnymi pochodzeniami powiązane są drobne poboczne misje. Nie mają one wpływu na przebieg głównej fabuły, aczkolwiek mimo wszystko są niedostępne dla postaci o wybranym innym pochodzeniu.

  1. Tylko V o przeszłości punka może rozegrać poboczny quest Na skróty.
  2. Tylko V o pochodzeniu korporacyjnym może rozegrać poboczny quest Kolega po fachu.
  3. Tylko V o pochodzeniu nomada może rozegrać poboczny quest Wyboista droga.

Pochodzenie V może ponadto doprowadzić do pozyskania dodatkowych informacji czy poprowadzenia questu w nieco inny sposób.