Cyberpunk 2077: Trofea - lista osiągnięć Cyberpunk 2077 poradnik, solucja

Poradnik trofeowy do Cyberpunk 2077 pomoże wam zdobyć wszystkie trofea i osiągnięcia w tej grze. Poniżej zamieścimy listę możliwych do odblokowania trofeów wraz z komentarzem i poradami, które umożliwią odblokowanie pucharów. Przedstawiliśmy również poziom trudności zdobywania trofeów, a w przypadku najtrudniejszych z nich przygotowaliśmy wysokiej wysokiej obrazki i duże opisy z podpowiedziami.

Najważniejsze informacje o trofeach gry Cyberpunk 2077

  1. W grze Cyberpunk 2077 do zdobycia jest 45 trofeów - 1 platynowe trofeum (tylko na PlayStation 4 / PlayStation 5), 1 złote trofeum, 17 srebrnych i 26 brązowych. Nie jest wykluczone, że kolejne trofea zostaną dodane po premierze gry, np. w związku z planowanymi dużymi dodatkami fabularnymi.
  2. Zdobywanie trofeów i osiągnięć jest możliwe na konsolach PS4, PS5, Xbox One, Xbx Series S oraz Xbox Series X. W przypadku wersji PC pozwolą na to kopie zakupione w sklepach Steam oraz GOG. Opcję tę powinien zaoferować również Epic Games Store, w którym w 2020 roku zadebiutowało wsparcie dla systemu osiągnięć.
  3. Wszystkie trofea zdobywa się w trybie dla pojedynczego gracza. W momencie premiery gry Cyberpunk 2077 nie posiadała ona żadnego trybu multiplayer.
  4. Trofea możesz odblokowywać grając na dowolnym poziomie trudności, także najniższym, który może przyśpieszyć twoje postępy. Nie ma żadnych trofeów za wysokie poziomy trudności, poziom hardcore itp.
  5. Sporo trofeów dotyczy zaliczania questów głównej fabuły, przy czym mało z nich potencjalnie wzajemnie wyklucza się. Takim wyjątkiem mogą być osiągnięcia dotyczące odblokowania różnych zakończeń gry.
  6. Platyna wymusza zaliczenie wszystkich pobocznych zleceń i policyjnych interwencji. Zazwyczaj nie są to długie questy i aktywności, aczkolwiek w każdej z dzielnic miasta do zaliczenia jest ich kilkadziesiąt.
  7. Kilka trofeów powiązanych jest ze wszczepami i trzeba w rezultacie zaopatrzyć się w powiązane z nimi implanty, które niestety nie są tanie. Dużo czasu może ci też zejść na zakupieniu wszystkich pojazdów, gdyż wymaga to zebrania dużej ilości kredytów.
  8. W grze są tylko 2 trofea znajdźkowe - dotyczące odnalezienia wszystkich graffiti / murali oraz dotyczące odkrycia wszystkich punktów szybkiej podróży. Nie powinieneś mieć z nimi dużo kłopotów.
  9. Mało wymagające są też trofea powiązane z hakowaniem. W większości przypadków musisz pozyskać odpowiedniego hacka czy znaleźć obiekt nadający się do zhakowania i wykonać jakąś mało skomplikowaną czynność (1 raz lub wiele razy).

Platynowe trofeum po pojedynczym przejściu gry - czy jest możliwe?

Tak, możliwe jest zdobycie wszystkich trofeów gry Cyberpunk 2077 w wyniku pojedynczego przejścia gry. Musisz jednak zadbać o wiele rzeczy związanych m.in. z właściwymi wyborami fabularnymi oraz rozwijaniem postaci w odpowiedni sposób. W przeciwnym razie możesz permanentnie zablokować sobie dostęp do niektórych osiągnięć i w celu odblokowania tych brakujących trofeów wymagane będzie rozpoczęcie gry od początku lub załadowanie jednego z wcześniejszych manualnych sejwów.

Oto trofea, na które musisz zwrócić uwagę jeśli chcesz zdobyć platynę przechodząc Cyberpunk 2077 tylko jeden raz (lista zawiera niewielkie spojlery):

  1. Diabeł - To trofeum, które prawdopodobnie najłatwiej można przegapić. Musisz mianowicie w trakcie przechodzenia głównej misji Mieszkanie nr 303 nie pozwolić na to żeby Takemura zginął. Po szczegóły jak ocalić Takemurę przejdź do naszego opisu przejścia tego zadania. Jeśli nie zdołałeś ocalić Goro i kontynuowałeś grę, to pozostanie ci wczytanie starych sejwów gry lub rozpoczęcie kampanii od nowa.
  2. Gwiazda - Najważniejsze jest w tym przypadku to żeby nie zawalić linii fabularnej Panam. Może się tak stać np. jeśli odmówisz jej pomocy albo wyjawisz jej plany Saulowi podczas sceny w obozie. Musisz doprowadzić serię questów Panam do końca i otrzymać związane z tym osobne trofeum O bezkresna drogo!.
  3. Słońce - Także i to trofeum można łatwo przegapić. Musisz przypilnować się w końcowej części pobocznej misji Gdzie jest Johnny?. Mowa tu o scenie na polach naftowych z Johnnym. Wybierzesz "pozytywny" napis do pozostawienia na grobie i bądź miły dla Johnny'ego. Tylko wtedy odblokuje się kolejny quest W starym kinie. Zaliczenie go jest wymagane do ukończenia linii fabularnej Rogue i odblokowania powiązanego z nią wariantu zakończenia gry.
  4. Umiarkowanie - Trofeum to trudniej jest przegapić, albowiem daje ono większą swobodę działania. Musisz ukończyć linię fabularną Panam lub linię fabularną Rogue. Wymagana jest tylko jedna z nich.
  5. Ochraniać i służyć - Linię fabularną Rivera możesz rozpocząć w dowolnym momencie gry, aczkolwiek nie możesz doprowadzić do zawalenia tej serii questów. Może się tak stać przede wszystkim jeśli źle wytypujesz farmę, na której przebywa Randy w queście Kwestia czasu - polecamy skorzystać z naszej solucji. Nie odmawiaj też Riverowi gdy będzie prosił V o pomoc.
  6. Judy w Wielkim Mieście - W przypadku tego osiągnięcia musisz pilnować się żeby nie zawalić linii fabularnej Judy. Najważniejszy jest quest Tysiące twarzy, setki miraży - nie możesz dogadać się z Tyger Claws ORAZ dodatkowo odebrać zapłatę od Maiko. Spowoduje to przedwczesne anulowanie serii questów Judy i nie rozpocznie się jej ostatni quest W topieli.
  7. O bezkresna drogo! - Podobnie jak w przypadku wymienionego wcześniej osiągnięcia Gwiazda nie możesz zawalić serii questów Panam. Nie odmawiaj jej, wyrusz razem z Panam do obozu Raffen Shiv (nie osobno) i nie wyjawiaj planów Panam podczas spotkania z Saulem.
  8. Dancing With My Axe - To trofeum o podobnych wymaganiach do wymienionego wcześniej osiągnięcia Słońce. Musisz rozegrać oba questy Johnny'ego i Rogue. Trzeba w rezultacie poprawnie zachować się pod koniec questu Gdzie jest Johnny?, dzięki czemu dodatkowo odblokujesz quest W starym kinie z wybrania się z Rogue na randkę do kina samochodowego.
  9. Breathtaking - Trofeum to dotyczy skompletowania rzeczy Johnny'ego Silverhanda. Możesz przegapić moment odnalezienia spodni Johnny'ego i stanie się tak jeśli w trakcie zaliczania kontraktu Psychofan zbyt wcześnie opuścisz mieszkanie z gitarą. Do lokacji tej nie można później powrócić.
  10. Dziesięć na dziesięć - Osiągnięcie to możesz zdobyć wyłącznie jeśli rozwiniesz dowolny atrybut V do 20 punktów. Możesz stracić szanse jeżeli będziesz równomiernie rozwijał atrybuty V. Maksymalny poziom bohatera to poziom 50, a więc liczba punktów atrybutów jest ograniczona. Nie możesz też zresetować wydanych punktów. Postaraj się z wyprzedzeniem zaplanować jaki atrybut rozwiniesz do 20 punktów.
  11. Metoda Stanisławskiego - To mało problematyczne osiągnięcie, choć mimo wszystko warte wspomnienia. Korzystaj z okazji do wybierania opcji dialogowych pochodzenia V. Na przestrzeni całej kampanii doświadczysz co najmniej kilkadziesięciu okazji do wybrania takiej opcji. To znacznie więcej od 10 wymaganych dialogów.
  12. Automania - Trofeum to teoretycznie nie można przegapić, ale jeśli będziesz długo ignorował temat kupowania aut i wydawał kredyty na inne cele, to pod koniec kampanii może się okazać, że trzeba będzie uzbierać mnóstwo kredytów. Może to znacząco wydłużyć czas gry. Zbieraj i sprzedawaj jak najwięcej lootu, a pozyskiwane fundusze przeznaczaj w dużym stopniu na nowe pojazdy.
  13. Majsterkowicz - Problem tego osiągnięcia jest podobny do wymienionego wcześniej trofeum Dziesięć na dziesięć. Musisz umiejętnie wydawać punkty atrybutów żeby ci ich nie zabrakło. Konieczne jest mianowicie rozwinięcie Zdolności technicznych do 18 punktów lub Inteligencji do 20 punktów. Każdy z tych wariantów odblokuje wytwarzanie legendarnych przedmiotów (różnego typu).
  14. V jak Vendetta - To kolejne z problematycznych trofeów pod kątem rozwoju V. W tym przypadku wymagane jest rozwinięcie atrybutu Budowa ciała do 16 punktów. Tylko wtedy będziesz mógł zakupić i zainstalować wszczep Drugie serce potrzebny do zdobycia trofeum.

Rozwijanie bohatera pod kątem trofeów - jak wydać punkty?

Poniżej znajdziesz rekomendowany przez nas schemat rozwoju bohatera na potrzeby odblokowania trofeów powiązanych z atrybutami:

  1. Rozwiń atrybut Budowa ciała do 16 punktów - Będzie ci to potrzebne do trofeum V jak Vendetta.
  2. Rozwiń Zdolności techniczne do 18 punktów lub Inteligencję do 20 punktów - Wymagane jest awansowanie tylko jednego z tych atrybutów i będzie ci to potrzebne do trofeum Majsterkowicz.
  3. Rozwiń dowolny atrybut do 20 punktów - Będzie to potrzebne dla trofeum Dziesięć na dziesięć, a konkretnie do rozwinięcia jednej z umiejętności V (powiązanych z tym atrybutem) do 20 punktów.

Trofea a błędy gry Cyberpunk 2077

Zdobycie platynowego trofeum mogą ci niestety utrudnić lub całkowicie uniemożliwić błędy gry Cyberpunk 2077 - Cyberpunk 2077: Trofea - lista osiągnięć - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Zdobycie platynowego trofeum mogą ci niestety utrudnić lub całkowicie uniemożliwić błędy gry Cyberpunk 2077. Poniżej podpowiadamy jak radzić sobie z najczęściej występującymi bugami:

  1. Podejrzenie cyberpsychozy - Starcia z wieloma cyberpsychopatami potrafią być niestety zbugowane. Może np. dojść do sytuacji, w której walka nie załączy się albo po wygranym pojedynku nie będziesz mógł odnaleźć / zbadać śladów potrzebnych do zamknięcia danego kontraktu. Staraj się od razu zajmować tymi misjami po odkryciu ich (chyba że są zbyt trudne dla V). Jeśli występują jakieś problemy to załaduj jeden z wcześniejszych stanów gry i spróbuj ponownie.
  2. Kontrakty i wezwania policyjnego skanera - W przypadku zajmowania się kontraktami oraz kronikami / wezwaniami policji musisz mieć świadomość tego, że niektóre z tych aktywności mogą się zbugować. Może ci to uniemożliwić ich rozpoczęcie lub dokończenie. Staraj się w miarę możliwości zajmować zaliczaniem tych drobnych zadań od razu po ich odblokowaniu. Jeśli występują jakieś problemy to załaduj jeden z wcześniejszych stanów gry i spróbuj ponownie.

Dołączony obrazek prezentuje przykładowy problematyczny kontrakt Ciepło, cieplej (Getting Warmer). To jeden z najczęstszych bugów gry. Rozpoczęcie tego kontraktu może być niemożliwe nawet jeśli zaktualizowałeś grę do najnowszej wersji - nie zadzwoni fixer ze szczegółami kontraktu i budynek związany z kontraktem będzie zamknięty. Jedyne rozwiązanie to wczytanie wcześniejszego stanu gry i spróbowanie ponownie.

Never Fade Away

Rodzaj trofeum: platynowe

Opis osiągnięcia: Odblokuj wszystkie trofea.

Komentarz: Zdobycie platynowego trofeum jest możliwe tylko w wersjach na konsole PS4 i PS5.

Głupiec - The Fool

Rodzaj trofeum: brązowe

Opis osiągnięcia: Stań się najemnikiem.

Komentarz: Trofeum to zdobywa się w ramach postępów w głównym wątku fabularnym gry. Musisz po prostu ukończyć jeden z trzech questów pochodzenia V. Wybór przeszłości bohatera nie jest istotny. Każdy quest prologu prowadzi do odblokowania tego trofeum.

Osiągnięcie odblokuje się dopiero po zaliczeniu obowiązkowego samouczka VR i przystąpieniu do najważniejszej części misji Ostatnia taka robota.

Kochankowie - The Lovers

Rodzaj trofeum: brązowe

Opis osiągnięcia: Ukradnij Relikt (The Relic).

Komentarz: Trofeum to zdobywa się w ramach postępów w głównym wątku fabularnym gry. Nie możesz go przegapić niezależnie od tego jakie zakończenie gry będziesz chciał wybrać pod koniec kampanii.

Eremita - The Hermit

Rodzaj trofeum: brązowe

Opis osiągnięcia: Znajdź Alt Cunninghama.

Komentarz: Trofeum to zdobywa się w ramach postępów w głównym wątku fabularnym gry. Nie możesz go przegapić niezależnie od tego jakie zakończenie gry będziesz chciał wybrać pod koniec kampanii.

Koło fortuny - The Wheel of Fortune

Rodzaj trofeum: brązowe

Opis osiągnięcia: Przesłuchaj Andersa Hellmana.

Komentarz: Trofeum to zdobywa się w ramach postępów w głównym wątku fabularnym gry. Nie możesz go przegapić niezależnie od tego jakie zakończenie gry będziesz chciał wybrać pod koniec kampanii.

Kapłanka - The High Priestess

Rodzaj trofeum: brązowe

Opis osiągnięcia: Porozmawiaj z Hanako Arasaką.

Komentarz: Trofeum to zdobywa się w ramach postępów w głównym wątku fabularnym gry. Nie możesz go przegapić niezależnie od tego jakie zakończenie gry będziesz chciał wybrać pod koniec kampanii.

Świat - The World

Rodzaj trofeum: złote

Opis osiągnięcia: Ukończ główny wątek fabularny.

Komentarz: Osiągnięcie to wymusza jedynie żeby ukończyć grę i obejrzeć dowolne zakończenie. Nie musisz odblokowywać żadnego konkretnego finału przygody. Grę możesz przechodzić na dowolnym poziomie trudności i jeśli chcesz ułatwić sobie maksymalnie szybkie zdobycie platyny możesz rozważyć wybranie najniższego poziomu trudności.

Dodatkowa uwaga - Trofeum nie zdobędziesz jeśli wybierzesz najgorsze i zarazem "najszybsze" zakończenie gry. Musi to być jedno z "większych" zakończeń, czyli wiążących się z rozegraniem w finale kilku questów (różnych w zależności od wybranego zakończenia). Osiągnięcie powinno się odblokować w momencie gdy zacznie wyświetlać się lista płac (credits).

Diabeł - The Devil

Rodzaj trofeum: srebrne

Opis osiągnięcia: Pomóż Takemurze pomścić śmierć Saburo Arasaki.

Komentarz: To jedno z trofeów powiązanych z oglądania różnych zakończeń gry. Musisz odblokować zakończenie z opisu trofeum powiązane z postacią Takemury.

Trofeum to bardzo łatwo można przegapić jeśli niewłaściwie zachowasz się w stosunku do Takemury w głównym queście Mieszkanie nr 303.

To oraz trzy pozostałe osiągnięcia powiązane z zakończeniami kampanii opisaliśmy na osobnej stronie Trofea związane z zakończeniami.

Gwiazda - The Star

Rodzaj trofeum: srebrne

Opis osiągnięcia: Opuść Night City razem z Aldecaldos.

Komentarz: To jedno z trofeów powiązanych z oglądania różnych zakończeń gry. Musisz odblokować zakończenie z opisu trofeum powiązane z opuszczeniem miasta razem z klanem nomadów. Trofeum to można przegapić jeśli nie zaliczysz linii questowej Panam.

To oraz trzy pozostałe osiągnięcia powiązane z zakończeniami kampanii opisaliśmy na osobnej stronie Trofea związane z zakończeniami.

Słońce - The Sun

Rodzaj trofeum: srebrne

Opis osiągnięcia: Stań się legendą Afterlife.

Komentarz: To jedno z trofeów powiązanych z oglądania różnych zakończeń gry. Musisz odblokować zakończenie z opisu trofeum powiązane ze staniem się legendą Night City. Trofeum to można przegapić jeśli nie zaliczysz linii questowej Rogue.

To oraz trzy pozostałe osiągnięcia powiązane z zakończeniami kampanii opisaliśmy na osobnej stronie Trofea związane z zakończeniami.

Umiarkowanie - Temperance

Rodzaj trofeum: srebrne

Opis osiągnięcia: Pozwól Johnny'emu Silverhandowi pozostać w twoim ciele.

Komentarz: To jedno z trofeów powiązanych z oglądania różnych zakończeń gry. Musisz odblokować zakończenie z opisu trofeum powiązane z przejęciem kontroli nad ciałem V przez Johnny'ego Silverhanda. Trofeum to można przegapić jeśli nie zaliczysz linii questowej Rogue lub linii questowej Panam.

To oraz trzy pozostałe osiągnięcia powiązane z zakończeniami kampanii opisaliśmy na osobnej stronie Trofea związane z zakończeniami.

Ochraniać i służyć - To Protect and Serve

Rodzaj trofeum: brązowe - Cyberpunk 2077: Trofea - lista osiągnięć - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Rodzaj trofeum: brązowe

Opis osiągnięcia: Ukończ linię fabularną River Warda.

Komentarz: Jest to jedna z ważniejszych postaci niezależnych gry. Musisz wykonywać kolejne poboczne questy powiązane z tym NPC-em i pierwszy z nich to Stróże bezprawia. Od tego momentu będziesz otrzymywał kolejne związane z nim poboczne zadania. Pomyślne ukończenie ostatniego z nich (niezależnie od tego czy zwiążesz się z Riverem czy też nie) nagradzane jest trofeum.

Uwaga - Zachowywanie się w niewłaściwy sposób (np. zawalenie próby uratowania Randy'ego) może przedwcześnie przerwać linię fabularną Rivera i w rezultacie trofeum to można przegapić. Często i sejwuj i zaglądaj do naszej solucji. W razie popełnienia jakiegoś błędu wróć się do wcześniejszego sejwa i zachowaj się w sposób umożliwiający kontynuowanie tej serii questów.

Wypijmy za błędy, Kerry - To Bad Decisions!

Rodzaj trofeum: brązowe - Cyberpunk 2077: Trofea - lista osiągnięć - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Rodzaj trofeum: brązowe

Opis osiągnięcia: Ukończ linię fabularną Kerry Eurodyne.

Komentarz: Jest to jedna z ważniejszych postaci niezależnych gry. Musisz wykonywać kolejne poboczne questy powiązane z tym NPC-em i pierwszy z nich to Niespodzianka!.

Uwaga - W trakcie zaliczania questów Kerry'ego unikaj odmawiania mu np. na jego prośby spotkania się w miejscu rozegrania misji. Trofeum otrzymasz po zaliczeniu ostatniej siódmej pobocznej misji z jego udziałem. Nastąpi to niezależnie od tego czy zwiążesz się z Kerrym czy też nie.

Judy w Wielkim Mieście - Judy vs Night City

Rodzaj trofeum: brązowe - Cyberpunk 2077: Trofea - lista osiągnięć - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Rodzaj trofeum: brązowe

Opis osiągnięcia: Ukończ linię fabularną Judy Alvarez.

Komentarz: Jest to jedna z ważniejszych postaci niezależnych gry. Musisz wykonywać kolejne questy powiązane z tym NPC-em i pierwszy z nich to Anihilacja. Od tego momentu będziesz otrzymywał kolejne związane z nią poboczne zadania. Ukończenie ostatniego z nich (niezależnie od tego czy zwiążesz się z Judy czy też nie) nagradzane jest trofeum.

Uwaga - Zachowywanie się w niewłaściwy sposób (np. odmówienie Judy spotkania się przy domku nad jeziorem) może przedwcześnie przerwać linię fabularną Judy i w rezultacie trofeum to można przegapić. Często i sejwuj i zaglądaj do naszej solucji. W razie popełnienia jakiegoś błędu wróć się do wcześniejszego sejwa i zachowaj się w sposób umożliwiający kontynuowanie tej serii questów.

O bezkresna drogo! - Life of the Road

Rodzaj trofeum: brązowe - Cyberpunk 2077: Trofea - lista osiągnięć - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Rodzaj trofeum: brązowe

Opis osiągnięcia: Ukończ linię fabularną Panam Palmer.

Komentarz: Jest to jedna z ważniejszych postaci niezależnych gry. Musisz wykonywać kolejne questy powiązane z tym NPC-em i pierwszy z nich to Kto sieje wiatr. Od tego momentu będziesz otrzymywał kolejne związane z nią poboczne zadania. Ukończenie ostatniego z nich (niezależnie od tego czy zwiążesz się z Panam czy też nie) nagradzane jest trofeum.

Uwaga - Zachowywanie się w niewłaściwy sposób (np. wyjawienie Saulowi planów Panam podczas kłótni w obozie) może przedwcześnie przerwać linię fabularną Panam i w rezultacie trofeum to można przegapić. Często i sejwuj i zaglądaj do naszej solucji. W razie popełnienia jakiegoś błędu wróć się do wcześniejszego sejwa i zachowaj się w sposób umożliwiający kontynuowanie tej serii questów.

Dancing With My Axe - Bushido and Chill

Rodzaj trofeum: brązowe - Cyberpunk 2077: Trofea - lista osiągnięć - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Rodzaj trofeum: brązowe

Opis osiągnięcia: Obejrzyj Bushido X razem z Rogue.

Komentarz: Trofeum to dotyczy zajęcia się dwoma pobocznymi questami powiązanymi z Johnnym Silverhandem i Rogue, z którą znał się w przeszłości i która pojawia się również w Night City z 2077 roku.

Jako pierwszy musisz zaliczyć poboczny quest Gdzie jest Johnny?, który pojawi się w dzienniku V po zbliżeniu się do finału kampanii. Bardzo istotną kwestią to, że musisz poprawnie zachować się pod koniec tego questu, a konkretnie w trakcie spotkania z Johnnym na polach naftowych:

  1. Musisz wybrać jakiś "pozytywny" napis do pozostawienia na grobie.
  2. Musisz być miły w stosunku do Johnny'ego. Nie możesz pozwolić na to żeby relacje Johnny'ego i V uległy pogorszeniu podczas tego spotkania.
Jeśli poprawnie zachowałeś się w queście Gdzie jest Johnny - Cyberpunk 2077: Trofea - lista osiągnięć - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Jeśli poprawnie zachowałeś się w queście Gdzie jest Johnny?, to odblokuje się drugie poboczne zadanie Johnny'ego i Rogue - W starym kinie. W trakcie rozwiązywania tego questu będziesz mógł dotrzeć do starego kina samochodowego i obejrzeć film wspólnie z Rogue. Jest to też równoznaczne z zaliczeniem linii questowej Rogue.

Breathtaking

Rodzaj trofeum: srebrne - Cyberpunk 2077: Trofea - lista osiągnięć - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Rodzaj trofeum: srebrne

Opis osiągnięcia: Zbierz wszystkie przedmioty, które należały niegdyś do Johnny'ego Silverhanda.

Komentarz: To trofeum znajdźkowe, które wymusza zdobycie 6 przedmiotów, które w przeszłości były własnością Johnny'ego Silverhanda. Rzeczy te opisaliśmy na stronie Przedmioty z kolekcji Silverhanda w naszym atlasie świata. Dla przypomnienia chodzi o:

  1. Koszulę Silverhanda - Zdobędziesz ją automatycznie dzięki zaliczeniu wszystkich rozmów z Silverhandem w ramach głównej fabuły i powiązanego z tym questu Metamorfozy (Tapeworm). Nie możesz tego przegapić.
  2. Pilotki Silverhanda - Zdobywa się je automatycznie w trakcie zaliczania pobocznego questu Gdzie jest Johnny? (Chippin' In).
  3. Kurtka Silverhanda - Zdobywa się ją automatycznie w trakcie zaliczania pobocznego questu Gdzie jest Johnny? (Chippin' In).
  4. Pistolet Silverhanda - Zdobywa się go automatycznie w trakcie zaliczania pobocznego questu Gdzie jest Johnny? (Chippin' In). V odbierze pistolet pokonanemu Graysonowi.
  5. Buty Silverhanda - Zdobywa się je podczas zaliczania pobocznego kontraktu Pamiątka rodzinna (Family Heirloom) w dzielnicy Charter Hill dotyczącego odnalezienia nagrania zespołu Samurai. Kontrakt może się odblokować nie wcześniej niż po awansowaniu na 37 poziom reputacji.
  6. Spodnie Silverhanda - Zdobywa się je podczas zaliczania pobocznego kontraktu Psychofan w dzielnicy Glen dotyczącego odnalezienia gitary Kerry'ego Eurodyne'a. Zabranie spodni można łatwo przegapić (miejsce ich odnalezienia pokazuje dołączony obrazek) i uniemożliwi ci to zdobycie osiągnięcia. Nie wychodź z mieszkania dopóki nie odnajdziesz spodni (oraz gitary powiązanej z kontraktem).

To elementarne - It's Elementary

Rodzaj trofeum: srebrne - Cyberpunk 2077: Trofea - lista osiągnięć - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Rodzaj trofeum: srebrne

Opis osiągnięcia: Ukończ wszystkie kontrakty (Gigs) i wezwania policyjnego skanera (NCPD Scanner Hustles) w Watson.

Komentarz: W grze jest po jednym trofeum tego typu dla każdego głównego regionu świata. W tym konkretnym przypadku chodzi o dystrykt Watson w Night City.

Kontrakty to inaczej poboczne zadania i na mapie Night City oznaczane są żółtym kolorem (tym samym co główne misje fabularne). Możesz otrzymywać informacje o nich w formie wiadomości oraz poprzez osobiste docieranie do ikon misji pojawiających się na mapie świata. Nie wszystkie kontrakty od razu są dostępne. Kolejne zlecenia odblokujesz awansując na wyższe poziomy reputacji. Poboczne questy uwzględniliśmy w naszym opisie przejścia gry.

Wezwania policyjne oznaczane są niebieskim kolorem na mapie Night City - Cyberpunk 2077: Trofea - lista osiągnięć - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Wezwania policyjne oznaczane są niebieskim kolorem na mapie Night City. Są to niewielkie wydarzenia dotyczące reagowania np. na rozboje w toku czy podejrzenia przestępczości zorganizowanej.

Większość wydarzeń ma zbliżony przebieg - po dotarciu do wskazanej lokacji musisz zazwyczaj rozprawić się z grupą przeciwników i odnaleźć jakiś konkretny dowód rzeczowy lub uratować jakąś postać. O nowych wydarzeniach nadających się do zaliczenia będziesz informowany na bieżąco kolejnymi ikonkami interwencji pojawiającymi się na mapie miasta.

Jeżeli masz problemy z zaliczeniem danej dzielnicy, to spróbuj wykonać następujące czynności - Cyberpunk 2077: Trofea - lista osiągnięć - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Jeżeli masz problemy z zaliczeniem danej dzielnicy, to spróbuj wykonać następujące czynności:

  1. Skorzystaj kilka razy z opcji przyśpieszenia upływu czasu (np. o 16 godzin albo o 24 godziny).
  2. Sprawdź drzazgi znajdujące się w inwentarzu V. Nieodczytane drzazgi mogą odblokować nowe aktywności lub questy.
  3. Przejrzyj dokładnie dziennik V i sprawdź czy przy nazwach kontraktów i kronik policyjnych nie widnieje ikona dzielnicy, którą chcesz ukończyć. W grze pojawiają się zadania, które rozpoczyna się w dzielnicy A i kończy w dzielnicy B.
  4. Sprawdź obrzeża danej dzielnicy. Niektóre znaczniki znajdują się na granicy sąsiadujących ze sobą dzielnic i mogą być powiązane z zaliczanym przez ciebie obszarem mapy.

W przypadku dzielnicy Watson możesz mieć właśnie problemy z ukończeniem jej w 100%. Jeśli nie otrzymujesz trofeum, to spróbuj kilka razy skorzystać z opcji przyśpieszenia upływu czasu. Powinien pojawić się ostatni kontrakt z powyższego obrazka - Fixer, najemnik, żołnierz, szpieg (Fixer, Merc, Soldier, Spy).

Prawo to ja - I Am The Law

Rodzaj trofeum: brązowe - Cyberpunk 2077: Trofea - lista osiągnięć - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Rodzaj trofeum: brązowe

Opis osiągnięcia: Ukończ wszystkie spotkania z dotkniętymi cyberpsychozą.

Komentarz: Trofeum to dotyczy pobocznego zadania Psycho Killer, które otrzymasz na wczesnym stadium kampanii od Reginy Jones (skontaktuje się ona automatycznie z V).

Wspomniany quest zakłada wyeliminowanie 17 osób dotkniętych cyberpsychozą - Cyberpunk 2077: Trofea - lista osiągnięć - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Wspomniany quest zakłada wyeliminowanie 17 osób dotkniętych cyberpsychozą. Poszukiwane postacie przebywają w różnych częściach mapy świata (znaczniki questów pojawiają się w miarę podróżowania po Night City) i spotkanie z każdą z nich należy traktować jak starcie z bossem. Każda z postaci jest niestabilna psychicznie i dysponuje zaawansowanymi wszczepami, co zwiększa poziom trudności walki.

Konfrontacje ze wszystkimi osobami cierpiącymi na cyberpsychozę opisaliśmy w osobnym rozdziale Podejrzenie cyberpsychozy - mini-bossowie.

Pozdrowienia z Pacifiki! -Greetings from Pacifica!

Rodzaj trofeum: srebrne

Opis osiągnięcia: Ukończ wszystkie kontrakty (Gigs) i wezwania policyjnego skanera (NCPD Scanner Hustles) w Pacifica.

Komentarz: W grze jest po jednym trofeum tego typu dla każdego głównego regionu świata. W tym konkretnym przypadku chodzi o dystrykt Pacifica w Night City. Po informacje na temat ogólnych założeń tego osiągnięcia przejdź do opisu trofeum To elementarne.

Ziemia jałowa - The Wasteland

Rodzaj trofeum: srebrne - Cyberpunk 2077: Trofea - lista osiągnięć - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Rodzaj trofeum: srebrne

Opis osiągnięcia: Ukończ wszystkie kontrakty (Gigs) i wezwania policyjnego skanera (NCPD Scanner Hustles) na Badlandach.

Komentarz: W grze jest po jednym trofeum tego typu dla każdego dystryktu Night City. W tym konkretnym przypadku chodzi o pustkowia Badlands otaczające Night City. Po informacje na temat ogólnych założeń tego osiągnięcia przejdź do opisu trofeum To elementarne.

Jeśli masz problemy z odblokowaniem tego trofeum, to zainteresuj się zaznaczonym na obrazku alertem NCPD. Aktywność ta jest na granicy Santo Domingo i Badlandów, przy czym jest właśnie powiązana z pustkowiami.

Małe Tokio - Little Tokyo

Rodzaj trofeum: srebrne - Cyberpunk 2077: Trofea - lista osiągnięć - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Rodzaj trofeum: srebrne

Opis osiągnięcia: Ukończ wszystkie kontrakty (Gigs) i wezwania policyjnego skanera (NCPD Scanner Hustles) w Westbrook.

Komentarz: W grze jest po jednym trofeum tego typu dla każdego głównego regionu świata. W tym konkretnym przypadku chodzi o dystrykt Westbrook w Night City. Po informacje na temat ogólnych założeń tego osiągnięcia przejdź do opisu trofeum To elementarne.

W wersji 1.06 i wcześniejszych gry Cyberpunk 2077 występuje poważny bug, który może uniemożliwić zdobycie tego trofeum. Problematyczny jest przede wszystkim kontrakt Ciepło, cieplej (Getting Warmer) z powyższego obrazka (to Japantown w Westbrook). Wystąpienie buga objawia się brakiem możliwości rozpoczęcia kontraktu (fixerka Wakako nie zadzwoni ze szczegółami) i brakiem możliwości wejścia do oznaczonego budynku. Możesz spróbować wczytać starsze sejwy, ale niestety jest mała szansa, że to pomoże. Pozostaje czekanie na ewentualnego patcha lub rozpoczęcie gry od nowa.

Szacunek ludzi ulicy - Mean Streets

Rodzaj trofeum: srebrne

Opis osiągnięcia: Ukończ wszystkie kontrakty (Gigs) i wezwania policyjnego skanera (NCPD Scanner Hustles) w Heywood.

Komentarz: W grze jest po jednym trofeum tego typu dla każdego głównego regionu świata. W tym konkretnym przypadku chodzi o dystrykt Heywood w Night City. Po informacje na temat ogólnych założeń tego osiągnięcia przejdź do opisu trofeum To elementarne.

Miasto, Masa, Maszyna - The Jungle

Rodzaj trofeum: srebrne

Opis osiągnięcia: Ukończ wszystkie kontrakty (Gigs) i wezwania policyjnego skanera (NCPD Scanner Hustles) w Santo Domingo.

Komentarz: W grze jest po jednym trofeum tego typu dla każdego głównego regionu świata. W tym konkretnym przypadku chodzi o dystrykt Santo Domingo w Night City. Po informacje na temat ogólnych założeń tego osiągnięcia przejdź do opisu trofeum To elementarne.

Światła wielkiego miasta - City Lights

Rodzaj trofeum: srebrne

Opis osiągnięcia: Ukończ wszystkie kontrakty (Gigs) i wezwania policyjnego skanera (NCPD Scanner Hustles) w City Center.

Komentarz: W grze jest po jednym trofeum tego typu dla każdego głównego regionu świata. W tym konkretnym przypadku chodzi o dystrykt City Center w Night City. Po informacje na temat ogólnych założeń tego osiągnięcia przejdź do opisu trofeum To elementarne.

Pełna konwersja - Full Body Conversion

Rodzaj trofeum: brązowe - Cyberpunk 2077: Trofea - lista osiągnięć - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Rodzaj trofeum: brązowe

Opis osiągnięcia: Umieść co najmniej jeden implant w każdym systemie i części ciała.

Komentarz: Umieszczaniem implantów / wszczepów w ciele V możesz zajmować się dzięki odwiedzaniu ripperdoców - ikony ich gabinetów są widoczne na mapie Night City.

Musisz doprowadzić do sytuacji, w której w każdej z kategorii wszczepów (np. kora czołowa, układ nerwowy, szkielet) będzie znajdował się co najmniej jeden wszczep. Nie trzeba zapełnić wszystkich slotów na wszczepy. Powyższy obrazek prezentuje przykładowy stan wymagany do odblokowania trofeum.

Zdobycie tego osiągnięcia będzie czasochłonne z dwóch powodów - Cyberpunk 2077: Trofea - lista osiągnięć - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Zdobycie tego osiągnięcia będzie czasochłonne z dwóch powodów:

  1. Wszczepy są drogie - Kosztują one średnio od kilku do kilkudziesięciu tysięcy kredytów za sztukę.
  2. Nie wszystkie wszczepy są od razu dostępne - Nawet jeśli wszczep jest w ofercie ripperdoca, to w niektórych przypadkach skorzystanie z niego nie będzie możliwe dopóki nie sprostasz dodatkowym wymaganiom. Mogą one dotyczyć rozwinięcia reputacji V czy atrybutów bohatera (w przykładzie z obrazka - inteligencji do co najmniej 7 punktów). Jeśli jest dostępnych kilka wszczepów dotyczących tej samej części ciała, to możesz wybrać zakup tego o najniższych wymaganiach.
Warto zaznaczyć, że wszczepy możesz też pozyskiwać w formie lootu - Cyberpunk 2077: Trofea - lista osiągnięć - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Warto zaznaczyć, że wszczepy możesz też pozyskiwać w formie lootu. Odpada wtedy konieczność zapłacenia za wszczep u ripperdoca. Dobrym pomysłem może być odczekanie z tym trofeum do końcowej fazy gry i nie kupowanie wszystkich możliwych wszczepów u ripperdoca. Część z nich będziesz mógł samodzielnie odnaleźć w świecie gry i zaoszczędzisz dzięki temu sporo kredytów.

Jeśli nie chcesz kupować na stałe droższych wszczepów (na przykład implantów nóg, które kosztują po kilkadziesiąt tysięcy za sztukę), to możesz wdrożyć w życie następujący plan:

  1. Poczekaj aż V zdobędzie 50 poziom reputacji po to żeby wszystkie możliwe wszczepy były w ofercie ripperdoców.
  2. Uzbieraj około 200 tysięcy kredytów dzięki sprzedawaniu lootu i unikaniu jakichkolwiek zakupów.
  3. Zapisz stan gry, odwiedź dowolnego ripperdoca i zakup wszczepy do tych kategorii implantów, w których nie masz umieszczonego żadnego wszczepu.
  4. Po tym jak zdobędziesz trofeum załaduj wcześniejszego sejwa żeby "odzyskać" kredyty.

Gun Fu

Rodzaj trofeum: brązowe - Cyberpunk 2077: Trofea - lista osiągnięć - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Rodzaj trofeum: brązowe

Opis osiągnięcia: Zabij lub obezwładnij 3 przeciwników w krótkim odstępie używając rewolweru lub pistoletu w walce na krótkim dystansie.

Komentarz: Do powalczenia o to trofeum proponujemy wybrać pistolet z dużym magazynkiem oraz zadający odpowiednio duże obrażenia. Idealną propozycją będzie dowolny pistolet typu smart.

O osiągnięcie to najlepiej powalczyć na niskim poziomie trudności, dzięki czemu wrogowie będą mniej wytrzymali i łatwiej będą ginęli - Cyberpunk 2077: Trofea - lista osiągnięć - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

O osiągnięcie to najlepiej powalczyć na niskim poziomie trudności, dzięki czemu wrogowie będą mniej wytrzymali i łatwiej będą ginęli.

Dodatkowo radzimy wytypować dowolną lokację z przeciwnikami, która cechuje się bardzo niskim lub niskim poziomem zagrożenia. Najsłabszych wrogów możesz spotykać w Watson, przy czym w miarę awansowania V coraz więcej lokacji z mapy będzie opisanych niskim poziomem zagrożenia.

Plan działania jest następujący - Cyberpunk 2077: Trofea - lista osiągnięć - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Plan działania jest następujący:

  1. Zlokalizuj grupę co najmniej 3 przeciwników.
  2. Podbiegnij do przeciwnika 1 i postaraj się go zabić pojedynczym strzałem lub krótką serią.
  3. Szybko zwróć się w stronę przeciwnika 2, podbiegnij do niego i zastrzel go.
  4. Szybko zwróć się w stronę przeciwnika 3, podbiegnij do niego i zastrzel go.

Ważne jest to żeby przeciwnicy szybko ginęli oraz żeby w momencie ataku stać tuż obok zabijanego przeciwnika. Tylko wtedy zabójstwo uznane zostanie za wykonane na krótkim dystansie.

Jeśli posiadasz cyberdeck Sandevistan, to możesz też pomóc sobie załączeniem spowolnienia czasu. Zmniejszy to szanse, że wrogowie zdążą się rozbiec lub że spudłujesz.

Christmas Tree Attack

Rodzaj trofeum: brązowe - Cyberpunk 2077: Trofea - lista osiągnięć - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Rodzaj trofeum: brązowe

Opis osiągnięcia: Ukończ Naruszenie protokołu (Breach Protocol) z co najmniej trzema wgranymi Demonami.

Komentarz: Trofeum to dotyczy mini-gry hakerskiej Naruszenie protokołu i jej najważniejsze założenia oraz sposób jej zaliczania bardzo szczegółowo opisaliśmy w osobnym rozdziale Naruszenia Protokołu i Hakowanie. Poniżej znajdziesz jedynie szereg podpowiedzi jak przygotować się do zdobycia tego trofeum oraz w jakich okolicznościach podejmować próby odblokowania go.

Zacznij od zakupienia dwóch atutów / perków zaznaczonych na powyższym obrazku. Podlegają one umiejętności Naruszenie Protokołu i są to atuty:

  1. Wielki sen (Big Sleep)
  2. Zbiorowe odsłonięcie (Mass Vulnerability)

Działanie to ma na celu zagwarantowanie sobie dysponowaniem trzema różnymi Demonami. V od samego początku ma dostępnego jednego Demona, tak więc trzeba dokupić wymienione atuty dodające dwie kolejne odmiany Demonów.

W zdobyciu trofeum pomoże ci cyberdeck używany w Naruszeniach Protokołu - Cyberpunk 2077: Trofea - lista osiągnięć - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

W zdobyciu trofeum pomoże ci cyberdeck używany w Naruszeniach Protokołu. Może to być np. cyberdeck Biodyne z powyższego obrazka. Ważne jest to żeby cyberdeck miał jak największy bufor, dzięki czemu będziesz mógł z powodzeniem wgrać kilka Demonów. W naszym przykładzie bufor to 6 slotów.

Szukaj okazji do aktywowania mini-gry hakerskiej i doprowadzania do sytuacji, w której gra pozwoli na wgranie 3 różnych Demonów - przykład takiego stanu jest na powyższym obrazku (demony ICEpick, Mass Vulnerability, Camera Shutdown) - Cyberpunk 2077: Trofea - lista osiągnięć - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Szukaj okazji do aktywowania mini-gry hakerskiej i doprowadzania do sytuacji, w której gra pozwoli na wgranie 3 różnych Demonów - przykład takiego stanu jest na powyższym obrazku (demony ICEpick, Mass Vulnerability, Camera Shutdown). Trofeum nie możesz zdobyć jeśli na ekranie są widoczne np. 2 lub 3 Demony tego samego typu.

Trofeum możesz zdobyć tylko jeśli bufor cyberdecka pozwoli ci na wgranie 3 Demonów - Cyberpunk 2077: Trofea - lista osiągnięć - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Trofeum możesz zdobyć tylko jeśli bufor cyberdecka pozwoli ci na wgranie 3 Demonów. Warto przypomnieć, że możesz polegać na sztuczce, której założeniem jest to, że ostatni ciąg symboli danego Demona jest jednocześnie początkowym ciągiem symboli dla kolejnego Demona. Umożliwi ci to zużycie mniejszej liczby slotów bufora. W naszym przykładzie pomimo 8 ciągu znaków (2+3+3) dwa ciągi mogą reprezentować pojedynczy slot i w rezultacie zużytych zostanie tylko 6 slotów bufora.

Praktyczne porada - Ciągi znaków są losowane. Jeśli nie potrafisz sobie poradzić z daną sekwencją lub widzisz, że zabraknie ci bufora, to wyłącz mini-grę i uruchom ją ponownie. Ciągi znaków zostaną ponownie wylosowane.

Dziesięć na dziesięć - Ten out of Ten

Rodzaj trofeum: brązowe - Cyberpunk 2077: Trofea - lista osiągnięć - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Rodzaj trofeum: brązowe

Opis osiągnięcia: Osiągnij maksymalny poziom dowolnej umiejętności.

Komentarz: To czasochłonne trofeum, gdyż kolejne poziomy umiejętności zdobywa się wolniej od poziomów doświadczenia i poziomów reputacji. Temat ten dokładniej omówiliśmy na stronie Umiejętności - jakie czynności rozwijają?.

Dla przypomnienia:

  1. Umiejętności rozwija się poprzez poprzez wykonywanie powiązanych z nimi czynności.
  2. Umiejętność możesz w danym momencie rozwinąć maksymalnie do aktualnego poziomu powiązanego z nią atrybutu. Ważne jest więc to żeby atrybut ten regularnie zwiększać poprzez wydawanie na niego punktów rozwoju.

Ważna uwaga - Trofeum to można przegapić, gdyż może ci nie wystarczyć punktów atrybutów na rozwinięcie wybranego przez siebie atrybutu do 20 punktów. Pamiętaj, że V może maksymalnie awansować na 50 poziom, a więc dysponuje się ograniczoną maksymalną liczbą punktów rozwoju. Staraj się od samego początku dążyć do rozwijania jednego wybranego atrybutu i nie próbować grać postacią, która ma równomiernie rozwijane atrybuty.

Na potrzeby odblokowania tego trofeum możesz wybrać dowolną kategorię umiejętności - Cyberpunk 2077: Trofea - lista osiągnięć - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Na potrzeby odblokowania tego trofeum możesz wybrać dowolną kategorię umiejętności. Najlepiej jest jednak żeby była to kategoria powiązana z preferowanym przez ciebie stylem gry oraz z często wykonywanymi tymi samymi czynnościami.

Łatwo można na przykład rozwijać umiejętności powiązane z korzystaniem z określonych odmian broni. Przykładowo umiejętność Karabiny (Assault) możesz rozwijać dzięki korzystaniu ze wszelakiego typu karabinów (np. szturmowych czy snajperskich) i dzięki inwestowaniu punktów rozwoju w atrybut Refleks. Powinieneś dzięki temu zdobyć trochę xp po każdej wygranej bitwie, w której używałeś tych konkretnych odmian broni palnej.

Rewolwerowiec - Gunslinger

Rodzaj trofeum: brązowe - Cyberpunk 2077: Trofea - lista osiągnięć - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Rodzaj trofeum: brązowe

Opis osiągnięcia: Zestrzel wrogi granat w locie z użyciem rewolweru.

Komentarz: Z powalczeniem o to trofeum zaczekaj aż zdobędziesz lub będziesz mógł zakupić u ripperdoca dowolny cyberdeck firmy Sandevistan - przykładowy pokazuje dołączony obrazek. Cyberdecki te pozwalają na manualną aktywację spowolnienia czasu i dokonuje się tego przytrzymując L1+R1 (PS4/PS5) lub LB+RB (Xbox). Czas trwania spowolnienia zależy od modelu i jakości cyberdecka, ale powinno to być około 10 sekund.

Wyposaż V w dowolny rewolwer i próbę zdobycia osiągnięcia podejmij w dowolnej lokacji z przeciwnikami (np - Cyberpunk 2077: Trofea - lista osiągnięć - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Wyposaż V w dowolny rewolwer i próbę zdobycia osiągnięcia podejmij w dowolnej lokacji z przeciwnikami (np. w jednej z niebieskich lokacji, w których powstrzymuje się rozboje).

Ustaw się częściowo za zasłoną, zza której będzie widać przeciwników. Atakuj ich, ale jednocześnie również obserwuj. Gdy tylko zauważysz, że któryś z wrogów przygotowuje się do rzutu granatem szybko załącz spowolnienie czasu. Pozostało ci już tylko trafienie w granat zanim zakończy się bullet time lub zanim wyląduje. Nawet jeśli zawalisz próbę to powinieneś być w stanie bardzo łatwo spróbować ponownie.

W samą dwudziestkę - Two Heads, One Bullet

Rodzaj trofeum: brązowe - Cyberpunk 2077: Trofea - lista osiągnięć - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Rodzaj trofeum: brązowe

Opis osiągnięcia: Zabij lub obezwładnij 2 przeciwników pojedynczym strzałem z karabinu snajperskiego.

Komentarz: O osiągnięcie to najlepiej powalczyć na niskim poziomie trudności, dzięki czemu wrogowie będą mniej wytrzymali i łatwiej będą ginęli.

Postaraj się wyposażyć w karabin snajperski z kategorii Tech, czyli taki, który strzela pociskami zdolnymi do przebijania się przez przeszkody. Zwiększy to twoje szanse, że pocisk nie "utknie" już w pierwszym trafionym przeciwniku. Dobrze żeby była to broń wysokiej jakości (np. ikoniczna, epicka albo legendarna) i, jeśli jest to możliwe, z zainstalowanymi modami jeszcze bardziej zwiększającymi siłę rażenia i zadawane obrażenia.

Starania podejmuj działając z ukrycia po to żeby przeciwnicy nie byli zajęci atakowaniem głównego bohatera. Rozglądaj się za oponentami, którzy nie ruszają się z miejsca i ustaw się w takim położeniu żeby dwóch z nich znajdowało się na linii strzału.

Twarde lądowanie - Rough Landing

Rodzaj trofeum: brązowe - Cyberpunk 2077: Trofea - lista osiągnięć - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Rodzaj trofeum: brązowe

Opis osiągnięcia: Po aktywacji wszczepu Berserk, wykonaj Efektowne Lądowanie (Superhero Landing), które które zabije lub obezwładni 2 przeciwników.

Komentarz: Berserk to nazwa kategorii cyberdecków, które możesz odnajdywać w ofertach handlarzy lub wraz z lootem w świecie gry. Na potrzeby zdobycia trofeum możesz zakupić dowolny z nich i umieścić go w slocie systemu operacyjnego. Przykładowy cyberdeck Berserk pokazuje dołączony obrazek.

O osiągnięcie to najlepiej powalczyć na niskim poziomie trudności, dzięki czemu wrogowie będą mniej wytrzymali i łatwiej będą ginęli - Cyberpunk 2077: Trofea - lista osiągnięć - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

O osiągnięcie to najlepiej powalczyć na niskim poziomie trudności, dzięki czemu wrogowie będą mniej wytrzymali i łatwiej będą ginęli. Dodatkowo możesz wybrać lokację z przeciwnikami (np. rozbój w toku), która na mapie świata wyświetla niski lub bardzo niski poziom zagrożenia.

Po dotarciu na miejsce upewnij się, że co najmniej 2 przeciwników stoi blisko siebie i że można się do nich zakraść od strony dachu lub jakiejś wyższej półki.

Po znalezieniu się nad wrogami zacznij od aktywowania Berserka - trzeba w tym celu przytrzymać L1+R1 (PS4/PS5) lub LB+RB (Xbox) - Cyberpunk 2077: Trofea - lista osiągnięć - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Po znalezieniu się nad wrogami zacznij od aktywowania Berserka - trzeba w tym celu przytrzymać L1+R1 (PS4/PS5) lub LB+RB (Xbox). Szybko wykonaj skok w stronę wrogów. Automatycznie aktywuje się Efektowne lądowanie. Jeśli wrogowie byli dostatecznie słabi i stali dostatecznie blisko, to zostaną zneutralizowani i otrzymasz trofeum.

Metoda Stanisławskiego -Stanislavski's Method

Rodzaj trofeum: brązowe - Cyberpunk 2077: Trofea - lista osiągnięć - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Rodzaj trofeum: brązowe

Opis osiągnięcia: Użyj 10 razy opcji dialogowej powiązanej z pochodzeniem V.

Komentarz: To łatwe trofeum, które powinieneś zdobyć już na wczesnym stadium gry. W trakcie rozmów często możesz korzystać z żółtych lub niebieskich opcji dialogowych powiązanych z pochodzeniem twojej postaci. W przykładzie z pwowyższego obrazka jest to opcja dialogowa dla pochodzenia Nomada. Wybieraj jej po prostu przy każdej możliwej okazji.

Trofeum to teoretycznie można przegapić, ale jest to mało prawdopodobne. Na przestrzeni całej gry pojawia się kilkadziesiąt okazji do wybrania opcji dialogowej powiązanej z przeszłością V. Nie martw się jeśli zignorowałeś niektóre okazje do wybrania takich opcji, bo nie przekreśli to od razu twoich szans.

Automania - Autojock

Rodzaj trofeum: srebrne - Cyberpunk 2077: Trofea - lista osiągnięć - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Rodzaj trofeum: srebrne

Opis osiągnięcia: Zakup wszystkie pojazdy nadające się do zakupu.

Komentarz: Temat ten dokładniej opisaliśmy na stronie Samochód - jak ukraść?. W trakcie przechodzenia gry będziesz otrzymywał smsy od zaprzyjaźnionych NPC-ów z propozycjami zakupu pojazdów - samochodów i motocykli. Wszystkie tego typu oferty sprzedaży będą umieszczane w twoim dzienniku w sekcji Automania (Rides).

Możesz śledzić oferty sprzedaży w taki sam sposób jak inne questy i docierać dzięki temu do lokacji, w których stoją zaparkowane pojazdy nadające się do zakupu - Cyberpunk 2077: Trofea - lista osiągnięć - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Możesz śledzić oferty sprzedaży w taki sam sposób jak inne questy i docierać dzięki temu do lokacji, w których stoją zaparkowane pojazdy nadające się do zakupu. Wejście w interakcję z pojazdem i wydanie kredytów będzie równoznaczne ze staniem się jego nowym właścicielem.

To bardzo czasochłonne trofeum, gdyż wymusza ono gromadzenie ogromnych ilości kredytów. Najtańsze pojazdy kosztują kilkanaście kredytów, a najdroższe kilkadziesiąt tysięcy. Zakup wszystkich pojazdów to łączny koszt około 1 miliona 800 tysięcy kredytów.

Polecamy zajrzeć na stronę z podpowiedziami jak się wzbogacać - Kredyty / Euro-Dollary - jak zdobywać i na co wydawać?. Dodatkowo w celu otrzymania wszystkich ofert kupna aut musisz docelowo awansować na maksymalny 50 poziom reputacji. Oto jak możesz dodatkowo zwiększyć swoje szanse na szybsze i prostsze odblokowanie tego trofeum:

  1. Od samego początku gry zbieraj i sprzedawaj jak najwięcej lootu. Nie licz wyłącznie na wzbogacanie się dzięki odnajdywaniu sejfów czy zaliczaniu zadań.
  2. Staraj się nie wydawać kredytów na inne cele. W szczególności mowa tu o kupowaniu wszczepów u ripperdoców i różnorakiego sprzętu u innych handlarzy. Wiele z tych rzeczy możesz odnaleźć w świecie gry lub otrzymać w formie nagrody.

Majsterkowicz - Master Crafter

1 - Cyberpunk 2077: Trofea - lista osiągnięć - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry
Rodzaj trofeum: brązowe - Cyberpunk 2077: Trofea - lista osiągnięć - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Rodzaj trofeum: brązowe

Opis osiągnięcia: Stwórz 3 legendarne przedmioty.

Komentarz: Tworzenie legendarnych przedmiotów nie jest od razu możliwe. Musisz w tym celu odblokować jeden z dwóch atutów / perków pozwalających na produkowanie legendarnych przedmiotów. Mowa tu o atutach:

  1. Mistrz nad mistrze (Edgerunner Artisan) z drzewka Wytwarzanie - wymaga on zainwestowania 18 punktów w atrybut Zdolności techniczne.
  2. Metoda Bartmossa (Bartmoss' Legacy) z drzewka Hakowanie bojowe - wymaga on zainwestowania 20 punktów w atrybut Inteligencja.

Konieczność zwiększenia jednego z wymienionych atrybutów oznacza, że trofeum to można przegapić. Stanie się tak jeśli nie wydasz wymaganej liczby punktów i awansujesz w międzyczasie na najwyższy 50 poziom, po którym nie będzie możliwe zdobywanie kolejnych punktów rozwoju. Pamiętaj o tym od początku gry i nie rozwijaj równomiernie atrybutów postaci, tylko skupiaj się na jednym z atrybutów powiązanych z trofeum.

W zależności od wybranego atutu będziesz mógł zacząć produkować legendarne przedmioty lub legendarne hacki - Cyberpunk 2077: Trofea - lista osiągnięć - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

W zależności od wybranego atutu będziesz mógł zacząć produkować legendarne przedmioty lub legendarne hacki. Należy pamiętać o tym, że musisz dysponować odpowiednimi legendarnymi schematami oraz najrzadszymi materiałami do craftingu. Więcej informacji na ten produkowania przedmiotów znajdziesz na stronie Crafting i ulepszanie broni.

Postaraj się wybrać najtańszy legendarny przedmiot do wyprodukowania - w przykładzie z naszego obrazka jest to granat. Możesz śmiało stworzyć 3 sztuki tego samego przedmiotu. Jeśli brakuje ci materiałów do craftingu to rozmontuj odnalezione przedmioty wyższej jakości lub zakup składniki u handlarza.

Demon w maszynie - Daemon in the Shell

Rodzaj trofeum: brązowe - Cyberpunk 2077: Trofea - lista osiągnięć - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Rodzaj trofeum: brązowe

Opis osiągnięcia: Zabij lub obezwładnij 3 przeciwników pojedynczym użyciem hacka Detonacja granatu (Detonate Granade).

Komentarz: Działanie hacka Detonacja granatu mogłeś po raz pierwszy przetestować w trakcie zaliczania samouczka VR. Pozwala on na uzbrojenie na odległość granatu znajdującego się na wyposażeniu przeciwnika, dzięki czemu granat ten po chwili eksploduje. Niestety po zakończeniu lekcji VR bohater nie będzie dysponował tym hackiem. Konieczne okaże się w rezultacie jego pozyskanie.

2 - Cyberpunk 2077: Trofea - lista osiągnięć - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry
Hacka Detonacja granatu nie można kupić u żadnego z netrunnerów, nawet tych spotykanych w dalszej części gry - Cyberpunk 2077: Trofea - lista osiągnięć - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Hacka Detonacja granatu nie można kupić u żadnego z netrunnerów, nawet tych spotykanych w dalszej części gry. Jedynym sposobem pozyskania tego hacka jest odnalezienie go wraz z lootem.

Istnieje na szczęście bardzo dobra metoda atakowania przeciwników, którzy często pozostawiają po sobie różne hacki i inne rzadkie przedmioty. Zainteresuj się lokacją z powyższych obrazków - to dzielnica Coastview w Pacifica. Rozpocznij przy punkcie szybkiej podróży Kaplica i dotrzyj do zaznaczonej lokacji. W pobliżu przebywają dwie grupy przeciwników, których można zaatakować z zaskoczenia.

Po wygranym starciu przeszukaj zwłoki przeciwników - Cyberpunk 2077: Trofea - lista osiągnięć - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Po wygranym starciu przeszukaj zwłoki przeciwników. Jeden z wrogów może pozostawić po sobie hack Detonacja granatu (powyższy obrazek).

Jeśli nie odnalazłeś poszukiwanego hacka, to powróć w pobliże punktu szybkiej podróży Kaplica i następnie raz jeszcze zalicz podróż w zaznaczone miejsce. Przeciwnicy w międzyczasie odrodzą się i będziesz mógł ich ponownie zaatakować i ponownie przeszukać ich zwłoki. Powtarzaj ten schemat aż pozyskasz poszukiwany hack.

3 - Cyberpunk 2077: Trofea - lista osiągnięć - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry
Zamontuj hack w swoim cyberdecku i dopiero wtedy zacznij szukać okazji do hakowania przeciwników - Cyberpunk 2077: Trofea - lista osiągnięć - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Zamontuj hack w swoim cyberdecku i dopiero wtedy zacznij szukać okazji do hakowania przeciwników. Rozglądaj się za grupami przeciwników stojących blisko siebie i hakuj ich z ukrycia po to żeby nie zdążyli się rozbiec. Dobrze jest również odwiedzać lokacje o bardzo niskim poziomie zagrożenia, dzięki czemu wrogowie będą znacznie słabsi od V i zwiększą się szanse, że eksplozja granatu ich zabije. W przypadku użycia hacka na silniejszych wrogach mogą jedynie odnieść obrażenia.

Jeśli masz problemy z dużym wymogiem co do ilości pamięci RAM to zainwestuj w lepszy cyberdeck lub zażyj specyfiki pozwalające tymczasowo zwiększyć ilość RAM-u. Opisaliśmy to na stronie RAM cyberdecku - jak zwiększyć?.

Szybcy i martwi - The Quick and the Dead

Rodzaj trofeum: brązowe - Cyberpunk 2077: Trofea - lista osiągnięć - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Rodzaj trofeum: brązowe

Opis osiągnięcia: Zabij lub obezwładnij 50 przeciwników, gdy działa spowolnienie czasu.

Komentarz: O osiągnięcie to najlepiej powalczyć na niskim poziomie trudności, dzięki czemu wrogowie będą mniej wytrzymali i łatwiej będą ginęli.

Przykładowy stan, w którym działa spowolnienie czasu prezentuje powyższy obrazek.

Efekt spowolnienia czasu możesz uzyskać na różne sposoby - Cyberpunk 2077: Trofea - lista osiągnięć - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Efekt spowolnienia czasu możesz uzyskać na różne sposoby. Najłatwiej jest to osiągnąć kupując i instalując u ripperdoca dowolny cyberdeck firmy Sandevistan. Wszystkie cyberdecki od tego producenta posiadają opcję aktywacji spowolnienia (przykładowy pokazuje dołączony obrazek). Najlepiej jest wyrobić sobie nawyk aktywowania tego cyberdecka (przytrzymaj L1+R1 lub LB+RB) na początku każdej bitwy, a następnie użycia najlepszych broni żeby zabić jak najwięcej wrogów.

Są też inne metody. Spowolnienie czasu możesz osiągnąć, np. dzięki wszczepom (przykładowy Krenzikov z powyższego obrazka z kategorii implantów układu nerwowego), modom czy atutom (perkom). Najlepiej odblokowywać jak najwięcej opcji załączania bullet time po to żeby mieć jak najwięcej okazji do atakowania wrogów będąc w tym stanie.

To na pewno szczury - Must Be Rats

Rodzaj trofeum: brązowe - Cyberpunk 2077: Trofea - lista osiągnięć - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Rodzaj trofeum: brązowe

Opis osiągnięcia: Użyj hacka Odwrócenie uwagi przeciwników (Distract Enemies) 30 razy, nie zwracając na siebie uwagi.

Komentarz: To stosunkowo proste trofeum, gdyż hack dotyczący odwracania uwagi wrogów jest dostępny od samego początku i można z niego korzystać w niemal każdej lokacji z przeciwnikami. Rozglądaj się za różnego rodzaju urządzeniami - wentylatora, ekranami czy automatami. Aktywowanie hacka nie powinno wymuszać zużycie więcej niż 2-3 RAM-u.

Ważne jest to żeby ukryć się po wykonanym hakowaniu. Pozwól na to żeby przeciwnik dotarł do zhakowanego urządzenia i sprawdził je, nie zauważając w tym czasie V. Powtórz ten schemat jeszcze 29 razy.

V jak Vendetta - V for Vendetta

4 - Cyberpunk 2077: Trofea - lista osiągnięć - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry
Rodzaj trofeum: brązowe - Cyberpunk 2077: Trofea - lista osiągnięć - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Rodzaj trofeum: brązowe

Opis osiągnięcia: Po wskrzeszeniu z pomocą Drugiego serca (Second Heart), zabij lub obezwładnij w przeciągu 5 sekund przeciwnika, który cię zabił.

Komentarz: Trofeum to możesz odblokować jako jedno z późniejszych, a to dlatego, że wymagane jest rozwinięcie atrybutu Budowa ciała do 16 punktów. Oznacza to też, że można je przegapić, gdyż V dysponuje ograniczoną liczbą punktów rozwoju (maksymalny poziom doświadczenia bohatera to pięćdziesiąty). Musisz o tym pamiętać i od samego początku gry starać się rozwijać atrybut Budowa ciała żeby wystarczyło ci punktów.

Odwiedź ripperdoca z dzielnicy Wellsprings w Heywood (obrazek 1). Wszczep Drugie Serce znajdziesz w jego ofercie (zakładka Układ krwionośny) i kosztuje on 42000 kredytów. Jeśli nie chcesz bezpowrotnie stracić tak dużej ilości kredytów, to zapisz stan gry i po wypełnieniu założeń osiągnięcia ponownie go wczytaj żeby "odzyskać" kredyty.

5 - Cyberpunk 2077: Trofea - lista osiągnięć - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry
Zakup i zainstaluj wszczep Drugie Serce - Cyberpunk 2077: Trofea - lista osiągnięć - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Zakup i zainstaluj wszczep Drugie Serce. Wyrusz do dowolnej lokacji z niskim lub bardzo niskim poziomem zagrożenia. Chodzi o to żeby mieć do czynienia ze słabymi przeciwnikami. Przygotuj też silną broń, np. strzelbę.

Pozwól na to żeby dowolny przeciwnik zabił V - bohater zostanie automatycznie "wskrzeszony" dzięki załączeniu się Drugiego Serca. Szybko zabij przeciwnika, który powalił bohatera. Będziesz miał 5 sekund na to żeby dobić osobę, która cię zamordowała.

Prawdziwy żołnierz - True Soldier

Rodzaj trofeum: srebrne - Cyberpunk 2077: Trofea - lista osiągnięć - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Rodzaj trofeum: srebrne

Opis osiągnięcia: Zabij lub obezwładnij 300 przeciwników z użyciem broni dystansowych.

Komentarz: Trofeum to odblokujesz jako jedno z późniejszych, a to dlatego, że wymagane jest rozwinięcie atrybutu Budowa ciała do 16 punktów.

Drugie Serce to nazwa legendarnego wszczepu z kategorii Układ krwionośny (Circulatory System), który powinien domyślnie kosztować około 40000 kredytów. Musisz go zakupić i zainstalować u ripperdoca. Po tym jak wyposażysz się w Drugie serce zaatakuj i maksymalnie osłab dowolnego napotkanego przeciwnika. Nie zabijaj wroga, tylko pozwól na to żeby zabił V. Bohater zostanie wskrzeszony i będziesz miał 5 sekund na to żeby dobić osobę, która cię zamordowała.

Prawdziwy wojownik - True Warrior

Rodzaj trofeum: srebrne - Cyberpunk 2077: Trofea - lista osiągnięć - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Rodzaj trofeum: srebrne

Opis osiągnięcia: Zabij lub obezwładnij 100 przeciwników z użyciem broni białej.

Komentarz: To osiągnięcie o prostych założeniach, którego odblokowanie zajmie ci po prostu sporo czasu. Możesz używać zarówno broni obuchowych (np. kijów baseballowych), jak i ostrzy (np. katan). Warto rozważyć granie na niskim poziomie trudności i zajmować się odwiedzaniem wrogich lokacji ze słabymi przeciwnikami.

Kontra - Right Back At Ya

Rodzaj trofeum: brązowe - Cyberpunk 2077: Trofea - lista osiągnięć - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Rodzaj trofeum: brązowe

Opis osiągnięcia: Zabij lub obezwładnij przeciwnika, który rzucił w ciebie granatem.

Komentarz: Dobrym pomysłem jest rozstawianie się za zasłonami w lokacjach, w których są przeciwnicy. Nie ruszaj się, tylko pozostawaj za zasłoną przez dłuższy czas. Powinno to "zmotywować" wrogów do obrzucenia V granatami. Gra nie wymusza żeby zabić osobę, która rzuciła granatem w jakimś wyznaczonym przedziale czasu. O ile nie będziesz celowo unikał walk, trofeum powinieneś odblokować na wczesnym stadium gry zupełnie nie starając się o jego zdobycie.

Wędrówka głupca - The Wandering Fool

Rodzaj trofeum: srebrne - Cyberpunk 2077: Trofea - lista osiągnięć - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Rodzaj trofeum: srebrne

Opis osiągnięcia: Znajdź wszystkie graffiti tarota w ramach misji Fool on the Hill.

Komentarz: Murale / karty tarota są jedną z kategorii znajdziek i opisaliśmy je na stronie Karty tarota w rozdziale o sekretach.

Dla przypomnienia odnajdywaniem graffiti / murali możesz zacząć zajmować się w akcie 2 kampanii. Będą się one pojawiały na mapie miasta po tym jak się do nich dostatecznie zbliżysz.

W celu uznania danego muralu za odkryty musisz się do niego zbliżyć i wcisnąć klawisz interakcji lub zeskanować go na odległość - Cyberpunk 2077: Trofea - lista osiągnięć - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

W celu uznania danego muralu za odkryty musisz się do niego zbliżyć i wcisnąć klawisz interakcji lub zeskanować go na odległość.

Zbadanie pierwszego muralu odblokuje poboczny quest Fool on the Hill, z którego dowiesz się, że do odnalezienia jest 20 graffiti - Cyberpunk 2077: Trofea - lista osiągnięć - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Zbadanie pierwszego muralu odblokuje poboczny quest Fool on the Hill, z którego dowiesz się, że do odnalezienia jest 20 graffiti. Możesz też porozmawiać z Viktorem i Misty w sprawie znaczenia murali.

Dodatkowa uwaga - Po odnalezieniu 20 kart tarota / murali otrzymasz trofeum. Z nowej rozmowy z Misty dowiesz się o dwóch dodatkowych, które odnajduje się w finale. Nie są one jednak wymagane do odblokowania osiągnięcia.

Bywalec - Frequent Flyer

Rodzaj trofeum: brązowe - Cyberpunk 2077: Trofea - lista osiągnięć - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Rodzaj trofeum: brązowe

Opis osiągnięcia: Znajdź wszystkie punkty szybkiej podróży.

Komentarz: Nowe punkty szybkiej podróży możesz odkrywać podczas podróżowania po mapie świata - przykładowe tego typu miejsce prezentuje dołączony obrazek. Niebieskie ikony tych lokacji pojawiają się na mapie po tym jak się do nich dostatecznie zbliżysz. W grze do odkrycia jest w sumie 150 punktów szybkiej podróży. Jeśli szukasz więcej informacji, to przejdź na stronę Szybka podróż - jak korzystać?.

Wszystkie punkty szybkiej podróży powinieneś odkryć podczas normalnego przechodzenia gry, tzn - Cyberpunk 2077: Trofea - lista osiągnięć - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Wszystkie punkty szybkiej podróży powinieneś odkryć podczas normalnego przechodzenia gry, tzn. dzięki rozgrywaniu pobocznych questów i zaliczaniu dzielnic na potrzeby innych trofeów. Jedynym wyjątkiem mogą być dwa punkty szybkiej podróży z północnych Badlandów - zaznaczyliśmy je na powyższym obrazku.

Legenda Afterlife - Legend of the Afterlife

6 - Cyberpunk 2077: Trofea - lista osiągnięć - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry
Rodzaj trofeum: srebrne - Cyberpunk 2077: Trofea - lista osiągnięć - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Rodzaj trofeum: srebrne

Opis osiągnięcia: Osiągnij maksymalny poziom reputacji.

Komentarz: Poziomy reputacji zdobywa się niezależnie od kolejnych poziomów doświadczenia. V maksymalnie może awansować na 50 poziom reputacji.

XP potrzebne do rozwijania reputacji możesz zdobywać dzięki pomaganiu mieszkańcom miasta - możesz m.in. zaliczać questy, zabijać bandytów czy reagować na prośby o interwencję ze strony lokalnej policji. Temat ten szerzej omówiliśmy na stronach Reputacja oraz XP - jak szybciej zdobywać?. 50 poziom reputacji powinieneś osiągnąć znacznie szybciej od 50 poziomu doświadczenia.