Cyberpunk 2077: Umiejętności V - jakie czynności je rozwijają? Cyberpunk 2077 poradnik, solucja

Ta strona poradnika do gry Cyberpunk 2077 zawiera wyjaśnienia w jaki sposób rozwijać umiejętności V i awansować je na kolejne poziomy. Dowiesz się konkretnie jakie czynności sprzyjają rozwojowi umiejętności. Są to oczywiście różne rodzaje czynności dla różnych umiejętności.

Awansowanie umiejętności bohatera - ogólne informacje

W Cyberpunk 2077 możesz rozwijać umiejętności V - Cyberpunk 2077: Umiejętności V - jakie czynności je rozwijają? - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

W Cyberpunk 2077 możesz rozwijać umiejętności V. W grze jest 12 drzewek umiejętności i każda z kategorii umiejętności podlega któremuś z pięciu głównych atrybutów bohatera.

Punkty doświadczenia dla umiejętności nie zdobywa się w identycznym tempie do głównych poziomów doświadczenia. Rozwijanie umiejętności przebiega znacznie wolniej. Dzieje się tak dlatego, że gra podlicza XP tylko dla czynności powiązanych z daną kategorią umiejętności. Przykładowo w kategorii umiejętności Hakowania gra dodaje XP tylko za pomyślne hakowanie przeciwników i urządzeń. Informacje o tym jakie rodzaje czynności pozwalają rozwijać poszczególne umiejętności znajdziesz w dalszej części strony. Jest to bardzo istotna wiedza pod kątem szybszego awansowania poszczególnych umiejętności i czerpania wiążących się z tym profitów.

Swoje postępy w rozwijaniu danej umiejętności możesz śledzić w oknie jej drzewka, tzn - Cyberpunk 2077: Umiejętności V - jakie czynności je rozwijają? - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Swoje postępy w rozwijaniu danej umiejętności możesz śledzić w oknie jej drzewka, tzn. w oknie, w którym kupuje się atuty (perki) powiązane z daną umiejętnością. Informacje są w lewym dolnym rogu ekranu. Możesz dowiedzieć się ile XP brakuje ci do kolejnego awansu oraz jakie nagrody za postępy zdołałeś już odblokować. Nagrodami mogą być darmowe punkty atutów (do wydania na dowolnym drzewku umiejętności) oraz premie do statystyk.

Każdą umiejętność docelowo można rozwinąć na 20 poziom - Cyberpunk 2077: Umiejętności V - jakie czynności je rozwijają? - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Każdą umiejętność docelowo można rozwinąć na 20 poziom. Obowiązuje tu jednak ważne ograniczenie - aktualny poziom umiejętności nie może przekraczać aktualnego poziomu atrybutu, z którym jest powiązana.

W przykładzie z powyższego obrazka atrybut Budowa ciała ma 6 punktów. Oznacza to, że umiejętności Wysportowanie, Demolka i Walki uliczne będziesz mógł rozwinąć maksymalnie do 6/20 poziomu. Musisz najpierw wydać punkty rozwoju na zwiększenie atrybutu i dopiero wtedy kontynuować zdobywanie xp dla powiązanych z tym atrybutem umiejętności.

Po awansowaniu danej umiejętności na maksymalny 20 poziom uzyskasz dostęp do specjalnego atutu - Cyberpunk 2077: Umiejętności V - jakie czynności je rozwijają? - Cyberpunk 2077 - poradnik do gry

Po awansowaniu danej umiejętności na maksymalny 20 poziom uzyskasz dostęp do specjalnego atutu. Unikalny perk jest oczywiście inny dla każdej z 12 kategorii umiejętności.

Specjalny atut oprócz zaoferowania bonusu do statystyk ma jedną istotną cechę - może być rozwijany dowolną ilość razy, tzn. możesz na niego wydawać dowolną ilość punktów atutów. Każdy wydany punkt atutów uczyni specjalny atut silniejszym i zwiększą się jeszcze bardziej statystyki V. Wydawanie punktów atutów na ulepszanie specjalnego atutu jest wskazane wyłącznie w końcowej fazie rozgrywki gdy będziesz już miał odblokowane wszystkie najważniejsze atuty powiązane z obranym przez ciebie stylem gry.

Wysportowanie - jak rozwijać umiejętność?

To kategoria umiejętności powiązana z atrybutem Budowa ciała. Musisz rozwijać Budowę ciała żeby móc zdobywać xp i awansować Wysportowanie na kolejne poziomy.

W celu rozwijania Wysportowania musisz:

  1. Wykonywać czynności wymagające wykazania się dużą siłą. Mogą to być np. otwarcie siłą zamkniętych drzwi (polegając na akcji atrybutu Budowa ciała) czy wyrwanie wieżyczki obronnej z podstawy, w której została umieszczona.
  2. Wykonywać czynności zużywające wytrzymałość (staminę) głównego bohatera.

Demolka - jak rozwijać umiejętność?

To kategoria umiejętności powiązana z atrybutem Budowa ciała. Musisz rozwijać Budowę ciała żeby móc zdobywać xp i awansować Demolkę na kolejne poziomy.

W celu rozwijania Demolki musisz:

  1. Używać strzelb do eliminowania przeciwników.
  2. Używać ciężkich odmian broni palnej (np. CKM-ów) do eliminowania przeciwników.

Walki uliczne - jak rozwijać umiejętność?

To kategoria umiejętności powiązana z atrybutem Budowa ciała. Musisz rozwijać Budowę ciała żeby móc zdobywać xp i awansować Walki uliczne na kolejne poziomy.

W celu rozwijania Walk ulicznych musisz:

  1. Pokonywać przeciwników w walce na pięści. XP zdobywa się podczas walk na gołe pięści oraz podczas używania Pięści Goryla (wszczepu).
  2. Pokonywać przeciwników bronią obuchową. Rodzaj broni białej możesz zawsze odczytać w jej opisie (drugi główny rodzaj broni to ostrza - są one związane z inną kategorią umiejętności).
  3. Pokonywać przeciwników z użyciem monostruny. Jest to zaawansowany wszczep do zakupienia u ripperdoca.

Broń krótka - jak rozwijać umiejętność?

To kategoria umiejętności powiązana z atrybutem Refleks. Musisz rozwijać Refleks żeby móc zdobywać xp i awansować Broń krótką na kolejne poziomy.

W celu rozwijania Broni krótkiej musisz:

  1. Używać pistoletów do eliminowania przeciwników.
  2. Używać rewolwerów do eliminowania przeciwników.

Broń biała - jak rozwijać umiejętność?

To kategoria umiejętności powiązana z atrybutem Refleks. Musisz rozwijać Refleks żeby móc zdobywać xp i awansować Broń białą na kolejne poziomy.

W celu rozwijania Broni białej musisz:

  1. Pokonywać przeciwników ostrzami. Chodzi tu o odmianę broni białej, do której zaliczają się m.in. katany i noże. Rodzaj broni możesz odczytać w jej opisie (drugi główny rodzaj broni to broń obuchowa - jest związana z inną kategorią umiejętności).
  2. Pokonywać przeciwników z użyciem ostrzy modliszkowych. Jest to zaawansowany wszczep do zakupienia u ripperdoca.

Karabiny - jak rozwijać umiejętność?

To kategoria umiejętności powiązana z atrybutem Refleks. Musisz rozwijać Refleks żeby móc zdobywać xp i awansować Karabiny na kolejne poziomy.

W celu rozwijania Karabinów musisz:

  1. Używać pistoletów maszynowych do eliminowania przeciwników.
  2. Używać różnego rodzaju karabinów do eliminowania przeciwników. Oprócz karabinów szturmowych mogą to też być m.in. karabiny snajperskie.

Wytwarzanie - jak rozwijać umiejętność?

To kategoria umiejętności powiązana z atrybutem Zdolności techniczne. Musisz rozwijać Zdolności techniczne żeby móc zdobywać xp i awansować Wytwarzanie na kolejne poziomy.

W celu rozwijania Wytwarzania musisz:

  1. Produkować nowe przedmioty w oparciu o crafting.
  2. Ulepszać posiadane przedmioty w oparciu o crafting.
  3. Rozmontowywać przedmioty z inwentarza. Do zakupienia jest perk, który może automatycznie rozbierać przedmioty klasyfikowane jako rupiecie / złom.

Inżynieria - jak rozwijać umiejętność?

To kategoria umiejętności powiązana z atrybutem Zdolności techniczne. Musisz rozwijać Zdolności techniczne żeby móc zdobywać xp i awansować Inżynierię na kolejne poziomy.

W celu rozwijania Inżynierii musisz:

  1. Wykonywać czynności wymagające wykazania się umiejętnościami technicznymi. Może to być np. sforsowanie zamka w zamkniętych drzwiach. Generalnie chodzi tu o czynności wymagające użycia atrybutu Zdolności techniczne.
  2. Używać broni przebijających się przez ściany na potrzeby eliminowania przeciwników. Chodzi tu konkretnie o bronie z kategorii Tech.
  3. Używać granatów do eliminowania przeciwników.

Skradanie się - jak rozwijać umiejętność?

To kategoria umiejętności powiązana z atrybutem Opanowanie. Musisz rozwijać Opanowanie żeby móc zdobywać xp i awansować Skradanie się na kolejne poziomy.

W celu rozwijania Skradania się musisz:

  1. Przeprowadzać udane ataki z zaskoczenia wymierzone w przeciwników. Mogą to być np. neutralizacje po znalezieniu się za plecami wroga i złapaniu go lub ataki z użyciem broni z tłumikiem.
  2. Ukrywać ciała pokonanych przeciwników. Rozglądaj się za różnego rodzaju dużymi pojemnikami - podnoś ciała i umieszczaj je w skrzyniach.

Zimna krew - jak rozwijać umiejętność?

To kategoria umiejętności powiązana z atrybutem Opanowanie. Musisz rozwijać Opanowanie żeby móc zdobywać xp i awansować Zimną krew na kolejne poziomy.

W celu rozwijania Zimnej krwi musisz eliminować przeciwników gdy Zimna Krew jest aktywna. Dla przypomnienia jest to pasywny atut, który trzeba najpierw zakupić. Domyślnie aktywuje się on pokonaniu przeciwnika i gwarantuje szybsze poruszanie się przez krótki czas. Z jego rozwijaniem powiązane jest drzewko Zimna krew.

Naruszenie Protokołu - jak rozwijać umiejętność?

To kategoria umiejętności powiązana z atrybutem Inteligencja. Musisz rozwijać Inteligencję żeby móc zdobywać xp i awansować Naruszenie Protokołu na kolejne poziomy.

W celu rozwijania Naruszenia Protokołu musisz:

  1. Wykonywać czynności wymagające wykazania się wysoką inteligencją. Mogą to być np. próby podłączenia się do systemu. Generalnie chodzi tu o czynności wymagające użycia atrybutu Inteligencja.
  2. Włamywać się do systemów w oparciu o Naruszenie Protokołu. Mowa tu o hackach wiążących się z zaliczaniem mini-gry hakerskiej.
  3. Używać hakowania na urządzeniach (np. automatach, komputerach, wentylatorach).

Hakowanie bojowe - jak rozwijać umiejętność?

To kategoria umiejętności powiązana z atrybutem Inteligencja. Musisz rozwijać Inteligencję żeby móc zdobywać xp i awansować Hakowanie bojowe na kolejne poziomy.

W celu rozwijania Hakowania bojowego musisz używać hakowania na przeciwnikach. Chodzi to o używanie hacków powiązanych z aktualnie używanym cyberdeckiem.