Red Dead Redemption 2: Radosny, energiczny chłopiec - opis przejścia, mapa Red Dead Redemption 2 poradnik, solucja
Zadanie dostępne w grze Red Dead Redemption 2 Radosny, energiczny chłopiec (A Bright Bouncing Boy) jest niezwykle wymagające czasowo. Wykonuje się je zarówno Arthurem, jak i Johnem. Prowadzi ono do powstania ciekawego easter egga.
Ostatnia aktualizacja: 9 września 2022
Radosny, energiczny chłopiec to tytuł jednego z bardziej rozbudowanych, kilkuczęściowych pobocznych zadań gry Red Dead Redemption 2. W trakcie rozgrywania kolejnych części tej misji główny bohater pomaga profesorowi Marko Dragicowi w przeprowadzanych przez niego eksperymentach.
- Pierwsze spotkanie z Marko Dragicem
- Drugie spotkanie z Marko Dragicem
- Epilog
- Easter egg - gdzie jest automaton?
Pierwsze spotkanie z Marko Dragicem

Do pierwszego spotkania z profesorem może dojść po tym jak awansujesz dostatecznie w czwartym rozdziale gry. Znacznik informujący o możliwości spotkania się z nim pojawi się przy małym stawie w mieście Saint Denis.

W pierwszej części misji Arthur dwukrotnie musi przejąć sterowanie nad zdalnie kontrolowaną miniaturową łodzią podwodną. Przyciski sterowania wyświetlane są w prawym dolnym rogu ekranu - możesz sterować w lewo i prawo, a także przyśpieszać, zwalniać i włączać "wsteczny bieg".
W trakcie kontrolowania łodzi podwodnej unikaj zbliżania się do min, albowiem działają jak magnes i mogą nagle zacząć zbliżać się do łodzi. Twoim zadaniem jest zatapianie miniaturowych statków - posyłaj w ich stronę torpedy. Pamiętaj o tym żeby zawsze zachować bezpieczną odległość od miejsca zniszczenia statku. Po zatopieniu wszystkich okrętów powróć do przystani.

Drugie wyzwanie z użyciem łodzi podwodnej jest nieco trudniejsze - musisz zatopić oznaczone łódki zanim dotrą na drugi koniec stawu. Podczas wypuszczania torped bierz poprawkę na to, że cele znajdują się w ruchu. Ponownie uważaj na miny oraz żeby nie znaleźć się zbyt blisko niszczonych łodzi. Po tym jak je wszystkie zniszczysz powróć do "portu".
Drugie spotkanie z Marko Dragicem

Z profesorem możesz ponownie spotkać się w Doverhill - jest to duży budynek niedaleko torów kolejowych na północnym krańcu mapy świata. Musisz tam dotrzeć nocną porą.
Porozmawiaj na miejscu z Marko Dragicem, od którego otrzymasz detektor i 3 piorunochrony (Lightning Conductor).

Zadaniem Arthura jest rozmieszczenie trzech piorunochronów we właściwych miejscach. Za każdym razem musisz zacząć od użycia detektora (przytrzymaj przycisk celowania). Obracaj Arthura aż lampka detektora zacznie pulsować z największą częstotliwością - informuje to o prawidłowym kierunku podążania. Musisz wyruszyć w tym kierunku i kontynuować przemarsz aż lampka detektora zaświeci się na stałe (przykład na powyższym obrazku). To informacja, że stoisz w dobrym miejscu do umieszczenia piorunochrona w ziemi - wciśnij odpowiedni przycisk.
Powtórz ten schemat z dwoma kolejnymi piorunochronami i na koniec powróć do naukowca.

Arthur zostanie teraz poproszony o wdrapanie się na szczyt wieży. Użyj drabiny i po dotarciu na górny balkonik zainteresuj się konsolą z trzema przełącznikami. Pociągaj za nie w pokazanej na powyższym obrazku kolejności - lewy przełącznik, prawy przełącznik, środkowy przełącznik.

Powróć na dół gdzie załączy się zabawna scenka przerywnikowa z "ożywienia" automatona (robota) skonstruowanego przez naukowca.
Epilog

W celu definitywnego zakończenia wątku Marko Dragica powróć do jego laboratorium po tym jak upłyną dwa dni w świecie gry (możesz przyśpieszać upływ czasu korzystając z łóżek). Dla pewności sprawdź wszystkie drzwi wejściowe do budynku.
Odnajdziesz martwego Dragica i gra odblokuje przy okazji trofeum Sztuczna inteligencja. Warto rozejrzeć się po laboratorium. Odnajdziesz przede wszystkim unikalną elektryczną latarnię (Electric Lantern). Oprócz tego możesz znaleźć m.in. dwie notatki Dragica, kartę kolekcjonerską i walerianę (rzadki składnik alchemiczny).
Easter egg - gdzie jest automaton?

Podczas ostatniej wizyty w laboratorium zauważyłeś zapewne, że zniknął automaton, nad którym pracował Dragic. Możesz odnaleźć robota i jest to jeden z wielu easter eggów gry Red Dead Redemption 2. Musisz w tym celu powrócić do wioski górniczej Colter, w której rozgrywał się prolog gry. Rozpocznij następnie wspinaczkę na szczyt sąsiadującej z nią góry.


Poszukiwanego automatona odnajdziesz obok Colter w miejscu pokazanym na powyższych obrazkach. Jest to północno-zachodni narożnik mapy świata.