Poradnik przetrwania na Dzikim Zachodzie. Poradnik do Red Dead Redemption 2 to rozbudowana solucja, która przeprowadzi Cię przez wszystkie zadania główne i poboczne. Nasze porady opisują trofea i osiągnięcia, bronie, napady, a także pomogą zlokalizować wszystkie sekrety i znajdźki.

Ostatnia aktualizacja: 2 sierpnia 2021

Poradnik do Red Dead Redemption 2 to prawdziwe kompendium wiedzy na temat produkcji Rockstar Games. W naszym poradniku znajdują przeróżne porady, informacje i podpowiedzi, które pomogą Wam poznać najważniejsze mechaniki rozgrywki, ukończyć wszystkie misje gry, a także odkryć wszystkie jej sekrety.

Na początkowych stronach poradnika znalazły się porady na start, a także inne podpowiedzi dotyczące lepszego poznania najważniejszych mechanizmów gry. Są to takie tematy jak eksploracja świata, walka, zaliczanie misji, spotykanie się z towarzyszami w obozowiskach czy wykonywanie opcjonalnych aktywności, do których można zaliczyć chociażby polowania na dzikie zwierzęta. W przewodniku do RDR 2 znalazł się również rozdział FAQ z odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania. Informuje on między innymi jak korzystać z mechanizmu szybkiej podróży, jak nawiązywać romanse, jak powtarzać rozegrane misje, jak dostać się do Blackwater, jak zmienić konia, jak zdobywać sztabki złota, czy jak łatwiej celować z broni palnej.

Dużą część naszego poradnika zajmuje opis przejścia Red Dead Redemption 2. W solucji znalazły się przede wszystkim omówienia wszystkich głównych zadań wraz z informacjami na temat podejmowanych w nich ważnych wyborów oraz wymagań do zdobywania w nich złotych medali. Poradnik uwzględnia również opcjonalne zadania, którymi można zajmować się w przerwach pomiędzy awansowaniem w głównym wątku fabularnym gry, jak chociażby napadami, wędkarstwem czy lichwiarstwem.

RDR 2 to gra z ogromnym otwartym światem i w związku z tym w naszym poradniku nie mogło zabraknąć rozbudowanego atlasu świata. Zawiera on mapę świata, na której zaznaczone zostały wszystkie najważniejsze lokacje, chaty, kryjówki gangów i ukryte skarby. Skorzystanie z poradnika powinno Wam też pomóc w odnalezieniu wszystkich sekretów i znajdziek, do których zaliczają się między innymi karty kolekcjonerskie, kości dinozaurów, legendarne zwierzęta oraz receptury.

Poradnik do RDR 2 uzupełnia rozdział o tym jak ukończyć Red Dead Redemption 2 w 100% - podajemy kompletną listę czynności wymaganych do pełnego zaliczenia gry. Wśród nich znajdują się chociażby misje poboczne związane z nieznajomymi osobami, ściganiem zbiegów oraz przypadkowymi spotkaniami z mieszkańcami świata gry. Na osobnych stronach przeczytacie również porady na temat gier hazardowych, w jakich będziecie mogli wziąć udział w RDR2 - są to poker, blackjack, domino, a także gra w pięć palców.

Całość uzupełnia przede wszystkim poradnik trofeowy, który pozwala w odblokowaniu wszystkich dostępnych osiągnięć gry i platynowego trofeum. W poradniku znalazły się też strony na temat sterowania, wymagań sprzętowych PC oraz tego ile czasu zajmuje przejście Red Read Redemption 2.

RDR2: Szybkie porady na start

  1. Nie próbujcie od razu badać otwartego świata gry, bo nie jest dostępny od samego początku rozgrywki. Jego największą część odblokujecie po awansowaniu do rozdziału 2 kampanii, przy czym nie będzie to dotyczyło Blackwater i New Austin gdzie bohater zostałby od razu zaatakowany. Sprawdzicie je dopiero pod koniec gry.
  2. Częste manualnie zapisywanie gry jest wskazane. Może to Was zabezpieczać przed wieloma potencjalnie problematycznymi sytuacjami, np. niechcianym znalezieniem się na celowniku stróżów prawa, utratą konia czy zachowaniem się w zły sposób w misjach oferujących ważne wybory.
  3. Powracajcie regularnie do obozu gangu. Oferuje on szereg atrakcji, wśród których znajdują się m.in. opcje interakcji z innymi członkami gangu czy okazje do odbierania nowych zleceń. Warto też przekazywać zdobywane fundusze na rozbudowę obozu po to żeby odblokowywać jego ulepszenia (np. opcję szybkiej podróży).
  4. Przeszukujcie ciała przeciwników oraz wszystkie badane lokacje. W grze jest dużo wartościowego lootu do odnalezienia. Oprócz gotówki i amunicji mogą to być m.in. przedmioty zużywalne, trofea po zwierzętach czy skarby do wystawienia na sprzedaż.
  5. Nie zapominajcie o czyszczeniu często używanych broni - potrzebny jest do tego specjalny olej. Zmniejszy to ryzyko, że korzystana broń zatnie się w trakcie walk, a także pozwoli na odnowienie jej statystyk do początkowych (maksymalnych) wartości.
  6. Nie musicie używać tego samego konia przez całą grę. RDR 2 pozwala na kupowanie oraz oswajania nowych wierzchowców, które oprócz innego umaszczenia mogą być opisane innymi statystykami (np. zwiększoną wytrzymałością).

Więcej porad i wskazówek do Red Dead Redemption 2 zamieściliśmy na osobnej stronie Porady na start.

RDR2: Opis przejścia gry

W naszym poradniku do RDR 2 znajdziecie komplet informacji potrzebnych do ukończenia głównego wątku fabularnego. Oprócz tego przygotowaliśmy solucję dla wszystkich pobocznych misji dostępnych w grze.

Rozdział 1 - Colter

  1. Bandyci z Zachodu
  2. Początek i ucieczka przed wspomnieniem
  3. Starzy przyjaciele
  4. Co następuje po początku?
  5. Kim do diabła jest Leviticus Cornwall?
  6. W drodze na wschód

Rozdział 2 - Horseshoe Overlook

  1. Cywilizowane społeczeństwo Valentine
  2. Amerykanie odpoczywają
  3. Koniec i ucieczka przed urażonym ego
  4. Wizyta towarzyska
  5. Lichwiarstwo i inne grzechy I-III
  6. Chwila spokoju
  7. Kto kiedyś kochał prawdziwie
  8. Kręgosłup Ameryki
  9. Kto nie jest bez grzechu
  10. Pierwsi będą ostatnimi
  11. Błogosławieni cisi
  12. Dolewając ropy do ognia
  13. Rybak ludzi
  14. Scena z Amerykańskiej Idylli
  15. Owce od kozłów
  16. Dziwna uprzejmość

Rozdział 3 - Clemens Point

  1. Nowe południe
  2. Dalsze pytania o prawa kobiet
  3. Destylacja po amerykańsku
  4. Błąd w dobrej wierze
  5. Prawdziwa miłość I-III
  6. Reklama, nowa amerykańska sztuka I-II
  7. I będąc w drodze, prawił o wybaczaniu
  8. Uroki tytoniu
  9. Sodoma Powrót do Gomory
  10. Magicy dla sportu
  11. Konina na obiad
  12. Błogosławieni pokój czyniący
  13. Przyjaciele z marginesu
  14. Krótki spacer w ładnym miasteczku
  15. Krwawe zatargi, stare i nowe
  16. Bitwa o Shady Belle

Rozdział 4 - Shady Belle

  1. Uroki cywilizacji
  2. Angelo Bronte, człowiek honoru
  3. Złota klatka
  4. Nie, nie i po trzykroć nie
  5. Noc pełna rozpusty
  6. Amerykańscy ojcowie I-II
  7. Jeźdźcy i Apokalipsa
  8. Miejsce przyjemności
  9. Wiejskie marzenia
  10. Zemsta smakuje najlepiej
  11. Bankowość, stara amerykańska sztuka

Rozdział 5 - Guarma

  1. Witaj w Nowym Świecie
  2. Miły i dobroduszny despota
  3. Okrucieństwo wyzwolone
  4. Piekło nie zna takiej furii
  5. Raj w końcu opuszczony
  6. Drogi wujku Tacitusie
  7. Ulotna radość
  8. Na rozstajach
  9. To są ziemie Murfreech

Rozdział 6 - Beaver Hollow

  1. Ikar i przyjaciele
  2. Godziny odwiedzin
  3. Zwykła wizyta towarzyska
  4. Gniew wyzwolony
  5. Uroki Van Horn
  6. Archeologia dla początkujących
  7. Honor wśród złodziei
  8. Most donikąd
  9. Trudna sztuka konwersacji
  10. Żegnaj, drogi przyjacielu
  11. Pani Sadie Adler, wdowa I-II
  12. Ulubieni synowie
  13. Syn króla
  14. Mój ostatni chłopiec
  15. Co w nas najlepsze
  16. Krew, śmierć i odkupienie

Epilog część 1 - Pronghorn Ranch

  1. Koło
  2. Proste przyjemności
  3. Rolnictwo dla początkujących
  4. Ojcostwo dla początkujących
  5. Stare nawyki
  6. Jim Milton znów wkracza do akcji
  7. Ojcostwo dla opornych
  8. Macierzyństwo
  9. Dom szlachty
  10. Dochodowe zatrudnienie

Epilog część 2 - Beecher's Hope

  1. Męska przyjaźń
  2. Remont dla początkujących
  3. Dzień uczciwej pracy
  4. Skrzynka z narzędziami
  5. Nowe Jeruzalem
  6. Szybka przysługa dla starej znajomej
  7. Zły dzień Wujka
  8. Naprawdę wielki skurczybyk
  9. Ponowna próba
  10. Marzenie o nowej przyszłości
  11. Amerykański jad

Misje poboczne

  1. Idealna noc
  2. Najszlachetniejsi z mężczyzn i kobieta
  3. Oczywiście jest Brytyjczykiem
  4. Arkadia dla amatorów
  5. Nieprawości historii
  6. Lichwiarstwo i inne grzechy IV-VII - to kontynuacja questów z głównej fabuły
  7. Droga artysty
  8. Pomóż bratu
  9. Łaska wiedzy
  10. Bracia i siostry, wszyscy razem
  11. Zapach świeżej farby
  12. Więzy, które nas łączą
  13. Radosny, energiczny chłopiec
  14. O, bracie
  15. Ojcostwo i inne marzenia
  16. Idealizm i pragmatyzm
  17. Mądrość starszyzny
  18. Nie szukaj rozgrzeszenia
  19. Weteran
  20. Prawdziwa miłość IV-V - to kontynuacja questów z głównej fabuły
  21. Amerykańskie piekło, wypalone
  22. Amerykański sen
  23. Kradzieże i napady - na stronie opisane są zadania członków gangu Dutcha
  24. Misje ścigania zbiegów - w podrozdziale opisaliśmy wszystkie dostępne zlecenia (Bounties)

RDR2: Znajdźki i sekrety

W RDR 2 na odkrycia czeka mnóstwo skarbów i sekretów. Wszystkie najważniejsze znajdźki omówione zostały w kilku dużych rozdziałach poradnika.

  1. Mapy skarbów - w rozdziale opisujemy jak zdobyć poszczególne mapy znajdziek, do jakich lokacji prowadzą i jakie skarby można znaleźć
  2. Legendarne zwierzęta - w rozdziale podpowiadamy gdzie szukać legendarnych zwierząt oraz jak je upolować
  3. Legendarne ryby - w rozdziale sugerujemy jakie lokacje do wędkowania najlepiej odwiedzać po to żeby wyławiać legendarne gatunki ryb
  4. Kości dinozaurów - strona zestawia miejsca odnalezienia wszystkich 30 kości dinozaurów
  5. Petroglify - strona zestawia miejsca odkrycia wszystkich 10 petroglifów
  6. Egzotyczne przedmioty - strona opisuje zlecenia z Saint Denis odnośnie odnajdywania egzotycznych przedmiotów
  7. Prośby o przedmioty - na stronie opisaliśmy mini-zadania odnajdywania przedmiotów dla członków gangu Dutcha
  8. Zagadka z posągami - na stronie opisana jest unikalna jaskinia z Ambarino, w której możecie rozwiązać zagadkę z posągami
  9. Groby - na stronie jest mapa świata pokazująca lokalizacje wszystkich 9 grobów
  10. Łapacze snów - strona zestawia miejsca odnalezienia wszystkich 20 łapaczy snów
  11. Gospodarstwa - na stronie są informacje na temat lokalizacji i sposobu zaliczenia gospodarstw ze świata gry (typ dodatkowych aktywności)
  12. Wyzwania - strona opisuje wszystkie wyzwania dostępne w grze (np. zabijanie wrogów na określone sposoby)
  13. Napady na sklepy - na stronie znajdziecie instrukcje jak napadać na sklepy ze świata gry i które dostępne są do obrabowania
  14. Unikalne przedmioty - na stronie zestawiliśmy sekretne przedmioty do zdobycia dzięki eksploracji świata gry
  15. Polowanie na zlecenie - strona opisuje zadania łowcy nagród odbierane m.in. z plakatów ze stacji kolejowych
  16. Chaty - na stronie zestawiliśmy chaty, których badanie jest wymagane do ukończenia RDR 2 w 100%
  17. Kryjówki gangów - strona informuje o lokalizacji siedzib gangów zamieszkujących świat gry
  18. Easter eggi - na stronie zestawiliśmy przykładowe easter eggi, tzn. żarty twórców gry (np. spotkania z duchami czy odnalezienie UFO)

RDR2: Przewodnik po grze

W rozdziale Podstawy naszego poradnika możecie znaleźć informacje na temat wybranych ważnych mechanik rozgrywki w RDR 2. Może to Wam ułatwić poprawne prowadzenie gry.

  1. Rozwój postaci - na stronie wyjaśniamy m.in. jak zwiększać wytrzymałość i zdrowie bohatera
  2. Crafting - strona informuje m.in. jak wytwarzać nowe przedmioty i jak pozyskiwać przepisy do craftingu
  3. Gotowanie i przepisy - strona wyjaśnia m.in. jak rozstawić obóz i co można ugotować
  4. System przestępczości - dzięki lekturze strony dowiecie się m.in. jakie występki są karane i jak zachować się po nałożeniu grzywny
  5. Ukończenie gry w 100% - na stronie zestawiliśmy wszystkie czynności wymagane do uzyskania statusu zaliczenia gry w 100 procentach
  6. Najlepsze konie - na stronie znajdziecie nasze rekomendacje jakiego wierzchowca warto zakupić
  7. Najepsze bronie - na stronie są rekomendacje najlepszych broni m.in. z kategorii rewolwery, broń podręczna, karabiny, snajperki i strzelby.
  8. Poradnik wędkarza - zamieściliśmy kompleksowe wyjaśnienie jak wędkować i jak skutecznie łowić ryby
  9. Kody i cheaty - na stronie znajdziecie listę kodów oraz informacje jak odblokować cheaty.

RDR2: FAQ

W poradniku do RDR 2 możecie znaleźć odpowiedzi na często zadawane pytania. W rozdziale FAQ podzieliliśmy je tematycznie po to żeby łatwiej odnaleźć rozwiązanie danego problemu.

Eksploracja świata gry

  1. Pieniądze na farmie świń - jak odzyskać?
  2. Szybka podróż - jak korzystać?
  3. Karty - jak szybko zdobyć?
  4. Łódka - gdzie znaleźć?
  5. Szczotka dla konia - jak zdobyć?
  6. Pora dnia - jak szybko zmienić?
  7. Tramwaj - czy można nim sterować?
  8. Kąpiel - jak to zrobić?
  9. Pociąg - czy można sterować?
  10. Sztabka złota - jak zdobyć, gdzie sprzedać?
  11. Harmonijka - jakie ma zastosowanie?
  12. Skrzynie, sejfy - jak otworzyć?
  13. Paser - jakie usługi oferuje?

Arthur i gang Dutcha

  1. Znikający gang - gdzie szukać?
  2. Strącony kapelusz - jak odzyskać?
  3. Koń bohatera - czy może zginąć?
  4. Włosy - jak ściąć?
  5. Ulepszanie siedziby gangu - jak i po co?
  6. Zmiana konia - czy można i jak?
  7. Kawa - jak zaparzyć?
  8. Podróż z innymi członkami gangu - można?
  9. Ubiór bohatera - jak i po co zmieniać?
  10. Zdjęcia - jak robić?
  11. Grzywna - jak zdjąć z bohatera?
  12. Łup - czy warto dzielić się z gangiem?
  13. Ukąszenie węża - jak sobie poradzić?
  14. Narzędzia kaletnicze - jak zdobyć?
  15. Pojemność torby - jak zwiększyć?

Łowiectwo i dzikie zwierzęta

  1. Legendarny niedźwiedź - jak zabić?
  2. Dzikie zwierzęta - jak polować?
  3. Wędka - jak zdobyć?
  4. Skóry zwierząt - jak zdobyć najlepsze?
  5. Traper - gdzie znaleźć?

Kampania

  1. Meksyk - jak się przedostać?
  2. Zapis stanu gry - jak?
  3. Misje - jak powtarzać?
  4. System honoru - jak działa?
  5. Pieniądze - jak zarabiać?
  6. Wyzwania - jak odblokować?
  7. Siodło - czy trzeba odzyskać?
  8. Blackwater - czy można wjechać?
  9. Zadanie z rewolwerowcami - jak skończyć?
  10. Postępy - jakie przenoszą się do epilogu?
  11. Ukończenie gry - czy można grać dalej?

Walka

  1. Broń - jak naprawiać?
  2. Strzelanie z dwóch broni - czy można?
  3. Bronie w ekwipunku - dlaczego zniknęły?
  4. Amunicja, strzały - jak uzupełniać?
  5. Luneta do karabinu - jak zdobyć?
  6. Pojedynek rewolwerowy - jak wygrać?
  7. Celowanie - jak najłatwiej?

RDR2: Atlas świata

Na stronach atlasu świata poradnika do RDR 2 możecie znaleźć wysokiej jakości mapy wszystkich regionów. Na mapach zaznaczyliśmy m.in. miasta i wioski oraz ważne lokacje questowe.

  1. Mapa West Elizabeth
  2. Mapa New Hanover
  3. Mapa Lemoyne
  4. Mapa Ambarino
  5. Mapa New Austin

RDR2: Trofea i platyna

Red Dead Redemption 2 oferuje możliwość zdobycia platynowego trofeum na konsolach PS4 i PS5 (w ramach wstecznej kompatybilności). Zdobycie 100% osiągnięć w grze może być niestety problematyczne z uwagi na konieczność ukończenia niemal całej jej zawartości singleplayer oraz wykonania szeregu czynności w Red Dead Online. Wszystkie dostępne osiągnięcia RDR 2 dokładnie opisaliśmy w naszym poradniku trofeowym.

RDR2: Długość gry

RDR 2 to długa gra, przy której spędzicie nie mniej niż 40-50 godzin, bo mniej więcej taka ilość czasu potrzebna jest do zaliczenia samego głównego wątku fabularnego. Całkowity czas rozgrywki mogą wydłużyć takie tematy jak zajmowanie się pobocznymi questami i opcjonalnymi aktywnościami (m.in. polowania na dzikie zwierzęta), zdobywanie trofeów czy uczestniczenie w zmaganiach multiplayer w RDR Online. Bardzo łatwo jest wtedy przekroczyć barierę 100 godzin.

Po więcej informacji na temat tego ile czasu zajmuje przejście gry Red Dead Redemption 2 zajrzyjcie na osobną stronę Długość gry.

RDR2: Wymagania sprzętowe

  1. Procesor: Intel Core i5-2500K 3.3 GHz / AMD FX-6300 3.5 GHz
  2. Pamięć RAM: 8 GB
  3. Karta graficzna: 2 GB GeForce GTX 770 / 3 GB Radeon R9 280 lub lepsza
  4. System operacyjny: 64-bitowy Windows 7 SP1 / Windows 10
  5. Miejsce na dysku: około 150 GB

Więcej informacji m.in. o zalecanych wymaganiach PC gry Red Dead Redemption 2 znajdziecie na stronie Wymagania sprzętowe.

RDR2: Polska wersja gry

Gra Red Dead Redemption 2 posiada polską kinową wersję językową, która powinna wyraźnie ułatwiać rozgrywkę z uwagi na obecność dużej liczby dialogów i monologów w wykonaniu głównych postaci. Nie przygotowano natomiast polskiego dubbingu i wszystkie kwestie dialogowe wypowiadane są w języku angielskim. Pełne informacje o dostępności wersji językowych znajdziecie na stronie Polska wersja gry w aneksie naszego poradnika.

Informacje o Red Dead Redemption 2 - poradnik do gry

Autorzy : Jacek "Stranger" Hałas, Grzegorz "Alban3k" Misztal, Natalia "N.Tenn" Fras

Poradnik zawiera : strony: 288, ilustracje: 1605 , mapy i obrazki z oznaczeniami: 5.

Poradnik do gry

Ostatnia aktualizacja : 25 października 2018, odwiedź Poradnik do gry

Sekrety i znajdźki

Ostatnia aktualizacja : 28 listopada 2018, odwiedź Sekrety i znajdźki

Opis przejścia

Ostatnia aktualizacja : 2 listopada 2018, odwiedź Opis przejścia

Popularne strony w Red Dead Redemption 2 - poradnik do gry