Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Red Dead Redemption 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
Red Dead Redemption 2 - poradnik do gry

Red Dead Redemption 2 - poradnik do gry

Poradnik przetrwania na Dzikim Zachodzie. Poradnik do Red Dead Redemption 2 to rozbudowana solucja, która przeprowadzi Cię przez wszystkie zadania główne i poboczne. Nasze porady opisują trofea i osiągnięcia, bronie, napady, a także pomogą zlokalizować wszystkie sekrety i znajdźki.

Ostatnia aktualizacja: 27 lipca 2022

Poradnik do Red Dead Redemption 2 to prawdziwe kompendium wiedzy na temat produkcji Rockstar Games. W naszym poradniku znajdują przeróżne porady, informacje i podpowiedzi, które pomogą Wam poznać najważniejsze mechaniki rozgrywki, ukończyć wszystkie misje gry, a także odkryć wszystkie jej sekrety.

RDR2: Zawartość poradnika

Pierwszy dział poradnika tworzą strony opisujące podstawowe mechaniki i założenia rozgrywki. Z nich dowiecie się jak działa eksploracja świata, walka, zaliczanie misji, spotykanie się z towarzyszami w obozowiskach czy wykonywanie opcjonalnych aktywności, np. polowań. Opisaliśmy również porady na start, które pomogą w początkowych etapach rozgrywki.

Kolejna część poradnika to bogaty dział FAQ. Informuje on między innymi jak korzystać z mechanizmu szybkiej podróży, jak nawiązywać romanse, jak powtarzać rozegrane misje, jak dostać się do Blackwater, jak zmienić konia, jak zdobywać sztabki złota, czy jak łatwiej celować z broni palnej.

Dużą część naszego poradnika zajmuje opis przejścia Red Dead Redemption 2. W solucji znalazły się przede wszystkim omówienia wszystkich głównych zadań wraz z informacjami na temat podejmowanych w nich ważnych wyborów oraz wymagań do zdobywania w nich złotych medali. Poradnik uwzględnia również opcjonalne zadania takie jak napady, wędkarstwo czy lichwiarstwo.

Poradnik do RDR 2 uzupełnia rozdział o tym jak ukończyć Red Dead Redemption 2 w 100%. W nim znajdują się opisy misji pobocznych związane z nieznajomymi osobami, ściganiem zbiegów oraz przypadkowymi spotkaniami. Na osobnych stronach przeczytacie również porady na temat gier hazardowych, w jakich będziecie mogli wziąć udział w RDR2 - są to poker, blackjack, domino, a także gra w pięć palców.

Nie mogło zabraknąć rozbudowanego atlasu świata, do którego dodana została mapa świata. Skorzystanie z poradnika powinno Wam też pomóc w odnalezieniu wszystkich sekretów i znajdziek, do których zaliczają się między innymi karty kolekcjonerskie, kości dinozaurów, legendarne zwierzęta oraz receptury.

Całość uzupełnia przede wszystkim poradnik trofeowy, który pozwala w odblokowaniu wszystkich dostępnych osiągnięć gry i platynowego trofeum. W poradniku znalazły się też strony na temat sterowania, wymagań sprzętowych PC oraz tego ile czasu zajmuje przejście Red Read Redemption 2.

RDR2: Szybkie porady na start

  1. Nie próbujcie od razu badać otwartego świata gry, bo nie jest dostępny od samego początku rozgrywki. Jego największą część odblokujecie po awansowaniu do rozdziału 2 kampanii, przy czym nie będzie to dotyczyło Blackwater i New Austin gdzie bohater zostałby od razu zaatakowany. Sprawdzicie je dopiero pod koniec gry.
  2. Częste manualnie zapisywanie gry jest wskazane. Może to Was zabezpieczać przed wieloma potencjalnie problematycznymi sytuacjami, np. niechcianym znalezieniem się na celowniku stróżów prawa, utratą konia czy zachowaniem się w zły sposób w misjach oferujących ważne wybory.
  3. Powracajcie regularnie do obozu gangu. Oferuje on szereg atrakcji, wśród których znajdują się m.in. opcje interakcji z innymi członkami gangu czy okazje do odbierania nowych zleceń. Warto też przekazywać zdobywane fundusze na rozbudowę obozu po to żeby odblokowywać jego ulepszenia (np. opcję szybkiej podróży).
  4. Przeszukujcie ciała przeciwników oraz wszystkie badane lokacje. W grze jest dużo wartościowego lootu do odnalezienia. Oprócz gotówki i amunicji mogą to być m.in. przedmioty zużywalne, trofea po zwierzętach czy skarby do wystawienia na sprzedaż.
  5. Nie zapominajcie o czyszczeniu często używanych broni - potrzebny jest do tego specjalny olej. Zmniejszy to ryzyko, że korzystana broń zatnie się w trakcie walk, a także pozwoli na odnowienie jej statystyk do początkowych (maksymalnych) wartości.
  6. Nie musicie używać tego samego konia przez całą grę. RDR 2 pozwala na kupowanie oraz oswajania nowych wierzchowców, które oprócz innego umaszczenia mogą być opisane innymi statystykami (np. zwiększoną wytrzymałością).

Więcej porad i wskazówek do Red Dead Redemption 2 zamieściliśmy na osobnej stronie Porady na start.

RDR2: Wszystkie misje, solucja

W naszym poradniku do RDR 2 znajdziecie komplet informacji potrzebnych do ukończenia głównego wątku fabularnego. Oprócz tego przygotowaliśmy solucję dla wszystkich pobocznych misji dostępnych w grze.

Rozdział 1 - Colter

  1. Bandyci z Zachodu - storna opisuje pierwsza zadanie dostępne w grze RDR. W nim poznacie swojego bohatera i zaatakujecie ranczo Adlerów.
  2. Początek i ucieczka przed wspomnieniem - druga misja dostępna w grze. Ta strona opisuje odnalezienie Johna i bezpieczną ucieczkę przed wilkami.
  3. Starzy przyjaciele - czas poznać gang przeciwników. Strona zawiera opis ataku na gang O'Driscolli. Dzięki niej dowiecie się jak wyjść zwycięsko z bitwy.
  4. Co następuje po początku? - w tym zadaniu musicie bezbłędnie upolować dwa jelenie. Opisaliśmy jak to zrobić, aby zdobyć złoty medal.
  5. Kim do diabła jest Leviticus Cornwall? - na tej stronie znajduje się opis zaatakowania, zatrzymania i okradzenia pociągu. To prywatny środek transportu Leviticusa Cornwalla.
  6. W drodze na wschód - ostatnia misja, która kończy 1 rozdział gry. W niej musicie dotrzeć bezpiecznie do obozu Horseshoe Overlook.

Rozdział 2 - Horseshoe Overlook

  1. Cywilizowane społeczeństwo Valentine - ta strona opisuje początek 2 rozdziału gry. W tym miejscu poznacie koleje mechanizmy gry, między innymi dowiecie się jakie są sklepy i jak robić zakupy.
  2. Amerykanie odpoczywają - strona opisuje wizytę w saloonie, wszystkie jej konsekwencję oraz walkę. Dzięki informacjom na niej zawartym dowiecie się, jak zdobyć złoty medal za wykonanie misji.
  3. Koniec i ucieczka przed urażonym ego - zadanie dotyczy spotkania pierwszego legendarnego zwierzęcia. Dzięki niemu zobaczycie legendarnego niedźwiedzia, którego w późniejszym etapie gry można upolować, aby zdobyć jego skórę.
  4. Wizyta towarzyska - na tej stronie znajduje się opis ataku na gang O'Driscoll, aby zająć chatę w lesie. Opisaliśmy co zrobić, abyście mogli zdobyć złoty medal.
  5. Lichwiarstwo i inne grzechy I-III - ta misja to zbiór kilku dłużników, którzy będą pojawiać się na przestrzeni fabuły. W tym miejscu zobaczycie pierwszego z nich, jest nim Pan Wróbel.
  6. Chwila spokoju - w tej misji możecie spokojnie upić się w saloonie w Valentine. Nie obędzie się to bez konsekwencji, jeśli nie będzie uważać pod nogi.
  7. Kto kiedyś kochał prawdziwie - na tej stronie opisaliśmy podróż do Mary, która jest dawną miłością Arthura. Waszym zadaniem będzie odnalezienie i uratowanie jej brata.
  8. Kręgosłup Ameryki - kolejne zadanie dotyczy kradzieży Boba Crowforda. Można wykonać tę misję w godzinach dziennych lub pod osłoną nocy.
  9. Kto nie jest bez grzechu - ta misja zakłada odnalezienie Wielebnego Swansona, który wdał się w sprawy z niewłaściwym towarzystwem. Należy mu pomóc, a my opisaliśmy jak to zrobić tak, aby mieć złoty medal.
  10. Pierwsi będą ostatnimi - ta strona opisuje misję, w której zlokalizować Seana, który został pojmany przez łowców nagród, a następnie doprowadzić do jego oswobodzenia.
  11. Błogosławieni cisi - na tej stronie zobaczycie opis ratunku Micah, który przetrzymywany jest w więzieniu w Strawberry. Jeśli macie jakieś sprawy w tym mieście do wykonania, zróbcie je przed ratunkiem towarzysza.
  12. Dolewając ropy do ognia Dolewając ropy do ognia - misja ta składa się z kilku części. Opisaliśmy każdą z nich oraz informacje o tym, jak wykonywać zadania, aby zdobywać złote medale i spore pokłady gotówki.
  13. Rybak ludzi - czas na poznanie podstaw rybołówstwa. Ta misja da Wam możliwość łowienia, a z czasem zdobywania legendarnych ryb.
  14. Scena z Amerykańskiej Idylli - strona ta opisuje misję, w której waszym zadaniem jest przejęcie wozu z cennym ładunkiem. Nie wszystko pójdzie po waszej myśli, ale opisaliśmy jak poradzić sobie z kłopotami spowodowanymi przez Micaha Bellla.
  15. Owce od kozłów - ta misja polega na odprowadzeniu stada owiec do miasta. W tej części gry czeka was sporo walki i ratowania towarzyszy.
  16. Dziwna uprzejmość - strona opisuje ostatnie zadanie z 2 rozdziału gry. W nim zabierzecie się za poszukiwanie nowego obozu.

Rozdział 3 - Clemens Point

  1. Nowe południe - ta strona to opis otwarcia 3 rozdziału gry. W tej misji czeka Was wiele aktywności, w tym sporo kontaktów z Dutchem, Hoseam czy z Andersem Andersonem.
  2. Dalsze pytania o prawa kobiet - w tej misji poznacie Sadie, z którą przyjdzie Wam napaść na obóz wrogów. To proste zadanie, które w główniej mierze wymaga jedynie celność.
  3. Destylacja po amerykańsku - strona opisuje zadanie, które dotyczy dużej strzelaniny i wyścigu z Dutchem. Dowiecie się z niej jak wykonać zadanie oraz jak wyglądać wyścig z Dutchem nawet na wolnym koniu.
  4. Błąd w dobrej wierze - ta misja to napad na wóz, który skoczy się sporą strzelaniną. W niej będzie towarzyszył Wam Wujek, którego musicie uratować w lesie.
  5. Prawdziwa miłość I-III - to zadanie, które składa się z kilku części, które stopniowo będę pojawaić się wraz z biegiem gry. W niej będziecie poruszać się między różnymi terenami, aby przekazywać listy między Penelope a Beau Graya.
  6. Reklama, nowa amerykańska sztuka I-II - zadanie to rozpocznie się od rozmowy z Abigail. Polega ono na dotarciu do posiadłości Brainthwaite. Na miejscu rozpocznie się strzelanina, z której musicie wyjść zwycięsko.
  7. I będąc w drodze, prawił o wybaczaniu - ta strona to opis misji, w której dotrzecie do rezydencji Shady Belle. Ta misja zawiera kilka wyborów, które wpływają na przebieg zadania i strzelaniny.
  8. Uroki tytoniu - w tym zadaniu traficie na plantacje tytoniu. W waszych rękach będzie sporo skradania się i strzelaniny z przeciwnikami.
  9. Sodoma Powrót do Gomory - strona opisuje misję, którą wykonacie z Billem. Czeka Was pierwszy prawdziwy napad na bank rodem z tradycyjnych westerów.
  10. Magicy dla sportu - w tej misji zostaniecie tropicielem, który poszukuje Trelawnyego. Stworzyliśmy dokładny opis, który pozwoli Wam szybko i bezpiecznie dotrzeć do poszukiwanego mężczyzny.
  11. Konina na obiad - strona zawiera opis misji, która polega na złapaniu białego konia dla potencjalnych nabywców.
  12. Błogosławieni pokój czyniący - w tej misji Arthur weźmie udział w rozmowach pokojowych z gangiem O'Driscoll. Waszym zadaniem jest poradzenie sobie z konsekwencjami, które przyniesie ta rozmowa.
  13. Przyjaciele z marginesu - strona opisuje kradzież cennego ładunku, którą wykonacie wraz z Trelawnym.
  14. Krótki spacer w ładnym miasteczku - ta misja to opis końca prowadzenia wspólnych interesów z Grayami i Braithwaitesami. Czeka Was ogromna strzelanina, podczas której będziecie musieli poruszać się po mieście, aby eliminować przeciwników.
  15. Krwawe zatargi, stare i nowe - na tej stronie opisana jest misja, w której zaginął Jack. Cały gang rusza na odsiecz i ratunek dla porwanego chłopca.
  16. Bitwa o Shady Belle - ta strona to opis poszukiwania nowego schronienia dla całego gangu. Misja ta kończy 3 rozdział gry i pozwala wejść w kolejną część historii.

Rozdział 4 - Shady Belle

  1. Uroki cywilizacji - ciąg dalszy opisu poszukiwania zaginionego Jacka. Tym razem dotrzecie do Saint Denis, aby zdobyć więcej informacji o chłopcu.
  2. Angelo Bronte, człowiek honoru - ta strona zawiera opis ratowania Jacka. Wraz z Dutchem i Johnem ruszacie do posiadłości Angelo, by negocjować z nim uwolnienie chłopaka.
  3. Złota klatka - czas ruszyć na przyjecie, na którym zdobędziecie nowe, ciekawe informacje. Opisaliśmy, jak zdobyć złoty medal w tym zadaniu.
  4. Nie, nie i po trzykroć nie - strona opisuje zadanie zlecone przez Panią Grimshaw. Musicie pogonić chłopaków Foremana i pozbyć się ich na zawsze.
  5. Noc pełna rozpusty - na tej stronie opisane zostało zadanie, w którym czeka Was sporo atrakcji na statku. Pogracie w pokera, poznacie nowych ludzi i jak zwykle zakończycie zabawę z bronią palną w ręku.
  6. Amerykańscy ojcowie I-II - te zadania dotyczą pomocy Szybującemu Orłowi przy fabryce Cornwall Kerosene & Tar. Opisaliśmy co zrobić i jak zdobyć złoty medal.
  7. Jeźdźcy i Apokalipsa - misja ta opisuje walkę z najeźdźcami O'driscolle. Musicie popisać się celnością, aby pozbyć się przeciwników, a przy okazji zdobyć złoty medal.
  8. Miejsce przyjemności - opisaliśmy na tej stronie napad, który wykonacie wraz z towarzyszami. Dutch, Arthur i Lenny namówią Was do wspólnego skoku na stację tramwajową w Saint Denis.
  9. Wiejskie marzenia - w tej misji Dutch przekonuje Arthura, że przed napadem na bank muszą zabić Angelo Brontego. Waszym celem jest zdobyć barkę. Idąc po nią odwiedzacie Thomasa.
  10. Zemsta smakuje najlepiej - opisaliśmy atak na posiadłość Brontego, który dokonuje cały gang w zamian za zasadzkę z zadania Miejsce przyjemności.
  11. Bankowość, stara amerykańska sztuka - na tej stronie opisaliśmy stok na bank, który planuje gang, aby w końcu zasłużenie odpocząć. Dowiecie się jak wygląda przebieg akcji i co zrobić, aby uzyskać jak najlepsze zakończenie tej misji.

Rozdział 5 - Guarma

  1. Witaj w Nowym Świecie - w tej misji obudzicie się na tropikalnej wyspie Guarma. To oddzielna część, która nie występuje na mapie podstawowej gry. Nie ma tutaj znajdziek, sekretów ani misji pobocznych.
  2. Miły i dobroduszny despota - strona ta opisuje kolejne zadanie fabularne. W niej z pomocą miejscowej kobiety, Glorii, Dutch i Arthur zakradają się do strzeżonej placówki, by uratować Javiera.
  3. Okrucieństwo wyzwolone - musicie wydostać się z wyspy. Aby mieć na to szanse, należy uratować dwóch robotników. Hercul i Leon czekają na waszą pomoc.
  4. Piekło nie zna takiej furii - uratowanie robotników to nie koniec. Gang spotyka się z Hercule'em w fortecy Cinco Torres i odpiera atak, by utorować drogę ucieczki. To zadanie dokładnie opisaliśmy na tej stronie poradnika.
  5. Raj w końcu opuszczony - przed opuszczeniem statku musicie jeszcze uratować kapitana, który doprowadzi Was na nowo do Ameryki. Opisaliśmy jak wykonać to zadanie tak, aby zdobyć złoty medal.
  6. Drogi wujku Tacitusie - opisaliśmy na tej stronie pierwsze zadanie po powrocie do Ameryki. Musicie wyruszyć do Shady Belle, by odnaleźć resztę gangu.
  7. Ulotna radość - na tej stronie dostępny jest opis zadania, w którym stoczycie kolejną walkę. Tym razem zjawiają się pinkertoni z Miltonem, a wy musicie ich powstrzymać.
  8. Na rozstajach - strona ta opisuje bardzo ważną misję, w której dowiecie się o tym, że Arthur jest ciężko chory. Stopniowo zżera go gruźlica, które jest dla mężczyzny wyrokiem śmiertelnym.
  9. To są ziemie Murfreech - mimo smutnych wieści Arthur pragnie dalej brać czynny udział w życiu gangu. Wraz z Charlesem wybiera się do Beaver Hollow, aby znaleźć nowe miejsce dla obozu.

Rozdział 6 - Beaver Hollow

  1. Ikar i przyjaciele - czas na nowo spotkać się z Sadie i poznać Pana Bullarda. To okazja do polatania balonem i zrobienia rekonesansu więzienia Sisika.
  2. Godziny odwiedzin - ta misja zawiera opis dotarcia na wyspę Sisika, na której musicie odbić Johna z więzienia. Dowiecie się, jak przejść misję, aby otrzymać złoty medal.
  3. Zwykła wizyta towarzyska - strona ta opisuje kolejną misję z 6 rozdziału gry. Arthur spotyka się z Dutchem i Micah w Annesburgu, gdzie planują konfrontację z Cornwallem.
  4. Gniew wyzwolony - w tej misji Szybujący Orzeł wraz z resztą towarzyszy napada na statek wojskowy, aby odzyskać konie skradzione z ich rezerwatu.
  5. Uroki Van Horn - ta misja to zasadzka, którą Bill i Arthur na konwój wojskowy przewożący dynamit przez Van Horn. Opisaliśmy ją dokładnie na tej stronie poradnika, z zaznaczeniem co dokładnie trzeba zrobić, aby zdobyć złoty medal.
  6. Archeologia dla początkujących - ta strona opisuje zadanie, w którym musicie pozbierać relikty z różnych miejsc w okolicy. Każdy z ważnych punktów został zaznaczony i pokazany na screenach.
  7. Honor wśród złodziei - misja ta dotyczy szczepionek na ospę, które powinny dotrzeć do rezerwatu Wapiti. Monroe prosi Arthura, aby pomógł mu ukraść szczepionki armii.
  8. Most donikąd - strona ta opisuje sposób podłożenia ładunku na moście, aby ten uniemożliwił przewóz ładunków na drugą stronę rzeki.
  9. Trudna sztuka konwersacji - to zadanie dotyczy pułkownika Favoursa i Padającego Deszczu. Opisaliśmy, co dokładnie należy zrobić i jak poradzić sobie z utrudnieniami, które mogą nastąpić w trakcie wykonywania misji.
  10. Żegnaj, drogi przyjacielu - opis na tej stronie dotyczy zadanie, w którym Colm O'Driscoll zostaje aresztowany, Sadie, Arthur i Dutch jadą do Saint Denis, by zobaczyć jego egzekucję.
  11. Pani Sadie Adler, wdowa I-II - po pozbyciu się Colma, czas wyeliminować cały gang. Arthur i Sadie udają się na ranczo Hanging Dog, aby pozbyć się wszystkich członków O'Driscolli.
  12. Ulubieni synowie - strona ta opisuje misję, w której przyjdzie Wam toczyć walkę wieloma przeciwnikami. Strzelajcie im w głowy, aby zdobyć złoty medal.
  13. Syn króla - w tej misji Arthur i Charles dowiadują się, że Szybujący Orzeł został pojmany przez wojsko. Ruszają do Fortu Wallace, by go uratować.
  14. Mój ostatni chłopiec - to jedna z ostatnich misji w grze, w której można prowadzić Arthurem. Szybujący Orzeł wyrusza do Beaver Hollow, by przeprowadzić ostateczny atak na Cornwall Kerosene & Tor. Cały gang Dutcha dołącza się, aby pomóc w ataku.
  15. Co w nas najlepsze - kolejny pomysł na ostatni skok. Gang rusza do Saint Denis, aby napaść na pociąg z żołdem i zaopatrzeniem wosjkowym, który jedzie w stronę zniszczonego mostu Bacchus.
  16. Krew, śmierć i odkupienie - czas na ostatnie pożegnanie z Arthurem. Abigail zostaje schwytana przez pinkertonów, a John zostaje uznany za zmarłego. Dutcha wyrusza do Beaver Hollow. Arthur i Sadie jadą natomiast do Van Horn, aby uwolnić Abigail. Cały opis tego zadania dostępny jest na tej stronie naszego poradnika, wraz z możliwymi zakończeniami.

Epilog część 1 - Pronghorn Ranch

  1. Koło - ta misja to początek epilogu. Czas kierować Johnem. Wydarzenia dzieją się kilka lat po ucieczce Dutcha. Abigail i John szukają pracy w mieście Strawberry.
  2. Proste przyjemności - strona ta opisuję zadanie, w którym otrzymacie nową, bezpieczną pracę. Pod fałszywym imieniem "Jim Milton", John znajduje pracę jako pomocnik na ranczu Pronghorn.
  3. Rolnictwo dla początkujących - prowadzicie spokojne, normalne życie John pracuje za dnia na ranczu, pomagając Dickensowi zbudować płot i opiekować się bydłem.
  4. Ojcostwo dla początkujących - ta strona opisuje misję, w której John zabiera konie i jedzie z synem na przejażdżkę. Duncan nauczy się podstaw i z chęcią spędzi czas z ojcem.
  5. Stare nawyki - mimo niechęci Abigail do bójek John wdaje się w jedną z nich. To przez gang najemców, który rozpoczyna awanturę toczącą się na ranczu Pronghorn.
  6. Jim Milton znów wkracza do akcji - ku jeszcze większej złości Abigail John kolejny raz działa siłą i pięściami. Opisaliśmy nocy napad gangu na ranczo i sposób na skuteczną ochronę terenu.
  7. Ojcostwo dla opornych - strona ta opisuje jak John próbuje radzić sobie z życiem. Zabiera Jacka do Strawberry, aby odebrać przesyłkę dla Abigail.
  8. Macierzyństwo - czas zobaczyć po latach kolejną znajomą twarz. Ta strona opisuje nowe spotkanie z dobrze znaną Sadie Adler, która ma dla Johna specjalne zadanie.
  9. Dom szlachty - na tej stronie dostępny jest opis zadania, w którym John rusza do Beecher's Hope, by przesiedlić nielegalnych mieszkańców, nim kupi prawa do ziemi.
  10. Dochodowe zatrudnienie - to zadanie, w którym po otrzymaniu telegramu od Sadie, John wyrusza do Valentine i pomaga jej w ściganiu poszukiwanego przestępcy.

Epilog część 2 - Beecher's Hope

  1. Męska przyjaźń - czas rozpocząć drugi rozdział epilogu. W tej misji John i Wujek ruszają do Saint Denis, aby odnaleźć Charlesa Smitha.
  2. Remont dla początkujących - strona ta opisuje kolejne zadanie z epilogu. W nim John, Wujek i Charles burzą starą chatę w Beecher's Hope. Aby zdobyć złoty medal należy wykonać tę misję w mniej niż 18 sekund.
  3. Dzień uczciwej pracy - na tej stronie znajduje się opis zadania, w którym John spotyka się w Blackwater z Sadie, która prosi go o pomoc w odbiciu poszukiwanego bandyty, Shane'a Finleya, zabranego jej przez rywala, Jamesa Langtona.
  4. Skrzynka z narzędziami - ta strona poradnika opisuje misje, w której John kupuje dom z gotowyc elementów. Przed budową musicie jednak pozbyć się przeciwnków.
  5. Nowe Jeruzalem - ta misja polega na wbijaniu gwoździ, aby zbudować dom. Jeśli wbijecie je z dokładnością ponad 80% macie szansę na zdobycie złotego medalu.
  6. Szybka przysługa dla starej znajomej - przez to, że John pragnie powiększać swojego gospodarstwo, ma coraz większe długi. Stara się zdobyć jak najwięcej pieniędzy, dlatego pomaga Sadie schwytać poszukiwanego bandytę, Ramona Corteza.
  7. Zły dzień Wujka - w tej misji Wujek, John i Charles spędzają noc na świętowaniu. Rano John odkrywa, że Wujek został porwany przez Bractwo Skinnera. Waszym zadaniem jest próba uratowania go z rąk bractwa.
  8. Naprawdę wielki skurczybyk - strona opisuje kolejną misję, w której Sadie udaje się do Johna do Beecher's Hope, skąd ruszają do Tall Trees na poszukiwanie bandyty.
  9. Ponowna próba - strona ta opowiada o misji, w której wybierzecie się na ryby. Znajdziecie tam psa, z którego musicie wyssać truciznę. Dzięki temu odniesiecie zwierzę do domu, a misja zakończy się powodzeniem.
  10. Marzenie o nowej przyszłości - to misja, w której John oświadcza się Abigail. Nie macie w tym przypadku dużo zadań do wykonania, ale im szybciej ukończcie misję, tym macie większe szanse na zdobycie złotego medalu.
  11. Amerykański jad - czas zakończyć epilog gry RDR2. Sadie ma wskazówkę mogącą doprowadzić do Micah - w Strawberry widziano Cleeta. John, Sadie i Charles jadą tam, pomimo protestów Abigail, aby go przesłuchać i wytropić wroga sprzed lat.

Misje poboczne

  1. Idealna noc - strona opisuje zadanie poboczne, podczas którego możecie pomóc staremu Cajunowi w pozbyciu się grupy dzikusów zwanych Ludem Nocy (Night Folk). Za to zadanie otrzymacie złoty ząb, maczetę i perfekcyjnej jakości skórę piżmaka (Perfect Muskrat Pelt).
  2. Najszlachetniejsi z mężczyzn i kobieta - ta strona opisuje zadanie, w którym należy wytropić kilku byłych rewolwerców z zamiarem przepytania ich i zrobienia im zdjęć. Za wykonanie zadania dostaniecie unikalny rewolwer Calloway'a (Calloway's Revolver).
  3. Oczywiście jest Brytyjczykiem - misja ta dotyczy odnalezienie zebry, tygrysa i lwa. Zwierzęta uciekły z cyrku Margaret. Dzięki swojemu dobremu sercu otrzymacie wartościowy szmaragd.
  4. Arkadia dla amatorów - to bardzo ciekawe zadanie, które aktywuje się w różnych częściach wykonywania misji fabularnych. Waszym zadaniem za każdym razem jest uratowania Masona z paszczy dzikich zwierząt.
  5. Nieprawości historii - zadaniem Arthura jest odzyskanie kilku przedmiotów z opuszczonego gospodarstwa. Opisaliśmy ich lokację i pokazaliśmy je na screenach.
  6. Lichwiarstwo i inne grzechy IV-VII - to kontynuacja questów z głównej fabuły, które wykonuje się w 2 rozdziale gry.
  7. Droga artysty - strona ta opisuje zadania, które składają się z 4 części. W każdej z nich Arthur spotyka się w mieście Saint Denis z tytułowym artystą, którym jest Charles Chatenay.
  8. Pomóż bratu - na tej stronie opisaliśmy zadanie, w którym Arthur może udzielić pomocy napotkanemu bratowi Dorkinsowi poprzez zajęcie się rozwiązaniem problemu handlu ludźmi. Za to zadanie możecie otrzymać pieniądze albo odmówić.
  9. Łaska wiedzy - ta strona zawiera opis zadania dotyczącego profesora. Andrew Bell Trzeci, pragnie skonstruować prototyp krzesła elektrycznego. Arthur może mu pomóc w realizacji tego planu oraz w przetestowaniu działania krzesła.
  10. Bracia i siostry, wszyscy razem - to zadanie polega na pomocy zakonnicy w odzyskaniu skradzionego krucyfiksu. W trakcie będzie ścigani przez stróżów prawa, których lepiej nie zabijać.
  11. Zapach świeżej farby - w zadaniu tym Arthur może pomóc Marjorie, które podróżuje wraz z trupą organizując przedstawienia. Za wykonanie misji możecie obejrzeć występ oraz zebrać część zysków ze sprzedaży biletów.
  12. Więzy, które nas łączą - Arthur spotyka w tym zadaniu zbiegłych więźniów i może im pomóc w ucieczce lub doprowadzić do ich ponownego pojmania i umieszczenia w więzieniu. Opisaliśmy oba warianty wykonania zadania.
  13. Radosny, energiczny chłopiec - to zadanie jest niezwykle wymagające czasowo. Wykonuje się je zarówno Arthurem, jak i Johnem. Prowadzi ono do powstania ciekawego easter egga.
  14. O, bracie - Arthur w trakcie rozgrywania go może pomagać Acriusowi oraz Proteusowi, którzy walczą o względy pewnej damy.
  15. Ojcostwo i inne marzenia - to zadanie jest dostępne po zakończeniu misji głównej Kto kiedyś kochał prawdziwie, aktywuje się dopiero w 4 rozdziale gry. Dzięki temu zadaniu można wybrać się z Mary do teatru.
  16. Idealizm i pragmatyzm - Arthur w ramach zaliczania misji może pomagać burmistrzowi Saint Denis w rozwiązywaniu różnorakich problemów polegając przy tym na mniej legalnych metodach działania. To zadanie ma wybory, które dokładnie opisaliśmy, aby każdy znał ich konsekwencje.
  17. Mądrość starszyzny - na tej stronie opisaliśmy zadanie, w którym Arthur może pomóc członkom niewielkiej społeczności w Butcher Creek, którzy obawiają się, że ciąży na nich klątwa.
  18. Nie szukaj rozgrzeszenia - to zadanie pojawia się tylko, gdy Arthur ma dużą ilość punktów honoru, czyli jeśli zachowywał się "dobrze" podczas rozgrywki. W ramach tej misji Arthur próbuje pomóc Edith Downes oraz jej synowi Archiemu w ułożeniu sobie spokojnego życia.
  19. Weteran - na tej stronie opisaliśmy zadanie, w którym Arthur spotyka się z niepełnosprawnym Hamishem Sinclairem.
  20. Prawdziwa miłość IV-V - to kontynuacja questów z głównej fabuły, które rozpoczynają się w 3 rozdziale gry. Za ich wykonywanie otrzymacie dodatkowe punkty honoru.
  21. Amerykańskie piekło, wypalone - strona ta opisuje spotkanie słynnego pisarza Evelyna Millera. John może wykonywać zadania, które zleca pisarz i tym pomóc mu w pracy.
  22. Amerykański sen - to ukryte zadanie, które trzeba zajemy odnaleźć na mapie. Nie pojawia się ono w formie pytajnika czy rozmowy. Opisaliśmy je jednak dokładnie, aby każdy mógł je wykonać.
  23. Kradzieże i napady - na stronie opisane są zadania członków gangu Dutcha.
  24. Misje ścigania zbiegów - w podrozdziale opisaliśmy wszystkie dostępne zlecenia (Bounties).

RDR2: Sekrety i znajdźki

W RDR 2 na odkrycia czeka mnóstwo skarbów i sekretów. Wszystkie najważniejsze znajdźki omówione zostały w kilku dużych rozdziałach poradnika.

  1. Mapy skarbów - w rozdziale opisujemy jak zdobyć poszczególne mapy znajdziek, do jakich lokacji prowadzą i jakie skarby można znaleźć
  2. Legendarne zwierzęta - w rozdziale podpowiadamy gdzie szukać legendarnych zwierząt oraz jak je upolować
  3. Legendarne ryby - w rozdziale sugerujemy jakie lokacje do wędkowania najlepiej odwiedzać po to żeby wyławiać legendarne gatunki ryb
  4. Kości dinozaurów - strona zestawia miejsca odnalezienia wszystkich 30 kości dinozaurów
  5. Petroglify - strona zestawia miejsca odkrycia wszystkich 10 petroglifów
  6. Egzotyczne przedmioty - strona opisuje zlecenia z Saint Denis odnośnie odnajdywania egzotycznych przedmiotów
  7. Prośby o przedmioty - na stronie opisaliśmy mini-zadania odnajdywania przedmiotów dla członków gangu Dutcha
  8. Zagadka z posągami - na stronie opisana jest unikalna jaskinia z Ambarino, w której możecie rozwiązać zagadkę z posągami
  9. Groby - na stronie jest mapa świata pokazująca lokalizacje wszystkich 9 grobów
  10. Łapacze snów - strona zestawia miejsca odnalezienia wszystkich 20 łapaczy snów
  11. Gospodarstwa - na stronie są informacje na temat lokalizacji i sposobu zaliczenia gospodarstw ze świata gry (typ dodatkowych aktywności)
  12. Wyzwania - strona opisuje wszystkie wyzwania dostępne w grze (np. zabijanie wrogów na określone sposoby)
  13. Napady na sklepy - na stronie znajdziecie instrukcje jak napadać na sklepy ze świata gry i które dostępne są do obrabowania
  14. Unikalne przedmioty - na stronie zestawiliśmy sekretne przedmioty do zdobycia dzięki eksploracji świata gry
  15. Polowanie na zlecenie - strona opisuje zadania łowcy nagród odbierane m.in. z plakatów ze stacji kolejowych
  16. Chaty - na stronie zestawiliśmy chaty, których badanie jest wymagane do ukończenia RDR 2 w 100%
  17. Kryjówki gangów - strona informuje o lokalizacji siedzib gangów zamieszkujących świat gry
  18. Easter eggi - na stronie zestawiliśmy przykładowe easter eggi, tzn. żarty twórców gry (np. spotkania z duchami czy odnalezienie UFO)

RDR2: Podstawy

W rozdziale Podstawy naszego poradnika możecie znaleźć informacje na temat wybranych ważnych mechanik rozgrywki w RDR 2. Może to Wam ułatwić poprawne prowadzenie gry.

  1. Rozwój postaci - na stronie wyjaśniamy m.in. jak zwiększać wytrzymałość i zdrowie bohatera
  2. Crafting - strona informuje m.in. jak wytwarzać nowe przedmioty i jak pozyskiwać przepisy do craftingu
  3. Gotowanie i przepisy - strona wyjaśnia m.in. jak rozstawić obóz i co można ugotować
  4. System przestępczości - dzięki lekturze strony dowiecie się m.in. jakie występki są karane i jak zachować się po nałożeniu grzywny
  5. Ukończenie gry w 100% - na stronie zestawiliśmy wszystkie czynności wymagane do uzyskania statusu zaliczenia gry w 100 procentach
  6. Najlepsze konie - na stronie znajdziecie nasze rekomendacje jakiego wierzchowca warto zakupić
  7. Najepsze bronie - na stronie są rekomendacje najlepszych broni m.in. z kategorii rewolwery, broń podręczna, karabiny, snajperki i strzelby.
  8. Poradnik wędkarza - zamieściliśmy kompleksowe wyjaśnienie jak wędkować i jak skutecznie łowić ryby
  9. Kody i cheaty - na stronie znajdziecie listę kodów oraz informacje jak odblokować cheaty.
  10. Gamepass - dostępność - ta strona to zbiór informacje o RDR2 w abonamencie gamepass i PS Plus.
  11. Ulepszenie na PS5 - na tej stronie dostępne są informacje o ulepszeniu gry do PS5 i do XSX.
  12. Mody - pobieranie i rodzaje - zamieściliśmy informacje o tym skąd pobierać mody, jakie modyfikacje do gry są dostępne oraz do czego służy i jak działa Script Hook RDR2.

RDR2: FAQ

W poradniku do RDR 2 możecie znaleźć odpowiedzi na często zadawane pytania. W rozdziale FAQ podzieliliśmy je tematycznie po to żeby łatwiej odnaleźć rozwiązanie danego problemu.

Eksploracja świata gry

  1. Pieniądze na farmie świń - jak odzyskać? - dzięki tej stronie poradnika dowiecie się jak odzyskać stracone pieniądze na farmie świń w Aberdeen. To zadanie, które nie jest związane z misjami głównymi ani pobocznymi, a jedynie z eksploracją świata.
  2. Szybka podróż - jak korzystać? - na tej stronie opisaliśmy jak działa szybka podróż w grze RDR2. Dowiecie się jak podróżować pociągiem, dyliżansem i przenosić się pomiędzy obozowiskami gangu.
  3. Karty - jak szybko zdobyć? - w grze dostępnych jest 12 pakietów kart, z czego każdy z nich ma 12 kart. Do zdobycia 100% gry potrzebujesz zebrać tylko jeden pakiet. Podpowiadamy jak zrobić to w szybki i przyjemny sposób.
  4. Łódka - gdzie znaleźć? - istotną sprawą do kilku zadań, np. do łowienia legendarnych ryb, jest zdobycie łódki. Dzięki tej stronie dowiecie się jak to zrobić, aby móc swobodnie pływać.
  5. Szczotka dla konia - jak zdobyć? - konie w RDR2 są niezwykle wymagające. Podpowiadamy jak wejść w posiadanie szczotki i jak wyczyścić konia.
  6. Pora dnia - jak szybko zmienić? - jeśli zachodzi taka potrzeba, w grze można zmienić porę dnia poprzez przyśpieszenie upływu czasu. Na tej stronie zawarliśmy informacje o tym jak to zrobić.
  7. Tramwaj - czy można nim sterować? - tramwaj to jeden z ciekawych środków transportu dostępnych w grze. Tramwaje jeżdżą po jednym mieście i jest nim Saint Denis. Z tej strony dowiecie się czy główna postać może przejąć kontrolę nad tramwajem.
  8. Kąpiel - jak to zrobić? - kąpiel w grze wpływa na stan zdrowia postaci. Dzięki tej stronie dowiecie się jak zażyć kąpieli i ile ona będzie kosztować głównego bohatera.
  9. Pociąg - czy można sterować? - ta strona poradnika porusza takie kwestie dotyczące tego jak znaleźć się na pokładzie pociągu oraz czy można osobiście wcielić się w rolę maszynisty i sterować pociągiem.
  10. Sztabka złota - jak zdobyć, gdzie sprzedać? - za podążanie mapami skarbów można zdobywać sztabki złota. O tym co z nimi zrobić, aby otrzymać spora porcję dolarów, dowiecie się z tej strony poradnika.
  11. Harmonijka - jakie ma zastosowanie? - na tej stronie poradnika podpowiadamy gdzie znaleźć harmonijkę oraz komu z gangu Dutcha podarować harmonijkę.
  12. Skrzynie, sejfy - jak otworzyć? - strona ta informuje o tym jak otworzyć zamkniętą skrzynkę oraz jak otworzyć sejf w RDR2. Z takich miejsc można zdobyć spore porcje gotówki bądź ciekawych przedmiotów.
  13. Paser - jakie usługi oferuje? - jeśli chcecie wiedzieć gdzie znaleźć przykładowych paserów w RDR2 oraz jaki zakres usług oferują paserzy, zajrzyjcie na tę stronę. Paserzy dostępni się w różnych miastach i umożliwiają szybkie wzbogacenie się.
  14. Bolger Glade - gdzie jest i co można tam znaleźć? - dzięki tej stronie dowiecie się gdzie znajduje się lokacja danej bitwy i co na niej można znaleźć.
  15. Gila Monster - gdzie znaleźć? - ta strona opisuje sposób odnalezienie potrzebnej jaszczurki. Dowiecie się z niej jak zdobyć idealną skórę tego zwierzęcia.

Arthur i gang Dutcha

  1. Znikający gang - gdzie szukać? - jako, że niektóre postaci z obozu znikają wraz z fabułą, stworzyliśmy stronę, która ułatwia ich poszukiwanie. Dzięki niej dowiecie się jak odnajdywać inne osoby z gangu i jak spróbować rozwiązać problem (bug) ze znikającymi członkami gangu w RDR2.
  2. Strącony kapelusz - jak odzyskać? - ta strona opisuje jak odzyskać utracony kapelusz bądź inne nakrycie głowy. Postać straci nakrycie głowy, jeśli otrzyma obrażenia w walce wręcz, spadnie z konia albo zderzy się z jakąś przeszkodą.
  3. Koń bohatera - czy może zginąć? - na tej stronie opisuje to co może stać się z koniem jeśli ten straci wszystkie punktu zdrowia. Dowiecie się również jak zabezpieczyć zwierzę przed obrażeniami i jak je przywrócić do życia.
  4. Włosy - jak ściąć? - zarówno Arthur, jak i John mają brodę i włosy, które rosną z każdym dniem. Z tej strony zdobędziecie informacje o tym gdzie można ogolić się i jak ściąć włosy lub zmienić fryzurę.
  5. Ulepszanie siedziby gangu - jak i po co? - od początku fabuły bezpiecznym punktem jest obóz gangu. Można go stale rozwijać, aby ludzie w nim żyli szczęśliwej. Ma to również wpływ na Arthura. Dowiedzcie się jak rozwijać obóz i co do dokładnie daje wszystkim mieszkańcom.
  6. Zmiana konia - czy można i jak? - w grze RDR2 można do woli zmieniać konie oraz być właścicielem więcej niż jednego konia. Dzięki tej stronie dowiecie się jednak jak zmienia się aktywnego konia w RDR2, aby pod ręką mieć takiego o lepszych statystykach.
  7. Kawa - jak zaparzyć? - kawa w RDR2 poprawia poziom wytrzymałości (staminy). Na tej stronie opisujemy jak zaparzyć kawę, aby postać mogła uzupełnić swoje zapasy i poprawić statystyki.
  8. Podróż z innymi członkami gangu - można? - na tej stronie poradnika odpowiadamy na pytanie, czy gra pozwala swobodnie eksplorować świat gry w towarzystwie innych osób z gangu.
  9. Ubiór bohatera - jak i po co zmieniać? - gra RDR2 to produkcja z otwartym światem, w której dostępnych jest kilka regionów. Każdy z nich charakteryzuje się inną pogodą. Dzięki tej stronie dowiecie się w jaki sposób zmienić strój bohatera i jakie uzasadnienie ma zmiana ubioru.
  10. Zdjęcia - jak robić? - na tej stronie objaśniamy kiedy odblokowywany jest aparat fotograficzny i jak robić zdjęcia w RDR2.
  11. Grzywna - jak zdjąć z bohatera? - jeśli wykonacie jakąś zbrodnię przy świadkach, bohater otrzyma grzywnę. Opisaliśmy dokładnie jak się jej pozbyć, aby ten problem nie ograniczał Wam eksploracji świata gry.
  12. Łup - czy warto dzielić się z gangiem? - na tej stronie poradnika informujemy czy pomaganie gangowi Dutcha jest obowiązkowe i jakimi zdobyczami warto dzielić się z gangiem.
  13. Ukąszenie węża - jak sobie poradzić? - po świecie RDR2 kręcą się węże, które w każdej chwili mogą ukąsić bohatera. Po ugryzieniu jad dostanie się do organizmu. Jad powoli będzie pozbawiał postać życia. Na tej stronie znajdziecie informacje, które ułatwią Wam poradzenie sobie z ukąszeniem węża.
  14. Narzędzia kaletnicze - jak zdobyć? - na tej stronie poradnika informujemy jak odblokować narzędzia kaletnicze w RDR2, które umożliwiają realizację niektórych projektów craftingowych oferowanych przez Pearsona.
  15. Pojemność torby - jak zwiększyć? - w torbie nosicie większość przedmiotów, które zbieracie w grze. Ta strona odpowiada na pytanie jak zwiększyć pojemność torby w RDR2, aby nosić więcej.

Łowiectwo i dzikie zwierzęta

  1. Legendarny niedźwiedź - jak zabić? - do legendarnego niedźwiedzia można dotrzeć po ukończeniu zadania z 2 rozdziału gry Koniec i ucieczka przed urażonym ego. Dowiecie się jak dotrzeć do niedźwiedzia, aby zdobyć niego skórę.
  2. Dzikie zwierzęta - jak polować? - ta strona to zbiór informacji o tym jak polować na dzikie zwierzęta. Dowiecie się jak znajdować gatunki, przygotowywać się do polowania oraz jak wytropić zwierzynę.
  3. Wędka - jak zdobyć? - wędka jest potrzebna do łowienia ryb zwykłych i legendarnych. Dostaniecie ją w trakcie wykonywania misji fabularnej. Na tej stronie opisujemy dokładnie zadanie i sposób łowienia ryb.
  4. Skóry zwierząt - jak zdobyć najlepsze? - pozyskiwanie skór zwierząt jest niezwykle ważne w RDR2. Można za nie zdobywać sporą gotówkę bądź tworzyć nowe ubrania. Z tej strony dowiecie się, jak polować, aby zdobywać perfekcyjne skóry dzikich zwierząt.
  5. Traper - gdzie znaleźć? - traper to istotny handlarz, który kupuje skóry legendarnych zwierząt. Dowiecie się jak go znaleźć i jakie interakcje można z nim wykonywać.

Kampania

  1. Meksyk - jak się przedostać? - strona ta opisuje jak dostać się do terenu świata, który był ważnym elementem pierwszej części Red Dead Redemption. Dowiecie się czy można to zrobić i jak to zrobić.
  2. Zapis stanu gry - jak? - na tej stronie poradnika informujemy jak utworzyć własny zapis stanu gry w Red Dead Redemption 2 i kiedy najlepiej polegać na manualnych sejwach.
  3. Misje - jak powtarzać? - na stronie informujemy gdzie znaleźć opcję powtórzenia misji oraz na jakich zasadach powtarzane są misje. To niezwykle ważne, gdy chcecie sprawdzać ważne wybory bądź złote medale.
  4. System honoru - jak działa? - dzięki tej stronie dowiecie się na jakich zasadach działa system honoru i jak honor wpływ na przebieg rozgrywki w RDR2.
  5. Pieniądze - jak zarabiać? - ważna rzecz w każdej grze z otwartym światem. Arthur może zdobywać pieniądze na różne sposoby. Ta strona opisuję tę legalną stronę wzbogacania się. Dzięki niej dowiecie się jak zarabiać pieniądze w RDR 2 oraz na co wydawać gotówkę.
  6. Wyzwania - jak odblokować? - w RDR2 jest dostępnych 90 wyzwań. Opisaliśmy na tej stronie jak je odblokowywać i co dają wykonane wyzwania.
  7. Siodło - czy trzeba odzyskać? - ta strona poradnika to zbiór informacji o śmierci konia, siodle oraz sposobie przenoszenia siodła na nowego konia.
  8. Blackwater - czy można wjechać? - strona opisuje część mapy zakazanej przez 6 rozdziałów kampanii fabularnej. Z niej dowiecie się czy można od razu odwiedzić Blackwater i sąsiednie lokacje oraz z jakimi potencjalnymi utrudnieniami należy sobie radzić w New Austin.
  9. Zadanie z rewolwerowcami - jak skończyć? - w trakcie wykonywania zadania Najszlachetniejsi z mężczyzn i kobieta można napotkać małe komplikacje. Z tej strony dowiecie się jak odnaleźć kolejnych rewolwerowców i jak zakończyć misję.
  10. Postępy - jakie przenoszą się do epilogu? - na tej stronie poradnika do RDR2 informujemy jakie rzeczy (postępy, elementy wyposażenia itp.) przenoszone są z rozdziału 6 do epilogu gry.
  11. Ukończenie gry - czy można grać dalej? - na tej stronie poradnika odpowiadamy na pytanie czy można kontynuować rozgrywkę po zaliczeniu głównego wątku fabularnego RDR2.

Walka

  1. Broń - jak naprawiać? - w grze RDR2 broń wraz z używaniem może się psuć. Dzięki tej stronie zdobędziecie informacje o tym jak naprawiać bronie oraz jakie są efekty tego typu działań.
  2. Strzelanie z dwóch broni - czy można? - ta strona poradnika opisuje działania, które trzeba wykonać, aby móc strzelać z dwóch broni jednocześnie.
  3. Bronie w ekwipunku - dlaczego zniknęły? - niektóre bronie postaci znikają, np. po zejściu z konia. Ta strona poradnika informuje gdzie odnaleźć posiadane bronie i jak ponownie wyposażyć w nie Arthura.
  4. Amunicja, strzały - jak uzupełniać? - na tej stronie poradnika podpowiadamy w jaki sposób uzupełniać zapasy amunicji oraz strzał.
  5. Luneta do karabinu - jak zdobyć? - luneta umożliwia nie tylko dokładne celowanie, ale i badanie zwierzyny bez używania osobnej lunety. Dzięki tej stronie dowiecie się jak pozyskać lunetę do karabinu, aby posiada karabin snajperski.
  6. Pojedynek rewolwerowy - jak wygrać? - na tej stronie poradnika zamieściliśmy podpowiedzi kiedy dochodzi do pojedynków rewolwerowych oraz jak strzelać w pojedynku rewolwerowym.
  7. Celowanie - jak najłatwiej? - na tej stronie poradnika zamieściliśmy prosty trik, który znacząco ułatwia celowanie w przeciwników oraz ich szybkie zabijanie. Dzięki tym metodom można bez problemu zdobywać najlepsze wyniki w każdym starciu.

RDR2: Atlas świata

Na stronach atlasu świata poradnika do RDR 2 możecie znaleźć wysokiej jakości mapy wszystkich regionów. Na mapach zaznaczyliśmy m.in. miasta i wioski oraz ważne lokacje questowe.

  1. Mapa West Elizabeth - na tej stronie poradnika znajduje się mapa regionu, wraz z informacjami o dostępnych w tej części mapy aktywnościach.
  2. Mapa New Hanover - strona ta opisuje aktywności dostępne w regionie i przedstawia mapę, na której oznaczyliśmy ważne punkty.
  3. Mapa Lemoyne - kolejna strona z następnym regionem mapy. Są na niej podane ważne aktywności i misje, które rozpoczyna się na tym terenie.
  4. Mapa Ambarino - ta strona zawiera opis części mapy, w której dostępne są takie miasta jak Rhodes czy Shady Belle. Dowiecie się również jakie zadania pojawiają się na tym terenie.
  5. Mapa New Austin - strona ta zawiera informacje o mapie dostępnej dopiero w epilogu gry. Dowiecie się jakie zadania możecie wykonać, jakie aktywności Was tam czekają oraz czemu nie można tam dostać się wcześniej.

RDR2: Trofea i platyna

Red Dead Redemption 2 oferuje możliwość zdobycia platynowego trofeum na konsolach PS4 i PS5 (w ramach wstecznej kompatybilności). Zdobycie 100% osiągnięć w grze może być niestety problematyczne z uwagi na konieczność ukończenia niemal całej jej zawartości singleplayer oraz wykonania szeregu czynności w Red Dead Online. Wszystkie dostępne osiągnięcia RDR 2 dokładnie opisaliśmy w naszym poradniku trofeowym.

RDR2: Długość gry

RDR 2 to długa gra, przy której spędzicie nie mniej niż 40-50 godzin, bo mniej więcej taka ilość czasu potrzebna jest do zaliczenia samego głównego wątku fabularnego. Całkowity czas rozgrywki mogą wydłużyć takie tematy jak zajmowanie się pobocznymi questami i opcjonalnymi aktywnościami (m.in. polowania na dzikie zwierzęta), zdobywanie trofeów czy uczestniczenie w zmaganiach multiplayer w RDR Online. Bardzo łatwo jest wtedy przekroczyć barierę 100 godzin.

Po więcej informacji na temat tego ile czasu zajmuje przejście gry Red Dead Redemption 2 zajrzyjcie na osobną stronę Długość gry.

RDR2: Wymagania sprzętowe

  1. Procesor: Intel Core i5-2500K 3.3 GHz / AMD FX-6300 3.5 GHz
  2. Pamięć RAM: 8 GB
  3. Karta graficzna: 2 GB GeForce GTX 770 / 3 GB Radeon R9 280 lub lepsza
  4. System operacyjny: 64-bitowy Windows 7 SP1 / Windows 10
  5. Miejsce na dysku: około 150 GB

Więcej informacji m.in. o zalecanych wymaganiach PC gry Red Dead Redemption 2 znajdziecie na stronie Wymagania sprzętowe.

RDR2: Polska wersja gry

Gra Red Dead Redemption 2 posiada polską kinową wersję językową, która powinna wyraźnie ułatwiać rozgrywkę z uwagi na obecność dużej liczby dialogów i monologów w wykonaniu głównych postaci. Nie przygotowano natomiast polskiego dubbingu i wszystkie kwestie dialogowe wypowiadane są w języku angielskim. Pełne informacje o dostępności wersji językowych znajdziecie na stronie Polska wersja gry w aneksie naszego poradnika.

Informacje o Red Dead Redemption 2 - poradnik do gry

Autorzy : Jacek "Stranger" Hałas, Grzegorz "Alban3k" Misztal, Natalia "N.Tenn" Fras

Poradnik zawiera : strony: 288, ilustracje: 1605 , mapy i obrazki z oznaczeniami: 5.

Poradnik do gry

Ostatnia aktualizacja : 25 października 2018, odwiedź Poradnik do gry

Sekrety i znajdźki

Ostatnia aktualizacja : 28 listopada 2018, odwiedź Sekrety i znajdźki

Opis przejścia

Ostatnia aktualizacja : 2 listopada 2018, odwiedź Opis przejścia

Skorzystaj z funkcji komentarzy do wskazania błędów lub uzupełnienia poradnika.

Popularne strony w Red Dead Redemption 2 - poradnik do gry