Strzelec | Sugerowane startowe buildy w Fallout 4 poradnik Fallout 4
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
Strzelec
Broń palna pełni w Fallout 4 bardzo ważną rolę. Jest to podstawowy środek, za pomocą którego eliminujemy wrogów. Poniżej przedstawiony zostanie build postaci nastawionej właśnie na używaniu wszelkiego rodzaju broni strzeleckiej. Rozwój postaci skupia się na poprawie celności, szybkości przeładowania czy możliwości ulepszania używanego przez nas sprzętu. Oczywiście od czasu do czasu warto zainwestować również w nieco bardziej uniwersalne umiejętności, jak otwieranie zamków, hakowanie terminali czy zwiększenie wytrzymałości naszej postaci.
Statystyki
Do rozdzielenia masz 21 punktów. Po stworzeniu postaci jej statystyki powinny wyglądać tak:
Siła | 7 |
Percepcja | 3 |
Wytrzymałość | 2 |
Charyzma | 1 |
Inteligencja | 6 |
Zwinność | 8 |
Szczęście | 1 |
Jeśli w czasie rozgrywki będziesz miał kilka wolnych punktów, możesz przeznaczyć je na zwiększenie charyzmy lub wytrzymałości postaci.
Polecane Perki
Wybierane przez nas umiejętności powinny skupiać się przede wszystkim na broni palnej. Poniżej zaprezentowanych zostanie 8 najważniejszych i najciekawszych perków dla strzelca. Nie jest to lista zamknięta, w miarę rozwoju postaci i zdobywaniu większej ilości punktów statystyk, możesz przeznaczać je na inne umiejętności.
Rewolwerowiec
| Poziom 1: Pistolety nieautomatyczne zadają o 20% więcej obrażeń (Wymagania: Zwinność 1); Poziom 2: Pistolety nieautomatyczne zadają teraz o 40% więcej obrażeń i mają zwiększony zasięg (Wymagania: Poziom 7, Zwinność 1); Poziom 3: Pistolety nieautomatyczne zadają teraz o 60% więcej obrażeń i mają jeszcze większy zasięg (Wymagania: Poziom 15, Zwinność 1); Poziom 4: Pistolety nieautomatyczne zadają teraz o 80% więcej obrażeń, a atakując nimi, możesz rozbrajać przeciwników (Wymagania: Poziom 27, Zwinność 1); Poziom 5: Pistolety nieautomatyczne zadają podwójną ilość obrażeń. Ataki przy ich użyciu o wiele częściej rozbrajają przeciwników i mogą nawet okaleczać ich kończyny (Wymagania: Poziom 42, Zwinność 1) |
Karabinier
| Poziom 1: Trzymaj wrogów na dystans i wybijaj jednego po drugim. Karabiny nieautomatyczne zadają o 20% więcej obrażeń (Wymagania: Percepcja 2); Poziom 2: Ataki karabinami nieautomatycznym zadają o 40% więcej obrażeń i pomijają 15% pancerza celu (Wymagania: Poziom 9, Percepcja 2); Poziom 3: Ataki karabinami nieautomatycznymi zadają o 60% więcej obrażeń i pomijają 20% pancerza celu (Wymagania: Poziom 18, Percepcja 2); Poziom 4: Ataki karabinami nieautomatycznymi zadają o 80% więcej obrażeń i pomijają 25% pancerza celu. Poza tym każdy ma odrobinę większą szansę na okaleczenie kończyny (Wymagania: Poziom 31, Percepcja 2); Poziom 5: Ataki karabinami nieautomatycznymi zadają podwójną ilość obrażeń i pomijają 30% wartości pancerza celu. Poza tym każdy atak posiada nieznacznie większą szansę na okaleczenie celu (Wymagania: Poziom 46, Percepcja 2). |
Komandos
| Poziom 1: Twoja broń automatyczna zadaje o 20% więcej obrażeń (Wymagania: Zwinność 2); Poziom 2: Twoja broń automatyczna zadaje o 40% więcej obrażeń i zapewnia zwiększoną celność strzałów z biodra (Wymagania: Poziom 11, Zwinność 2); Poziom 3: Twoja broń automatyczna zadaje o 60% więcej obrażeń. Celność podczas strzelania z biodra wzrasta jeszcze bardziej (Wymagania: Poziom 21, Zwinność 2); Poziom 4: Twoja broń automatyczna zadaje o 80% więcej obrażeń i może pozbawiać przeciwników równowagi (Wymagania: Poziom 35, Zwinność 2); Poziom 5: Twoja broń automatyczna zadaje podwójne obrażenia i częściej pozbawia wroga równowagi (Wymagania: Poziom 49, Zwinność 2). |
Pewna Ręka
| Poziom 1: Zwiększona celność strzałów z biodra podczas używania dowolnej broni (Wymagania: Siła 7); Poziom 2: Podczas strzelania z biodra celność zwiększa się jeszcze bardziej (Wymagania: Poziom 28, Siła 7). |
Sanitariusz
| Poziom 1: Stimpaki przywracają 40% zdrowia, a AntyRad usuwa 40% napromieniowania (Wymagania: Inteligencja 2); Poziom 2: Stimpaki przywracają 60% zdrowia, a AntyRad usuwa 60% napromieniowania (Wymagania: Poziom 18, Inteligencja 2); Poziom 3: Stimpaki przywracają 80% zdrowia, a AntyRad usuwa 80% napromieniowania (Wymagania: Poziom 30, Inteligencja 2); Poziom 4: Stimpaki przywracają całe zdrowie, AntyRad usuwa całe napromieniowanie, a działanie tych wspomagaczy jest znacznie szybsze (Wymagania: Poziom 49, Inteligencja 2). |
Zwinne Rączki
| Poziom 1: Możesz przeładowywać broń szybciej (Wymagania: Zwinność 8); Poziom 2: Przeładowanie broni palnej nie kosztuje w V.A.T.S. punktów akcji (Wymagania: Poziom 28, Zwinność 8). |
Znawca Spluw
| Poziom 1: Zyskujesz dostęp do 1. poziomu modyfikacji broni palnej (Wymagania: Inteligencja 3); Poziom 2: Zyskujesz dostęp do 2. poziomu modyfikacji broni palnej (Wymagania: Poziom 13, Inteligencja 3); Poziom 3: Zyskujesz dostęp do 3. poziomu modyfikacji broni palnej (Wymagania: Poziom 25, Inteligencja 3); Poziom 4: Zyskujesz dostęp do 4. poziomu modyfikacji broni palnej (Wymagania: Poziom 39, Inteligencja 3). |
Nauka!
| Poziom 1: Zyskujesz dostęp do 1. poziomu modyfikacji zaawansowanych (Wymagania: Inteligencja 6); Poziom 2: Zyskujesz dostęp do 2. poziomu modyfikacji zaawansowanych (Wymagania: Poziom 17, Inteligencja 6); Poziom 3: Zyskujesz dostęp do 3. poziomu modyfikacji zaawansowanych (Wymagania: Poziom 28, Inteligencja 6); Poziom 4: Zyskujesz dostęp do 4. poziomu modyfikacji zaawansowanych (Wymagania: Poziom 41, Inteligencja 6). |