Lista towarzyszy w Fallout 4 | Towarzysze poradnik Fallout 4
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
Lista towarzyszy
Cait
Cait jest wojowniczą kobietą, zarabiającą na życie dzięki staczaniu walk w klatkach. Sytuacja ta ulega zmianie po pierwszym spotkaniu z głównym bohaterem.
Miejsce odnalezienia towarzysza: Cait przebywa w lokacji Strefa Walki (Combat Zone), która znajduje się w centralnej części Bostonu, w miejscu zaznaczonym na powyższej mapce. Po dotarciu na miejsce konieczne okaże się pokonanie grupy bandytów. Zlikwiduj ich i wejdź do budynku. Tu po zbliżeniu się do dużej klatki zmuszony zostaniesz do stoczenia kolejnych walk. Po tym jak wszyscy bandyci będą już nie żyli wejdź do dużej klatki i porozmawiaj z Tommym. Zaproponuje on Twojej postaci zabranie ze sobą Cait w roli towarzysza (możesz zapytać się go o powód, dla którego chce "pozbyć się" kobiety, ale nie zmieni to ostatecznego stanu rzeczy).
Możliwy romans: tak
Unikalna umiejętność towarzysza: W trakcie podróżowania z Cait możesz liczyć się na szybszą regenerację punktów akcji jeśli pasek zdrowia bohatera spadnie poniżej 1/4 wartości.
Zalety i wady towarzysza: Cait bardzo dobrze radzi sobie w walkach i dodatkowo dzięki zażywaniu narkotyków jest bardziej wytrzymała od wielu innych towarzyszy. Dodatkowo możesz z jej pomocą otwierać najtrudniejsze zamki. Wadą podróżowania z Cait jest to, że wiele podejmowanych praworządncych decyzji możesz się jej nie spodobać i doprowadzić do pogorszenia z nią relacji.
Codsworth
Codsworth jest robotem, który przed apokalipsą należał do rodziny głównego bohatera. Możesz go przyłączyć do drużyny jako jednego z pierwszych towarzyszy.
Miejsce odnalezienia towarzysza: Codsworth przebywa w lokacji Sanktuarium, czyli w pierwszym miejscu odwiedzanym po wyjściu z Krypty 111. Możesz go od razu zaprosić do drużyny, bez konieczności sprostania dodatkowym wymaganiom.
Możliwy romans: nie
Unikalna umiejętność towarzysza: Podróżowanie z Codsworthem zapewnia zwiększoną odporność na ataki innych napotykanych robotów.
Zalety i wady towarzysza: Nie musisz dbać się o relacje z Codsworthem. Robot może pomagać ci w walkach, aczkolwiek może sobie nie poradzić z wieloma przeciwnikami napotkanymi w dalszej fazie gry.
Curie
Robot Curie jest opcjonalnym towarzyszem, którego możesz odnaleźć po dostępie do Krypty 81 i wykonaniu głównych zadań lokacji. Charakterystycznymi cechami robota są: "płeć żeńska" oraz francuski akcent wymowy.
Miejsce odnalezienia towarzysza: Curie odnajdziesz w Krypcie 81, podczas zadania Dziura w Ścianie (Hole in the Wall). To ona przekaże bohaterowi lek, który jest wymagany do zakończenia zadania i uda się z nim do lokacji. Po zakończeniu zadania robot nawiąże dialog, podczas którego automatycznie przyłącza się do bohatera lub jest oddelegowany do wybranej osady.
Możliwy romans: tak
Unikalna umiejętność towarzysza: Curie posiada nieograniczoną ilość Stimpaków, które na żądanie (dialog) są podawane bohaterowi lecząc, lecz dopiero gdy posiada poniżej 10% zdrowia
Zalety i wady towarzysza: Nie musisz dbać się o relacje z Curie. Robot jest wyjątkowo podatny na obrażenia, a siła ataku jest niska. Warto osłaniać tego towarzysza w walce, by jak najdłużej posłużył dodatkową siłą ognia i mógł posłużyć leczeniem przed kolejną falą przeciwników.
Deacon
Deacon jest towarzyszem związanym z frakcją Trasy. Jest to postać bardzo charyzmatyczna i wesoła. Również dobrze sprawdza się podczas walki - korzysta z różnych broni (nie musisz dawać mu amunicji) według własnego wyboru, sam podnosi czasem przydatne przedmioty z pokonanych przeciwników. Często zmienia ubiór dostosowując się do otoczenia.
Miejsce odnalezienia towarzysza: Dołączy do ciebie dopiero, gdy ty przyłączysz się do gangu (po wykonaniu zadania Droga ku wolności (The Road to Freedom), a następnie Nauka rzemiosła (Tradecraft)). Odnajdziesz go później w Sztabie Trasy (Railroad HQ).
Możliwy romans: nie
Unikalna umiejętność towarzysza: Specjalna umiejętność towarzysza dodaje pozwala ci poruszać się +20% ciszej i wydłuża o 20% długość działania Stealth Boy'ów
Zalety i wady towarzysza: Deacon domyślni korzysta z pistoletu instytutu, lecz może używać dowolnej broni z jego ekwipunku, które czasem sam podnosi i zmienia. Jego poparcie zdobędziesz wykonując zadania dla frakcji Trasy, otwierając zamki i hackując terminale oraz wybierając dobre i/lub zabawne opcje dialogowe. Często jest również przychylny, gdy dokładnie dopytujesz się o szczegóły zadań i podejmujesz się wykonania celów pobocznych.
Dogmeat (Ochłap)
Dogmeat (Ochłap) to pies rasy owczarek niemiecki i możesz go przyłączyć do drużyny jako jednego z pierwszych towarzyszy.
Miejsce odnalezienia towarzysza: Dogmeat (Ochłap) przebywa w lokacji Postój ciężarówek Red Rocket, która pokazana została na powyższym obrazku. Znajduje się ona w niewielkiej odległości na południowy-wschód od Sanktuarium, czyli od lokacji, w której rozpoczynasz grę. Po dotarciu do postoju ciężarówek nie musisz dokładnie rozglądać się za psem, bo powinien sam do Ciebie podbiec.
Unikalna umiejętność towarzysza: Pies może po ugryzieniu wrogów przytrzymywać ich i wystawiać na ataki ze strony bohatera (na wyższych poziomach profit ten może też dodawać efekt krwawienia).
Zalety i wady towarzysza: Unikalną cechą Ochłapa jest możliwość przeszukiwania otoczenia w poszukiwaniu skarbów. Możesz w ten sposób zdobyć wiele przedmiotów, które trudniej byłoby samemu znaleźć. Nie musisz dbać się o relacje z Ochłapem, bo jest on wiernym towarzyszem i nigdy się na Ciebie nie obrazi. Pies może pomagać ci w walkach oraz może przytrzymywać wrogów po ugryzieniu ich, ale z racji tego, że nie można go wyposażać w nowe elementy uzbrojenia traci to na znaczeniu w dalszej fazie rozgrywki.
Zostało jeszcze 65% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie