Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Fallout 4 - poradnik do gry

Fallout 4 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI
Fallout 4 - Sektor 1: Sanktuarium
Fallout 4 - Sektor 1: Sanktuarium
W lokacji tej rozpoczyna się zabawę po zaliczeniu prologu i przystępuje do pierwszego głównego zadania gry (Powrót z przeszłości). Do krypty 111 możesz powrócić w dalszej części gry, np. po to żeby otworzyć niedostępne wcześniej skrytki.
W krypcie nie spotkasz żadnych ludzi. Są tu jedynie bardzo słabe radraczany.
Sanktuarium przed apokalipsą było domem dla głównego bohatera i do lokacji tej powraca się w pierwszym głównym zadaniu gry (Powrót z przeszłości). W dalszej części gry staje się ono bazą wypadową dla frakcji Minutemanów. W domu bohatera znajduje się również magazyn Grognak Barbarzyńca (+5% to obrażeń bronią walki wręcz lub gołymi pięściami). Znajdziesz tutaj Codswortha, robota, który może być twoim towarzyszem.
Spotkasz tu Dogmeata, który jest unikalnym towarzyszem, którego możesz przyłączyć do drużyny bez żadnych problemów. Na terenie postoju ciężarówek wpadniesz na kretoszczury. Miejsce to możesz zamienić na osadę. Obok Postoju znajdziesz jaskinię, a w niej kilka kretoszczurów oraz sejf.
Miasteczko Concord odwiedza się w trakcie zaliczania pierwszego głównego questu (Powrót z przeszłości). Jest tu sporo pustych budynków i jedynym ważnym jest Muzeum Wolności.
Na obrzeżach miasta spotkasz muchy mięsne. Dodatkowo podczas pierwszej wizyty w mieście konieczne okaże się wyeliminowanie wielu bandytów. Po pokonaniu Szponu śmierci będziesz mógł wejść do podziemi miasta - znajdziesz tam rdzeń fuzyjny.
Budynek tej jest częścią miasta Concord i odwiedza się go podczas zaliczania drugiego głównego zadania (Gdy wzywa wolność). Quest ten dotyczy pozbycia się bandytów z wnętrza muzeum i spotkania się z Prestonem Garvey'em oraz pozostałymi Minutemanami. Na drugim piętrze możesz odnaleźć figurkę - percepcja, oraz magazyn Robco Fun.
Na dachu muzeum znajduje się zbroja wspomagana, której w połączeniu z działkiem obrotowym można użyć do pozbycia się bandytów z miasta.
W pobliżu chaty spotkasz muchy mięsne. Sama chata skrywa trochę interaktywnych przedmiotów, w tym przewodnik przetrwania, który sprawia, że otrzymujesz 5% mniej obrażeń w walce bezpośredniej.
Znajdziesz tutaj również warsztat chemiczny.
Możesz pozbierać owoce z farmy. Do odnalezienia jest tu też warsztat.
Możesz pohandlować z Conny, nie posiada ona jednak niczego ciekawego.
Po rozmowie z farmerem otrzymasz zadanie "Returnig the Favor". Gdy je wykonasz, farma zostanie zamieniona na osadę, w której będziesz mógł budować.
W lokacji tej przebywa kilka zdziczałych ghuli. Możesz odnaleźć klucz na jednym z biurek i użyć go do otwarcia dużej przyczepy. We wnętrzu przyczepy występuje duże promieniowanie, ale jeśli sobie z tym poradzisz to będziesz mógł dotrzeć do kilku skrzyń (jedna z nich skrywa dużo amunicji).
W pobliżu i wewnątrz chaty spotkasz wiele ghuli. Po tym jak rozprawisz się z ghulami możesz splądrować chatę i skorzystać z warsztatu chemika.
W niewielkiej odległości na południe od cmentarzyska odnajdziesz pancerz wspomagany T-45. Samo cmentarzysko skrywa warsztat i do odnalezienia jest tu też rdzeń fuzyjny. W budynku znajdziesz magazyn Hotrodowiec (nowy malunek dla zbroi wspomaganej). Przy wrakach samochodów znajdziesz wyrzutnię miniaturowych bomb atomowych.
Wokół stacji przebywa dość liczna grupa bandytów i dodatkowo możesz tu wpaść na kretoszczury. Po uporaniu się z przeciwnikami możesz wejść do stacji (odrębny obszar) oraz skorzystać z warsztatu. Będziesz w stanie odnaleźć tu również rdzeń fuzyjny. W zamkniętym pomieszczeniu w podziemiach znajdziesz książkę zwiększającą twoje umiejętności skradania.
W miejscu tym przebywa kilku przyjaźnie nastawionych osadników. Możesz im pomóc w ramach pobocznego questu otrzymanego od Prestona Garvy'ego w Sanktuarium (Pierwszy krok). Sprawi to, że dołączą do Minutemanów, a ich farma stanie się twoją osadą.
Uważaj na radraczany na polach.
W lokacji tej znajduje się kamieniołom z dużym napromieniowanym zbiornikiem wodnym w jego centralnej części. Możesz się tu spotkać z Sullym Mathisem i przystąpić do zlecanego przez niego zadania (Wyciąganie wtyczki). Oprócz tego jest tu trochę standardowego lootu, a także magazyn Taboo Tatoos.
W pobliżu i na terenie stacji przebywa sporo ghuli. Po rozprawieniu się z potworami możesz zbadać stację, na której ukryto wiele interaktywnych obiektów. Najcenniejsza jest skrzynia przy suficie, wewnątrz której są amunicja i bronie.
Budynek kina samochodowego jest zaminowany i możesz łatwo zginąć jeśli nie będziesz wystarczająco ostrożny. Po rozbrojeniu pułapek możesz splądrować budynek i skorzystać z warsztatu. Kino może pełnić rolę twojej osady.
Na terenie kina samochodowego spotyka się słabsze i silniejsze kretoszczury. Musisz też uważać na napromieniowane obszary.
Po dotarciu w pobliże restauracji będziesz świadkiem awantury pomiędzy Trudy i Wolfgangiem. Możesz załagodzić sytuację kryzysową dzięki zaliczeniu pobocznego zadania (Zamówienie). Po ukończeniu tego questu przy życiu mogą znajdować się wszystkie osoby, jedynie część z nich lub wszyscy mogą nie żyć.
Jeżeli Wolfgang i/lub Trudy nadal żyją po wszystkim to możesz z nimi pohandlować - Wolfgang będzie sprzedawał narkotyki, a Trudy różnorakie dobra.
Jaskinie w pobliżu stawu są kryjówką bandytów i wyeliminowanie ich jest częścią pobocznego zadania z Sanktuarium (Pierwszy krok). Do jaskiń możesz wkroczyć tunelami ściekowymi lub otwierając drzwi w sklepie z pamiątkami.
Lokacja ta jest okupowana przez ghule oraz radraczany. Po zlikwidowaniu potworów możesz przeszukać tę lokację i przeprogramować robota dzięki użyciu terminalu komputerowego.
Miejsce to możesz zmienić na swoją osadę.
Wewnątrz znajdziesz wejście do tajnego schronu. Znajdziesz tam sporo najeźdźców na wysokich poziomach. Wygrana z nimi walka może jednak zaowocować sporym zapasem ekwipunku. Od przeciwnej strony wejścia do kryjówki, jeden z przeciwników posiada zbroję wspomaganą.
W kryjówce możesz odnaleźć rdzeń fuzyjny, a także magazyn Vademecum Amerykańskich Sił Specjalnych, dzięki któremu skradasz się ciszej.
Powiększ mapę

Sanktuarium - Sektor 1 - wprowadzenie poradnik Fallout 4

1 - Krypta 111 – W lokacji tej rozpoczyna się zabawę po zaliczeniu prologu i przystępuje do pierwszego głównego zadania gry (Powrót z przeszłości). Do krypty 111 możesz powrócić w dalszej części gry, np. po to żeby otworzyć niedostępne wcześniej skrytki.
W krypcie nie spotkasz żadnych ludzi. Są tu jedynie bardzo słabe radraczany.

2 - Sanktuarium – Sanktuarium przed apokalipsą było domem dla głównego bohatera i do lokacji tej powraca się w pierwszym głównym zadaniu gry (Powrót z przeszłości). W dalszej części gry staje się ono bazą wypadową dla frakcji Minutemanów. W domu bohatera znajduje się również magazyn Grognak Barbarzyńca (+5% to obrażeń bronią walki wręcz lub gołymi pięściami). Znajdziesz tutaj Codswortha, robota, który może być twoim towarzyszem.

3 - Postój ciężarówek Red Rocket – Spotkasz tu Dogmeata, który jest unikalnym towarzyszem, którego możesz przyłączyć do drużyny bez żadnych problemów. Na terenie postoju ciężarówek wpadniesz na kretoszczury. Miejsce to możesz zamienić na osadę. Obok Postoju znajdziesz jaskinię, a w niej kilka kretoszczurów oraz sejf.

4 - Concord – Miasteczko Concord odwiedza się w trakcie zaliczania pierwszego głównego questu (Powrót z przeszłości). Jest tu sporo pustych budynków i jedynym ważnym jest Muzeum Wolności.
Na obrzeżach miasta spotkasz muchy mięsne. Dodatkowo podczas pierwszej wizyty w mieście konieczne okaże się wyeliminowanie wielu bandytów. Po pokonaniu Szponu śmierci będziesz mógł wejść do podziemi miasta - znajdziesz tam rdzeń fuzyjny.

5 - Muzeum Wolności – Budynek tej jest częścią miasta Concord i odwiedza się go podczas zaliczania drugiego głównego zadania (Gdy wzywa wolność). Quest ten dotyczy pozbycia się bandytów z wnętrza muzeum i spotkania się z Prestonem Garvey'em oraz pozostałymi Minutemanami. Na drugim piętrze możesz odnaleźć figurkę - percepcja, oraz magazyn Robco Fun.
Na dachu muzeum znajduje się zbroja wspomagana, której w połączeniu z działkiem obrotowym można użyć do pozbycia się bandytów z miasta.

6 - Chata leśniczego – W pobliżu chaty spotkasz muchy mięsne. Sama chata skrywa trochę interaktywnych przedmiotów, w tym przewodnik przetrwania, który sprawia, że otrzymujesz 5% mniej obrażeń w walce bezpośredniej.
Znajdziesz tutaj również warsztat chemiczny.

7 - Farma Abernathych – Możesz pozbierać owoce z farmy. Do odnalezienia jest tu też warsztat.
Możesz pohandlować z Conny, nie posiada ona jednak niczego ciekawego.
Po rozmowie z farmerem otrzymasz zadanie "Returnig the Favor". Gdy je wykonasz, farma zostanie zamieniona na osadę, w której będziesz mógł budować.

8 - Zajezdnia floty Szalonych Dostaw – W lokacji tej przebywa kilka zdziczałych ghuli. Możesz odnaleźć klucz na jednym z biurek i użyć go do otwarcia dużej przyczepy. We wnętrzu przyczepy występuje duże promieniowanie, ale jeśli sobie z tym poradzisz to będziesz mógł dotrzeć do kilku skrzyń (jedna z nich skrywa dużo amunicji).

9 - Chata Gorskiego – W pobliżu i wewnątrz chaty spotkasz wiele ghuli. Po tym jak rozprawisz się z ghulami możesz splądrować chatę i skorzystać z warsztatu chemika.

10 - Cmentarzysko robotów – W niewielkiej odległości na południe od cmentarzyska odnajdziesz pancerz wspomagany T-45. Samo cmentarzysko skrywa warsztat i do odnalezienia jest tu też rdzeń fuzyjny. W budynku znajdziesz magazyn Hotrodowiec (nowy malunek dla zbroi wspomaganej). Przy wrakach samochodów znajdziesz wyrzutnię miniaturowych bomb atomowych.

11 - Stacja satelitarna sił powietrznych USA Olivia – Wokół stacji przebywa dość liczna grupa bandytów i dodatkowo możesz tu wpaść na kretoszczury. Po uporaniu się z przeciwnikami możesz wejść do stacji (odrębny obszar) oraz skorzystać z warsztatu. Będziesz w stanie odnaleźć tu również rdzeń fuzyjny. W zamkniętym pomieszczeniu w podziemiach znajdziesz książkę zwiększającą twoje umiejętności skradania.

12 - Skarpa Tenpines – W miejscu tym przebywa kilku przyjaźnie nastawionych osadników. Możesz im pomóc w ramach pobocznego questu otrzymanego od Prestona Garvy'ego w Sanktuarium (Pierwszy krok). Sprawi to, że dołączą do Minutemanów, a ich farma stanie się twoją osadą.
Uważaj na radraczany na polach.

13 - Kamieniołom Thicketów – W lokacji tej znajduje się kamieniołom z dużym napromieniowanym zbiornikiem wodnym w jego centralnej części. Możesz się tu spotkać z Sullym Mathisem i przystąpić do zlecanego przez niego zadania (Wyciąganie wtyczki). Oprócz tego jest tu trochę standardowego lootu, a także magazyn Taboo Tatoos.

14 - Stacja Bedford – W pobliżu i na terenie stacji przebywa sporo ghuli. Po rozprawieniu się z potworami możesz zbadać stację, na której ukryto wiele interaktywnych obiektów. Najcenniejsza jest skrzynia przy suficie, wewnątrz której są amunicja i bronie.

15 - Kino samochodowe Starlight – Budynek kina samochodowego jest zaminowany i możesz łatwo zginąć jeśli nie będziesz wystarczająco ostrożny. Po rozbrojeniu pułapek możesz splądrować budynek i skorzystać z warsztatu. Kino może pełnić rolę twojej osady.
Na terenie kina samochodowego spotyka się słabsze i silniejsze kretoszczury. Musisz też uważać na napromieniowane obszary.

16 - Restauracja Drumlin – Po dotarciu w pobliże restauracji będziesz świadkiem awantury pomiędzy Trudy i Wolfgangiem. Możesz załagodzić sytuację kryzysową dzięki zaliczeniu pobocznego zadania (Zamówienie). Po ukończeniu tego questu przy życiu mogą znajdować się wszystkie osoby, jedynie część z nich lub wszyscy mogą nie żyć.
Jeżeli Wolfgang i/lub Trudy nadal żyją po wszystkim to możesz z nimi pohandlować - Wolfgang będzie sprzedawał narkotyki, a Trudy różnorakie dobra.

17 - Staw Wolden – Jaskinie w pobliżu stawu są kryjówką bandytów i wyeliminowanie ich jest częścią pobocznego zadania z Sanktuarium (Pierwszy krok). Do jaskiń możesz wkroczyć tunelami ściekowymi lub otwierając drzwi w sklepie z pamiątkami.

18 - Słoneczna Wspólnota – Lokacja ta jest okupowana przez ghule oraz radraczany. Po zlikwidowaniu potworów możesz przeszukać tę lokację i przeprogramować robota dzięki użyciu terminalu komputerowego.
Miejsce to możesz zmienić na swoją osadę.

19 - Samotna Kaplica – Wewnątrz znajdziesz wejście do tajnego schronu. Znajdziesz tam sporo najeźdźców na wysokich poziomach. Wygrana z nimi walka może jednak zaowocować sporym zapasem ekwipunku. Od przeciwnej strony wejścia do kryjówki, jeden z przeciwników posiada zbroję wspomaganą.
W kryjówce możesz odnaleźć rdzeń fuzyjny, a także magazyn Vademecum Amerykańskich Sił Specjalnych, dzięki któremu skradasz się ciszej.

Legenda Fallout 4 - Sektor 1: Sanktuarium

Lokacje na mapie

Powyższa prezentuje pierwszy sektor mapy świata, a więc jej północno-zachodnią część. Na mapie zaznaczone zostały wszystkie możliwe do odkrycia lokacje. Każda z nich ma swój opis, przy czym ważniejsze miejscówki dokładniej omówione zostały na odrębnych stronach.

Lokacje z sekretami

Sanktuarium - Magazyn Grognak Barbarzyńca (+5% do obrażeń podczas walki wręcz);

Muzeum Wolności - Figurka Percepcja;

Muzeum Wolności - Magazyn Robco Fun (Odblokowuje grę na Pip-boy'a);

Chata Leśniczego - Przewodnik przetrwania (Otrzymujesz 5% mniej obrażeń w walce wręcz);

Stacja Satelitarna USAF Olivia - Podręcznik Armii Stanów Zjednoczonych (na stałe zwiększa twoje umiejętności skradania);

Cmentarzysko Robotów - Magazyn Hotrodowiec (nowy malunek na pancerz wspomagany);

Staw Walden - Magazyn (tales of junktown jerky vendor) (otrzymujesz lepsze ceny w sklepach);

Kamieniołom Thicketów - Magazyn Taboo Tattoos (Odblokowuje tatuaż na twarz).

Lokacje z legendarnymi przedmiotami

Słoneczna Wspólnota - Hunter's Board. Znajdziesz go przy legendarnym radraczanie. Broń zwiększa obrażenia zadawane zwierzętom o 50%.

Staw Walden - Wielki Jim (Big Jim). Broń ta zwiększa o 20% szanse na uszkodzenie nóg przeciwnika. Znajdziesz go na stole, w głównym pomieszczeniu tuneli obok stawu.

Nowi potencjalni towarzysze

Pies - Postój Ciężarówek Red Rocket. Wystarczy, że zagadasz do psa, a się do ciebie przyłączy.

Codsworth - Twój robot-służący, poznany jeszcze przed katastrofą. Znajdziesz go w Sanktuarium. Przyłączy się do ciebie, jak tylko do osady wejdą Minutemani.