Fallout 4: Typy lokacji w świecie gry
Aktualizacja:
Typy lokacji w świecie gry

Znajdujące się w świecie Fallouta 4 lokacje mają różne znaczenie i oferują różne odmiany atrakcji. Poniżej znajduje się zestawienie najważniejszych ich typów. Bardziej dokładne omówienia poszczególnych obszarów świata znajdują się w naszym odrębnym poradniku - atlasie świata.
Miasta i wioski z przyjaźnie nastawionymi postaciami - Do tej grupy lokacji zaliczają się między innymi Diamond City czy Dobre Sąsiedztwo. W każdej z tych miejscówek odnajdziesz kilka lub kilkanaście postaci niezależnych, z którymi można pohandlować czy dla których możesz wykonać dodatkowe zadania. Wiele tego typu lokacji odwiedza się też w ramach questów głównego wątku fabularnego czy zadań frakcji.
Miasta i wioski z wrogo nastawionymi postaciami - Do tej grupy lokacji zaliczają się między innymi Lexington czy Cambridge. Mogą one być w całości lub częściowo okupowane przez wrogów czy przez potwory (np. przez ghule). Nie znaczy to, że nie spotkasz w nich żadnych przyjaznych czy neutralnych NPC-ów. Tego typu postacie nadal mogą się w nich pojawiać.
Osady (Settlements) - Pierwszą odblokowywaną w grze osadą jest Sanktuarium. Kolejne osady musisz już odblokować we własnym zakresie. W każdej takiej lokacji może zamieszkać kilku lub nawet kilkunastu osadników. Twoim zadaniem jest zapewnienie im dobrych warunków życia, dzięki czemu poszczególne osady będą poprawnie funkcjonowały i dalej się rozwijały. Temat osad szerzej omówiony został w odrębnym rozdziale przewodnika.
Krypty - Pierwsza odwiedzana krypta to oczywiście ta o numerze 111. W innych częściach świata są kolejne krypty. Część z nich (np. Krypta 81 z centralnej części mapy świata) są zamieszkane przez przyjazne postacie, inne z kolei są wymarłe lub okupowane przez potwory. Niezależnie od numeru krypty możesz być pewien tego, że każda z nich skrywa jakieś cenne skarby.
Główne siedziby frakcji - Każda z czterech frakcji zamieszkujących świat gry ma swoją główną siedzibę. W zależności od rodzaju frakcji siedziba ta może być odgórnie ustalona lub może zmieniać się w miarę postępów w grze. Tak właśnie dzieje się np. z frakcją Minutemanów, którzy początkowo przebywają w Muzeum Wolności w mieście Concord, ale w dalszej części kampanii przenoszą się kolejno do Sanktuarium i Zamku.
Szkoły - W większości odwiedzanych w grze szkół napotyka się bandytów lub jakieś potwory. One same mogą skrywać różnorakie skarby, przy czym wspólną kategorią odnajdywanych w nich dóbr są zaległe książki (Overdue Book). Z książkami tymi możesz powracać do odpowiednich terminali (np. do tego w Bostońskiej Bibliotece Publicznej) i wymieniać je na różnorakie dobra (w ten sposób pozyskasz m.in. unikalny magazyn Periodyk Chirurgiczny Massachusetts).
Komentarze czytelników
Mam pytanie czy po misji "Ślepa zdrada" jeśli się doda paladyna danse jako kompana to już nie będzie można wrócić do bractwa?
Ej mam problem. Bo jak wchodzę do przymierza to nie ma tam Dana. Nie wiem co mam zrobić. (nie robiłem wcześniej tego zadania)
Hej mam pytanie chciałbym zdobyć Jetpack do pancerza wspomaganego a zrobiłem zakończenie z instytutem ( to moje pierwsze podejście do tej gry i to zakończenie mi pasowało) a wiem że można zdobyć Jetpack po zakończeniu bractwa (na wczytanie do momentu kiedy jeszcze jest się neutralnym czyli do walki w budynku mass fusion jest już za późno bo już jestem dawno w fabule far harbor, Nuka-world oraz innych misji)
jetpack do pancerza wspomaganego to nie kwestia wyborów w grze tylko poziomu dwóch perków (nauka i zbrojmistrz na 4) później możesz dołączyć jetpack do każdego pancerza wspomaganego
ej jak stworzyć swój szkielet pancerza wspomaganego bo kupiłem w garażu atomowych kotów i nie wiem co zrobić żeby się pojawił
Wszyscy zgromadzeni mam nietypowy problem z misją nadzór syntków gdyż z jakiegoś dziwnego powodu kiedy wchodzę do swojej kwatery pod koniec misji zadanie sie nie kończy może ktoś wytłumaczyć jak to naprawić byłbym wdzięczny??.
Pozdrawiam????.
Zabawne. Na tej stronie żeby przeczytać artykuł do końca trzeba wykupić abonament, a na angielskiej wersji strony jest za darmo hehe. Wystarczy wpisać "Fallout 4 builds" w google
"Możesz też udać się bezpośrednio na Posterunek Policji w Cambridge. Gdy tam dotrzesz zadanie zostanie zaliczone"
Myślałem, ze gra mi się zbugowała :)
Czy figurki można sprzedać czy trzeba trzymać w plecaku?
Figurek "Bobblehead"ów nie sprzedasz. Możesz co najwyżej zbudować stojak na nie w opcji warsztatu. Znajduje się bodajże w kategorii dekoracje. I wtedy nie musisz ich nosić. Co do kluczy, jeśli Cię to interesuje, poszukaj modyfikacji, powinna być taka na Nexusie.
Dzięki wielkie za wyjaśnienie. Pozdro
Ps: Podsumowując, nie wiadomo jak go skompletować?
Ps2: który to jest legendarny pancerz?
1)Nie wiadomo.
2) Trudno powiedzieć. W zasadzie każdy dodatek ma jakieś dwa, trzy wyróżniające się pancerze wspomagane. Dla mnie taki zdecydowanie "legendarny", także w statystykach odporności, to pancerz w "Nuka World". Trzeba się trochę postarać aby go dorwać ;)
https://fallout.fandom.com/wiki/Tesla_T-60_armor
In the Polish version of the game the default armor is named Tesla T-59.
oraz:
"All three parts can be acquired during the quest Headhunting by killing Ivey in the Fort Hagen hangar. Ivey also wears the remaining pieces of a regular suit of T-60 power armor and wields the unique Tesla rifle. "
Czyli trzy części powinny wystarczyć bo reszty w grze nie ma?
I dalej snując zapytania. Dlaczego Tesla T-60 w polskiej wersji jest Teslą T-59?
To musi być jakiś gorszy model?
Nigdy tego pancerza nie znalazłem :)
A tak poza tym to w ogóle orientujecie się o co chodzi z tym T-59? Przekopałem internet i nie znalazłem za dużo informacji na ten temat. A nie ukrywam że mnie to Ciekawi.
Siekanko! Mam dziwny problem ponieważ otrzymałem pancerz który nie występuje na tej liście: Tesla T-59. Nie mam do niego hełmu i nóg. pomoże ktoś, o co chodzi i gdzie znaleźć resztę ?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
