Dawni znajomi | Główny wątek fabularny Fallout 4
Aktualizacja:
Dawni znajomi
Sposób odblokowania: Zadanie odblokuje się automatycznie po ukończeniu głównego questu W pogoni za tropem w lokacji Bazar w Diamond City (M6,1).
Cele zadania:
- Idź za Ochłapem
- Sprawdź, co z Ochłapem
- Dostań się do Fortu Hagen
- Przeszukaj Fort Hagen
- Stań twarzą w twarz z Kelloggiem
- Zabij Kellogga
- Poszukaj kolejnych informacji
- Omów z Nickiem zdobyte informacje
- Omów z Piper zdobyte informacje
Podążanie za Ochłapem

Zadanie to rozpoczynasz na Bazarze w Diamond City i w jego początkowej części musisz nieustannie podążać za Dogmeatem (Ochłapem). Wyjdź z miasta i po znalezieniu się na głównej mapie wyrusz za psem. Musisz liczyć się z tym, że w trakcie tej przeprawy będziecie co pewien czas wpadali na różnorakie potwory, między innymi na błotniaki, kretoszczury, muchy mięsne, zdziczałe psy czy ghule. Największym zagrożeniem są niedźwiedzie yao guai, które cechują się wysoką wytrzymałością i zadają bardzo duże obrażenia swoimi pazurami. Warto trzymać je za wszelką cenę na dystans i do zabijania ich używać dobrej broni do walki na średnim dystansie, np. strzelby.

Ochłap co pewien czas będzie gubił trop i za każdym razem gdy się tak stanie zmuszony zostaniesz do przeszukania okolicy w poszukiwaniu nowego przedmiotu pomocnego w kontynuowaniu poszukiwań. Do wspomnianych przestojów dojdzie w następujących miejscach:
- Niewielki zbiornik wodny w pobliżu Sprzętowiska - zabierz cygaro San Francisco Sunlights z popielniczki leżącej na odwróconym krześle przy wodzie
- Wjazd do tunelu niedaleko Krypty 81 - zabierz zawieszone na poręczy zakrwawione bandaże (Bloodied Bandages)
- Tunel w pobliżu rzeki - podnieś butelkę piwa (Gwinnett Stout Bottle) znajdującą się niedaleko leżaka
- Droga przy Bagnach Forest Grove - odszukaj uszkodzonego assaultrona (robota) i porozmawiaj z nim
- Uszkodzony płot w lesie - zlokalizuj zawieszone na płocie zakrwawione bandaże

Cel podróży to Fort Hagen. Lokacja ta znajduje się na zachodnim krańcu mapy i pokazana została na powyższym obrazku. Ochłap zaprzestanie tu poszukiwań i Twoim nowym zadaniem będzie przedostanie się do wnętrza budynku (główne wejście jest zabarykadowane).
Przedostanie się do wnętrza Fortu Hagen

Udaj się na tyły Fortu Hagen, albowiem znajdują się tam metalowe balkoniki prowadzące na dach tego budynku. Nie śpiesz się ze skorzystaniem z nich, gdyż w okolicy tej zamontowanych zostało kilka wieżyczek obronnych, które dobrze byłoby zniszczyć z bezpiecznej odległości (mają one na szczęście słabe pancerze). Po zabezpieczeniu dachu dokładnie go zbadaj, a zlokalizujesz duży właz, dzięki otwarciu którego przeniesiesz się do wnętrza fortu.
Przeszukanie Fortu Hagen

Musisz rozpocząć długi i dość liniowy przemarsz przez kolejne korytarze i pomieszczenia Fortu Hagen. W budynku przebywają wrogo nastawione syntetyki (Synth), na których warto używać broni energetycznej podobnej do tych, które mają na wyposażeniu. Oprócz tego podczas badania fortu uważaj na kolejne wieżyczki (stacjonarne i zamontowane przy suficie - najbardziej niebezpieczne są ich laserowe odmiany) oraz na okazjonalne pułapki w postaci min. Jeśli chcesz ułatwić sobie zabezpieczanie kolejnych sal fortu to możesz po drodze włamać się do terminalu, uaktywnić protektrona i ustawić mu tryb patrolowania okolicy.

W początkowej fazie eksploracji fortu natrafisz na drzwi, które owinięte są od drugiej strony łańcuchem. Oznacza to, że musisz wybrać dłuższą ścieżkę żeby dotrzeć do pomieszczenia po przeciwnej stronie tych drzwi. Po tym jak tego dokonasz (uwaga na nową wieżyczkę laserową przy suficie) zlokalizuj w pobliżu windę, wezwij ją i dotrzyj dzięki niej na niższy poziom fortu.

Tuż po wyjściu z windy wpadniesz na kolejnych syntetyków i pokonanie ich może okazać się trudniejsze z uwagi na konieczność stoczenia walki w długim wąskim korytarzu. Kontynuuj przemarsz i ignoruj komunikaty Kellogga nadawane przez interkom, bo chwilowo jeszcze ci on nie zagrozi. Niedługo dotrzesz do drzwi prowadzących do Centrum dowodzenia Fortu Hagen (Fort Hagen Command Center). W tym nowym obszarze nadal podążaj liniową ścieżką (rozważ włamanie się po drodze do zbrojowni, w której składowany jest m.in. Fat Man) i eliminuj wszelkie zagrożenia. Zatrzymaj się po dotarciu do pomieszczenia z powyższego obrazka. Zapisz tu sobie stan gry, bo za chwilę stoczysz dość trudną bitwę.
Zabicie Kellogga

Kellogg przebywa w sąsiednim dużym pomieszczeniu i towarzyszy mu grupa syntetyków. Nie zostaniesz od razu przez niego zaatakowany i jeśli chcesz możesz do niego podejść żeby z nim porozmawiać i wysłuchać jego stanowiska. Nie licz na to, że uda ci się wybronić przed walką dzięki wysokiej charyźmie czy innym tego typu sztuczkom. Kellogg zaatakuje Cię tuż po tym spotkanie to dobiegnie końca.

Z racji tego, że w trakcie rozmowy z Kelloggiem nie poznasz żadnych ważnych faktów, możesz zachować się w alternatywny sposób i zaatakować go tuż po dotarciu do pomieszczenia gdzie on przebywa, jeszcze przed rozpoczęciem z nim rozmowy. Na taki plan działania dobrze jest zdecydować się jeśli masz w inwentarzu np. Fat Mana, gdyż pojedynczy atak z broni używającej mini-atomówek może od razu odebrać Kelloggowi cały pasek energii życiowej i w najgorszym wypadku pozostanie ci tylko dobicie jego syntetycznych ochroniarzy.

Jeśli nie dysponujesz żadną elitarną bronią lub jeśli chcesz mimo wszystko pogadać z Kelloggiem to po rozpoczęciu bitwy warto skupić swoje ataki wyłącznie na nim. Kellogg prędzej czy później załączy kamuflaż, który uniemożliwi atakowanie go w oparciu o system V.A.T.S. Polegaj w takiej sytuacji na strzelbie lub innej broni nie wymagającej dokładnego celowania oraz rozważ także skorzystanie z materiałów wybuchowych. W trakcie bitwy nie pozwalaj w miarę możliwości Kelloggowi się leczyć i dbaj również o pasek zdrowia bohatera (jeśli chcesz możesz przed walką zażyć jakieś specyfiki, które podniosą tymczasowo wybrane statystyki Twojej postaci).
Odnalezienie informacji na temat Shauna

Po wygranej bitwie zacznij od zbadania zwłok Kellogga. Zabierz ze sobą hasło do komputera Kellogga (Kellog's Terminal Password) oraz jego cybernetyczny wszczep mózgu (Cybernetic Brain Augumenter), który przyda ci się w kolejnym głównym zadaniu. Jeśli chcesz możesz też wziąć inne przedmioty, które miał na wyposażeniu, m.in. rewolwer Kellogga. Możesz już wejść w interakcję z terminalem komputerowym, odczytać pozostawioną w dzienniku wiadomość oraz otworzyć pobliskie drzwi.
Spotkanie się z Valentine'em i z Piper

Na koniec tego zadania pozostały ci już tylko dwa spotkania. Z Nickiem Valentine'em możesz od razu porozmawiać jeśli towarzyszył ci w tej misji lub powrócić do jego agencji w lokacji Bazar w Diamond City. Następnie udaj się na spotkanie z Piper. Jeśli ona z Tobą nie podróżowała to również znajdziesz ją na bazarze, w siedzibie gazety Publick Occurences. Z obu tych rozmów wyniknie, iż musisz udać się do lokacji Memory Den w Dobrym Sąsiedztwie żeby przejrzeć wspomnienia Kellogga dzięki odnalezionemu przy jego zwłokach wszczepowi. Na wyprawę tę ponownie możesz zaprosić Nicka Valentine'a lub wyruszyć tam samodzielnie / z innym towarzyszem. Niezależnie od decyzji podróżą do Dobrego Sąsiedztwa zajmiesz się w kolejnym głównym queście.
Nagrody za ukończenie zadania: Punkty doświadczenia, nowe główne zadanie (Niebezpieczne umysły).
0
- Fallout 4 - poradnik do gry
- Fallout 4 - opis przejścia
	- Główny wątek fabularny
		- Prolog | Główny wątek fabularny Fallout 4
- Powrót z przeszłości | Główny wątek fabularny Fallout 4
- Gdy wzywa wolność | Główny wątek fabularny Fallout 4
- Klejnot Wspólnoty | Główny wątek fabularny Fallout 4
- Detektyw o stalowym sercu | Główny wątek fabularny Fallout 4
- W pogoni za tropem | Główny wątek fabularny Fallout 4
- Dawni znajomi | Główny wątek fabularny Fallout 4
- Niebezpieczne umysły | Główny wątek fabularny Fallout 4
- Morze Blasku | Główny wątek fabularny Fallout 4
- Myśliwy czy ofiara? | Główny wątek fabularny Fallout 4
- Poziom molekularny - początek zadania | Główny wątek fabularny Fallout 4
- Poziom molekularny - wybór frakcji do pomocy przy budowie przechwytywacza sygnału | Główny wątek fabularny
- Poziom molekularny - skonstruowanie przechwytywacza sygnału (teleportera) | Główny wątek fabularny
- Człowiek i instytucja | Główny wątek fabularny Fallout 4
 
 
- Główny wątek fabularny
		
 
- Fallout 4 - opis przejścia
	
Komentarze czytelników
Promyk Senator

https://fallout.fandom.com/wiki/Tesla_T-60_armor
In the Polish version of the game the default armor is named Tesla T-59.
MACO Junior

Dzięki wielkie za wyjaśnienie. Pozdro
Ps: Podsumowując, nie wiadomo jak go skompletować?
Ps2: który to jest legendarny pancerz?
barobarobaro Junior
Czy figurki można sprzedać czy trzeba trzymać w plecaku?
gRzeHoO7 Junior
"Możesz też udać się bezpośrednio na Posterunek Policji w Cambridge. Gdy tam dotrzesz zadanie zostanie zaliczone"
Myślałem, ze gra mi się zbugowała :)
Boro89 Legionista
Zabawne. Na tej stronie żeby przeczytać artykuł do końca trzeba wykupić abonament, a na angielskiej wersji strony jest za darmo hehe. Wystarczy wpisać "Fallout 4 builds" w google
kosczarl Junior
Wszyscy zgromadzeni mam nietypowy problem z misją nadzór syntków gdyż z jakiegoś dziwnego powodu kiedy wchodzę do swojej kwatery pod koniec misji zadanie sie nie kończy może ktoś wytłumaczyć jak to naprawić byłbym wdzięczny??.
Pozdrawiam????.
czemu2 Junior
ej jak stworzyć swój szkielet pancerza wspomaganego bo kupiłem w garażu atomowych kotów i nie wiem co zrobić żeby się pojawił
Cyborglol Junior
Hej mam pytanie chciałbym zdobyć Jetpack do pancerza wspomaganego a zrobiłem zakończenie z instytutem ( to moje pierwsze podejście do tej gry i to zakończenie mi pasowało) a wiem że można zdobyć Jetpack po zakończeniu bractwa (na wczytanie do momentu kiedy jeszcze jest się neutralnym czyli do walki w budynku mass fusion jest już za późno bo już jestem dawno w fabule far harbor, Nuka-world oraz innych misji)
dziku665 Junior
Ej mam problem. Bo jak wchodzę do przymierza to nie ma tam Dana. Nie wiem co mam zrobić. (nie robiłem wcześniej tego zadania)
Cyborglol Junior
Mam pytanie czy po misji "Ślepa zdrada" jeśli się doda paladyna danse jako kompana to już nie będzie można wrócić do bractwa?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
