Interakcje z innymi postaciami | Eksploracja świata w Fallout 4
Aktualizacja:
Interakcje z innymi postaciami

Interakcje z napotykanymi postaciami niezależnymi są w grze Fallout 4 bardziej ograniczone niż w poprzednich odsłonach tego cyklu. Po tym jak podejdziesz do danego NPC-a i rozpoczniesz rozmowę nie możesz wybierać pełnych opcji dialogowych z listy. Za każdym razem na ekranie pojawiają się cztery różne opcje reakcji przyporządkowane różnym przyciskom na padzie lub różnym klawiszom na klawiaturze. Oznacza to, że w niektórych sytuacjach musisz na podstawie skróconego opisu w pewnym zakresie przewidywać jakiej odpowiedzi udzieli sterowana postać. Opcje reakcji bardzo często mają podobne zastosowanie w różnych rozmowach. Dolna opcja zazwyczaj używana jest wtedy gdy chcesz wyrazić podobne zdanie do rozmówcy lub zgodzić się na jego prośbę. Prawa opcja jest przeważnie wykorzystywana do zbywania rozmówcy lub do udzielania odpowiedzi odmowych. Górna opcja służy głównie zadawaniu rozmówcy dodatkowych pytań. Ostatnia lewa opcja jest najbardziej uniwersalna, przy czym przeważnie używa się jej do udzielania sarkastycznych odpowiedzi.
Uproszczenia w Falloucie 4 dotknęły również temat wykorzystywania umiejętności głównego bohatera w trakcie rozmów. W przeciwieństwie np. do gry Fallout: New Vegas konkretne perki nie odblokowują nowych opcji zachowania w rozmowach. Jedynym współczynnikiem postaci bezpośrednio powiązanym z rozmowami jest Charyzma. Umożliwia ona mianowicie wybieranie specjalnych opcji zachowania oznaczanych żółtym, pomarańczowym i czerwonym kolorem. Opcje te pozwalają na przykład na zniechęcenie NPC-a do walki, na otrzymanie dodatkowej zapłaty czy na wydobycie dodatkowych informacji od rozmówcy. Stanie się jednak tylko wtedy gdy próba perswazji zakończy się sukcesem i tylko jeśli dopisze ci szczęście, bo gra każdorazowo losuje czy dana akcja będzie miała pomyślny finał. Warto jest w rezultacie zapisywać swoje postępy przed każdą ważną rozmową, nawet jeśli współczynnik Charyzmy Twojego bohatera jest bardzo wysoki (8-10 punktów).
Uwaga - Pomyślna próba perswazji jest każdorazowo nagradzane punktami doświadczenia. To dodatkowa zachęta do tego żeby używać wysokiej Charyzmy w rozmowach.
Uwaga - Z rozmowami w niewielkim stopniu powiązane są również wybrane profity (perki) oraz odnajdywane czasopisma. Jeśli chodzi o profity to zainteresuj się przede wszystkim Kobieciarzem, który zwiększa szanse na przekonanie kobiet do swoich racji. W przypadku czasopism najbardziej powinny Cię zainteresować te z kategorii Żyj i Kochaj. Wybrane magazyny z tej grupy pozwalają na przykład na otrzymywanie dodatkowego doświadczenia dzięki perswazji.

Oddzielną kategorią interakcji z NPC-ami są spotkania z handlarzami mające na celu pozbycie się niepotrzebnego sprzętu lub zakupienie oferowanych przez nich dóbr. W trakcie rozmów z handlarzami nie możesz bezpośrednio polegać na Charyźmie, ale jej aktualna wartość wpływa na ceny kupowanych i sprzedawanych towarów. Jeśli masz zamiar często handlować to zainteresuj się ponadto profitami (perkami) z grupy Zbieracz Kapsli. Dwa pierwsze poziomy tego profitu zwiększają atrakcyjność cen kupna i sprzedaży. Ostatni trzeci poziom doprowadza ponadto do "wyposażenia" handlarzy w większą liczbę kapsli. To bardzo ważny aspekt, bo każdy handlarz dysponuje ograniczonymi zapasami kapsli i wymusza to "żonglowanie" pomiędzy handlarzami lub poleganie na bezpośredniej wymianie dóbr (np. towary A w zamian za towary B zamiast towary A w zamian za kapsle).
Oprócz odblokowania profitu Zbieracz Kapsli postaraj się też pozyskać czasopisma powiązane z tematem handlu. Mowa tu o magazynach z grupy "Opowieści handlarza mięsem z Junktown". Dobrze jest zebrać ich jak najwięcej i to już na wczesnym stadium gry.
Uwaga - Jeśli nie chcesz przepłacać za towary u handlarzy lub pozbywać się własnych dóbr za śmieszne pieniądze to wstrzymaj się ze złożeniem im pierwszej "poważnej" wizyty do momentu odblokowania przynajmniej części z wymienionych wcześniej profitów i czasopism.
Uwaga - Każdą napotkaną postać w świecie gry możesz spróbować okraść. Ten unikalny rodzaj interakcji dokładniej omówiony został w odrębnym rozdziale naszego przewodnika (strona Skradanie i kradzież kieszonkowa).
0
Komentarze czytelników
Promyk Senator
https://fallout.fandom.com/wiki/Tesla_T-60_armor
In the Polish version of the game the default armor is named Tesla T-59.
MACO Junior
Dzięki wielkie za wyjaśnienie. Pozdro
Ps: Podsumowując, nie wiadomo jak go skompletować?
Ps2: który to jest legendarny pancerz?
barobarobaro Junior
Czy figurki można sprzedać czy trzeba trzymać w plecaku?
gRzeHoO7 Junior
"Możesz też udać się bezpośrednio na Posterunek Policji w Cambridge. Gdy tam dotrzesz zadanie zostanie zaliczone"
Myślałem, ze gra mi się zbugowała :)
Boro89 Legionista
Zabawne. Na tej stronie żeby przeczytać artykuł do końca trzeba wykupić abonament, a na angielskiej wersji strony jest za darmo hehe. Wystarczy wpisać "Fallout 4 builds" w google
kosczarl Junior
Wszyscy zgromadzeni mam nietypowy problem z misją nadzór syntków gdyż z jakiegoś dziwnego powodu kiedy wchodzę do swojej kwatery pod koniec misji zadanie sie nie kończy może ktoś wytłumaczyć jak to naprawić byłbym wdzięczny??.
Pozdrawiam????.
czemu2 Junior
ej jak stworzyć swój szkielet pancerza wspomaganego bo kupiłem w garażu atomowych kotów i nie wiem co zrobić żeby się pojawił
Cyborglol Junior
Hej mam pytanie chciałbym zdobyć Jetpack do pancerza wspomaganego a zrobiłem zakończenie z instytutem ( to moje pierwsze podejście do tej gry i to zakończenie mi pasowało) a wiem że można zdobyć Jetpack po zakończeniu bractwa (na wczytanie do momentu kiedy jeszcze jest się neutralnym czyli do walki w budynku mass fusion jest już za późno bo już jestem dawno w fabule far harbor, Nuka-world oraz innych misji)
dziku665 Junior
Ej mam problem. Bo jak wchodzę do przymierza to nie ma tam Dana. Nie wiem co mam zrobić. (nie robiłem wcześniej tego zadania)
Cyborglol Junior
Mam pytanie czy po misji "Ślepa zdrada" jeśli się doda paladyna danse jako kompana to już nie będzie można wrócić do bractwa?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
