Fallout 4: Podzielony dom
Aktualizacja:
Podzielony dom
Sposób odblokowania: Musisz ukończyć zadanie Instytytu Nowe oblicze ludzkości i w dalszej części gry powrócić do Instytutu (M5,6).
Cele zadania:
- Porozmawiaj z Newtonem Oberlym
- Podażaj za Newtonem Oberlym
- Udaj się do pomieszczenia obserwacyjnego działu bionauk
- Porozmawiaj z Lawrencem Higgsem
- Porozmawiaj z Newtonem Oberlym
Spotkanie się z Newtonem Oberlym

Odblokowanie tego zadania nie jest oczywistą sprawą. Musisz zacząć od ukończenia nadrzędnego zadania Instytutu Nowe oblicze ludzkości (wzięcie udziału w spotkaniu dyrektoriatu). Po tym jak tego dokonasz opuść Instytut przenosząc się dzięki szybkiej podróży w dowolne inne miejsce świata gry. Powróć następnie do Instytutu. Od pierwszego napotkanego syntetyka lub pracownika placówki dowiesz się o sytuacji kryzysowej w dziale bionauk (Bioscience).

Odszukaj drzwi prowadzące do sekcji bionauk i skorzystaj z nich. Po dotarciu na miejsce porozmawiaj z Newtonem Oberlym. Dowiesz się od niego, że Higgs i Loken zabarykadowali się w dziale bionauk i że nie uznają wyboru głównego bohatera na następcę Ojca. Od Newtona otrzymasz holotaśmę z kodami dostępu (BioScience Systems Access) i dodatkowo odblokuje on dla Ciebie boczne przejście.
Dotarcie do pomieszczenia z naukowcami

Zachowaj czujność, bo w trakcie przemierzania sąsiednich korytarzy i pomieszczeń konieczne okaże się eliminowanie wrogo nastawionych syntetyków oraz zamontowanych przy suficie wieżyczek obronnych. Do pomieszczenia z naukowcami prowadzą dwie różne ścieżki. Pierwsza z nich zakłada przejście przez laboratorium FEV i żeby z niej skorzystać musisz poradzić sobie z mało skomplikowanym zamkiem na drzwiach. W sekcji FEV czekają nowi wrogowie, w tym silniejszy robot Assaultron. Inne utrudnienia to zamknięte drzwi wymagające użycia spinek lub skorzystania z terminali oraz pułapki laserowe.

Drugi wariant zachowania zakłada pozostanie w sekcji bionauk i zignorowanie drzwi prowadzących do laboratorium FEV. W tym przypadku dotarcie do pomieszczenia obserwacyjnego działu bionauk zajmie ci o wiele mniej czasu i dodatkowo będziesz mógł porozmawiać przez szybę z doktorem Lawrencem Higgsem.
Uwaga - Jeżeli Lawrence Higgs nie odbiegnie od razu od szyby (rozpoczęcie bitwy) to możesz kontynuować rozmowę z nim. Skorzystanie z wysokiej Charyzmy pozwoli ci przekonać obu zbuntowanych naukowców do tego żeby poddali się i otworzyli drzwi do sekcji bionauk.
Rozwiązanie problemu z naukowcami

Niezależnie od tego czy zdecydowałeś się na przeprawę przez laboratorium FEV czy przez pomieszczenia sekcji bionauk docelowo znajdziesz się przy jednym z terminali komputerowych. Zignoruj główne menu i wciśnij klawisz/przycisk wgrania holotaśmy. Z listy wybierz holotaśmę z kodami dostępu do sekcji bionauk otrzymaną na początku zadania od Newtona (BioScience Systems Access) - powyższy obrazek.

Załadowane zostanie nowe menu. Trzy główne opcje to:
- Wyłączenie wieżyczek obronnych w pomieszczeniu z naukowcami (pierwsza opcja z listy) - Zdecydowanie warto wybrać tę opcję, gdyż ułatwi ci ona kolejną bitwę.
- Wypuszczenie syntetycznych goryli z klatek (druga opcja z listy) - Nie wybieraj tej opcji, bo goryle zabiją zbuntowanych naukowców. Nie doprowadzi to do zawalenia opisywanego zadania, ale pozostali mieszkańcy Instytutu (włącznie z Ojcem) nie będą zadowoleni z takiego obrotu wydarzeń.
- Otwarcie drzwi / wyłączenie zapory laserowej (trzecia opcja z listy) - Wybierz tę opcję żeby odblokować sobie dostęp do sali z naukowcami.

Jeżeli wybrałeś główną ścieżkę to nowa bitwa załączy się od razu po wkroczeniu do pomieszczenia z naukowcami, a jeśli przeszedłeś przez laboratorium FEV to będziesz się mógł do nich zakraść. W obu przypadkach skup się jedynie na zniszczeniu dwóch ostatnich syntetyków. Naukowców nie atakuj, bo nie stanowią oni dla Ciebie żadnego zagrożenia.
Spotkanie się z Lawrencem Higgsem i z Maxem Lokenem

Po zakończonych walkach podejdź do naukowców i zainicjuj z nimi rozmowę. Doktor Max Loken postanowi poddać się i odblokować dostęp do sekcji bionauk. Co do doktora Lawrence'a Higgsa, możesz w trakcie ostatniej rozmowy z tą postacią skorzystać z wysokiej Charyzmy i przekonać go do tego, że warto dać bohaterowi szansę na przekonanie się czy będzie dobrym liderem.
Powrót do Newtona Oberly'ego

Niezależnie od decyzji podjętych w tym zadaniu powróć na sam koniec do Newtona Oberly'ego i zdaj mu krótki raport. Jeśli naukowcy nie zostali zamordowani to zostaniesz poproszony o wybór kary dla nich. Wyjątkowo nie warto polegać na wysokiej Charyźmie, bo związana z nią opcja dotyczy zażądania dokonania egzekucji naukowców. Lepiej jest im wymierzyć jakąś łagodniejszą karę, np. wyznaczyć im okres próbny. Od Newtona otrzymasz nagrodę w postaci różnorakich środków chemicznych.
Nagrody za ukończenie zadania: Punkty doświadczenia, mentaty x5, odlot x5, AntyRad x5.
Komentarze czytelników
Mam pytanie czy po misji "Ślepa zdrada" jeśli się doda paladyna danse jako kompana to już nie będzie można wrócić do bractwa?
Ej mam problem. Bo jak wchodzę do przymierza to nie ma tam Dana. Nie wiem co mam zrobić. (nie robiłem wcześniej tego zadania)
Hej mam pytanie chciałbym zdobyć Jetpack do pancerza wspomaganego a zrobiłem zakończenie z instytutem ( to moje pierwsze podejście do tej gry i to zakończenie mi pasowało) a wiem że można zdobyć Jetpack po zakończeniu bractwa (na wczytanie do momentu kiedy jeszcze jest się neutralnym czyli do walki w budynku mass fusion jest już za późno bo już jestem dawno w fabule far harbor, Nuka-world oraz innych misji)
jetpack do pancerza wspomaganego to nie kwestia wyborów w grze tylko poziomu dwóch perków (nauka i zbrojmistrz na 4) później możesz dołączyć jetpack do każdego pancerza wspomaganego
ej jak stworzyć swój szkielet pancerza wspomaganego bo kupiłem w garażu atomowych kotów i nie wiem co zrobić żeby się pojawił
Wszyscy zgromadzeni mam nietypowy problem z misją nadzór syntków gdyż z jakiegoś dziwnego powodu kiedy wchodzę do swojej kwatery pod koniec misji zadanie sie nie kończy może ktoś wytłumaczyć jak to naprawić byłbym wdzięczny??.
Pozdrawiam????.
Zabawne. Na tej stronie żeby przeczytać artykuł do końca trzeba wykupić abonament, a na angielskiej wersji strony jest za darmo hehe. Wystarczy wpisać "Fallout 4 builds" w google
"Możesz też udać się bezpośrednio na Posterunek Policji w Cambridge. Gdy tam dotrzesz zadanie zostanie zaliczone"
Myślałem, ze gra mi się zbugowała :)
Czy figurki można sprzedać czy trzeba trzymać w plecaku?
Figurek "Bobblehead"ów nie sprzedasz. Możesz co najwyżej zbudować stojak na nie w opcji warsztatu. Znajduje się bodajże w kategorii dekoracje. I wtedy nie musisz ich nosić. Co do kluczy, jeśli Cię to interesuje, poszukaj modyfikacji, powinna być taka na Nexusie.
Dzięki wielkie za wyjaśnienie. Pozdro
Ps: Podsumowując, nie wiadomo jak go skompletować?
Ps2: który to jest legendarny pancerz?
1)Nie wiadomo.
2) Trudno powiedzieć. W zasadzie każdy dodatek ma jakieś dwa, trzy wyróżniające się pancerze wspomagane. Dla mnie taki zdecydowanie "legendarny", także w statystykach odporności, to pancerz w "Nuka World". Trzeba się trochę postarać aby go dorwać ;)
https://fallout.fandom.com/wiki/Tesla_T-60_armor
In the Polish version of the game the default armor is named Tesla T-59.
oraz:
"All three parts can be acquired during the quest Headhunting by killing Ivey in the Fort Hagen hangar. Ivey also wears the remaining pieces of a regular suit of T-60 power armor and wields the unique Tesla rifle. "
Czyli trzy części powinny wystarczyć bo reszty w grze nie ma?
I dalej snując zapytania. Dlaczego Tesla T-60 w polskiej wersji jest Teslą T-59?
To musi być jakiś gorszy model?
Nigdy tego pancerza nie znalazłem :)
A tak poza tym to w ogóle orientujecie się o co chodzi z tym T-59? Przekopałem internet i nie znalazłem za dużo informacji na ten temat. A nie ukrywam że mnie to Ciekawi.
Siekanko! Mam dziwny problem ponieważ otrzymałem pancerz który nie występuje na tej liście: Tesla T-59. Nie mam do niego hełmu i nóg. pomoże ktoś, o co chodzi i gdzie znaleźć resztę ?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
