Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Fallout 4 - poradnik do gry

Fallout 4 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Morze Blasku | Główny wątek fabularny poradnik Fallout 4

Morze Blasku

Sposób odblokowania: Zadanie odblokuje się automatycznie po ukończeniu głównego questu Niebezpieczne umysły w lokacji Memory Den w Dobrym Sąsiedztwie (M6,4).

Cele zadania:

  • Odszukaj Virgila na Morzu Blasku

Przygotowanie się do wyprawy na Morze Blasku

Rad-X i AntyRad to za słabe rozwiązania na długą wyprawę na Morze Blasku - Morze Blasku | Główny wątek fabularny - Fallout 4 - poradnik do gry
Rad-X i AntyRad to za słabe rozwiązania na długą wyprawę na Morze Blasku

Morze Blasku zajmuje całą południowo-zachodnią część mapy świata. Obszar ten cechuje się bardzo wysokim promieniowaniem i oznacza to, że należy dobrze przygotować się do wyprawy mającej na celu zlokalizowanie Virgila. Z promieniowaniem możesz radzić sobie na trzy różne sposoby. Najprostszą metodą działania jest zaopatrzenie się w duży zapas specyfików Rad-X oraz AntyRad. Rad-X zwiększa tymczasowo odporność na promieniowanie, a AntyRad pozwala na pozbycie się nabytego już promieniowania. Wspomniane chemikalia nie oferują stabilnej, długotrwałej ochrony, tak więc musiałbyś w trakcie podróży zażywać je w dużych ilościach i przemieszczać się w prostej linii do celu żeby maksymalnie skrócić czas podróży.

1 - Morze Blasku | Główny wątek fabularny - Fallout 4 - poradnik do gry
Drugim sposobem neutralizowania promieniowania jest pozyskanie stroju Hazmat Suit - Morze Blasku | Główny wątek fabularny - Fallout 4 - poradnik do gry

Drugim sposobem neutralizowania promieniowania jest pozyskanie stroju Hazmat Suit. Wspomniany strój możesz odnaleźć w świecie gry (m.in. w lokacji Cambridge Polymer Labs) lub nabyć u jednego z handlarzy. W tym drugim przypadku najprościej jest powrócić do Bazaru w Diamond City i odwiedzić sklep Fallon's Basement (obrazek 1). W piwnicy swoje towary oferuje Becky Fallon i ma ona na stanie między innymi strój Hazmat Suit (obrazek 2). Omawiana metoda nie jest niestety doskonałą, albowiem odnaleziony lub zakupiony strój nie ma żadnych dodatkowych właściwości ochronnych. Oznacza to, że możesz bardzo łatwo zginąć jeśli zostaniesz zaatakowany przez potwory lub bandytów. Musiałbyś w rezultacie wolniej przemieszczać się po Morzu Blasku i omijać z daleka wszystkie potencjalne zagrożenia.

2 - Morze Blasku | Główny wątek fabularny - Fallout 4 - poradnik do gry
Trzecia metoda jest zdecydowanie najlepsza, albowiem zakłada ona skorzystanie z pancerza wspomaganego (Power Suit) - Morze Blasku | Główny wątek fabularny - Fallout 4 - poradnik do gry

Trzecia metoda jest zdecydowanie najlepsza, albowiem zakłada ona skorzystanie z pancerza wspomaganego (Power Suit). Pancerz nie zabezpiecza w stu procentach przed promieniowaniem, ale ochrona jest wystarczająca żeby nie trzeba było martwić się o regularne zażywanie środka AntyRad. W przeciwieństwie do stroju Hazmat Suit nie musisz przejmować się tym, że będziesz bezbronny na ataki potworów. Co więcej, pancerz wspomagany zwiększa ogólny poziom obrony. Jeśli masz jeszcze pancerz z początku gry (ten z pierwszego spotkania z Minutemanami) to możesz z niego skorzystać. W przeciwnym razie w dowolny sposób pozyskaj nowy pancerz, np. odwiedzając lokację Cmentarzysko robotów (Robotics Disposal Ground) pokazaną na obrazku 1 (na drodze na południe od cmentarzyska stoi nieużywany pancerz). Uwaga - Pancerze wspomagane do działania potrzebują rdzeni fuzyjnych, które odnajduje się w wielu większych lokacjach świata gry (są one używane jako źródła energii - przykładowy rdzeń na obrazku 2). Zanim zajmiesz się opisywanym questem upewnij się, że masz w zapasie co najmniej 3-4 rdzenie.

Odnalezienie Virgila na Morzu Blasku

Wybierz jakąś odkrytą już lokację znajdującą się najbliżej Morza Blasku i rozpocznij podróż w stronę pierwszego znacznika - Morze Blasku | Główny wątek fabularny - Fallout 4 - poradnik do gry

Wybierz jakąś odkrytą już lokację znajdującą się najbliżej Morza Blasku i rozpocznij podróż w stronę pierwszego znacznika. Pilnuj się, bo po drodze możesz zostać zaatakowany przez przerośnięte owady, radskorpiony, ghule czy kretoszczury. W miarę odbywania podróży położenie kolejnych znaczników będzie się zmieniało i zaprowadzą Cię one do jednej z najważniejszych lokacji tej części mapy świata - Krateru Atomu. Miejsce to zaznaczone ono zostało na powyższym obrazku.

W kraterze możesz spotkać się z Matką Isolde - Morze Blasku | Główny wątek fabularny - Fallout 4 - poradnik do gry
W kraterze możesz spotkać się z Matką Isolde

W kraterze przebywa grupa osób zwących się Dziećmi Atomu. Spotkanie się z nimi nie jest obowiązkowe, ale możesz śmiało zdecydować się na taki krok. Odszukaj Matkę Isolde przy jednym z zachodnich budynków i porozmawiaj z nią na temat miejsca pobytu Virgila. Dowiesz się, że mieszka on w jaskini na południowy-zachód od krateru.

Uwaga - Jeśli będziesz nieprzyjazny wobec Matki Isolde to możesz doprowadzić do wszczęcia bitwy z nią i pozostałymi Dziećmi Atomu. Nie przekreśla to w żaden sposób szans na dotarcie do miejsca pobytu Virgila. Możesz go sam zlokalizować lub dowiedzieć się o jego jaskini z notatki odnalezionej w kraterze.

Zgodnie z wytycznymi udaj się na południowy-zachód od krateru - Morze Blasku | Główny wątek fabularny - Fallout 4 - poradnik do gry

Zgodnie z wytycznymi udaj się na południowy-zachód od krateru. Musisz zlokalizować zaznaczoną na powyższym obrazku Skalną jaskinię. Zachowaj czujność, bo w pobliżu tej jaskini krąży pojedynczy szpon śmierci. Możesz pokonać tego potwora (jeśli używasz pancerza wspomaganego i posiadasz np. wyrzutnię rakiet albo działko plazmowe) lub przekraść się obok niego.

Po wejściu do jaskini zainicjuj rozmowę z Virgilem. W trakcie spotkania możesz dwukrotnie użyć specjalnych opcji dialogowych dostępnych dla postaci z wysoką Charyzmą, ale poza doświadczeniem nic więcej w ten sposób nie zyskasz. Virgil poprosi Cię o pozyskanie dla niego serum, dowiesz się na temat sposobu przedostania do siedziby Instytutu i rozpocznie się kolejne główne zadania Myśliwy czy ofiara?.

Nagrody za ukończenie zadania: Punkty doświadczenia, nowe główne zadanie (Myśliwy czy ofiara?).