Ogólne informacje | Frakcje w Fallout 4

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Ogólne informacje

Świat gry w Falloucie 4 zamieszkiwany jest przez cztery duże frakcje - Minutemanów, Trasę, Bractwo Stali oraz Instytut. Relacje z frakcjami nie są jakimś mało ważnym tematem, a jednym z najistotniejszych elementów gry. Każda frakcja ma swój zestaw zadań, swoją siedzibę oraz swoją wizję na to jak pustkowia powinny wyglądać. To nie wszystko, bo to z jaką frakcją zdecydujesz się nawiązać bliższe kontakty ma zasadniczy wpływ na wygląd zakończenia gry. Poniżej znajduje się szereg ogólnych informacji związanych z frakcjami. Na kolejnych stronach tego poradnika omówione zostały z kolei wszystkie ich zadania.

  • Z trzema spośród czterech frakcji możesz nawiązać współpracę praktycznie już na samym początku gry, tj. niedługo po opuszczeniu Krypty 111. Mowa tu o Minutemanach, Bractwie Stali oraz Trasie. Do pierwszego spotkania z frakcją Instytutu dochodzi z kolei znacznie później, a konkretnie po zaliczeniu wszystkich początkowych questów głównego wątku fabularnego gry (musisz zająć się zadaniami do Poziomu molekularnego włącznie).
  • Po tym jak spotkasz się z liderem danej frakcji i nie wykażesz w stosunku do niej wrogich intencji otrzymasz jej pierwsze zadanie lub nawet grupę zadań. Możesz bez dłuższego zastanowienia zająć się początkowymi questami każdej z frakcji (nadrzędnymi oraz opcjonalnymi), albowiem nie pogorszy to od razu relacji z pozostałymi ugrupowaniami i to niezależnie od tego czy już się z nimi zapoznałeś czy jeszcze nie. Interesy wielu frakcji oczywiście wzajemnie wykluczają się i prędzej czy później będziesz musiał zadecydować z jaką frakcją zwiążesz się "na stałe", ale taki wybór przychodzi dopiero z czasem i dopiero jak dostatecznie awansujesz w głównym wątku fabularnym (w jego części niepowiązanej z frakcjami).
  • Każda frakcja ma swój zestaw nadrzędnych oraz dodatkowych zadań. Nadrzędne zadania zalicza się w liniowej kolejności i są one odblokowywane stopniowo. Poboczne zadania frakcji odblokowuje się w różnej kolejności i na różnych zasadach. Mogą one stać się dostępne np. dopiero po zacieśnieniu relacji, po spotkaniu się z mniej ważnymi osobami w siedzibie danej frakcji czy po wysłuchaniu komunikatu przez radio. Wiele dodatkowych zadań frakcji ma częściowo losowe założenia (np. pokonanie potworów w lokacji X). Co więcej, wiele z nich można co pewien czas powtarzać i jest to dobry sposób na zdobycie doświadczenia czy kapsli.
  • Frakcje mają oczywiście swoje siedziby w świecie gry. W przypadku Trasy oraz Instytutu są one niezmienne przez całą grę, a u Bractwa Stali i u Minutemanów lokalizacje głównych siedzib zmieniają się w miarę zaliczania ich questów (np. u Minutemanów są to kolejno Muzeum Wolności, Sanktuarium i Zamek). W trakcie pobytu w siedzibie frakcji możesz czuć się w pełni bezpiecznie. Są one ponadto wyposażone np. w warsztaty czy w łóżka, z których można za darmo skorzystać.
  • Po tym jak w dalszej części gry zwiążesz się już ostatecznie z jakąś frakcją będziesz mógł skupić się na dotarciu do jej finalnego głównego questu. W przypadku frakcji Instytutu jest to zadanie Nuklearna rodzina. W przypadku trzech pozostałych frakcji jest to zadanie Nuklearna alternatywa, przy czym przebieg tego questu jest oczywiście zupełnie inny w zależności od ugrupowania (wspólna jest tylko nazwa zadania).
  • Jeżeli Twoje działania doprowadziły do tego, że stałeś się wrogiem danej frakcji, to musisz liczyć się z tym, że nie tylko nie zaliczysz jej pozostałych zadań, ale również że będziesz automatycznie atakowany w momencie napotkania jej członków lub wejścia do jej siedziby. Wkroczenie na ścieżkę wojenną z daną frakcją doprowadza też do utraty możliwości korzystania z usług powiązanego z nią towarzysza - u Minutemanów jest to Preston Garvey, w Bractwie Stali jest to Paladyn Danse, w przypadku Trasy jest to Deacon, a w Instytucie jest to X6-88.
Podobało się?

0

Fallout 4

10 listopada 2015

PC PlayStation Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2024-06-04
19:57

kosczarl Junior

Wszyscy zgromadzeni mam nietypowy problem z misją nadzór syntków gdyż z jakiegoś dziwnego powodu kiedy wchodzę do swojej kwatery pod koniec misji zadanie sie nie kończy może ktoś wytłumaczyć jak to naprawić byłbym wdzięczny??.
Pozdrawiam????.

Komentarz: kosczarl
2024-07-11
19:40

czemu2 Junior

ej jak stworzyć swój szkielet pancerza wspomaganego bo kupiłem w garażu atomowych kotów i nie wiem co zrobić żeby się pojawił

Komentarz: czemu2
2024-07-22
15:56

Cyborglol Junior

Hej mam pytanie chciałbym zdobyć Jetpack do pancerza wspomaganego a zrobiłem zakończenie z instytutem ( to moje pierwsze podejście do tej gry i to zakończenie mi pasowało) a wiem że można zdobyć Jetpack po zakończeniu bractwa (na wczytanie do momentu kiedy jeszcze jest się neutralnym czyli do walki w budynku mass fusion jest już za późno bo już jestem dawno w fabule far harbor, Nuka-world oraz innych misji)

Komentarz: Cyborglol
2024-08-01
18:20

dziku665 Junior

Ej mam problem. Bo jak wchodzę do przymierza to nie ma tam Dana. Nie wiem co mam zrobić. (nie robiłem wcześniej tego zadania)

Komentarz: dziku665
2024-10-22
13:24

Cyborglol Junior

Mam pytanie czy po misji "Ślepa zdrada" jeśli się doda paladyna danse jako kompana to już nie będzie można wrócić do bractwa?

Komentarz: Cyborglol

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl