Uniwersalny żołnierz | Sugerowane startowe buildy w Fallout 4 poradnik Fallout 4
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
Uniwersalny żołnierz
Fallout 4 oferuje ogromne możliwości personalizacji prowadzonej przez nas postaci. Na początku musimy odpowiednio rozdysponować nasze punkty statystyk, a w dalszej części gry co poziom wybierać spośród 70 różnych umiejętności. Co jednak jeśli nie mamy pomysłu na naszą postać lub jest to nasz pierwszy kontakt z serią? Od czego zacząć? Gdzie wydać dostępne punkty statystyk? Jakie perki wybrać? Poniżesz postaramy się przedstawić podstawowy i najbardziej uniwersalny build postaci, który powinien sprawdzić się w większości sytuacji.
Prezentowana przez nas postać będzie skupiała się na używaniu i ulepszaniu broni palnej, w małym stopniu na używaniu systemu V.A.T.S. podczas walki oraz podstawowym ulepszaniu pancerzy. Uniwersalny żołnierz musi także radzić sobie z otwieraniem zamków, przynajmniej na poziomie średnim oraz podstawowym hakowaniem terminali. Nie należy zapominać o zdolnościach przywódczych i zapewniania prowadzonej przez nas postaci możliwości zarządzania osadami, bardzo ważnym elementem gry Fallout 4.
Statystyki
Do rozdzielenia będziesz miał 21 punktów. Stworzona postać powinna mieć następujące statystyki:
Siła | 7 |
Percepcja | 4 |
Wytrzymałość | 5 |
Charyzma | 6 |
Inteligencja | 3 |
Zwinność | 2 |
Szczęście | 1 |
Polecane Perki
Aby zapewnić uniwersalność swojej postaci musisz wybierać perki z różnych "drzewek". Poniżej przedstawiona zostanie lista 8 najlepszych dla naszego bohatera umiejętności. Kolejność ma pewne znaczenie, jednak nie musi być absolutnie przestrzegana. Jeśli masz jakieś wolne punkty możesz je przeznaczyć na inną zdolność.
Twardziel
| Poziom 1: +10 do odporności na obrażenia fizyczne (Wymagania: Wytrzymałość 1); Poziom 2: +20 do odporności na obrażenia fizyczne (Wymagania: Poziom 9, Wytrzymałość 1); Poziom 3: +30 do odporności na obrażenia fizyczne (Wymagania: Poziom 18, Wytrzymałość 1); Poziom 4: +40 do odporności na obrażenia fizyczne (Wymagania: Poziom 31, Wytrzymałość 1); Poziom 5: +50 do odporności na obrażenia fizyczne (Wymagania: Poziom 46, Wytrzymałość 1). |
Zbrojmistrz
| Poziom 1: Chroń się przed niebezpieczeństwami pustkowi z dostępem do 1. poziomu modyfikacji pancerza (Wymagania: Siła 3); Poziom 2: Zyskujesz dostęp do 2. poziomu modyfikacji pancerza (Wymagania: Poziom 13, Siła 3); Poziom 3: Zyskujesz dostęp do 3. poziomu modyfikacji pancerza (Wymagania: Poziom 25, Siła 3); Poziom 4: Zyskujesz dostęp do 4. poziomu modyfikacji pancerza (Wymagania: Poziom 39, Siła 3). |
Ślusarz
| Poziom 1: Możesz rozpracowywać średnie zamki (Wymagania: Percepcja 4); Poziom 2: Możesz otwierać trudne zamki (Wymagania: Poziom 7, Percepcja 4); Poziom 3: Możesz otwierać bardzo trudne zamki (Wymagania: Poziom 18, Percepcja 4); Poziom 4: Twoje spinki nigdy nie łamią się podczas otwierania zamków (Wymagania: Poziom 41, Percepcja 4). |
Sanitariusz
| Poziom 1: Stimpaki przywracają 40% zdrowia, a AntyRad usuwa 40% napromieniowania (Wymagania: Inteligencja 2); Poziom 2: Stimpaki przywracają 60% zdrowia, a AntyRad usuwa 60% napromieniowania (Wymagania: Poziom 18, Inteligencja 2); Poziom 3: Stimpaki przywracają 80% zdrowia, a AntyRad usuwa 80% napromieniowania (Wymagania: Poziom 30, Inteligencja 2); Poziom 4: Stimpaki przywracają całe zdrowie, AntyRad usuwa całe napromieniowanie, a działanie tych wspomagaczy jest znacznie szybsze (Wymagania: Poziom 49, Inteligencja 2). |
Znawca Spluw
| Poziom 1: Zyskujesz dostęp do 1. poziomu modyfikacji broni palnej (Wymagania: Inteligencja 3); Poziom 2: Zyskujesz dostęp do 2. poziomu modyfikacji broni palnej (Wymagania: Poziom 13, Inteligencja 3); Poziom 3: Zyskujesz dostęp do 3. poziomu modyfikacji broni palnej (Wymagania: Poziom 25, Inteligencja 3); Poziom 4: Zyskujesz dostęp do 4. poziomu modyfikacji broni palnej (Wymagania: Poziom 39, Inteligencja 3). |
Pewna Ręka
| Poziom 1: Zwiększona celność strzałów z biodra podczas używania dowolnej broni (Wymagania: Siła 7); Poziom 2: Podczas strzelania z biodra celność zwiększa się jeszcze bardziej (Wymagania: Poziom 28, Siła 7). |
Komandos
| Poziom 1: Twoja broń automatyczna zadaje o 20% więcej obrażeń (Wymagania: Zwinność 2); Poziom 2: Twoja broń automatyczna zadaje o 40% więcej obrażeń i zapewnia zwiększoną celność strzałów z biodra (Wymagania: Poziom 11, Zwinność 2); Poziom 3: Twoja broń automatyczna zadaje o 60% więcej obrażeń. Celność podczas strzelania z biodra wzrasta jeszcze bardziej (Wymagania: Poziom 21, Zwinność 2); Poziom 4: Twoja broń automatyczna zadaje o 80% więcej obrażeń i może pozbawiać przeciwników równowagi (Wymagania: Poziom 35, Zwinność 2); Poziom 5: Twoja broń automatyczna zadaje podwójne obrażenia i częściej pozbawia wroga równowagi (Wymagania: Poziom 49, Zwinność 2). |
Burmistrz
| Poziom 1: Możesz ustawiać linie zaopatrzeniowe między twoimi osadami warsztatowymi (Wymagania: Charyzma 6); Poziom 2: Możesz budować sklepy i stanowiska w osadach warsztatowych (Wymagania: Poziom 14, Charyzma 6). |